Päivän kevennys - Ad-bluen hinta korjaamossa

Aloittaja shaman, 16.12.19 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

shaman

Tässä tulee päivän huumoripläjäys. Auto oli tänään normihuollossa, öljyt, suotimet kaikki ja lisätyönä naftasuotimen vaihto.
Kaveri oli sitten lisäillyt myös Ad-blue ainetta mitä en toki ollut pyytänyt, enkä toisaalta ymmärtänyt kieltääkään. Itse toi aina tulee motonetista 10 litran kannu haettua hintaan 13,90 â,¬ ja liruteltua pihalla. Ajattelin siinä korjaamon tiskillä noutaessani autoa että ok, kalliimpaahan tuo varmaan oli sitten tällä kertaa kun itse liruteltuna mutta onpahan nyt täytetty ja menköön.
Mutta arvatkaa mitä tämä jantteri oli laittanut litkun litrahinnaksi  ::)
Ureaa meni 6 litraa ja tämä maksoi sitten 134,28 â,¬, eli litrahinta 22,38 â,¬  8)
Kova sälli.

Kyselin autoa haettaessa että oletko tosissasi, sanoi olevansa. Kertoi että maksaa heille reilu 22 â,¬ ja jonkun alen saavat siitä. No, en ajatellut tätä kusetusta kuitenkaan ostaa ja katsotaan mitä kirjalliseen rekkikseen vastataan kun saan naputeltua, koska eihän toi nyt vaan voi olla noin.

Ja jos rekkis ei tuota tulosta niin täytyy harkita varoittamista kyseisen ketjun Ad blue hinnoista.

Kyseessä siis ihan ketjukorjaamo jolla toimintaa ainakin Espoossa, Vantaalla, Helsingissä ja Lapissa.

Niin ja jos ei muuta kommentoitavaa löydy kun että "ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se kuka maksaa" niin voi jättää kommentoimatta, autoa ei laskua maksamatta olisi kuitenkaan ulos saanut.


V60

Euron per litrahan tuota halvimmillaan saa. Että tyyriiltä vaikuttaa kyllä. Pitääkin muistaa kieltää täyttö kun adblue-vehkeen saa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

tsi1490

Itse en kyllä jätä avointa piikkiä huoltoon mennessäni, vaan sovin hinnan etukäteen.

shaman

Jep. Tietyn kilometrimäärän huollosta jos on sovittu niin ei se minusta silloin mikään avoin piikki ole. Jos vien auton korjaamon pihaan ja sanon että tehkää ja huoltakaa mitä haluatte niin silloin on. Vastaavasti mun mielestä se nyt kuitenkin on kusettamista jos 6litrasta Adblueta otetaan 134 â,¬, ja tämä oli samanlaisesta 10litran kannusta liruteltu. Aika hyvin tunnetaan kuitenkin Adbluen yleinen hintataso. Jos ravintolassa tilaat lonkeron risottosi kylkeen etkä katso hinnastosta etukäteen sen hintaa kun tiedät yleisen hintatason aika hyvin niin miltä kuulostaisi vaikkapa 50 â,¬ tuoppi ja tarjoilija siinä viisastelee päälle että "etpäs kysynyt hintaa" Tämä on vähän niinkuin tuo sinun teoriasi. Joku roti. Ei tämäkään omaa taloutta kaada mutta erkoista jokatapauksessa.

Husky

Just tankkasin pistoolista viime vkolla melkein ton 6l ja maksoi 4â,¬  ;D

jhm

Jos ei hinta korjaannu alaspäin niin vinkki hinnasta johonkin iltapäivälehteen ja pikku juttu niin saa korjaamo ilmaista mainosta.
VW Transporter T5  84kw 2014

weckkis

Meillä merkkiliikkeessä adbluen hinta pistoolista 2,80â,¬/ltr. Aikasuolaiselta kuulostaa tuo ~22â,¬  :o

shaman

Kermana kakussa oli se kun tarjottiin tuo loppu 10litran kannu hyvitykseksi mukaan, jossa siis vielä 4 litraa jäljellä. Saattaa olla elämäni kallein 10 litran ureakannu siis hallussa, noin 223â,¬. Tästä voi vielä tulla jotain historiallista ;)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 16.12.19 - klo:16:16
Itse en kyllä jätä avointa piikkiä huoltoon mennessäni, vaan sovin hinnan etukäteen.

Juurikin näin. Erikseen vielä pyydän lisäämään tekstikenttään "Mitään nesteitä ei lisätä erikseen kysymättä".

Joskus oppirahat pitää maksaa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jabajee

Mihinkäs tuo adbluen tankkaaminen huollossa muuten edes perustuu? Eihän ne voi tankata bensiiniäkään tankkiin kympin litrahinnalla ja sanoa sitten vaan, että tankattiin koska oli vajaa tankki. Täyttääkö ne vajaan tuhkakupin tai parkkikolikkotelineenkin? Ei kai sitä nyt noin vaan voi alkaa kaikkia säiliöitä täyttelemään, jos se ei selkeästi kuulu huolto-ohjelmaan tai asiakas ei ole muuten hyväksynyt asiaa.

shaman

Oot sä karppa kyllä äijä. Eli sinunkin mielestä tämmönen riisto on ihan ok, jos huoltoon autoaan tuova asiakas ei osaa erikseen kieltää "minkään nesteiden lisäämistä ilman erillistä lupaa" niin antaa palaa ja rahat pois. Kysehän ei ole niiden nesteiden lisäämisestä vaan niiden nesteiden lisääminen kusetusmielessä. Sulle se voi olla itsestään selvää että näillä yritetään kusettaa ja näköjään niin tehdäänkin ja osaat sen väistää, mutta uskoisin että kovin moni ei osaa tällaista aavistaa autoa huoltoon viedessään, eikä hemmetissä pitäisi olla tarviskaan. Taidat olla niitä tyyppejä kenen mielestä vanhustenkin kusettaminen näiden remonttimyyjien ja esim lattiakaivojen putsaajien toimesta on ihan ok vaikka putsaaminen maksaisi 500 euroa, vain siitä syystä kun vanhus ei osannut kieltää sen puhdistusaineen käyttöä joka maksaa 600â,¬ litra. Tuntuu vähän sille että täällä suomessa ollaan hiljaa hyväksymässä tällainen Tunisialaistyyppinen huijaamisen kulttuuri, ainakin joidenkin mielestä. Toivon että sulle karppa jossain vaiheessa osuu tuulettimeen sellanen homma jossa joudut teettämään jonkun työn tai toimenpiteen josta et ihan samalla tavalla olekaan perillä ja huomaat että veloitus oli jotain muuta kuin piti, eli tulet kusetetuksi, ja siinä vaiheessa mä kerron sulle että itse aina kiellän aineen x-käyttämisen siivouksessa, jossain vaiheessa ne siivouskemikaalit on opeteltava. Kun mulla on vielä toistaiseksi ollut jonkinlainen luotto inhimillisyyteen ja rehellisyyteen, ja sen varmistamiseksi vielä käyttänyt korjaamoketjuja enkä Tmi penan pajoja. Ihme homma että tässäkin casessa näin nopeasti tulikin korjaamosta uhri ;D

115o

#11
Kannattaa varmistaa ettei ole veloitettu 6:n 10l:n kannun mukaan, vaikka on pitänyt veloittaa 0,6 kannua.  Varmista vielä kuitista tai kysy myyjältä...

https://shop.skoda.fi/tuote/11248399/g-052910a4/adblue-lisaaine-10l/50017-27990445/1
Superb III Style iV

shaman

Ajattelin ihan samaa, mutta ilmeisesti tuo on Audin virallisessa huolto-ohjelmassa sisällytetty mukaan(en ole vielä varmistanut) joka oikeuttaa tuon lisäämään jos sitä ei erikseen kiellä. Eikä siinä mitään, hinta nyt vaan vähän pomppas :)


quote author=jabajee link=topic=44464.msg690076#msg690076 date=1576522806]
Mihinkäs tuo adbluen tankkaaminen huollossa muuten edes perustuu? Eihän ne voi tankata bensiiniäkään tankkiin kympin litrahinnalla ja sanoa sitten vaan, että tankattiin koska oli vajaa tankki. Täyttääkö ne vajaan tuhkakupin tai parkkikolikkotelineenkin? Ei kai sitä nyt noin vaan voi alkaa kaikkia säiliöitä täyttelemään, jos se ei selkeästi kuulu huolto-ohjelmaan tai asiakas ei ole muuten hyväksynyt asiaa.
[/quote]

shaman

Tätä pidin itsekin alunperin kaikista loogisimpana vaihtoehtona, että yksiköt on mennyt sekaisin. Harmi vaan että paikan päällä tämä tuntui korjaamon edustajan mukaan mahdottomalta. No, rekkis on nyt laitettu ja katsotaan mitä tapahtuu. Itse uskon virheeseen. Kuitissa on kuusi yksikköä a 23,28â,¬ josta summa saadaan.

Lainaus käyttäjältä: 115o - 16.12.19 - klo:21:36
Kannattaa varmistaa ettei ole veloitettu 6:n 10l:n kannun mukaan, vaikka on pitänyt veloittaa 0,6 kannua.  Varmista vielä kuitista tai kysy myyjältä...

https://shop.skoda.fi/tuote/11248399/g-052910a4/adblue-lisaaine-10l/50017-27990445/1

-karppa-

Joskus maksoin mamman virheestä, kun annoin viedä auton huoltoon, eikä maininnut ettei mitään nesteitä lisätä. 10â,¬/L lasinpesunesteestä. Parikymppiä meni oppirahoja, mutta ei ole mennyt toista kertaa!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Dieselgolf

Aina ei onnistu estämään, vaikka osaisikin väistää pahimmat miinat...
Vein aikoinani yhtä autoamme huoltoon, ja täytin pissapojan aivan piripintaan. Siis aivan saa....n täyteen laitoin, korkin kun laitoin kiinni, niin se jo työnsi vettä ulos säiliöstä.
Silti oli huoltokuitissa 2 litraa sinne, piripintaan tankkaamaani säiliöön saata survottua.
Eikä ollut halpaa lientä, se alkuperäinen, tehtaan pissapojanpesuneste, ei todellakaan !
No en tuota sulattanut.
Huollon nokalle sanoin että ei voi mahtua nestettä kun sen juuri aamulla piripintaan tankkasin.
Sanoi että testaavat aina huollossa pissapojan....no sen ymmärrän toki ja hyväksyn ja pidän jopa hyvänä asiana. Mutta kysyin että pitikö koko hallin lattia mun pissapojan nesteellä pestä kun noin paljon lutrasitte ?
Jos TE joka autosta ruiskitte tuon 2 litraa pissapojan nestettä halliinne, teillä lienee sitten aika märkä olla tuolla hallissa ...
Oli aika vaivaantunut. Ja summa poistettiin mukisematta.
Nykyään kiellän pissapojan täytön, AdBluen tms täytön ja pyyhkijänsulkien vaihdon, aina.


Flat

Lainaus käyttäjältä: Dieselgolf - 17.12.19 - klo:06:24
Vein aikoinani yhtä autoamme huoltoon, ja täytin pissapojan aivan piripintaan. Siis aivan saa....n täyteen laitoin, korkin kun laitoin kiinni, niin se jo työnsi vettä ulos säiliöstä.
Silti oli huoltokuitissa 2 litraa sinne, piripintaan tankkaamaani säiliöön saata survottua.

Itselläni vastaava kokemus , olin itse laittanut säiliön vettä täyteen, mutta olivat huollossa tyhjänneet sen ja laittaneet lasinpesunestettä tilalle.
Kerran oli myös kuskin ovensaranoihin laitettu erikoisrasvaa. Muistaankseni 6 euroa laskuttivat rasvasta. En jaksanut kinastalla aiheesta.

Mikey

"Kysehän ei ole niiden nesteiden lisäämisestä vaan niiden nesteiden lisääminen kusetusmielessä."

Ihan huumorilla totean, että ureaahan ne tankkasivat... Onneksi ei kuitenkaan asiakkaan silmään!

Ehkä kannattaisi itse kunkin hankkia merkkiliikkeen asiakasrekisteriin se Tampereella keksitty "asiakas on mulkku" -merkintä, jotta huolto olisi varpaillaan...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Dieselgolf - 17.12.19 - klo:06:24
Aina ei onnistu estämään, vaikka osaisikin väistää pahimmat miinat...
Vein aikoinani yhtä autoamme huoltoon, ja täytin pissapojan aivan piripintaan. Siis aivan saa....n täyteen laitoin, korkin kun laitoin kiinni, niin se jo työnsi vettä ulos säiliöstä.
Silti oli huoltokuitissa 2 litraa sinne, piripintaan tankkaamaani säiliöön saata survottua.
Eikä ollut halpaa lientä, se alkuperäinen, tehtaan pissapojanpesuneste, ei todellakaan !
No en tuota sulattanut.
Huollon nokalle sanoin että ei voi mahtua nestettä kun sen juuri aamulla piripintaan tankkasin.
Sanoi että testaavat aina huollossa pissapojan....no sen ymmärrän toki ja hyväksyn ja pidän jopa hyvänä asiana. Mutta kysyin että pitikö koko hallin lattia mun pissapojan nesteellä pestä kun noin paljon lutrasitte ?
Jos TE joka autosta ruiskitte tuon 2 litraa pissapojan nestettä halliinne, teillä lienee sitten aika märkä olla tuolla hallissa ...
Oli aika vaivaantunut. Ja summa poistettiin mukisematta.
Nykyään kiellän pissapojan täytön, AdBluen tms täytön ja pyyhkijänsulkien vaihdon, aina.

Sama homma kävi mulla merkkarilla samoilla selityksillä. Erona oli, että mä otin kuvan, kun pissapoika oli täynnä huoltoon tuodessa ja vajaa lähtiessä. Totesin että jos mä vien kaksi litraa lasinpesunestettä maksamatta olen varas, jos taas liike veloittaa asiasta mitä ei ole tehty, niin se on lievä petos. Kyllä se summa poistettiin kommenttien kera "Tämä on ollut tapa laskuttaa tuota 2 litraa ja kyllä minun pitää luottaa mekaanikkoon". Ei ole toista kertaa yritetty!

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 17.12.19 - klo:06:51
"Kysehän ei ole niiden nesteiden lisäämisestä vaan niiden nesteiden lisääminen kusetusmielessä."

Ihan huumorilla totean, että ureaahan ne tankkasivat... Onneksi ei kuitenkaan asiakkaan silmään!

Ehkä kannattaisi itse kunkin hankkia merkkiliikkeen asiakasrekisteriin se Tampereella keksitty "asiakas on mulkku" -merkintä, jotta huolto olisi varpaillaan...

Tänä päivänä sinulla on oikeus nähdä kaikki rekisterit ja jos tuollainen löytyy, niin melkoinen paskamyrsky seuraa siitä liikkeelle, josta ei ihan anteeksipyynnöllä selviä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.12.19 - klo:21:51
Joskus maksoin mamman virheestä, kun annoin viedä auton huoltoon, eikä maininnut ettei mitään nesteitä lisätä. 10â,¬/L lasinpesunesteestä. Parikymppiä meni oppirahoja, mutta ei ole mennyt toista kertaa!

Eli pistit muijan vaihtoon?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

axe

Eikä tässä vielä kaikki....erään kerran Laakkosella kärryäni huollatin->en hokannut kieltää akun latausta huollossa,yleensähän ne saattavat joutuu virrat päällä ropaamaan jotakin joten akku voi mennä aika huonoon lataustilaan->No laskussa luki  akun lataus 10eur.....voitte arvata käynkö lähelläkään ko. ketjun kiikkeitä....tuo oli laillistettu ryöstö  >:(

shaman

No niin, eli tämä selvisi.
Näppäilyvirheeksi tuo nyt sitten ilmoitettiin eri taholle osoitetun kirjallisen rekkiksen jälkeen. Eli lopullinen hinta 6 litralle ureaa on nyt 13 euroa, ja tämä toki ok. Häiritsevää asiassa on kuitenkin se, että paikan päällä kivenkovaa väitettiin, että asia on veloitettu ihan oikein vaikka kyseenalaistin hintaesimerkein ym. monta kertaa. Eli laittaa miettimään olikohan sittenkään vahinko. Melko monelle asista mitään tietämättömällehän tuo menee läpi ja todetaan että niin kai sitten ja maksetaan mukisematta pois.
Tänään kun jantteri soitti niin sanoi, että onhan hän veloittanut aivan liikaa tuosta. Kysyin, että mites kun eilen asiaa monta kertaa kyseenalaistin niin miksi silloin ei asiaa tsekattu. Tähän kaveri tokaisi olleensa varmaan jotenkin sekaisin. Semmosta.

Lainaus käyttäjältä: shaman - 16.12.19 - klo:21:50
Tätä pidin itsekin alunperin kaikista loogisimpana vaihtoehtona, että yksiköt on mennyt sekaisin. Harmi vaan että paikan päällä tämä tuntui korjaamon edustajan mukaan mahdottomalta. No, rekkis on nyt laitettu ja katsotaan mitä tapahtuu. Itse uskon virheeseen. Kuitissa on kuusi yksikköä a 23,28â,¬ josta summa saadaan.

Juzu84

Minä en ois tuosta kusilitkun lisäyksestä maksanu euroakaan. Jos työtä ei oltu tilattu ja omin päineen sen lisäävät niin oma vahinko. PISTE.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Yhteyttä voi ottaa privalla.

-karppa-

Kuinkahan montaa ovat aikaisemmin vedättäneet tuolla litrahinnalla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

VAGnaattori

Kusetuska koko hiton ala täynnä. Konnollisia rehellisiä liikkeitä ja mekaanikkoja ei tunnu löytyvän enää mistään ku kaikki liihottelee dollarin kuvat silmissä päivästä toiseen. Itse olen onnistunut seuraamaan tätä kusetusbisnestä sivusta työnantajan piikkiin.

Esim. ei kannata sanoa että laittakaa katsastus kuntoon normaalin huollon yhteydessä, kuten eräässäkin espoolaisessa liikkeessä samalla vaihtui täysin toimivat jarrusatulat täysin uusiin vaikka vain jarrupalojen uusimisella olis selvinnyt. Varmaan vaihtelevat noita pantillisa osia aina kun mahdollista, joita itse vähän putsaileen ja lyö OE osana toisen autoon kiinni täydellä hinnalla tietty.  ::) Sama pulju laskuttaa kaikista osista OE osien hinnan mutta kun tarkemmin katselee niin tarvikeosia tilalla.


Saa nähdä mitä tälle koko touhulle tapahtuu 10-20v kuluttua kun puolet autoista on sähköisii mihin ei noi kusettajat voi enää jos jonkinmoista öljyy läträtä ilman kunnon selitystä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy