Golf VII 2014 kitisevä ääni maantienopeuksissa

Aloittaja vwgolf2014at, 09.10.19 - klo:10:13

« edellinen - seuraava »

vwgolf2014at

Moro!

Osaisko joku auttaa mistä vois tulla nitisevä/kitisevä/laahaava ääni etupäästä?

Arvioisin äänen tulevan vasemmalta puolelta.
Ã,,äni Alkaa n. 70km/h ja tuntuu kiihtyvän mitä nopeuden mukaan.
Jarrut herkistetty ja olen yrittänyt jarrutella kovemmin, mutta ei ole ollut vaikutusta ääneen. Jarrupolkimen painamisella tai kääntymisellä ei merkittävää vaikutusta ääneen. Nopeuden hidastuttua ääni lakkaa.
Olen koputellut ja työntänyt jarrukilpiä eikä vaikutusta.
Välillä ääni on voimakkaampi, tuntuu että kosteilla keleillä ääni vaimenee (Ei kumminkaan varmuutta)
Kun ääni on kovimmillaan tuntuu myös kaasupolkimessa tärisevä/rahiseva tuntuma.
Muutama pidempi matka on mielestäni voimistanut ääntä, mutta seuraavalla kerralla kun lähtee taas ajamaan tuntuu, että ääni on vaimeampi.

Tulppu

Onko vaikutusta kääntääkö vasemmalle, oikealle vai ajaako suoraan?
Niska kyyryssä kohti uusia pettymyksiä...

b1mpo

Onko varmaa ettei ole kiveä kilven ja levyn välissä, tai satulan "sisällä"?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

vwgolf2014at

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.10.19 - klo:10:41
Onko varmaa ettei ole kiveä kilven ja levyn välissä, tai satulan "sisällä"?

Ei ole varmaa, en saa autoa missään itse ylös eikä ole mekaanikon vikaa tippaakaan.
Huomenna on menossa korjaamolle taas kaiuttimien vedenvuodon takia niin pyydän katsomaan tarkasti kaikki.
Kun pajalla herkistivät sanoivat, että avasivat jarrut (En tiedä sitten olisivatko huomanneet tämän jo siinä?) 
On menossa pajalle huomenna niin pyydän katsomaan tarkemmin. Oli eri syystä pajalla viime kerralla ja koeajossa eivät huomanneet ääntä. Luulen, että ajoivat vain pienillä nopeuksilla vaikka sanoin että kuuluu vasta n. 80km/h.

Loppuisiko kiven tapauksessa tuo ääni pienillä nopeuksilla ?

Lainaus käyttäjältä: Tulppu - 09.10.19 - klo:10:35
Onko vaikutusta kääntääkö vasemmalle, oikealle vai ajaako suoraan?

En huomaa eroa,kun käännyn tuossa vauhdissa työmatkoillani niin yleensä vauhtikin hidastuu ja näin ollen ääni hieman vaimenee.

On kyllä mahdottoman ärsyttävä vaiva.

Tulppu

Itsellä oli ehkä kuukauden päivät kivi jarrulevyn ja satulan välissä. Murikka oli sellaisessa paikassa, että eteenpäin mentäessä rohisi tasaisesti, pakittaessa ei sitten kuulunut mitään. Rengas irti, satula irti, kivi pois ja homma rokkaa.

Pyöränlaakeri tuli mieleen, mutta ei liene siitä kyse jos ääni ei muutu käännettäessä. Omien kokemuksien perusteella laakerin tapauksessa eron huomaa selvästi kovemmissa nopeuksissa kääntäessä.
Niska kyyryssä kohti uusia pettymyksiä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy