Ocu nykii

Aloittaja Peks1, 20.02.11 - klo:09:56

« edellinen - seuraava »

Peks1

Vasta perheseen hankittu -08 1.8 TSI nykii ajoittain ja varsinkin kylmänä kierrosten ollessa 1500 tietämissä. Eikö kone jaksa vääntää vai johtuuko jostain muusta, onko vastaavia vaivoja?

fourvalve

Käy hakemassa Forte fuel system cleaner ja kaada se lähes tyhjään tankkiin, mutta älä laita uutta bensaa heti vaan aja jonkin aikaa jolloin aine vaikuttaa tehokkaammin.

Kahdessa autossa toiminut 2.0tfsi ja 1.8tfsi joissa oli vastaavia oireita mutta ei forten käytön jälkeen.
Hinta purnukalla on n.25eur. 
BMW z4 3.0i roadster

weeman

tuo johtuu ihan softa viasta,mä päivitin just huollossa uusimman softan ja nykiminen loppui siihen.

Peks1

Minkähän hintanen tuo softan päivitys olisi?

jni

Lainaus käyttäjältä: Peks1 - 20.02.11 - klo:14:00

Kyllä ainakin huollon yhteydessä tulee uusin softa ns. kaupanpäälle.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: weeman - 20.02.11 - klo:11:30
tuo johtuu ihan softa viasta,mä päivitin just huollossa uusimman softan ja nykiminen loppui siihen.

Edellisessä ocu rs 2.0tfsi oli viimeisin softaversio ja siitä huolimatta nyki ja oli puhditon, ei vikakoodeja ym.
Ei aina johdu softaviasta.
BMW z4 3.0i roadster

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Peks1 - 20.02.11 - klo:14:00

Minun käsitykseni mukaan huoltojen yhteydessä ohjelmoidaan aina uusin softa moottoriin ja mm. DSG-vaihteistoon. Jos siis uudempia softia on silloin tullut kiun mitä niissä autoissa on just silloin. Huollon yhteydessä siitä ei veloiteta ylimääräistä eikä kai takuuaikanakaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 20.02.11 - klo:15:20
Minun käsitykseni mukaan huoltojen yhteydessä ohjelmoidaan aina uusin softa moottoriin ja mm. DSG-vaihteistoon.

Onko tämä tietoa, vai toivoa että näin pitäisi olla?

Lähtökohtaisesti en jaksa uskoa, että perushuollossa tsekattaisiin softaversiot ja haettaisiin automaattisesti uudet juuri ko moottorille tulleet softat ja ladattaisiin ne sisään JOS asiakas ei valita mistään viasta. Softarumbaan menee kallista aikaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jni

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 20.02.11 - klo:15:25

Lähtökohtaisesti en jaksa uskoa, että perushuollossa tsekattaisiin softaversiot ja haettaisiin automaattisesti uudet juuri ko moottorille tulleet softat ja ladattaisiin ne sisään JOS asiakas ei valita mistään viasta. Softarumbaan menee kallista aikaa.

Kyllä minun Skodalle on ainakin näin tehty pyytämättä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 20.02.11 - klo:15:25

Tietoa kai. Toki ystäviltä ja tuttavilta olen asiat kuullut että ainakin Audi, Seat, VW ja Skoda merkkisissä autoissa tehdään näin. Auto on piuhan päässä samalla kun siihen voi tehdä silläaikaa jotain muuta. Eipä siihen nyt ajallisesti kauaa aikaa mene. Testeriltä haetaan tietyt jutut ja laitetaan ensin yhteydet toimimaan. Hoituu huollon yhteydessä. Ennen auton huoltoon tuloa katsotaan myös Elsasta avoimet kampanjat kyseiselle autolle ja automalleille. Eli tutkitaan onko autolle avoimia kampanjoita tai uusia päivityksiä. Eli ennakoidaan tulevan huollon töitä ja tarpeita. Keräävät huolto-osatkin valmiiksi ennakkon ja tulostavat huoltokaaviot asentajia varten etukäteen. Ennen huoltopäivää varataan myös sijaisauto jos asiakas sellaisen haluaa.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 20.02.11 - klo:15:52
Tietoa kai. Toki ystäviltä ja tuttavilta olen asiat kuullut että ainakin Audi, Seat, VW ja Skoda merkkisissä autoissa tehdään näin. Auto on piuhan päässä samalla kun siihen voi tehdä silläaikaa jotain muuta. Eipä siihen nyt ajallisesti kauaa aikaa mene. Testeriltä haetaan tietyt jutut ja laitetaan ensin yhteydet toimimaan. Hoituu huollon yhteydessä. Ennen auton huoltoon tuloa katsotaan myös Elsasta avoimet kampanjat kyseiselle autolle ja automalleille. Eli tutkitaan onko autolle avoimia kampanjoita tai uusia päivityksiä. Eli ennakoidaan tulevan huollon töitä ja tarpeita. Keräävät huolto-osatkin valmiiksi ennakkon ja tulostavat huoltokaaviot asentajia varten etukäteen. Ennen huoltopäivää varataan myös sijaisauto jos asiakas sellaisen haluaa.

Kiitos selvityksestä. Hieno homma jos näin todella toimitaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Matti77

Mun Octavia 1.8 TSI on vetänyt osakaasulla nykien ihan uudesta. Saatu ajoon joulukuun alussa. Ajettu nyt 5000 km. Tulee esille lähinnä maantiellä ylämäessä, kaupunkiajossa sitä ei niin huomaa. Lämpötilalla ei ole vaikutusta. Tasaisella kun kiihdyttää vakionopeudensäätimellä samalla isohkolla vaihteella, niin nykiminen pahenee selvästi 1800 rpm kohdalla. Yhtä lailla kyllä ilman vakionopeudensäädintä eikä varmasti DSG:stä johdu. Taajuus on 45-60/min. Käytin auton muutaman viikon ajon jälkeen huollossa, jossa vikakoodia tai softapäivitystä ei löytynyt. Huollossa sanottiin, ettei vastaavaa ole tullut vastaan. Sanoivat vaan, että odotellaan, jos uusi softapäivitys korjaisi vian... Mutta kai tätä muillakin on ollut? Eihän minun yksilö voi olla ainoa, jos se softasta olisi kiinni.

topias

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 20.02.11 - klo:15:20
Minun käsitykseni mukaan huoltojen yhteydessä ohjelmoidaan aina uusin softa moottoriin ja mm. DSG-vaihteistoon. Jos siis uudempia softia on silloin tullut kiun mitä niissä autoissa on just silloin. Huollon yhteydessä siitä ei veloiteta ylimääräistä eikä kai takuuaikanakaan.

kun minun ocu 1.8 tsi oli huollossa, niin juttelin huoltopäällikön kanssa noista päivityksistä, eikä tuossa liikkeessä ainakaan automaattisesti päivityksiä laiteta. todettiin myös yhdessä, jos auto toimii moitteetta miksi päivittää?

Peks1

Nyt vaimo meinas, että eilen tankatulla E98:lla ei nykis niin paljon tai ei ollenkaan. Pitääpä seurata tilannetta ja kokeilla sitä Fortea jos vaiva jatkuu.

Max3

Olettehan huomanneet että manuaalin muutosten 11/2010 mukaan Skoda suosittaa oktaaniluvuksi yksiselitteisesti 98. Mainitaan myös, että kyllä 95 käy ja sitten ilmeisesti hätätapauksissa jopa 91. Tähän on varmaan vaikuttanut bensiinin muuttuneet bio-aine-osuudet. Ei ole eritelty moottoriversioita.

https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/fi/Octavia/11-2010/Manual/A5_Octavia_TechnicalChange.pdf
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy