Passat rengaskoon muutos

Aloittaja irmeli, 19.10.19 - klo:12:28

« edellinen - seuraava »

irmeli

Terve,

Minulla on VW Passat Variant 2014.
Alla on kesärenkaat koossa 235/45-17". Nämä renkaat alkaa olemaan loppu, ja koska joka tapauksessa joudun ne uusimaan,
haluaisin samalla vähän mukavampaa ja mielellään myös hiljaisempaa kyytiä, Ajoa tulee jonkin verran huonokuntoisillakin hiekkateillä, joten luulisi, että hieman korkeamman profiilin rengas auttaisi siellä ajoa ja maavarakin hieman nousisi (?). Vannekokoa en viitsi lähteä muuttelemaan.

Osaatteko sanoa, palvelisiko tuota toivetta / onko järkeä / mahdollista muuttaa kooksi 235/50-17"?

Katselin alustavasti seuraavia:
https://www.autodoc.fi/renkaat/nokian-6419440247793-t430244
https://www.autodoc.fi/renkaat/goodyear-5452000473585-532079

Onko näistä kommentteja, tai osaatteko suositella muita vaihtoehtoja?

Ohessa vielä mitä auton tiedoissa liittyy renkaisiin ja akseleihin.






Jultsu

Mukavuuteen tuskin tulee suurta muutosta. Maavara nousee muutamalla millillä (en nyt jaksa laskea kuinka monella). Kiihtyvyys huononee hivenen, ja auto kulkee lujempaa ykkösvaihteella tyhjäkäynnillä (vaikeuttaa ruuhkissa matelemista entisestään)

Sopivat kyllä todennäköisesti auton alle ihan ok eivätkä ota mihinkään kiinni.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy