Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.09.20 - klo:14:22
Taisi olla 550,.
Itse sain keraamisen pinnoitteen hierottua kaupankylkiäisiksi 99, hintaan. Ja pinnoitteessa kolmen vuoden takuu.

mikama83

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 05.09.20 - klo:15:36
Itse sain keraamisen pinnoitteen hierottua kaupankylkiäisiksi 99, hintaan. Ja pinnoitteessa kolmen vuoden takuu.

Oho hyvä on ollu hinta :) Empä tajunnu itse alkaa tinkimään hinnasta.

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.09.20 - klo:15:48
Oho hyvä on ollu hinta :) Empä tajunnu itse alkaa tinkimään hinnasta.
Nuo autoliikkeen tarjoamat palvelut ovat varmaan ainoita asioita, joista voi uuden auton oston yhteydessä yrittää tinkiä. Toki myös vaihtoautosta saatavat tarjoukset eri autoliikkeistä voi ajatella "tinkimisenä".

Sam123

#723
Octavian hinnat nähtyäni lähti tilaukseen FR PHEV Sportstourer. Luovutus 2021 Tammikuu.

Kuulin, että Golfista ei tule farkku plugaria.

Seatiin kun saa vielä 5v/100 000km takuun, sekä akustolle 8v/160 000km. Loppujen lopuks päätös oli suht helppo.

Lisävarusteet:

PDY 230 V virran ulosotto tavaratilassa
PB2 Connectivity Box langaton matkapuhelimen lataus
PDC Dynamic & Comfort Pack
E1E1 Desire red -ulkoväri
PXX Full LED -ajovalot
PCI Peruutuskamera
PTC Sähköinen, lasinen kattoluukku
PDL Turvallisuuspaketti XL:
PCP Väliverkko tavaratilaan

Koukkua ja lasikattoa ei saa molempia eikä myöskään Beats audiota. Webastoakaan ei saanut tuohon.

+Kitkat 17-tuumaisen ja lisäks latausasema Home box ( siirrettävä ).

Kalliiksi tulee, mutta otin sitten kerralla kaikki, ettei vaan jää harmittamaan mikään.

Nyt sitten odotellaan..

Itse sain parhaan tarjouksen Seinäjoen käyttöautosta. Vaikka en asu ees lähelläkään.

Mulle myyjä sano, etteivät suosittele tekemään pinnoitetta. Vetävät jonkun ruiskuvahan (?) siihen ennen luovuteta.. en oo moista ennen kuullu.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 05.09.20 - klo:15:21
Kyllä keraaminen pinnoite on hyvä ratkaisu, mm. auton puhtaanapidon kannalta. Teipatun auton puhtaanapito on muutenkin haastava asia; joku voi "onnistua" irrottamaan teipit pesukoneessa tai varomattomassa painepesussa.
Ja moitteettomasti tehty teippaus on sinänsä haastavampi kuin keraaminen pinnoite.

Jos se auttaa ehkäisemään naarmuja parkkitalissa, niin silloin siitä olisi hyötyä, muuten täysin humpuukia. Jos ikkunat on likaisia, niin bensaasemalla talouspyyhkeellä saa ne putsattua ja muun lian huuhtoo vesi/lumi joskus pois. :).

reverence

Ei hassumpi syy hankkia Leon Octavian sijaan: Leonin saa ilman digimittaristoa.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Fikim

Lainaus käyttäjältä: Hego - 05.09.20 - klo:09:27
Niistä valoista... oheisella videolla näkyy ne perusvalot. En tiedä mut olis noi full ledit voinu tulla vakiona esim Xcellence tasosta lähtien vaikka sitten oliskin auton hinta vähän noussut, nyt näköjään aiheuttaa hieman pahaa mieltä osalle kun niistä joutuukin maksaa lisää. Itse en kauan asiaa pohtinut, suomessa on talvella aika pimeetä joten paremmat valot on vaan hyvä juttu. Sen lisäksi että ne valaisee premmin, ne myös näyttää paremmalta, kun ovat aika näkyvä osa tuon auton designia.

https://youtu.be/1El9PekLlls
Tuosta linkistä oli sen verran hyötyä että löysin pimeänajon koeajon noilla full ledeillä varustetusta leonista fr varusteilla.
Sen perusteella myös laitettiin mm full ledit lisävarustelistalle, sekä XL turvallisuuspaketti, vetokoukku ym. Kattoikkunakin olisi ollut kiva mutta alkaa budjetti tulemaan vastaan ja tosiaan tehdaskoukkua ei silloin saa. Tammikuussa luovutus.


https://www.youtube.com/watch?v=aAeCbYXOQew

Sam123

Tuli tilattua uus Leon punaisena. Kuinkahan helposti tuossa näkyy jäljet ja kiveniskut? Nykyinen harmaa ja siinä ei näy juuri mikään. Ois vaan kivaa vaihtelua uus väri, mutta uskaltaako sitä ottaa  :o

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 06.09.20 - klo:21:44
Tuli tilattua uus Leon punaisena. Kuinkahan helposti tuossa näkyy jäljet ja kiveniskut? Nykyinen harmaa ja siinä ei näy juuri mikään. Ois vaan kivaa vaihtelua uus väri, mutta uskaltaako sitä ottaa  :o

Alusmaali on valkoinen, joten päättä itse, miten kiveniskut näkyy.

Sam123

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 06.09.20 - klo:21:54
Alusmaali on valkoinen, joten päättä itse, miten kiveniskut näkyy.

Täytyy varmaan siihen tylsään harmaaseen kuitenkin kallistua. Punainen sopii tuohon kyllä aivan tajuttoman hyvin ja vielä lasikatolla 8).. ite oon tosi tarkka. Yöunet punaisen kanssa vaan menis.

ksuuk

#730
Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 06.09.20 - klo:21:57
Täytyy varmaan siihen tylsään harmaaseen kuitenkin kallistua. Punainen sopii tuohon kyllä aivan tajuttoman hyvin ja vielä lasikatolla 8).. ite oon tosi tarkka. Yöunet punaisen kanssa vaan menis.

Kiveniskut ei piittä auton väristä, eli ne näkyy aina. Mutta osta minkä tahansa värinen auto ja teippaa se punaiseksi :).
Ja onhan uudessa mallissa konepellin (joka saa eniten kiveniskuja) etumaski muovia.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 06.09.20 - klo:21:57
Täytyy varmaan siihen tylsään harmaaseen kuitenkin kallistua. Punainen sopii tuohon kyllä aivan tajuttoman hyvin ja vielä lasikatolla 8).. ite oon tosi tarkka. Yöunet punaisen kanssa vaan menis.
En kyllä itse vaihtaisi omaa harmaaseen. Niitä on 11 tusinassa. Fr Leoniin on aina sopinut punainen ja luulen, että uuteenkin. Kiveniskemät omassa 6v. vanhassa ei ole ollenkaan häiritseviä, eikä niitä näe kuin ihan läheltä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.09.20 - klo:22:46
En kyllä itse vaihtaisi omaa harmaaseen. Niitä on 11 tusinassa. Fr Leoniin on aina sopinut punainen ja luulen, että uuteenkin. Kiveniskemät omassa 6v. vanhassa ei ole ollenkaan häiritseviä, eikä niitä näe kuin ihan läheltä.

Itselläni on nyt valkoinen auto ja edellinen tummanpunainen. Valkoisessa näkyy kiven iskemät tummina pisteinä etupuskurissa ja punaisessa vaaleina pisteinä. Lopputulos on että kiveniskemät näkyy oli väri mikä tahansa jos niitä ei meikkaa piiloon.
Valitsin itselleni Desire red värisen, jollainen väri oli koeajossa olleessa autossa. Kyseinen väri näytti mielestäni oikein hyvältä ja ei haittaa että liikenteessä muut havaitsevat paremmin kuin harmaan auton.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Vekkula

2 punaista autoa ollut ja ne oli kyllä sellaisia linnunpaskamagneetteja että ei enää koskaan.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Sam123

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 07.09.20 - klo:12:36
2 punaista autoa ollut ja ne oli kyllä sellaisia linnunpaskamagneetteja että ei enää koskaan.

Kävin taas koeajamassa punainen. Onhan se tyylikäs ku mikä, mutta on haastava väri. Kyllä se hopeinen tai harmaa itselle tulee. Paikallisen liikkeen mukaan hopeisia mennyt yksi kpl kaikista myydyistä ja toisessa liikkeessä ei ainuttakaan hopeista tilattu. Espanjan ja Saksan Seat sivuilla hopeista ei edes saatavilla  :o

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 07.09.20 - klo:12:36
2 punaista autoa ollut ja ne oli kyllä sellaisia linnunpaskamagneetteja että ei enää koskaan.

Jos lokki paskantaa harmaan auton päälle, mutta omistaja ei näe sitä 2 m päästä, niin paskantiko se? Ja polttaako se lakan pilalle, jos sitä ei huomaa?

Minäkään en käytä dödöä sen takia, ettei tarvisi käydä suihkussa. Enkä suosittele ostamaan harmaata autoa sen takia, ettei sitä tarvitsisi pestä.  :o

Uskallan jopa väittää, että linnut paskantaa kyllä ihan samalla % -osuudella kaikkien väristen autojen päälle.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 07.09.20 - klo:13:58
Uskallan jopa väittää, että linnut paskantaa kyllä ihan samalla % -osuudella kaikkien väristen autojen päälle.

Itse olen kuullut väitteen, että on jopa tutkittu lintujen paskantavan eniten sinisten autojen päälle  :D Ja siihen kuulemma syynä on, että linnut näkevät sinisessä jotenkin vihollisen ja siksi pommittavat.

Tiedä sitten onko väitteellä mitään perää  ;D

Itsellä nyt toinen sininen menossa ja tuntuu sitä paskaa kyllä siihen kertyvän. Eniten kuitenkin mielestäni vaikuttaa se, että pysäköikö auton lintujen rakastaman valopylvään alle.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 07.09.20 - klo:13:14
Kävin taas koeajamassa punainen. Onhan se tyylikäs ku mikä, mutta on haastava väri. Kyllä se hopeinen tai harmaa itselle tulee. Paikallisen liikkeen mukaan hopeisia mennyt yksi kpl kaikista myydyistä ja toisessa liikkeessä ei ainuttakaan hopeista tilattu. Espanjan ja Saksan Seat sivuilla hopeista ei edes saatavilla  :o
Sellainen vaalea hopeinen on ehkä tylsin autoväri omasta mielestä (tulee mieleen 2000-luvun alun rumat mersut), mutta makunsa kullakin. Tummanharmaa taas oli ihan miellyttävän näköinen, tai oikeastaan paras noista Seatin väreistä kun itselle punainen on  inhokkiväri autoissa. Nykyinen auto on musta ja se olisi muuten tyylikäs, mutta todella työläs ylläpidettävä. Seat olisi voinut tuoda jonkun uuden sinisen joukkoon, tuo nykyinen on karmea. Bemarilla on hienoja sinisiä värikartastoissaan. Myös tämä kuvan eräällä videolla esiintynyt väri Cupra Leonissa oli mielenkiintoinen, mutta en tiedä onko virallinen väri.

Makuasioita nämä kuitenkin!  :)

miz

^ Samaa mieltä, tuo sininen olisi hieno.
Mersulla on hienoja vihreitä värejä, jotain vastaavaa särmää olisin kaivannut tuohon värikarttaan, mutta minkäs teet..

Sam123

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 07.09.20 - klo:14:34
Sellainen vaalea hopeinen on ehkä tylsin autoväri omasta mielestä (tulee mieleen 2000-luvun alun rumat mersut), mutta makunsa kullakin. Tummanharmaa taas oli ihan miellyttävän näköinen, tai oikeastaan paras noista Seatin väreistä kun itselle punainen on  inhokkiväri autoissa. Nykyinen auto on musta ja se olisi muuten tyylikäs, mutta todella työläs ylläpidettävä. Seat olisi voinut tuoda jonkun uuden sinisen joukkoon, tuo nykyinen on karmea. Bemarilla on hienoja sinisiä värikartastoissaan. Myös tämä kuvan eräällä videolla esiintynyt väri Cupra Leonissa oli mielenkiintoinen, mutta en tiedä onko virallinen väri.

Makuasioita nämä kuitenkin!  :)

Tuo värivalikoima on valitettavan suppea. Itsekään en ole punaisten autojen ystävä, mutta mun mielestä tuo punainen sopii tuohon fr erittäin hyvin.

Päädyin itse tuohon kuitenkin magnetic techiin, joka on myös nykyisen auton väri. Tiedän varmasti mitä saan. Väri on myös mielestäni hieno. Vaikka vähän ”tylsä”, kun jo samanlainen katoksessa. 

Kiveniskemät yms helppo paikata siististi ja muutenkin suht helppo ylläpitää. Autoa pesen 1-2 krt/kk.

Lasikatto hukkuu vähän tuohon väritykseen, mutta omaksi ilokseni sen otin enkä että näkyisi muille  ;D

Oon muutenkin normaalia tarkempi ihminen niin tuo punainen väri aiheuttais jatkuvaa stressaamista itselle.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 07.09.20 - klo:15:00

Kiveniskemät yms helppo paikata siististi ja muutenkin suht helppo ylläpitää. Autoa pesen 1-2 krt/kk.



No joo, on se kumma, et ulkotakki, jos ollenkaan käy kerran vuodessa puhdistuksessa, mutta autoa pestään kuin hampaita...

Tämähän on auto, auton paikka on kadulla. Miksi sitä pitää pestä?

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 07.09.20 - klo:13:58
Jos lokki paskantaa harmaan auton päälle, mutta omistaja ei näe sitä 2 m päästä, niin paskantiko se? Ja polttaako se lakan pilalle, jos sitä ei huomaa?

Minäkään en käytä dödöä sen takia, ettei tarvisi käydä suihkussa. Enkä suosittele ostamaan harmaata autoa sen takia, ettei sitä tarvitsisi pestä.  :o

Uskallan jopa väittää, että linnut paskantaa kyllä ihan samalla % -osuudella kaikkien väristen autojen päälle.

Ok.
5 vuoden aikana tuossa parkkiksella on asustellut 2 harmaata, 2 punaista, musta, valkoinen, vaalean sininen ja tumman sininen auto. Punaisissa piti pitää suihkepulloa ovitaskussa niin oli helppo joka aamu tuoreet paskat pyyhkäistä konepellistä, muissa ei tätä ongelmaa esiinny. Voi toki olla että lähimaastossa asustaa punaiseen kyrpiintynyt lintu 😁
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 07.09.20 - klo:15:27

No joo, on se kumma, et ulkotakki, jos ollenkaan käy kerran vuodessa puhdistuksessa, mutta autoa pestään kuin hampaita...

Tämähän on auto, auton paikka on kadulla. Miksi sitä pitää pestä?
Harvalla takki kylpee suolassa ja on kaikki päivät ulkosalla. Ehkäpä siistikuntoisella autolla on mukava ajella. Hyvin pidetyn auton ollessa iäkkäämpi, hyvä pito korostuu, jolloin vanhakin auto voi olla hyvän näköinen, eikä raiskatun.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Husky

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 07.09.20 - klo:15:27

No joo, on se kumma, et ulkotakki, jos ollenkaan käy kerran vuodessa puhdistuksessa, mutta autoa pestään kuin hampaita...

Tämähän on auto, auton paikka on kadulla. Miksi sitä pitää pestä?

Mä en ainakaan ostaisi käytettyä autoa sulta ksuuk.
Olen b1mpon kanssa samoilla linjoilla, siistillä, puhtaalla autolla on kiva ajella, eikä ole juuri sen raiskatun näköinen. Hyvän autonpesijän huomaa etuvanteista, jos ne on jarrupölyssä ja auto muuten siisti, niin se on perusjamppa, mutta jos vanteetkin ovat puhtaat niin voisin sellaisen kaverin kanssa kauppoija tehdä. Itte pesin äsken meidän viisi autoa, onhan siitä pari vkoa ku viimeksi pesin, taas menee hetken puhtaina.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Husky - 07.09.20 - klo:16:57

Mä en ainakaan ostaisi käytettyä autoa sulta ksuuk.
Olen b1mpon kanssa samoilla linjoilla, siistillä, puhtaalla autolla on kiva ajella, eikä ole juuri sen raiskatun näköinen. Hyvän autonpesijän huomaa etuvanteista, jos ne on jarrupölyssä ja auto muuten siisti, niin se on perusjamppa, mutta jos vanteetkin ovat puhtaat niin voisin sellaisen kaverin kanssa kauppoija tehdä. Itte pesin äsken meidän viisi autoa, onhan siitä pari vkoa ku viimeksi pesin, taas menee hetken puhtaina.

Olen aika varma että joka viikko pestyn viiden vuoden vanhan auton maalipinta on huomattavasti huonompi ja auto on vähemmän ruosteessa, kun sen, jota ei ole pesty kertakaan. Ja muuten, juuri oli kunnon sade, eli auto on nyt ihan puhdas.

Ja kaikki mun autot mennyt vaihdokkina ilman yhtäkään maininta ja ennen myyntiä, kai myyntifirma putsaa kaikki autot, riippumatta siitä onko yhtä pesty satoja tai toista ei ollenkaan, perusteellisesti.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 07.09.20 - klo:17:24
Olen aika varma että joka viikko pestyn viiden vuoden vanhan auton maalipinta on huomattavasti huonompi ja auto on vähemmän ruosteessa, kun sen, jota ei ole pesty kertakaan. Ja muuten, juuri oli kunnon sade, eli auto on nyt ihan puhdas.

Ja kaikki mun autot mennyt vaihdokkina ilman yhtäkään maininta ja ennen myyntiä, kai myyntifirma putsaa kaikki autot, riippumatta siitä onko yhtä pesty satoja tai toista ei ollenkaan, perusteellisesti.
Henkilökohtaisesti voin kertoa, että paljon mielekkäämpää on käyttää puhtaita vehkeitä, kuin likaisia. Oli ne sitten autoja tai polkupyöriä. Jo pelkästään lentoruoste tai linnunsonta hapettaa pinnan rikki, jos saa pinttyä rauhassa. Linnun tavaran ei kauaa tarvi edes vaikuttaa. Lisäksi kaikki ovien tiivisteet jauhaa sitä pölyä ja hiekkaa ovien pieliin, jos niitä ei pese välillä pois.

Sade ei pese autoa, vaan täytyy olla jo trolli, joka sellaista väittää.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.09.20 - klo:16:47
Harvalla takki kylpee suolassa ja on kaikki päivät ulkosalla. Ehkäpä siistikuntoisella autolla on mukava ajella. Hyvin pidetyn auton ollessa iäkkäämpi, hyvä pito korostuu, jolloin vanhakin auto voi olla hyvän näköinen, eikä raiskatun.

Jos auto mene vaihtoon keskimäärin joka kolmen vuoden, eli noin 45K km jälkeen ja se on ollut normaalikäytössä, niin se ei ole raiskattu vaan se on uudenveroinen.

Ja kun tässä puhutaan ympäristöystävällisyydestä (sähkö,hybridi) niin miten ihmeessä autojen peseminen, mikä on hyvin haittalista, mahtuu tähän kuvioon?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 07.09.20 - klo:17:35
Jos auto mene vaihtoon keskimäärin joka kolmen vuoden, eli noin 45K km jälkeen ja se on ollut normaalikäytössä, niin se ei ole raiskattu vaan se on uudenveroinen.

Ja kun tässä puhutaan ympäristöystävällisyydestä (sähkö,hybridi) niin miten ihmeessä autojen peseminen, mikä on hyvin haittalista, mahtuu tähän kuvioon?
En jaksa itsekään puunata autoa juurikaan, mutta kyllä muutaman kymmenen tuhannen euron vehkeistä luulisi jokaisen edes hiukan huolta pitävän. Siihen kuuluu pesu ja huollot. Kuinka esimerkiksi maalitakuu voi toimia, jos autoa ei koskaan pese, eikä näe mahdollisia virheitä? Tai onko mukava käyttää autoa, jonka likaa saa varoa, ettei sotke itseänsä? Tai kuinka turvallista autolla on ajaa, kun väistämättä näkyvyys heikkenee, ellei sitä välillä pese?

Ei auto pesemällä kulu, vaan pestynä ja hoidettuna kestää ja näyttää omaankin silmään paremmalta.

Pesethän(ehkä) itsekin hampaat, etkä vain vedellä huuhtele? Ihan samalla tavalla kuin hampaat reikiintyy, käy auton pinnoille, jos niitä ei pese.

Kaikki ei aja 45tkm ja kolme vuotta autolla, vaan joillekin tuo lukema kertyy jo puolessa vuodessa jopa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.09.20 - klo:17:50
Pesethän(ehkä) itsekin hampaat, etkä vain vedellä huuhtele? Ihan samalla tavalla kuin hampaat reikiintyy, käy auton pinnoille, jos niitä ei pese.

Eikö se ruoste lähde lähes poikkeuksetta kaikkialta muualta kuin ehjän maalin päältä ulkopinnoilta? Kiveniskut, kittaukset, korin saumat, suojien alla muhivat paikat, listat, pohja jne.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 07.09.20 - klo:18:01
Eikö se ruoste lähde lähes poikkeuksetta kaikkialta muualta kuin ehjän maalin päältä ulkopinnoilta? Kiveniskut, kittaukset, korin saumat, suojien alla muhivat paikat, listat, pohja jne.
Jos maalipinta hapettuu sopivasti, saattaa sitä lakkavauriokin tulla.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/linnunkakka-syovyttaa-maalipinnan/
Mutta joo, ne muhivat paikat on syytä pestä välillä. Eikä se alustapesukaan olisi välillä pahitteeksi. Toisaalta ei tuolla pohjassa paljoa paljasta pintaa ole, mutta kuitenkin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy