Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Excalibur22

Kohta viikko takana 1.5 liftbackin omistajana. Aiempi 3 kopan 1.0 facelift toimii verrokkina. N.1000km takana 5.0 keskikulutuksella. Yllätti positiivisesti kulutuslukemat. Suurin osa ajoista kaupunkipyöritystä ja moottoritieajoa. Vakiopenkit yllättävän hyvät. Ei yhtä hyvät kuin dynamic penkit, mutta ei paljoa häviä niille. Matrix led valoissa pitkä ja leveä valokeila, eikä vastaantulijatkaan ole vilkutelleet pitkiä. Sporttialusta on nyt ensimmäistä kertaa autossa. Sopivan jämäkkä, eikä turhia kallistele mutkissa.

Infotainment vaati tietysti totuttelua, mutta muutamassa päivässä valikot löytyy jo helposti, eikä ilmastoinnin käyttö näytön kautta ole sen hankalampaa kuin fyysisten nappien kanssa.  Skoda Connectia en ole onnistunut vielä aktivoimaan. Myyjä kertoi, että on joku päivitys menossa.

Itse en ole löytänyt vielä asetusta josta voisi kytkeä keskuslukituksen pois liikkeellelähdössä. Toivottavasti sellainen vielä löytyy.
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

prinne

Pari tonnia nyt autolla takana ja myös kulutuslukemista hieman yllättynyt, siis tänne ilmoitetuista. En tiedä mitä pitäisi tehdä että kaupunkiajossa ja moottoritieajossa pääsisin 5 litran kulutukseen.

Pori-Turku väliä tuossa tullut jokusen kerran ajettua. Maltillisesti ajaen pääsen lähelle viittä kulutuksessa. Normi nurkkapyöritys ja maantieajot, niin kulutus pyörii siinä kuuden pinnassa.

No eipä sen nyt niin väliä, sen se syö minkä syö. Jakajalta saa lisää.

Miksiköhän radion logo säännöllisen epäsäännöllisesti ilmestyy mittariston yläreunaan?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Vesanna - 17.09.20 - klo:17:48
Ei näytä olevan juuri plugariin päätyneiltä kommenttia, niin laitanpa pari vko sitten tilatun combi iV:n kokemukset heti alkumetreiltä.

Lähtöhinta kans säikäytti: olin kuvitellut/kolmen kauppiaan kanssa arvioinut ,35K paikkeille. Suolanen lisä todellakin bensakoneeseen verrattuna, vaikka varustelu onkin kova. Meidän tarpeisiin kuitenkin parempi kun Seatin laturissa, ja kun noihin simply clevereihin on tottunut, vaikee vaihtaa. Tuli kalliit takapaksin kassikoukut ku VW:ssä ja Seatissa on ihan kamalat ;D
Ehkä tää sitten pitää hintansa 4-5 v päästä paremmin kun Barcelonan ihme..


  • Lanseerauspakettia ei plugariin saa, eli bensatöhön tai HUDin haluavat joutuu rastimaan sen lisävarusteena. Myös takaluukun potkaisuavaus piti siis rastia tähän
  • Sähköistä vetokoukkua ei myöskään saa (koska akusto tiellä), ainoastaan koukkuvalmiuden & koukku pitää ottaa jälkiasennuksena. Miten, tbc. Tohon on pakko sitten ottaa huonon tien pkt (165+175,), mikä on jo vähän rahastuksen puolella. Vrt Koukkupajan tarjous Westfalialle 750 , asennettuna. Ts. tämä kombo maksaa saman mitä Launch Ediin sähköinen koukku :o
  • Suvigummit on vakiona 18" kiekoilla; Laakkoselta sanottiin että pitäis olla laadukkaat, Noksua/Contia tms. Parin kauppiaan halleissa tosin monessa IV-Ocussa on just noi ym. Bridgestonen tusinat, joita en ite huolisi
  • Juuri saamamme tiedon mukaan talvirenkaitakaan ei ehkä saa alle 18" kiekoilla. WTAF?? Tulee melko tärinät talvella (ja lommo lompakkoon)
  • Ja koska purueristeisessä torpassa ei uskalla latailla sukoilla, puoltoista kiloa saa budjetoida lataamon asennukseen.
  • Toimitus näillä näkymin 2-3kk

Kiitos noista tuoreista kustannusten elinkaarilaskelmista, saa nähdä ensi vuoden puolella, miten omat excelit pitää kutinsa.

Takaluukun potkaisuavauksen ja vetokoukun olisit saanut Leoniin. Ensin mainittu vakiovarusteena ja jälkimmäinen lisävarusteena (n. 1000 eur). Lisäksi rengaskoot 16”-18” olisivat olleet sallittuja. Excellencessä vakiona 17” ja FR:ssä 18”, mutta kumpaankin käy 16”. Ehkä se simply clever on joissain asioissa siellä Seatin puolella.  ;)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Guido

Lainaus käyttäjältä: Excalibur22 - 17.09.20 - klo:21:25
Itse en ole löytänyt vielä asetusta josta voisi kytkeä keskuslukituksen pois liikkeellelähdössä. Toivottavasti sellainen vielä löytyy.

Tyhmä kysymys: miksi ovien lukitus liikkeellelähdössä pitäisi kytkeä pois? Tuo on eräs ensimmäisistä asetuksista, jonka kytken jokaisessa autossa päälle jos ei sitä oletuksena ole aktivoitu. Karoqissa oli oletuksena päällä enkä ole edes vaivautunut selvittämään saisiko tuon jostain pois. Octavia III:ssa oli valikoissa kohta, josta tuon sai aktivoitua / kytkettyä pois.

En tiedä vaikuttaako mun näkemykseen se, että olen jonkun verran autoillut Baltiassa ja Etelä-Euroopassa, jossa on vaikeuksien kerjäämistä pitää auton ovet auki esim. liikennevaloissa.

Mahdollisessa onnettomuustilanteessa lukitus avautuu automaattisesti - näin ainakin käyttöohjeessa luvataan. Ei ole onneksi kokemusta aiheesta.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Guido - 18.09.20 - klo:08:38
Tyhmä kysymys: miksi ovien lukitus liikkeellelähdössä pitäisi kytkeä pois?

Minua esimerkiksi ärsytti se lukitusääni ja sen lisäksi kun joutuu aika paljon lapsia kuskaamaan, niin ne ei pääse autoon kun unohtuu lukkojen avaaminen, joten kytken sen toiminnon aina jokaisessa autossa pois päältä.

Vekkula

Juuri kuten ksuuk totesi, paria omaa muksua ja niiden kavereita kun kerää kyliltä kyytiin ja roudaa harrastuksiin muutaman kerran viikossa mennen tullen niin alkaa automaattilukitus nyppimään kun joka stopilla joku nykii lukittua ovenkahvaa.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Guido

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 18.09.20 - klo:09:18
Juuri kuten ksuuk totesi, paria omaa muksua ja niiden kavereita kun kerää kyliltä kyytiin ja roudaa harrastuksiin muutaman kerran viikossa mennen tullen niin alkaa automaattilukitus nyppimään kun joka stopilla joku nykii lukittua ovenkahvaa.

Hyvä pointti, siitä kun itse toimin junnujen lätkäjoukkueen autokuskina on jo sen verran aikaa, että tuo näkökulma oli unohtunut. Toivottavasti lukituksen poistotoiminto löytyy. Jos ei muuten niin voisin kuvitella, että OBD11:n tai VCDS:n kautta sen saa disabloitua.

a_jaba

Itse myöskin otan kavereita / junioreita usein kyytiin ja kyllä ovien automaattinen lukitus on päällä ja myös pysyy päällä. Kuskin ovessa on nappi sitä varten että saa ovet pois lukosta aina kun tarvitsee ja sen käyttämiseen tottuu nopeasti.

Voin kertoa että ei ole mukava tunne kun yllättäen joku tuntematon avaa auton oven liikennevaloissa, itselle tämä käynyt kaksi kertaa eikä käy enää. Ja nämä siis sattuneet suomessa PK-seudun kehyskunnissa ihan rauhallisilla alueilla keskellä arkipäivää.  :-\

Sitäpaitsi jos auton kyydissä on junioreita niin vielä vähemmän haluan jonkun ulkopuolisen availevan ovia.

Jokainen voi tietysti pitää ton ominaisuuden päällä tai pois omien mieltymysten ja tarpeiden mukaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Kaltsu75

Vähän kyllä tökkii nyt tää Ocun hinnoittelu...en kuitenkaan halua "karvalakki" mallia ostaa. Auto vaikuttaa ihan hyvältä, mutta haluanko maksaa Ocusta 40-45Ke...enpä tiedä.
Täytyy nyt kuitenkin käydä joku päivä tarjous pyytämässä ja katsoa millaista alennusta saisi neuvoteltua. Nykyisestä Karoqista sain kuitenkin neuvoteltua yli 10 pinnaa pois verottomasta hinnasta.

Yhtenä vaihtoehtona olen alkanut miettiä vähän käytettyä Superb Combia Style varustuksella ja 190hv bensakoneella. Oli tuossa jokunen 2019-20 malli tarjolla mielestäni suht ok hintaan.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jiipeen

Lieneekö 1,5 DSG tulossa ja koska? Plugarin ja Räsän hinnoittelu kun karkasi totaalisen pieleen. Leon on kyllä nyt kova sana ja 5 v. takuulla.

prinne

Aika liki oli että oltais jääty odottamaan 1.5TSI+DSG yhdistelmää. Ei harmita yhtään että ei odoteltu, ties koska ko. auton olis saanu....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 18.09.20 - klo:09:48
Yhtenä vaihtoehtona olen alkanut miettiä vähän käytettyä Superb Combia Style varustuksella ja 190hv bensakoneella. Oli tuossa jokunen 2019-20 malli tarjolla mielestäni suht ok hintaan.

Vähän ajettua Superb iV L&K malliakin löytyy käytettynä.
https://m.nettiauto.com/skoda/superb/11612370
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Joutokäynti

Mitenkä iV malleja mahtaa voida lämmittää etänä, jos auto ei ole sähkötolpassa kiinni? Voiko autoa lämmittää kännykästä käskien? Vai onko webasto ainoa vaihtoehto jos haluaa hypätä lämpimään autoon?

Yksi myyjä vannoi että sähköllä lämpenee, toinen väitti että ei. Täytyy kysyä totuutta täältä.  :)

Occux

Uudessa ovien lukot napsuu auki ja kiinni todella herkästi painepesurilla ja kuivauksessa. Kaksi kertaa homa tehty ja jatkossa kyllä disbloin noi lukot tai ainakin peilit. Ei ollenkaan kiva, kun jatkuvasti sähköllä vääntää peilejä auki ja kiinni. Edllisessä peilit aukes vasta kun käynnisti moottorin, joten tuota jatkuvaa veivaamista ei ollut.

Tuo ATK on alkanut herättämään huvittuneisuutta. Lieköhän koodattu halvalla jossain Intiassa, missä käsiparit ei maksa mitään. Kädettömiä kun saa puoli-ilmaiseksi. Edellisellä kerralla valitti, että Ennakoiva matkustamon turvajärjestelmä on deactivoitu, vaikka mun autossa sitä ei edes ole. Siis mistä se keksi, että se on deactivoitu, jos sitä kerran ei ole. Ja miksi siitä pitää erikseen mulle ilmoittaa, kun sen kuitenkin jo tiesin tilausta tehdessä. Vähän sama juttu kuin että valikoissa driving mode individuallissa voin valita alusta jämäkkyyden, niin kuin mulla mukamas olisi DCC. Kyllä tässä on naurussa pudättelemistä.

Mutta itse autoon ja kulkuun olen todella tyytyväinen niin kauan kunnes auton ATK keskii tehdä jonkin näppärän tepposen, jonka seurauksena henki menee. No toivottavasti noi koodausmunaukset ei vaikuta ohjaukseen, jarruihin eikä moottoriin. Tai siis tietenkin vaikuttaa, koska driving modessa voi valita voimalinjan ja ohjauksen, mutta toivon kuitenkin, ettei vaikuta fataalisti.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Hego

Nykyinen autoni Volvo V60 CC tekee tota samaa kun pesee, ovet auki/kiinni jne. ärsyttävää. Siitä pääsee eroon kun muistaa jättää avaimet auton sisälle pesun ajaksi.

Seat León ST PHEV Xcellence

prinne

Auto pahoinpiteli mua tänään. Lastasin tavaroita takaluukkuun, ilmeisesti heilautin jalkaa vahingossa virtual pedalin anturilla ja luukku kopautti päähän  :o
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

BMF

Lainaus käyttäjältä: prinne - 19.09.20 - klo:17:49
Auto pahoinpiteli mua tänään. Lastasin tavaroita takaluukkuun, ilmeisesti heilautin jalkaa vahingossa virtual pedalin anturilla ja luukku kopautti päähän  :o

Simply clever...  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Aba

Lainaus käyttäjältä: Joutokäynti - 18.09.20 - klo:20:42
Mitenkä iV malleja mahtaa voida lämmittää etänä, jos auto ei ole sähkötolpassa kiinni? Voiko autoa lämmittää kännykästä käskien? Vai onko webasto ainoa vaihtoehto jos haluaa hypätä lämpimään autoon?

Yksi myyjä vannoi että sähköllä lämpenee, toinen väitti että ei. Täytyy kysyä totuutta täältä.  :)

Hyvin lämpenee Superb iV, mutta syö tietysti sähkökilsoja akusta. Jos akussa ei virtaa niin sitten jää vain webasto vaihtoehdoksi. Mulla ei sitä ole. Jos auto on 16A piuhan päässä kiinni niin hyvin lämpenee. Muilla tehoilla en ole kokeillut. Pitäsi varmaan testata. Saan omasta piuhasta 6A, 10A ja 16A.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Hego - 19.09.20 - klo:17:47
Nykyinen autoni Volvo V60 CC tekee tota samaa kun pesee, ovet auki/kiinni jne. ärsyttävää. Siitä pääsee eroon kun muistaa jättää avaimet auton sisälle pesun ajaksi.

Amerikassa kai Skoda -n omistaja haastasi VAG -n oikeuteen murhayrityksestä ja vaatisi ainakin miljoonan verran korvauksia. :).

prinne

Näkeekö jostain onko käytössä normilähivalot vai päivävalot (siis ajon aikana)? Navin kartta vaihtaa automaattisesti päivä/yö väreihin, seuraakohan se samaa anturia kuin ajovalot?

Kysyn siksi että pari kertaa tullut huomattua että kirkkaassa säässä ollut normivalot päällä. Ja myös tuo navin kartta on joskus yö moodissa vaikka itse joutuu kirkkauden takia ajelemaan aurinkolasit päässä.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

b1mpo

Kolmoskoppaisessa seuraa ajovaloja tuo yömoodi. Onneksi mittariston(digi ainakin) kirkkaus säätyy vallitsevan valon mukaan, kuten taitaa soitinkin tehdä. On joo harmillinen tuo yömoodi karttaa lukiessa kirkkaalla kelillä, jos ajovalot päällä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Guido

Lainaus käyttäjältä: prinne - 21.09.20 - klo:08:34
Näkeekö jostain onko käytössä normilähivalot vai päivävalot (siis ajon aikana)? Navin kartta vaihtaa automaattisesti päivä/yö väreihin, seuraakohan se samaa anturia kuin ajovalot?

Kolmoskoppaisessa ja Karoqissa on valokatkaisijassa merkkivalo, josta näkee onko normaalit lähivalot päällä. Myös navi näyttää seuraavan ajovalojen kytkeytymistä.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Guido - 21.09.20 - klo:09:15
Kolmoskoppaisessa ja Karoqissa on valokatkaisijassa merkkivalo, josta näkee onko normaalit lähivalot päällä. Myös navi näyttää seuraavan ajovalojen kytkeytymistä.

Näin ymmärsin ohjekirjasta, että valokatkaisijan napin valo kertoisi tätä tietoa, mutta se kyllä palaa riippumatta siitä onko lähivalot vai päivävalot päällä (siis kun valot ovat auto-modessa).

Vaihtelevalla herkkyydellä tuntuu vaihtavan päivävaloille. Jos aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja aurinkolasit ovat hyvinkin tarpeelliset, niin luulis että pärjäis päivävaloilla....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Guido

Lainaus käyttäjältä: prinne - 21.09.20 - klo:09:40
Näin ymmärsin ohjekirjasta, että valokatkaisijan napin valo kertoisi tätä tietoa, mutta se kyllä palaa riippumatta siitä onko lähivalot vai päivävalot päällä (siis kun valot ovat auto-modessa).

Nelosessa on tosiaan täysin erityyppinen valokatkaisija, joten ehkä tuokin toiminta on muuttunut.

LainaaVaihtelevalla herkkyydellä tuntuu vaihtavan päivävaloille. Jos aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja aurinkolasit ovat hyvinkin tarpeelliset, niin luulis että pärjäis päivävaloilla....

Itse asiassa näin syksyaikaan kun aurinko paistaa varsin matalalta niin pelkillä päivävaloilla vasten aurinkoa vastaan tuleva auto on yllättävän vaikea havaita, joten ainakin itse luotan ajovaloautomatiikkaan tässä suhteessa.

Myöskään pimeillä takavaloilla ajavia autoja ei joskus meinaa nähdä vaikka silmän mukaan on hyvin valoisaa, mutta aurinko paistaa sopivan matalalta.

prinne

Uuden valokatkaisija tosiaan aivan erilainen...

Mites muuten muilla nuo takavalot. Täällä paikallinen myyjä on ne aina koodannut päälle. Eli ei ajella pimeällä perällä.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 21.09.20 - klo:10:41
Uuden valokatkaisija tosiaan aivan erilainen...

Mites muuten muilla nuo takavalot. Täällä paikallinen myyjä on ne aina koodannut päälle. Eli ei ajella pimeällä perällä.
Mielestäni tarkastin takavalot kuukausi sitten ja kyllä ne oli päällä valosaan aikaan. Täytyypä tutkia uudelleen, kun jäi vähän epävarma olo,
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Vesanna

Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.09.20 - klo:19:30
Perin outoa, etteivät ole tehneet sellaista ratkaisua kuin Superb iV:ssä. Koukku tulee esiin "vetonapista" ja se täytyy vain manuaalisesti työntää loppuun. Toiseen suuntaan sama homma. Käytännössä ajaa saman asian kuin sähköinen olematta toki sähköinen. Sen sai kuitenkin tehdasasennettuna.

Kiitos tosta vinkistä - ei kait pitäisi taas uskoa pureskelematta mitään mitä vakasti otettavassa merkkiliikkeessä sanotaan..
Octavia Combi iV (plugari) 2020

Vesanna

Lainaus käyttäjältä: geezer - 17.09.20 - klo:19:59
Ehkä noita plugariin päätyneitä ei ole kovin montaa, juuri tuon hinnan takia.

Saako kysyä saako tuosta edes kunnon alennuksen kun lähtöhinta on noin suolainen? Itseä kiinnostaa joku plugin auto, myös ocu ainakin jos hinta on kohdillaan. Kävin kysymässä tarjouksen mersun a plugariin, ja siinä alennus listahinnasta oli mielestäni aika pieni, 5%. Lähtöhinta tuossa plugari a mersussa ja style ocu iV:ssä on suunnilleen sama.

Sen verran olen nyybie autonvaihdoissa, etten nyt osaa verrata mitä vaihdokista voi saada. Tinkivaraa ei tullut listahinnasta [mikä listahinta sellanen on??], mutta koetaan kyllä saaneemme kohtuu tarjous vaihdokista. Jollain sen kauppiaankin pitää elää - t. nimim. kauppias  ;D
Octavia Combi iV (plugari) 2020

prinne

Jos vaihdokin antaa mukana, niin ei uudesta autosta alennusta saa. Ilman vaihtoautoa ns käteiskaupalla noin 5% olen uusista alennusta saanut. Tämä kokemus rinta-juopolta...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

pasi

Lainaus käyttäjältä: prinne - 21.09.20 - klo:17:21
Jos vaihdokin antaa mukana, niin ei uudesta autosta alennusta saa. Ilman vaihtoautoa ns käteiskaupalla noin 5% olen uusista alennusta saanut. Tämä kokemus rinta-juopolta...
Näin se taitaa olla. Vaihtokaupassa uusi myydään muka listahinnalla ja saadaan hyvitys näyttämään paremmalta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy