Superb Combi tilaukset

Aloittaja Jyri, 05.12.09 - klo:09:41

« edellinen - seuraava »

VKi

Lainaus käyttäjältä: Yuzzzee - 03.11.10 - klo:20:46
Ja mulle vastaus oli kaikkiin mahdollisiin muutoksiin, että kertaalleen tehtaan systeemiin kirjattua tilausta ei miltään osin ole mahdollista muuttaa...  :o

Se on kyllä aika paljon kiinni myyjän innosta kysellä asian perään. Omassa tilauksessa sain myyjän kahdesti, jälkimmäisellä kerralla n. 4 vko ennen tuotantoviikkoa, kyselemään varustelisäysten perään ja kummallakin kerralla onnistui.

765turbo

Ja mulle vastaus oli kaikkiin mahdollisiin muutoksiin, että kertaalleen tehtaan systeemiin kirjattua tilausta ei miltään osin ole mahdollista muuttaa...  :o

Aikas outoa,lienee myyjillä eri tiedot asioista. Itse kysyin tilaukseen tarvittaessa muutoksia kesäkuussa,niin myyjä sanoi että kun tuotantoviikko on tiedossa,niin kaksi viikkoa ennen valmistumista pitää lyödä alkuperäiseen tilaukseen tehdyt muutokset lukkoon. Tämmöset tiedot tuli Veholta HKI Pitäjänmäestä.

Timppe

Tuo oli kyllä ilmeisen väärää tietoa. Minulle sanottiin jo tilattaessa, että kun tietty koodi ilmestyy tilaussysteemiin, niin sitten voi tehdä vielä pieniä muutoksia
kuten väri, sisusta yms., mutta ei esim. moottori-vaihteisto linjalle. Ja kun "lopullinen" tuotantoviikko on allokoitu, niin sitten ei mitään muutoksia oteta vastaan.

Mutta kun vielä heinäkuun lopussakaan ei ollut mitään tuotantoviikkoa sisässä, niin olisin varmaan voinut muuttaa moottorinkin...
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Yuzzzee

Tais vaan myyjää laiskottaa lisäselvittelyt kun hankala asiakas kerran kuussa soitteli perään ja kyseli että koskas se kuukausi sitten kuukauden päähän luvattu auto tuleekaan...ja aina sai kuulla että ehkäpä kuukauden päästä.. ;D
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 L&K 4x4 2018
Skoda Octavia 2.0 TDI 140 Elegance 2010

MATTi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.11.10 - klo:22:20
Jos autolla ajavat myös rengit, niin kannattaa muistaa, että penkin ja peilien asetukset voi "tallentaa" avaimeen. Eli kun avaat auton "omalla" kaukolla, niin penkit ja peilit menevät oikeaan asentoon. Toki penkissä on ne muistipaikat, mutta rengit on tehokkaita niitä sotkemaan ;) Avaimen muistia on jo hiukan hankalampi sössiä ilman manuaalia.

Hehh, tämäpä kuulostaa tutulta. Mulla on tämä sama toiminto on ollut kolmessa Volvossa ja renki on pysynyt samana alusta
asti. Vieläkin se onnistuu sekoittamaan muistipaikat penkin ja peilien osalta. Mä opetan sitä taas uuden auton myötä keväällä..

MATTi

Tekikö kaikki kaupat "oman" jälleenmyyjän luona? Itse olen Naantalilainen ja tein kaupat Porissa. Turun Rinta Jouppi olisi ollut lähin (15 km) mutta palvelu oli heikkoa ja hyvitys huono. Jos myyjä tietää vähemmän autosta kuin minä itse netin ja autolehtien perusteella niin ei hyvin mene. Esimerkkinä voin kertoa, että kysyin ambition ja elegance mallien penkkien eroista. Vastaus oli, että sama penkki ja samat säädöt mutta nahkaverhoiltu ja sähkökäyttöinen. Porissa oli todella hyvä palvelu vaikka myyjä oli Honda puolelta. Jos se ei tiennyt jotain niin se kyllä selvitti ja kaikesta pystyi neuvottelemaan.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: MATTi - 04.11.10 - klo:10:37
Tekikö kaikki kaupat "oman" jälleenmyyjän luona? Itse olen Naantalilainen ja tein kaupat Porissa. Turun Rinta Jouppi olisi ollut lähin (15 km) mutta palvelu oli heikkoa ja hyvitys huono. Jos myyjä tietää vähemmän autosta kuin minä itse netin ja autolehtien perusteella niin ei hyvin mene. Esimerkkinä voin kertoa, että kysyin ambition ja elegance mallien penkkien eroista. Vastaus oli, että sama penkki ja samat säädöt mutta nahkaverhoiltu ja sähkökäyttöinen. Porissa oli todella hyvä palvelu vaikka myyjä oli Honda puolelta. Jos se ei tiennyt jotain niin se kyllä selvitti ja kaikesta pystyi neuvottelemaan.

Itse taas kuulun siihen ihmisryhmään, joka kyllä aika tarkkaan selvittää auton ominaisuudet ja varustet sun muut jo etukäteen, ettei myyjä-paran tarvitse ruveta palopuhetta mulle pitämään... ;)

Tarjouksia kannattaa nykyänä kysellä muualtakin kuin kotikaupungista, siinä saattaa säästää hyvät rahat.

Mutta en silti pidä elegance-superbia parhaana vaihtehtona, koska sen hinta tosiaan alkaa jo olla lisukkeineen lähellä viittäkymppiä, ja vaikka kuinka on varusteita, sen perusversion hinta alkaa 2:lla.... Ja kyllä, bemaria pidän sitten jo vähän eri luokan autona kuin superbia kuitenkin....

Rice

Lainaus käyttäjältä: MATTi - 04.11.10 - klo:10:37
Porissa oli todella hyvä palvelu vaikka myyjä oli Honda puolelta. Jos se ei tiennyt jotain niin se kyllä selvitti ja kaikesta pystyi neuvottelemaan.

Itse olen Porissa tehnyt kaupat kahdesta Ocusta Honda myyjä Sami S:n kanssa. Palvelu on aina ollut hyvää ja esim. koeajoon auto on aina järjestynyt vaikka yön yli.
Opel Astra
Volvo V60

1.8 "APR" Q

LainaaJa tietysti se ihan oikeasti suurin valinta aikanaan oli että kumman valitsee, DSGn vai nelivedon kun molempia ei nokivasaraan saanut...  Itkee
Nykyäänhän sen saa..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 04.11.10 - klo:13:48
Nykyäänhän sen saa..

Vajaatehoisena, joo. Vaikka, kuinkahan suuri tuon 30 hv:n vaikutus on käytänössä?
Passatissahan on 170 hv + 4motion + DSG.

Yuzzzee

Niin eihän tosiaan vieläkään tuota CR 170 konetta saa 4x4 ja DSG yhdistelmällä, sen oisin ottanut jos olisi saanut.

Itsekkin kyselin ja koeajoin autot muualla kuin Turun Rinta-Joupilla tuon palveluasenteen vuoksi mutta vaivattomuuden vuoksi tilasin kulkupelin kotikylästä. Palvelu kyllä koko odotusajan aivan luokatonta, itse luovutustilanne oli sitten loppujen lopuksi hyvinkin miellyttävä..
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 L&K 4x4 2018
Skoda Octavia 2.0 TDI 140 Elegance 2010

ePa

Lainaus käyttäjältä: Yuzzzee - 04.11.10 - klo:19:41
Niin eihän tosiaan vieläkään tuota CR 170 konetta saa 4x4 ja DSG yhdistelmällä, sen oisin ottanut jos olisi saanut.

Samoin.

Nyt vaan ei pystynyt odottamaan kauempaa ja vajaavetoinen saa luvan riittää.

Koeajoa olen tehnyt vuokra-autoilla ja Oulussa pistäydyin diesel sedanin ajamassa ja farmaria en ole koskaan vielä ajanut. Liikkeessä vaan hieman hiplaillut. Tilaus tehtiin Etelä-Suomesta, josta sain jopa tarjouksen. Toisesta etelässä sijaitsevasta liikkeestä sain vastauksen, että eivät edes tee tarjousta. Kuulemma liikaa työtä.  ??? Veti aika sanattomaksi sillä hetkellä, tai sit niillä on helppoja asiakkaita liikaa.

Kaikkien kauppiaiden kanssa jäi sellainen fiilis, että itse tietää autosta enemmän kuin he.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: ePa - 05.11.10 - klo:12:42
Toisesta etelässä sijaitsevasta liikkeestä sain vastauksen, että eivät edes tee tarjousta. Kuulemma liikaa työtä.  ??? Veti aika sanattomaksi sillä hetkellä, tai sit niillä on helppoja asiakkaita liikaa.

Kaikkien kauppiaiden kanssa jäi sellainen fiilis, että itse tietää autosta enemmän kuin he.

Toisaalta ehkä tuokin että sanotaan suoraan ettei kiinnosta, on rehellisempää kuin se, että tehdään tarjous joka aliarvioi asiakasta ihan täysillä.

compay

Hei

Tilasin Superb Combin 1.8 TSI DSG Ambitionin viikolla 32 ja vastaanotin auton 29.10. Olen ollut todella tyytyväinen autoon. Tällä hetkellä noin 500 km mittarissa. Ainoa negatiivinen asia on renkaat jotka on ilmeisesti tasapainotettu huonosti koska yli satasen vauhdissa täristää. Täytyy käydä tasapainottamassa renkaat uudelleen.

1.8 "APR" Q

Voihan sen "mopo" dieselin virittää,niin saa samat tehot kuin 170 heppaisessa ellei ylikin. Itsellä tuo Superb Combin 4x4 DSG diesel  on todella vahvoilla seuraavaksi kulkupeliksi.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 06.11.10 - klo:00:03
Voihan sen "mopo" dieselin virittää,niin saa samat tehot kuin 170 heppaisessa ellei ylikin. Itsellä tuo Superb Combin 4x4 DSG diesel  on todella vahvoilla seuraavaksi kulkupeliksi.

Merkkiliike tuskin viritystä tekee, ja takuuaikanahan se kannattaa ehdottomasti virityttää jossain muualla.... ;)

Loppis

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 06.11.10 - klo:08:54
Merkkiliike tuskin viritystä tekee, ja takuuaikanahan se kannattaa ehdottomasti virityttää jossain muualla.... ;)

Ainut mikä mietityttää, että huomaako huolto tuon virityksen, takuuhan siinä vissiin laukeaa jos käry käy. Ja toisekseen jos 140 hv versio on täysin sama auto osiltaan kuin 170 hv, niin eikös siitä silloin saa sen 200 hv myös. Ja mitähän toi DSG oikeesti kestää?
Superb Combi 2.0 TDI CR Ambition DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loppis - 06.11.10 - klo:10:51
Ainut mikä mietityttää, että huomaako huolto tuon virityksen

Eivät huomaa ellei asiaa aleta oikein sillä mielin tutkimaan, normi huolloissa ei siis mitään hätää mutta jos vaikka motti porsii niin boksi saattaa lähteä jatkotutkimusiin jossa asia selvitetään.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.11.10 - klo:11:02
Eivät huomaa ellei asiaa aleta oikein sillä mielin tutkimaan, normi huolloissa ei siis mitään hätää mutta jos vaikka motti porsii niin boksi saattaa lähteä jatkotutkimusiin jossa asia selvitetään.

Voipi olla suht varma nakki että jos alle 2-vuotiaasta autosta alkaa tietynsorttisia kone- tai vaihteistovaurioita esiintymään, niin asiat tutkitaan.... :D

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: JanMec - 05.11.10 - klo:20:37
Moi,

uusi jäsen keskustelupalstalla ilmoittautuu. Ensi viikolla lähtee tilaus Superb Combista
103Kw Tdi 4x4 DSG laatikolla Ambition varustelulla
Candy White, Panoraama, irroitettava vetokoukku, Webasto kaukosäätimellä, Bolero, Kessy, Sähköinen takaluukku, ikkunan tummenukset, 18" Themistot, MDI ja Sound System.

2 skoda mullle, entinen Octavia RS tdi -07
Vageja ollut 4 kpl IV golf koreja, 2 seattia ja nykyinen V golf variant

5 kk arvioitu odotusaika...  :-\

Tervetuloa foorumille!

Oletko pohtinut Webaston sijasta huonontien pakettia ja lämmitettävää tuulilasia? Noita ei juuri saa/kannata asentaa jälkiasennettuna, mutta Webaston/Eberin kyllä saa. Itse ainakin olen tyytyväinen huonontienpakettiin ja hieman jäykempään autoon ja pohjapanssariin.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

MATTi

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 04.11.10 - klo:12:08
Itse taas kuulun siihen ihmisryhmään, joka kyllä aika tarkkaan selvittää auton ominaisuudet ja varustet sun muut jo etukäteen, ettei myyjä-paran tarvitse ruveta palopuhetta mulle pitämään... ;)

Tarjouksia kannattaa nykyänä kysellä muualtakin kuin kotikaupungista, siinä saattaa säästää hyvät rahat.

Mutta en silti pidä elegance-superbia parhaana vaihtehtona, koska sen hinta tosiaan alkaa jo olla lisukkeineen lähellä viittäkymppiä, ja vaikka kuinka on varusteita, sen perusversion hinta alkaa 2:lla.... Ja kyllä, bemaria pidän sitten jo vähän eri luokan autona kuin superbia kuitenkin....

Sitähän mä tarkoitinkin juuri, että tiesin autosta enemmän kuin myyjä. Yritin vaan selventää muutaman asian eli esim myyjä olisi näyttänyt esittelyautoista penkkien erot.

Takkiinhan tosta autosta tulee ja reilusti. 500 sarjan bmw kuitenkin maksaa jo aika paljon enemmän jos siihen haluaa pakolliset
varusteet kuten nahat, sähköpenkin muistilla, webaston yms.. Tilat siinä on huonommat jos vertaa E-sarjalaiseen tai V70:seen
joten valinta kyllä kallistuisi niihin jo huollonkin puolesta. Superb:n valitsin ihan tilojen perusteella.

Eikös sulla ollut ennen A6 ammattikäytössä?

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: MATTi - 06.11.10 - klo:15:16
Sitähän mä tarkoitinkin juuri, että tiesin autosta enemmän kuin myyjä. Yritin vaan selventää muutaman asian eli esim myyjä olisi näyttänyt esittelyautoista penkkien erot.

Takkiinhan tosta autosta tulee ja reilusti. 500 sarjan bmw kuitenkin maksaa jo aika paljon enemmän jos siihen haluaa pakolliset
varusteet kuten nahat, sähköpenkin muistilla, webaston yms.. Tilat siinä on huonommat jos vertaa E-sarjalaiseen tai V70:seen
joten valinta kyllä kallistuisi niihin jo huollonkin puolesta. Superb:n valitsin ihan tilojen perusteella.

Eikös sulla ollut ennen A6 ammattikäytössä?

Kyllä oli, ja hyvä peli olikin. Tosin yhdistelmä pumppisdiesel ja multi ei ehkä suht karkeakäyntisen koneen takia ollut se kaikkein paras. Uusimmilla dieseleillä varmasti nautinto ajaa. Ja kyllä, A6 hakkaa kylllä superbin mennen tullen vaikka superb hyvä onkin... :D

ePa

Myyjä päivitti tietoja ja tällä hetkellä tiedossa oleva tuotantoviikko olisi wk50, jonka jälkeen ~kuukausi odottelua, niin auto on Suomessa. Väliin sattuu joulun pyhät eli saattaa venyä luovutus tammikuun loppuun/helmikuun alkuun.

1.8 "APR" Q

Eihän merkkiliike tietenkään mitään malleja virittele. LMS Mietoisissa on MTM:än viritysohjelmien maahantuoja ja on myös muuten samalla Skodan valtuutettu merkkihuolto. Siellä saa hyvin auton viritettyä ja tuskin koskaan tulee ongelmia takuun kanssa,koska auton voi myös huollattaa siellä. Kuusivaihteinen DSG muistaakseni kestää 380 nm. väännön. MTM:än ohjelmissa vääntö on DSG:llä olevissa autoissa rajattu tuohon.

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: JanMec - 07.11.10 - klo:10:30
Joo oon pohtinut tuon lämmitettävän tuulilasin ehkä ruksata, huonon tien paketti ei kiinnosta, sport alustan jos sais tohon ruksaisin  :)
En tiedä sport alustasta, mutta aiemmin lämmitettävä tuulilasi ja huonontienpaketti olivat webaston poissulkevia vaihtoehtoja. Jälkiasennuksena tuon webaston/eberin saa kyllä sitten helposti.

S-T-P

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 07.11.10 - klo:15:34
Jälkiasennuksena tuon webaston/eberin saa kyllä sitten helposti.

Saa toki helposti.., mutta ei todellakaan samaan hintaan kuin tehtaalta. Mielestäni tuo webasto on hinnoiteltu niin houkuttelevasti että oikein ihmetyttää että joku miettii sen ruksimista. Itse suosittelen varustetta lämpimästi.

PIPO

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 06.11.10 - klo:00:03
Muutoskatsatus tehtävä tietysti ensin virityksen jälkeen.Muutenhan vakuutukset eivät ole voimassa.Ei mopojakaan saa virittää moottoripyöriksi ilman muutoskatsastusta.Ajat jonkun päälle ja maksat itse loppuelämäsi jonkun hoitokuluja  ???
Oliko liian jyrkkää tekstiä  ???

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: PIPO - 07.11.10 - klo:20:07Oliko liian jyrkkää tekstiä  ???
Ei kannata sanoa suoraan tosiasioita - tiedä vaikka joku herkkähipiäinen pahoittaisi mielensä :P

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 07.11.10 - klo:19:08
Saa toki helposti.., mutta ei todellakaan samaan hintaan kuin tehtaalta. Mielestäni tuo webasto on hinnoiteltu niin houkuttelevasti että oikein ihmetyttää että joku miettii sen ruksimista. Itse suosittelen varustetta lämpimästi.

Totta tietysti tuokin ja jokainen tietysti tekee omat päätöksensä. Minusta myös huonontienpaketti ja lämmitettävä tuulilasi olivat edullisia ja suuri harmitus aikanaan oli, että ne tosiaan olivat tehdastilauksessa poissulkevia vaihtoehtoja. Niinpä itse päädyin jälkiasennettuun Eberiin. Kuten sanottua, niin jokainen kuitenkin pohtii omat vaihtoehtonsa itse.

Edviina

Lainaus käyttäjältä: PIPO - 07.11.10 - klo:20:07
Muutoskatsatus tehtävä tietysti ensin virityksen jälkeen.Muutenhan vakuutukset eivät ole voimassa.Ei mopojakaan saa virittää moottoripyöriksi ilman muutoskatsastusta.Ajat jonkun päälle ja maksat itse loppuelämäsi jonkun hoitokuluja  ???
Oliko liian jyrkkää tekstiä  ???
Muistaakseni sitä muutoskatsastusta ei tarvitse tehdä mikäli viritys on maltillinen. Voin olla toki väärässäkin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy