Sisälämmöt

Aloittaja eha, 13.02.11 - klo:21:07

« edellinen - seuraava »

eha

Poloinen on minun 24 auto ja kaikista kylmin, eipä viitsi näillä keleillä pitkälle lähteä.
1.6 TDI DSG

eGetin

Asenna Webasto/Eberi.

Tos®

Aja S-moodilla D:n asemesta. Manuaalin kyydissä kyl tarkenee mainiosti
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Vaginisti

Alaosa maskista peitettynä tarkenin ajaa ihan hyvin 300km putkeen, limatronikki säädetty 21 asteeseen. Nyt peitin vielä yläosankin saa nähdä onko mitään eroa.

zepicc

Lainaus käyttäjältä: eha - 13.02.11 - klo:21:07
Poloinen on minun 24 auto ja kaikista kylmin, eipä viitsi näillä keleillä pitkälle lähteä.
1.6 TDI DSG

Hyvin olen reilut 37 tuhatta km tarennut, toinen talvi menossa...tosin minulla ei ole DSG vaihteisto...pelkästään manuaali.
Ihmettelen, miksi Volkkareita moititaan kylmiksi...  ::)

Reneto

Lainaus käyttäjältä: zepicc - 13.02.11 - klo:23:06

Jaa-a.. minullakin on tällä hetkellä selkeästi kylmin auto, mitä olen omistanut. Ja eka VW.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

skriko

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 13.02.11 - klo:23:18
Jaa-a.. minullakin on tällä hetkellä selkeästi kylmin auto, mitä olen omistanut. Ja eka VW.
Samat sanat. Mulla on ollut 19 autoa ja esim. viime talvena oli vielä kovempia pakkasia. Toyota celica-04, koskaan ei laskenut lämpömittari alle normaalin ja kädet paloivat jos pidit niitä keskisuuttimilla. Lämmön pystyi laittamaan 23 ja kuuma oli. Nyt jos ajaa vähän hiljempaa ja pikku kierroksilla, lämmöt laskee 70-80, autom. ilm hi:lla ja käsiä voi pitää suuttmella vaikka koko päivän ja jalatkin palelee. Luulen kuitenin, ettei se välttämättä ihan yksin ole vw:n syy, lienee eu:n pakokaasunormeillakin asian kanssa jotain tekemistä. Hukkalämpöä ei ole. Mitenkähän muissa uusissa autoissa tarkenee. Meillä oli vielä viime talvena kolmos autona jetta 1.6 -85, oli kuin sauna ja lämpesi nopeammin pakkasesta kuin nykyautot lohkosta. Seuraava auto täytynee koeajaa tällaisilla pakkasilla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.02.11 - klo:00:28
Luulen kuitenin, ettei se välttämättä ihan yksin ole vw:n syy, lienee eu:n pakokaasunormeillakin asian kanssa jotain tekemistä. Hukkalämpöä ei ole. Mitenkähän muissa uusissa autoissa tarkenee.

Kyllä se on VAG-konsernin syy kun ei osata tehdä lämmintä autoa, työkaverilla on 2010 Auris ja siinä kyllä tarkenee todella hyvin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

-07 1,6 corollassakin tarkeni hyvin,piti lämmöt moottorissa ylhäällä kovallakin pakkasella. Ei ole 1,4TSI talviauto >:(

xmasa

Näillä pakkasilla tulee tosiaan ikävä edellistä 1.6l farkku corollaa -05.  :D
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Erkka

Voiko olla eroja Polo 6R lämmityksissä, kun meikäläisen Bluemotion Technolocyssä (2011) ei minkäänlaisia lämpötilaongelmia Climatronicin kanssa. Olen pitänyt asetukset 22 asteessa ja hyvin on riittänyt lämmintä yli 20 asteenkin pakkasilla. Ei palele jalat, kädet eikä myöskään pää. Pololla ajettu 3350 kilometriä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Late

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.02.11 - klo:08:22
Voiko olla eroja Polo 6R lämmityksissä, kun meikäläisen Bluemotion Technolocyssä (2011) ei minkäänlaisia lämpötilaongelmia Climatronicin kanssa. Olen pitänyt asetukset 22 asteessa ja hyvin on riittänyt lämmintä yli 20 asteenkin pakkasilla. Ei palele jalat, kädet eikä myöskään pää. Pololla ajettu 3350 kilometriä.

Uskoisin, että tuolla automaatilla on vaikutusta. Kun ei kierrätä konetta tarpeeksi. Niin ei pidä sitten lämpöä kunnolla.

wellup

Kyllä 1,2 TSI DSG -Yetissä tarkenee, tänäkin aamuna 24 näytti mittari ja puhaltimen kakkosasennolla pärjäsi hyvin työmatkalla.
Mutta sehän taisi ollakin jo pari kertaa TM:n talviautokin. Ja penkki lämpenee tosi äkäisesti.

Lanttu42

Tarkenee hyvin Polo 1.2 TSI DSG:llä. Tosin tyhjäkäyntikierrokset eivät ole kovin alhaiset edes pidemmän motariajon jälkeen. Ilmeisesti moottorilla on vilu. :D
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Karvis

Lainaus käyttäjältä: wellup - 14.02.11 - klo:09:53
Kyllä 1,2 TSI DSG -Yetissä tarkenee, tänäkin aamuna 24 näytti mittari ja puhaltimen kakkosasennolla pärjäsi hyvin työmatkalla.
Mutta sehän taisi ollakin jo pari kertaa TM:n talviautokin. Ja penkki lämpenee tosi äkäisesti.

Tienpäällä kyllä tarkenee, tarkeni jo 1.6FSI oculla, mutta kaupungissa onneton pakastin >:(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: zepicc - 13.02.11 - klo:23:06
Hyvin olen reilut 37 tuhatta km tarennut, toinen talvi menossa...tosin minulla ei ole DSG vaihteisto...pelkästään manuaali.

1.8 bensa passatissa tarkeni hyvin. IV-koppaisessa 1.9 TDI Golfissa jotenkin. V-koppaisissa 2.0 TDI:ssä ja GT TDI:ssä huonosti ja nykyisessä TDI Superbissa erittäin huonosti. Nyt on kyllä alla kylmin auto millä olen koskaan ajanut. Eilen tultiin 450 km kotiin eikä tainut öljyjen lämmöt kertaakaan nousta edes 80 asteeseen. Sisällä kyllä tarkenee, mutta aivan rajoilla liikutaan. Climatronicci on 21 asteessa, mitä se ei koskaan näillä lämpötiloilla saavuta.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

eha

Poloisessa on nokkan alaosa peitetty. Eilen motarilla kiljutin manuaali asennolla 5 ja 6 ei merkittävää muutosta lämmöissä, pakkasta ulkona -18.  VW/ Keskoa epäilen on jossakin vaiheessa luovuttu ns. pohjoisen paketista siinä oli järeämmät startti moottori, isompi akku ja tehokaampi lämmityslaite. Poloinen tuli markkinoille jolloin autokauppa oli alamaissa mm. maahantujan ennakkotilaus kiintiöt oli liian pienet, pitkät odotus ajat.
Polo 1.6 TDI  DSG

Arcca

Lainaus käyttäjältä: eha - 14.02.11 - klo:17:21
Poloisessa on nokkan alaosa peitetty. Eilen motarilla kiljutin manuaali asennolla 5 ja 6 ei merkittävää muutosta lämmöissä, pakkasta ulkona -18.  VW/ Keskoa epäilen on jossakin vaiheessa luovuttu ns. pohjoisen paketista siinä oli järeämmät startti moottori, isompi akku ja tehokaampi lämmityslaite. Poloinen tuli markkinoille jolloin autokauppa oli alamaissa mm. maahantujan ennakkotilaus kiintiöt oli liian pienet, pitkät odotus ajat.
Polo 1.6 TDI  DSG

Eikö sinulla ole tuossa PTC-vastusta, vai onkohan se rikki? Sisällä ei pitäisi palella näissä TDI malleissa tuon PTC-vastuksen takia, koneella on kyllä kylmä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Reneto

TM:n kestotestissä Polo 1,6 TDI:tä pidettiin PTC-lämmityksestä huolimatta kylmänä autona. 

makkis

Tuosta PTC:stä ei ole ainakaan kilpailevassa merkissä mitään iloa. Mulle onnistuttiin jättämääm webasto myymättä perustelemalla PTC:n tehoa, mutta ei sieltä tule kuin lämpimähkö hönkäys (ei siis lämpöä) tuon avulla.

Kylmiä kun perkeleet nämä nykyautot ovat. Mulla on pihassa tämän lisäksi vuoden 1999 V70 ja vuoden 1998 520i. Kumpikin nostaa lämpönsä 30 asteen pakkasella normaaliin parin kilsan ajolla ja suuttimista tulee niin kuumaa, että käsi tosiaan palaa jos siinä suuttimella kättä pitää. Bensaa vievät sen 10 litraa seka-ajossa, V70 ollut niin vähän aikaa että tieto perustuu vain ajotietokoneeseen.

Tämä 520da arkkupakastin ei lämpeä edes sadetanssilla tai runkkaamisella, 22 asteeseen mahdotonta päästä. Löpöä vie sen 8,5 litraa kuitenkin sataselle mikä on mielestäni järkyttävä lukema. Termostaattivikaa tosin viisaammat epäilevät, olkoon vika tai ominaisuus, mutta elämäni ainoaksi dieseliksi tämä jäi.

Lanttu42

Talvimukavin auto, jonka olen omistanut on ehdottomasti ollu vm. 91 Saab 900. Pakkasta 20 astetta? Ei huolta. Lähdet ajamaan (jos saat avaimen virtalukkoon ja virtalukon kääntymään) ja muutaman minuutin kuluttua tulee kuumaa jo sellasella teholla, että Alienikin kiljasis. Yli 30 minuutin ajossa sai säällä kuin säällä autosta niin helvetillisen pätsin, että oli pakko vääntää lämpöjä pois. :)

Nykypolossani joutuu vääntää tällä säällä lämmöt täysille. Kyllä siellä sisällä tarkenee ilman takkia, mutta ei se kyl oo mitään verrattuna siihen Saabiin...
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Apaju

Hiukka ehkä OT mutta liittyy kuitenkin polon sisälämpöihin.

Aamulla Polossa Webasto päällä n 30-60 min (pakkasta 22 - 28) ennen käynnistystä. Käynnistyy normaalisti.
Moottorin lämpömittari nousee heti käynnistyksen jälkeen noin 70 asteeseen, liikkeelle lähdön jälkeen rupeaa laskemaan lähes heti(HUOLTO SANOI: termostaatti1 aukeaa ja Webaston lämmittämä neste sekoittuu muuhun kylmään jäähdytysnesteeseen).

Sitten rupeaa lämpömittari taas nousemaan ja nousee lähes 90 asteeseen. Kun on ajettu noin 5 km moottorilämpömittari laskee (HUOLTO SANOI:termostaatti2 aukeaa ja jäähdytysneste sekoittuu jäähdyttimessä olevaan kylmään nesteeseen). Tähän asti on lämmityslaitteen suuttimista tullut lämmintä ilmaa (ilmastointilaite ollut Auto asennossa ja lämpötila 23 astetta). Sitten taas moottorilämpö nousee lähes 90 asteeseen ja öljylämpötilakin näyttää 70-80 astetta.

Kun on ajettu seuraavat 5 km (yht 10 km) alkaa lämmityslaitteen suuttimista tuleva ilma viiletä, kunnes on jäätävän kylmää ilmaa. Ilma on tosiaan kylmää, ei edes voi sanoa sen olevan haaleaa ja hengitys höyryää autossa.
Koko tämän ajan näyttää moottorilämpö 90 astetta ja öljylämpötilakin näyttää 70-85 astetta. Mitkään lämmittimen säädöt eivät vaikuta lämmityslaitteesta tulevan ilman lämpötilaan. Seuraavan vajaan 10 km ajon jälkeen (kunnes ajettu yht n 20 km) alkaa lämmityslaitteen suuttimista taas tulla lämmintä.

Tälle ei voi mitään oli huollon kommentti, pitää kyllä asiaa vielä selvitellä ei tunnu ihan normitoiminnalta,vai?
VW ID.3 Life

tsiih

LainaaTälle ei voi mitään oli huollon kommentti
Mä olen kuullut tuota jo niin paljon et seuraavalla kerralla kun kuulen viuhahtaa nyrkki. Asiaan, ei ole kyllä normaalia että ilma noin jäähtyy. Vie toiseen paikkaan niin kauan kun on takuuta. Outoa kyllä, en keksi mitään mikä selittäisi moista. Ihankuin weba jotenkin blokkaisi vedenkierron ??? Onko se muuten ajossa päällä?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Erkka

Outo lämmitystapa apajun Polossa. Itsellä ei ole wepastoa ja lämmitys pelaa kovillakin pakkasilla normaalisti, eli lämmintä tulee tasaiseen tahtiin. Suosittelen auton vientiä tutkittavaksi toiseen korjaamoon. Minusta tuntuu, että wepasto sotkee lämmityksen normaalikierron.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Apaju

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.02.11 - klo:19:26Ihankuin weba jotenkin blokkaisi vedenkierron ??? Onko se muuten ajossa päällä?
Olen kokeillut sitäkin, että webasto päällä ainakin osan aikaa ajosta-->ei vaikutusta.

En tosiaan meinaa tyytyä tuohon ei voi mitään vastaukseen. Olihan jo aiemmin tuon kojelautaan asennetun Webaston on/off kytkimen kanssa vääntöä, kun huolto sanoi, että sillä ei voi käynnistää Webastoa ja Kaha sanoi, että voi. No nyt sillä voi, kun huollosta kysyivät ohjeita Kahalta. ;) 
VW ID.3 Life

Jerry Cotton

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 18.02.11 - klo:18:33
Hiukka ehkä OT mutta liittyy kuitenkin polon sisälämpöihin.
...

Tälle ei voi mitään oli huollon kommentti, pitää kyllä asiaa vielä selvitellä ei tunnu ihan normitoiminnalta,vai?

Mulla Tdi-Roomster teki samanlaista kepposta, syyksi paljastui aiemman omistajan teettämä Webastoasennus, jossa letkut kulki siten, että se haittasi veden kiertämistä järjestelmässä.

Kylmä auto tuo on silti, keulasta on kaikki reiät tukossa ja webasto päällä. Kyllä on ainakin näin pakkasilla ranskalaisia autoja ikävä.

Jindebyne

Lainaus käyttäjältä: wellup - 14.02.11 - klo:09:53

Tämä tieto varmasti lämmittää kaikkia Polon omistajia.

Eiköhän tuo Polo ole vähintään hyvä lämpiämään. Mutta sehän taisi ollakin jo Vuoden Auto 2010.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Jindebyne - 19.02.11 - klo:10:48

Eiköhän tuo Polo ole vähintään hyvä lämpiämään.

Ei ole. Ainakaan tuossa edellä mainitussa TM:n talviautotestissä.

eha

Keskustelun lopputulos, Suomeen on tullut 2 kpl noita etelä Ranskan malleja jotka eivät lämpiä  -20 pakkasessa 30min ajolla siedettävään +20 sisälämpöön, ensimmäinen oli TM auto ja toinen on minulla.
POLO 1.6 TDI  DSG

Vaginisti

Ei pysty käsittämään miksi tehtaan kannattaisi noin teknisesti ja logistisesti ajatellen valmistaa monenlaista lämppärisysteemiä ja vielä erilaisilla säädöillä eri maailmankolkkiin. Luulisi olevan helpompaa tehdä yhtä ja ainoata kennoa yms. osaa samoilla säädöillä. Oma polotin on vissiin sitten tätä lämpiävämpää sorttia, hyvin on lämpöä riittänyt tähän mennessä.  

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy