Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Routa

2.0TSI 4x4 sen sijaan oli RS:ääkin nopeampi ja hinta melko samoissa. Ihmettelen kuka Suomen oloissa valitsi RS:n. Ilmeisesti ne joille teinitunaukset oli tärkeitä.

Kalliiksi on kyllä mennyt. 44.5 tonnia tuli konfiguraattorista HB bensa-RS:n hinnaksi. Audilta saa A4 sedan 190hv 2.0TFSI Quattron 44 tonnilla ihan kaikkia hilavitkuttimia ei tietenkään ole, mutta Weba, matriisi-ledit, sporttituolit, vetokoukku ja tärkeimpänä neliveto ja jonkinlainen äänieristys jo tehtaalta. No se on mitä kukanenkin arvostaa.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Suora lainaus uuden octavian TM:n koeajosta.

"Melu ja valot

Melutaso on sekä korvalla että mittarilla tarkasteltuna maltillista. On hyvin harvinaista, että tämän hintaluokan autossa mennään 60 kilometrin tuntinopeudella alle 60 desibelissä, tosin vain etuistuimella, mutta kuitenkin. Koska melu on jo alhaisella nopeudella vaimea, kertoo se myös pienestä rengasmelun määrästä.

Melun laatu on aika tummanpuhuvaa, myös rengasmelun osalta, joten se ei tunnu myöskään korvassa pahalta. ,,änilähteet ovat tasaisia keskenään, joten mikään erityinen ääni ei nouse dominoivaksi.

Suuremmilla nopeuksilla on takana peräti kolme desibeliä kovempi melu kuin edessä. Se ei ole täysin poikkeuksellista, mutta harvinaisempaa.

Uudistuksen myötä Octavian kaukovaloteho on vihdoinkin kunnossa. Mittaustuloksemme matriisikaukovaloista on reilusti laajempi, kuin konsernin Golfissa ja jopa Passatia parempi."

Ite en havainnut uutta octaviaa koeajaessa, että olisi juuri kolmosta hiljaisempi ollut. Mutta muita perusautoja koeajaneena on melu varsin maltillista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

#1022
Joo, mutta RS:n isot ja matalat kumit muuttaa tilannetta. Ainakin kolmoskorisessa RS:ssä sitä rengasmelua piisaa. Muuten kolmonen on luokassaan ihan ok. Uusi Focus on omien kokemusten mukaan hiljaisempi, mutta muut samoissa tai heikompia. Pitäis varmaan käydä tuo nelonen testaamassa. Ei vaan ole jaksanut turhan päiten, kun pandemian myötä auto seisoo vaan katoksessa niin ostohousut on täysin kadonneet yhtään minkään auton suhteen.

Matriisit on Skodassakin. En väittänyt muuta.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.09.20 - klo:11:32
Joo, mutta RS:n isot ja matalat kumit muuttaa tilannetta. Ainakin kolmoskorisessa RS:ssä sitä rengasmelua piisaa. Muuten kolmonen on luokassaan ihan ok. Uusi Focus on omien kokemusten mukaan hiljaisempi, mutta muut samoissa tai heikompia. Pitäis varmaan käydä tuo nelonen testaamassa. Ei vaan ole jaksanut turhan päiten, kun pandemian myötä auto seisoo vaan katoksessa niin ostohousut on täysin kadonneet yhtään minkään auton suhteen.

Matriisit on Skodassakin. En väittänyt muuta.
Mulla on 18" goodyearit alla, eikä ne mitkään meluisat ole octavian alla. Rengasvalinnoilla voi ja kannattaa muuttaa melua ja muita ominaisuuksia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BMF

#1024
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 16.09.20 - klo:11:50
Mulla on 18" goodyearit alla, eikä ne mitkään meluisat ole octavian alla. Rengasvalinnoilla voi ja kannattaa muuttaa melua ja muita ominaisuuksia.

RS mallin  vakio kesägummit (olikohan joku bridgestone potenza tms) oli 18" koossa aika äänekkäät ja kolmantena kesänä suorastaan karmeat kuminat (kuulosti laakerivialliselta). Nyt on goodyear efficientgrip performance ja on kyllä todella hiljaiset nakit näin ekan kesän kokemuksilla... Tilasin joskus helmikuussa ennakkoon ja sain kuitin mukaan 360, setin toimituksineen kotiovelle ja oli leivottu muistaakseni joskus 11/2019 tms..
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

evilk

Ei kannata ehkä vertailla RSää ja perus 1.8TSiitä pelkän 0-100 lukeman perusteella. Toisessa on vääntöä 250Nm ja toisessa 350 ja se tuntuu kyllä arkikäytössä vaikka paikaltaan kiihdyttäessä RSn tehot hukkuvat pito-ongelmiin. 2.0TSI 4x4 taisi olla myynnissä vain vuosimalleissa 2019-2020. Ulkonäköpuolesta ei ehkä kannata alkaa väittelemään, mutta kyllähän se RS paremman näköinen kuin vakiomalli, toiset antaa arvoa tuplapakoputkille ja "korisarjalle" toiset taas ei. Neliveto on ihan kiva, mutta se ei ole sporttiauton merkki sinällään eikä liukkaalla kelillä kannata muutenkaan alkaa liikaa testailemaan suorituskykyä.

Suomen autoverosysteemi aiheuttaa sen kummallisuuden että kallistekniikkainen hybridi muuttuukin "halvaksi".
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Vekkula

#1026
Lainaus käyttäjältä: evilk - 16.09.20 - klo:14:43
2.0TSI 4x4 taisi olla myynnissä vain vuosimalleissa 2019-2020.

En kyllä muista että olisi koskaan saanut Octaviaa 2.0tsi nelivetona ellei sitten ole ollut joku Scout malli, niitä ei ole tullut koskaan katseltua.

Edit. olihan siellä Style ja Scout näköjään vanhassa hinnastossa, olin missannut tuollaisen ihan kokonaan.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

fixed

Kyllä viimesiä kolmosia oli 2.0 tsi nelikkona

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/11269015

evilk

Lainaus käyttäjältä: fixed - 16.09.20 - klo:15:07
Kyllä viimesiä kolmosia oli 2.0 tsi nelikkona

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/11269015

On muuten kova pyynti 40900e, 22tkm tuhatta ajettu esittelyauto ja vanhaa korimallia.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

passo_s

Lainaus käyttäjältä: reverence - 16.09.20 - klo:07:59
Bmw 225 neliveto plugari 6.7sek.
BMW 225 XE plugari, no juu. Vielä jos BMW kutittelee 3 sarjan plugarin hintaa alaspäin, niin sitte :)   

miz

Lainaus käyttäjältä: evilk - 16.09.20 - klo:14:43

Suomen autoverosysteemi aiheuttaa sen kummallisuuden että kallistekniikkainen hybridi muuttuukin "halvaksi".

Vai onko kummallisuus niinpäin että muualla maailmassa halpa perustekniikka muuttuukin täällä kalliiksi?

Routa

Lainaus käyttäjältä: evilk - 16.09.20 - klo:14:43
Ei kannata ehkä vertailla RSää ja perus 1.8TSiitä pelkän 0-100 lukeman perusteella. Toisessa on vääntöä 250Nm ja toisessa 350 ja se tuntuu kyllä arkikäytössä vaikka paikaltaan kiihdyttäessä RSn tehot hukkuvat pito-ongelmiin. 2.0TSI 4x4 taisi olla myynnissä vain vuosimalleissa 2019-2020.
Toki sitä ennen oli 1.8TSI 4x4 joka ei paljoa hävinnyt ja 2.0 TSI malleissa oli 320Nm, koska parempi laatikko, mutta 1.8:ssa vaan nelivedon kanssa oli "täydet" väännöt.

Yhdessä Skodan vähän heikon etupään pidon kanssa RS:n tehot hukkuivat renkaiden pompotukseen...Siihen kun riittää jo 1.5TSI:n paukut, kun liipaisee lapun lattiaan hitaasta vauhdista ja DSG rytkäisee pientä pesään.
Entinen VAG-kuljettaja.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.09.20 - klo:11:08
2.0TSI 4x4 sen sijaan oli RS:ääkin nopeampi ja hinta melko samoissa. Ihmettelen kuka Suomen oloissa valitsi RS:n. Ilmeisesti ne joille teinitunaukset oli tärkeitä.

Kalliiksi on kyllä mennyt. 44.5 tonnia tuli konfiguraattorista HB bensa-RS:n hinnaksi. Audilta saa A4 sedan 190hv 2.0TFSI Quattron 44 tonnilla ihan kaikkia hilavitkuttimia ei tietenkään ole, mutta Weba, matriisi-ledit, sporttituolit, vetokoukku ja tärkeimpänä neliveto ja jonkinlainen äänieristys jo tehtaalta. No se on mitä kukanenkin arvostaa.

Aika kallista on joo. Rakentelin bensa combi RS:n, laskin mukaan toiset renkaat vanteineen ja toimituskulut - oletettu alennus. Hintaa tuli 45Ke...tuossa on sellaiset 10 pinnaa liikaa...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

evilk

Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.09.20 - klo:15:41
Toki sitä ennen oli 1.8TSI 4x4 joka ei paljoa hävinnyt ja 2.0 TSI malleissa oli 320Nm, koska parempi laatikko, mutta 1.8:ssa vaan nelivedon kanssa oli "täydet" väännöt.

Yhdessä Skodan vähän heikon etupään pidon kanssa RS:n tehot hukkuivat renkaiden pompotukseen...Siihen kun riittää jo 1.5TSI:n paukut, kun liipaisee lapun lattiaan hitaasta vauhdista ja DSG rytkäisee pientä pesään.

Tämä on kyllä ihan totta näin kolmen Räsäsen kokemuksella ;D   Onhan se totta että kulkupuolen erot tulevat vasta sellaisissa vauhdeissa jotka tuppaavat olemaan laittoman puolella. Nelivetoisissa taitaa vielä kaikissa olla märkä DSG joka kyllä on huomattavasti mukavampi kuin kuiva DSG.

Kaltsulle voin sanoa että vuonna 2015 bensa combi RS DSG maksoi luokkaa 40ke.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

_Q3_

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 16.09.20 - klo:15:26
BMW 225 XE plugari, no juu. Vielä jos BMW kutittelee 3 sarjan plugarin hintaa alaspäin, niin sitte :)
225 XE plugarin kokemuksella suosittelen nelikkoa, ei sudi tai ravista ripeämmässäkään lähdössä. Ja plugaria, jos ajot on pääosin kaupungissa, itsellä kulutus alle 2 l/100 km, siitä tulee muutama tonni säästöä jos muutaman vuoden pitää. 225:n ulkonäkö on papparaisen sleeperi, pakoputkiakin vain yksi maltillinen ::). Niin ja kaikki toimii, lataukset ja etäyhteydet...

b1mpo

Ne muutama tonni häipyy pääomakuluihin verrattuna perusperheautoon. Laskin tuossa, että omissa ajoissa polttoainekulut on n. 2000t,/v. Säästäisin polttoainekuluissa ehkä tonnin vuodessa, mutta kokonaisuutena se tulisi kalliimmaksi ostaa uutena ja myydä sitten käytettynä pääomakuluineen, huoltokuluineen kaikkineen.

Siitä rivakasti lähdöstä ja renkaan pomppimisesta tuli mieleen, ettei siihen oikein ole helppoa konstia. Volkkariautoissa on sitä vähentävä ominaisuus vakiona. Starting vibration reduction on nimeltään pienellä vaihteella voimakkaasti kiihdyttämisessä tapahtuva renkaan pomppimisen esto. Sitä tapahtuu lähestulkoon kaikissa vajaavetoisissa autoissa. Itselläni oli aikanaan takavedossa kw:n jäykkä ja hyvä alusta, eikä sekään auttanut siihen. Vaatisi tuennan muuttamisen, jotta sitä saisi vähennettyä. Mustangeihin niitä tuentoja on muutettu jonkin verran. Tässä linkki gti golffista, jossa kokeiltiin ilman sitä pomppimisen estoa. Eli se pomppiminen ei ole skodan yksinoikeus.

https://youtu.be/jL_7Gtu2Gyc
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Seva

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 16.09.20 - klo:21:52
Laskin tuossa, että omissa ajoissa polttoainekulut on n. 2000t,/v.
https://youtu.be/jL_7Gtu2Gyc

Taidat ajaa aika paljon jos polttoainekulut ovat tuota luokkaa.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Seva - 16.09.20 - klo:22:06
Taidat ajaa aika paljon jos polttoainekulut ovat tuota luokkaa.
Mielestäni 24tkm/v ei ole paljon. Toki jollekin se voi ollakin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ranssi

Miten mahdat tuolla ajosuoritteella saada palamaan kahdella miljoonalla eurolla ainetta ;D

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 16.09.20 - klo:23:00
Miten mahdat tuolla ajosuoritteella saada palamaan kahdella miljoonalla eurolla ainetta ;D
Aivan.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 16.09.20 - klo:22:55
Mielestäni 24tkm/v ei ole paljon. Toki jollekin se voi ollakin.
Onhan se yli 70% enemmän kuin keskimääräinen ajosuorite vuodessa joka on 14tkm.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: evilk - 16.09.20 - klo:19:35
Tämä on kyllä ihan totta näin kolmen Räsäsen kokemuksella ;D   Onhan se totta että kulkupuolen erot tulevat vasta sellaisissa vauhdeissa jotka tuppaavat olemaan laittoman puolella. Nelivetoisissa taitaa vielä kaikissa olla märkä DSG joka kyllä on huomattavasti mukavampi kuin kuiva DSG.

Kaltsulle voin sanoa että vuonna 2015 bensa combi RS DSG maksoi luokkaa 40ke.

No se riippuu vaarusteista ja millaisen alennuksen on onnistunut tinkimään. Mutta siis vuoden 2014 hinnastosta (päiväys oli syksylle 2013) jolloin RS oli juuri tullut kolmoskoppaan, niin hinta oli tosiaan 15% halvempi. 36,5Ke oli pyynti silloin. Kyllä tuossa aika reipasta nousua on tullut, mielestäni vähän liikaa.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 17.09.20 - klo:09:04
No se riippuu vaarusteista ja millaisen alennuksen on onnistunut tinkimään. Mutta siis vuoden 2014 hinnastosta (päiväys oli syksylle 2013) jolloin RS oli juuri tullut kolmoskoppaan, niin hinta oli tosiaan 15% halvempi. 36,5Ke oli pyynti silloin. Kyllä tuossa aika reipasta nousua on tullut, mielestäni vähän liikaa.

Faceliftissä tuli lisää varusteita ja tais CO2-verotkin nousta.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

BMF

#1043
Onko kenelläkään mitään "sisäpiiritietoa" että milloin mahdollisesti tulee 1.5tsi dsg hinnastot julki? Jotenkin tuntuu siltä että ensin tarkoituksella katsotaan, että hätäisimmat hankki itselleen ylihintaiset plugarit ja sitten tuodaan nämä perusmotit tarjolle sen jälkeen...

Myös scout malli alkoi vähän kiinnostamaan. Yllättävän hyvännäköinen lukuunottamatta muovista valmistettu "ruskea mikälie mahonkikoristelu" alkaa olla jo vähän nähty.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 17.09.20 - klo:10:26
Faceliftissä tuli lisää varusteita ja tais CO2-verotkin nousta.

Joo, näin taisi olla, mutta FL tuli vasta 2017.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Vesanna

Ei näytä olevan juuri plugariin päätyneiltä kommenttia, niin laitanpa pari vko sitten tilatun combi iV:n kokemukset heti alkumetreiltä.

Lähtöhinta kans säikäytti: olin kuvitellut/kolmen kauppiaan kanssa arvioinut ,35K paikkeille. Suolanen lisä todellakin bensakoneeseen verrattuna, vaikka varustelu onkin kova. Meidän tarpeisiin kuitenkin parempi kun Seatin laturissa, ja kun noihin simply clevereihin on tottunut, vaikee vaihtaa. Tuli kalliit takapaksin kassikoukut ku VW:ssä ja Seatissa on ihan kamalat ;D
Ehkä tää sitten pitää hintansa 4-5 v päästä paremmin kun Barcelonan ihme..


  • Lanseerauspakettia ei plugariin saa, eli bensatöhön tai HUDin haluavat joutuu rastimaan sen lisävarusteena. Myös takaluukun potkaisuavaus piti siis rastia tähän
  • Sähköistä vetokoukkua ei myöskään saa (koska akusto tiellä), ainoastaan koukkuvalmiuden & koukku pitää ottaa jälkiasennuksena. Miten, tbc. Tohon on pakko sitten ottaa huonon tien pkt (165+175,), mikä on jo vähän rahastuksen puolella. Vrt Koukkupajan tarjous Westfalialle 750 , asennettuna. Ts. tämä kombo maksaa saman mitä Launch Ediin sähköinen koukku :o
  • Suvigummit on vakiona 18" kiekoilla; Laakkoselta sanottiin että pitäis olla laadukkaat, Noksua/Contia tms. Parin kauppiaan halleissa tosin monessa IV-Ocussa on just noi ym. Bridgestonen tusinat, joita en ite huolisi
  • Juuri saamamme tiedon mukaan talvirenkaitakaan ei ehkä saa alle 18" kiekoilla. WTAF?? Tulee melko tärinät talvella (ja lommo lompakkoon)
  • Ja koska purueristeisessä torpassa ei uskalla latailla sukoilla, puoltoista kiloa saa budjetoida lataamon asennukseen.
  • Toimitus näillä näkymin 2-3kk

Kiitos noista tuoreista kustannusten elinkaarilaskelmista, saa nähdä ensi vuoden puolella, miten omat excelit pitää kutinsa.


Octavia Combi iV (plugari) 2020

Hego

Outoa että Octavia iV malliin ei saa sähköistä vetokoukkua, akut tuskin on syynä siihen, kun ne akut on taka-akselin etupuolella pohjassa ja bensatankki takapenkin alla/takana tavaratilan pohjassa. Leoniin tuon koukun saa ainakin lisävarustelistan mukaan kunan ei ota kattoluukkua...
Seat León ST PHEV Xcellence

jopo

Perin outoa, etteivät ole tehneet sellaista ratkaisua kuin Superb iV:ssä. Koukku tulee esiin "vetonapista" ja se täytyy vain manuaalisesti työntää loppuun. Toiseen suuntaan sama homma. Käytännössä ajaa saman asian kuin sähköinen olematta toki sähköinen. Sen sai kuitenkin tehdasasennettuna.

geezer

Lainaus käyttäjältä: Vesanna - 17.09.20 - klo:17:48
Ei näytä olevan juuri plugariin päätyneiltä kommenttia, niin laitanpa pari vko sitten tilatun combi iV:n kokemukset heti alkumetreiltä.
...

Ehkä noita plugariin päätyneitä ei ole kovin montaa, juuri tuon hinnan takia.

Saako kysyä saako tuosta edes kunnon alennuksen kun lähtöhinta on noin suolainen? Itseä kiinnostaa joku plugin auto, myös ocu ainakin jos hinta on kohdillaan. Kävin kysymässä tarjouksen mersun a plugariin, ja siinä alennus listahinnasta oli mielestäni aika pieni, 5%. Lähtöhinta tuossa plugari a mersussa ja style ocu iV:ssä on suunnilleen sama.

prinne

Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.09.20 - klo:19:30
Perin outoa, etteivät ole tehneet sellaista ratkaisua kuin Superb iV:ssä. Koukku tulee esiin "vetonapista" ja se täytyy vain manuaalisesti työntää loppuun. Toiseen suuntaan sama homma. Käytännössä ajaa saman asian kuin sähköinen olematta toki sähköinen. Sen sai kuitenkin tehdasasennettuna.

Juuri tuollainen tämä "sähköinen" koukku on. Vähän on siinä ja siinä että edes kehtaa sanoa sähköiseksi.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy