Kulutusmittaukset 2.0 TDI 110 Kw/150 Hv, etuveto ja quattro

Aloittaja joukose, 14.10.19 - klo:10:35

« edellinen - seuraava »

joukose

Hei,

Onko jollain ylhäällä kulutusmittauksia autosta:
2.0 TDI 110 Kw/150 Hv, etuveto ja quattro

Itse en ole niitä omasta seurannut ja nyt kun katsoin tietokoneesta niin ei minulla ainakaan ole tallentanut mitään.

*Sitä saa mitä tilaa"

ReijoM

Tuo minun A6 on 140 kW, mutta mainitset tuon quattron, jota ei taida tuolla 110 kW moottorilla saada.

Tuossa tänä aamuna otetussa kuvassa on kulutus suurin piirtein siitä asti, kun sain tuon auton toukokuussa 2018. Eli näyttää kulutuksen ainakin noin puolentoista vuoden ajalta ja nuo "värkitkin" lienevät moottoria ja voimansiirtoa lukuun ottamatta olevan muuten samat.

Tankkauksista seurattu kulutus taas löytyy Spritmonitorista:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/933527.html

Ero selittyneen, ainakin osittain sillä, että käytän polttoainelämmitintä (Eberspächer) aamuin ja illoin. Työmatkaa on vain 10 km suuntaansa joka nostaneen spritmonitorin toteutunutta kokonaiskulutusta jonkun verran, kun se on mukana tuossa tankkauksista lasketussa l/100km.

Auton ajotietokone ei laskene noita polttoainelämmittimellä tehtyjä esilämmityksiä kuitenkaan kokonaiskulutukseen. Ajossa tapahtuvat polttoainelämmitykset siinä lienee mukana.

Audi A6 quattro                      

Toyota Corolla Touring 1,2 T    

Kotkis

Mulla A6 Avant Business Sport 2,0 TDI quattro S tronic 140 kW. Tankkauksista mitattu kulutus 7,1 litraa satasella, kilometrejä reilu 8600 km. Jokaisella tankkauksella on todellinen kulutus ollut 0,3-0,5 litraa enemmän kuin ajotietokoneen. Ja minun tapauksessa tällä erolla ei ole mitään tekoa lisälämmittimen kanssa. Kokemukseni mukaan ajotietokoneet valehtelee aina hieman alaspäin.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Digster

Renkaat vaikuttaa paljon kulutukseen.
Misukan crosslimatet alla , niin diisseli maistui 2.0tdi manuaali vajukille cglc:lle keskimäärin 6.1L/100km
Nokian hkpl 8:t niin menee 5.4 L / 100 km.

Hakka black2:lla pääsin parhaimmillaan 4.7 L/100km

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy