Paranneltuna vai alkuperäisenä?

Aloittaja Quality, 13.02.11 - klo:09:56

« edellinen - seuraava »

Haluan autoni

Sellaisena kuin olen sen lisävarusteineen tilannut/ostanut
29 (34.9%)
Siten paranneltuna, että se näyttää aina vaan paremmalta
40 (48.2%)
Siten paranneltuna, että se vastaa tekniikaltaan paremmin odotuksiani
31 (37.3%)
Parantelen myös uutta autoa
40 (48.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 83

heLiNä

Nii no tarkotin tuolla ettei sitä autoo tuunailla muiden mieltymyksien mukaan vaan ajatellen mikä omaa silmää miellyttää. Ainahan se on mukava jos saa muidenkin katseet käännettyä hyvin laitetulla autolla.. (ja toisin päin...)

3ro5

Paranneltuna ehdottomasti! Tiukka oma mielipide on, että kun parantelet, ei tarvi vaivata päätään pohdiskeluilla mihin vaihtaisi kun auto vastaa askel kerrallaan omia tarpeita tai sen hetkisiä mieltymyksiä. Eli vaihtamalla ei parane. Toki tuo vaatii paranneltavalta aihiolta jo valinta/ostovaiheessa sen että näet siinä mahdollisuuksia, mutta onneksi se voi liittyä ulkonäköön, audioon, tekniikkaa tai muuhun, ihan omistajan fiiliksen mukaan. Hienoa on se, että omien mieltymyksien mukaan voi mennä. Pienillä asioilla voi parannella ja jatkossa aika halpa tapa saada uudehkon auton fiilis takaisin on siivota auto sisältä ja pestä ulkoa :)

Itse olen reilun kolmen vuoden omistajuuden aikana tehnyt mielestäni parantavia asioita joilla mielenkiinto autoon pysyy korkeana ja loppupeleissä varmasti silti vielä halvempaa kuin vaihtaminen uuteen. Vielä ei siis näköpiirissä pakottavaa tarvetta vaihtoon vaikkakin etupyörien lisäksi vetävät takapyörät olisi kiva juttu :)

kotka

Lainaus käyttäjältä: 3ro5 - 04.03.11 - klo:21:48
Vielä ei siis näköpiirissä pakottavaa tarvetta vaihtoon vaikkakin etupyörien lisäksi vetävät takapyörät olisi kiva juttu :)

Jos etupyörät vetävät ja takapyörät samoiten, niin mitenhän liikkuminen tapahtuu..
Mutta kyllä minä ainakin ehostelen ajoneuvon oman mieltymyksen mukaan. Sen erottaa paremmin työmailta ja kiinnittää se enemmän huomiotakin. Ei ylilyöntejä, vaan hillitysti ja yksinkertaisesti. Vanteet, lasit, polttimot yms pientä, sekä kunnon vahaus ja puhtaanapito kuuluu ehdottomasti. Mutta tähän nykyiseen kotteroon ei ole vieläkään löytynyt madallukseen mitään vaihtoehtoa. (Paitsi kulmahiomakone on jo valmiina..)
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 24.02.11 - klo:07:18
Jos tuo on tuunausta, niin sitten minäkin tuunaan autoani. Lisäksi laitan vielä, kunhan nyt ehdin, takaroiskeläpät.

Nyt on sitten auto "tuunattu". Autossa on Finikorin pohjakäsittely ja äänieristys, Silver seal 2K maalipinnankäsittely ja alkuperäiset Skoda takaroiskeläpät paikallaan. Ainoa harkinnassa oleva "tuunaus" on enää se, josko tilaisi VAGarena-tarran taustapeiliin tai kilvenalle.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 05.03.11 - klo:10:01
Ainoa harkinnassa oleva "tuunaus" on enää se, josko tilaisi VAGarena-tarran taustapeiliin tai kilvenalle.

Tottakai sellainen pitää hankkia ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

P.Alikka

Pieniä muutoksia on tuo Oktaavi minun omistuksessa saanut:

1. takasivu- ja takalasi on saaneet 13% kalvot itseensä kun tuo esikoinen syntyi.
2. samalla ulkonäöllisistä syistä b-pilarit sai milotecin kuoret mustaksi maalattuina
3. sisätiloihin on tullut piristeeksi RS-mallin hopeinen keskikonsolinkehys ja oikein "kromiset" ilmastoinnin säätimien kehykset
4. konepeltiin on tullut kaasujousi ihan puhtaasta v*tutuksesta siihen normitoteutukseen
5. meinasi unohtua, mutta radio päivittyi muutaman vuoden tuoreempaa tuo mp3 toiston takia

enempää ei ole muutoksia näillä näkymin tulossa, mutta jo pelkästään nuo mafialasit ja tummat b-pilarit auttaa tuon hopeisen harmaan auton löytymistä parkkipaikalta  :D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Newman

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 05.03.11 - klo:11:02
enempää ei ole muutoksia näillä näkymin tulossa, mutta jo pelkästään nuo mafialasit ja tummat b-pilarit auttaa tuon hopeisen harmaan auton löytymistä parkkipaikalta  :D

Kunnon tummennokset tulee lasten kanssa tarpeeseen. Säästää hermoja aina kun aurinko porottaa. Hotakaista lainaten: "Auto ilman lapsia näyttää hylätyltä".

Itse asiaan: en jälkivarustele tai muutenkaan tweakkaa oikeastaan mitään. Ei jaksa eikä varsinaisesti kiinnosta. Siksi pyrin aina hankkimaan auton mahdollisimman valmiina (tummennoksineen jne). Tosin rengastyöt ja käsittelyt teen aina itse joko tallissani tai pihalla auringosta nauttien.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy