2.5TDi BNZ öljyt ?

Aloittaja Vklnuppi, 12.09.19 - klo:22:37

« edellinen - seuraava »

Vklnuppi

Mitä öljyä tuohon BNZ koneeseen kuuluisi oikeasti laittaa ? Joka vaihdossa sama ongelma ja yleensä ottanut vaan jotain motonetistä. Muistaakseni ne vaihtoehdot oli DPF:ää suojeleva (joka taas kuluttaa paininkuppeja) tai sitten paininkuppeja suojeleva joka tukkii DPF:n.

Tässä ei ilmeisesti ole DPF:ää, koska mittarissa 360tkm joista 230tkm minun ajamiani ja DPF ei ole koskaan oireillut tai ilmoittanut itsestään mitenkään. Hyvin mahdollista, että tyhjätty ja poistettu käytöstä, koska tuo on todennäköisesti myös ohjelmoitu joskus.

sprint

Tuossa kai on alunperin dpf, joten 507.00 on oma näkemykseni.

Jultsu

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Vklnuppi

Castrol Edge FST-Ti 5W-30 LL 4l VAG 504.00/507.00
Sopivuudet:
- VW-504.00/507.00 Castrol 5W30-moott öljy "LongLife" 4L (tarkista suositus ohjekirjasta/ei 2,5TDi)

Tuollaista näköjään olen käyttänyt. Onko tuosta 507:sta muuta etua kuin dpf:n suojelu?

Jultsu

On, se on Long-Life ja tuli tuon speksin mukana myös jotain muitakin parannuksia edeltäviin 505.01/506.01 spekseihin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Vklnuppi

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.09.19 - klo:11:52
On, se on Long-Life ja tuli tuon speksin mukana myös jotain muitakin parannuksia edeltäviin 505.01/506.01 spekseihin.

Long-Lifestä ei sinänsä ole mulle hyötyä, kun pyrin vaihtamaan kympin välein öljyt. Tuntuu tuo laite joko olevan tai iän myötä tullut tarkaksi öljyn iästä ja sytyttää valon jos ölpät on vanhat. Tai ainakin sytytti, mutta en ole varma olenko merkannut "huoltokirjaan" väärin vai olinko tosiaan ajanut 20tkm puolessa vuodessa.

Jultsu

Liekö siellä sensori joka tarkkailee myös öljyn laatua?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Vklnuppi

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.09.19 - klo:13:27
Liekö siellä sensori joka tarkkailee myös öljyn laatua?

Hyvin mahdollista tai sitten se on oire jostain tulevasta... :D Eletään jänniä aikoja, kun on vähän sellainen fiilis, että se on saattanut kehittää lisää öljyä koneeseen (eli sitten suuttimet vuotaa). Selviää sitten seuraavassa öljynvaihdossa.

Jultsu

Suuttimien o-renkaat on hyvä veikkaus, mutta tandempumppua veikkaisin itse todennäköisemmäksi vuotokohteeksi mikäli se on vielä alkuperäinen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

VAGnaattori

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että mikä on tuon 507.00 öljyn ero verrattuna AXE koneessa käytettävään 506.01?

o.b.

Liittyy käsittääkseni jotenkin pienempään tuhkajäämään kun ohivuotanut öljy palaa. Jos ei ole DPF:ää, ei tuhkan määrällä ole juurikaan merkitystä.

Vklnuppi

#11
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.09.19 - klo:15:13
Suuttimien o-renkaat on hyvä veikkaus, mutta tandempumppua veikkaisin itse todennäköisemmäksi vuotokohteeksi mikäli se on vielä alkuperäinen.

Vähän karkailee ohi aiheen, mutta miten paljon purkua tuon tandemin vaihto vaatii ? Ihan ennakkoon tiedustelen, vaikka todennäköisesti jää sitten jonkun pajan hommaksi joka tapauksessa. Omat tilat ja työkalut ei hirveän isoihin remppoihin taivu :/

EDIT: Tuota 506.01:stä taisi viimeksi Motonet tarjota, mutta jätin hyllyyn hinnan takia. Käsittääkseni siis tuo 506.01 on parempaa paininkupeille, mutta myrkkyä dpf:lle. 507 taas toisin päin.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Vklnuppi - 13.09.19 - klo:16:20
EDIT: Tuota 506.01:stä taisi viimeksi Motonet tarjota, mutta jätin hyllyyn hinnan takia. Käsittääkseni siis tuo 506.01 on parempaa paininkupeille, mutta myrkkyä dpf:lle. 507 taas toisin päin.

Tämmöistä legendaa se internet on tarjonnut siitä lähtien kun pumpparivehkeet tuli markkinoille, mutta jos öljyillä ei aja täyttä 30tkm väliä, lienee se 507.00 tavara kuitenkin sitten parempaa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

o.b.

Tandempumpun vaihtoon liittyen, Transportterista ei kokemusta, mutta ainakin henkilöautoissa sen vaihto on helppo kun tilaa on hyvin. Polttoaineletkut ja alipaineputki irti. Sen jälkeen (muistaakseni) 4 ruuvia ja pumppu on irti. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Ilmaus on hieman haastava jos käytettävissä ei ole VCDS:ää tai alipainepumppua. Onnistuu myös jotenkuten jos saa tankin pumpun pyörimään tarpeeksi monta kertaa oven avaamalla ja laittamalla virrat päälle. Jos on alipainepumppu, niin sillä imetään pumpun paluupuolelta niin kauan, että ei enää tule ilmaa.

Jultsu

Ilmata voi myös irroittamalla suuttimien johtosarjan liittimen ja vaan starttaamalla autoa 20-30 sekunnin ajan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Iso-Jaska

https://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=Energy%20Combi%20LL%205W-30

Omat LL-öljyä vaatineet VAG:t ja MB:t polttaneet tätä jo 10 vuoden ajan siinä missä Castrolin ja Mobilin vastaavia.

Ebaystä tai oelguenstig:stä tulee 40 (8*5) litraa pikkusen auki kahdella satasella kotiportaille.
SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

VAGnaattori

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 13.09.19 - klo:15:39
Liittyy käsittääkseni jotenkin pienempään tuhkajäämään kun ohivuotanut öljy palaa. Jos ei ole DPF:ää, ei tuhkan määrällä ole juurikaan merkitystä.
Siis hetkinen!? Ymmärsinkö nyt oikein, eli 507.00 öljystä tulee pienemmät tuhkanjämät kuin 506.01 öljystä, joita sitten DPF vielä seuloo entisestään, mutta sitä 507.00 öljyä käytetään DPF filttereillä varustetuissa autoissa koska muuten filtteri menisi yhtenään ihan tukkoon?

Tällöinhän se tarkoittaa sitä että ilman DPF filtteriä ihan sama kumpaa öljyä käyttää?  ???



Löyty muuten ihan mielenkiintoinen keskusteluketju 507.00 ja 506.01 öljyjen eroista jossa vähän jo vaivaa nähty varsinaisten erojen esilletuomiseksi, eikä vaan esson baarin puheita ja mutua.

http://www.brick-yard.co.uk/forum/oil-506-01-v-507-00-once-and-for-all-i-hope_topic47209.html

LainaaAs you can see, the Anti-Wear requirements for VW 506 01 and VW 507 00 are exactly the same.

If anyone has any evidence to the contrary, I would very much like to see it.

Joku tuolla vastasikin jo ehkä sen tödennäköisimmän skenarion näihin ikuisiin öljykeskusteluihin:
LainaaI have a simple, non-technical explanation for why VW insist on using 506.01 for the early build R5 (and V10) engines - they can't be bothered doing the testing need to see if 507.00 is OK for an engine they no longer build and that is now "old" and out of warranty.

They know 506.01 is OK and that some other oils weren't good enough, so the easy solution is to just tell everyone they MUST use 506.01 in these engines (which seemed to have earnt a reputation for poor hardening on the cams and followers)




Lainaus käyttäjältä: Iso-Jaska - 22.09.19 - klo:12:50
https://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=Energy%20Combi%20LL%205W-30

Omat LL-öljyä vaatineet VAG:t ja MB:t polttaneet tätä jo 10 vuoden ajan siinä missä Castrolin ja Mobilin vastaavia.

Ebaystä tai oelguenstig:stä tulee 40 (8*5) litraa pikkusen auki kahdella satasella kotiportaille.
Kiitos tästä.  ;D

Pisti vaan silmään antamsi linkin öljyn speksit. Miten samalla öljyllä voi olla kahden täysin erin öljyn speksit? Ellei öljyt olekkaan niin erilaiset?  ???
LainaaCorresponds with requirements / specifications / products:
SAE 5W-30
API SN/CF
ACEA C3
BMW Longlife-04
MB 229.51
PORSCHE C30
VW 504.00/507.00/502.00/505.00/503.01/506.00/
VW 505.01*/506.01**

*Except VW PDU engines without LongLife Service (WIV)
**Except V10 PDU engines in Phaeton until February 2006 and R5 PDU engines in Touareg until December 2006

putkirunko123

Hei, ostin phaeton v10 ja työntää vikakoodeja (18063/P1655   18062/P1654  18034/P1626) tuossa 3kpl vikakoodeja auto vuodelta 2003

Jultsu

Hieno homma. Mitä tämä informaatio tekee 2.5TDI BNZ-moottorin öljyä käsittelevässä ketjussa?

(tee uusi ketju oikealle alueelle, ja luetuta vikakoodit jollain oikealla vikakoodinlukijalla kuten VCDS, tämän jälkeen nollaa ne ja käy koeajolla ja tee uusi lukutapahtuma ja katso jos jokin koodeista palaa vielä takaisin. Noilla pilipalikoodeilla jotka saattavat olla 15 vuotta vanhoja ei kukaan tee yhtään mitään)
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

putkirunko123

Näin tehty ja vcds ohjelmalla Ja tulevat takaisin ei tarvitse edes käydä koe ajolla

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy