OEM navi jälkiasennuksena

Aloittaja Tos®, 05.12.09 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

janilind

Lainaus käyttäjältä: MVA - 31.07.11 - klo:19:56
Columbuksessa ei näy tähtinappia:

omassa columbuksessani mikrofonilta näyttävä kuvatus tuossa yläoikeassa napissa ja myyty led-näytöllisenä versiona.. Manu ajankohta oli merkattu helmikuulle 2010.. Liekkö väärennös..
Superb Combi 1.8TSI DSG

HJP

VW:n RNS510 C-malleissa on tähtinappi vain silloin jos laite on LED.

re2

Lainaus käyttäjältä: jukkakoi - 31.07.11 - klo:17:06
Shoppailin eBay:ltä RNS510:n. Nyt näitä juttuja lukiessani alkoi epäilyttää, että onkohan tässäkin kyseessä C:ksi väärennetty B-malli. Osaatteko sanoa?

Vertaapa huviksesi onko laitteen kylkeen stanssattu sarjanumero yhdenmukainen tarraan merkityn kanssa? Ja ennen kaikkea, kun ryhdyt VCDS:llä koodailemaan, niin katsopa mitä skannaamalla löytyy sarjanumeroksi ja HW-versioiksi. Vastaavatko ollenkaan tarran ja kotelon tietoja.

MVA

Tämä menee OT:ksi, mutta onko kukaan asentanut Skodaan Columbuksen yhteyteen peruutuskameraa ja mistä sellaisen voi hankkia? eBaysta löytynee ja Kufateciltä?

Antsa79

Aattelin kysellä ton c-loppuisen canväyläohjaimen ja rns510 c-mallin (hw04 2660-fw:lla) yhteensopivuudesta.Akun tyhjenemis ongelmaa ei siis ole mutta rattinapit ja iso monitoiminäyttö ei toimi (sinne on kyllä ilmestynyt audio/navigation välilehdet). Koodaus suoritettu tutun toimesta kun itse en tuota kaapelia omista. Oisko joku voinut mennä vikaan ? Bap pitäisi olla pois päältä(punainen näyttö). Selailin tätä topiccia läpi ja Sniiki oli tuota samaa yhteensopivuus asiaa topicin alussa kysellyt mutta selkeää vastausta siihen en löytänyt. Onko ainoa vaihtoehto väyläohjaimen päivittäminen uudempaan kuin l-malli vai selviääkö tuosta vain koodauksella...

vasara

Lainaus käyttäjältä: janilind - 31.07.11 - klo:20:20
omassa columbuksessani mikrofonilta näyttävä kuvatus tuossa yläoikeassa napissa ja myyty led-näytöllisenä versiona.. Manu ajankohta oli merkattu helmikuulle 2010.. Liekkö väärennös..
Eikö versiosta 3T0035680A alkaen kaikki ole led- näytöllisiä? Ja mikrofoni nappi vain vaihdettu tähtinappiin myöhemmissä valmistuserissä? Eikös tuo A-D ole lopulta pelkkä softa- numerointi ja esim. A versio päivittyy D:ksi kun asennetaan uusin firmware?
kts. http://www.my-gti.com/3093/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-to-version-3810-3814-3816-3818

mla

Antra79: Ratin nappien toimimattomuus voi johtua väärästä softaversiosta ja monitoiminäyttö tulee olla suurempi kokoinen jotta toimii navin kanssa. Muutoin jää vajavaiseksi tuki siinä näytöllä. Ja voi sen väärin koodatakin.
Ei taida väyläohjain ottaa kantaa mittariston, RNS-510:n ja ratin väliseen kommunikointiin, vaan niiden comfort väylän ulkopuoliseen kommunikointiin.

Uudemmat softat on virallisesti tarkoitettu vain uudempaan versioon, joten ne virheellisesti muuttavat osanumeroakin joissain tapauksissa. Ei se silti tarkoita että osa sen uudempi olisi.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

vasara

Lainaus käyttäjältä: mla - 08.08.11 - klo:20:36
Antra79: Ratin nappien toimimattomuus voi johtua väärästä softaversiosta ja monitoiminäyttö tulee olla suurempi kokoinen jotta toimii navin kanssa. Muutoin jää vajavaiseksi tuki siinä näytöllä. Ja voi sen väärin koodatakin.
Ei taida väyläohjain ottaa kantaa mittariston, RNS-510:n ja ratin väliseen kommunikointiin, vaan niiden comfort väylän ulkopuoliseen kommunikointiin.

Uudemmat softat on virallisesti tarkoitettu vain uudempaan versioon, joten ne virheellisesti muuttavat osanumeroakin joissain tapauksissa. Ei se silti tarkoita että osa sen uudempi olisi.

Ok.. mutta onko A-versiossa jo  led- näyttö? Ainakin minulle myytiin Skoda Columbus "Part number: 3T0 035 680 A" Led- näyttöisenä.

mla

En ole varma. Kun teoriassa voi olla myyjä vaihtanut siihen led-näytönkin, jos se alkuperäinen on rikki - Skodan hw versioista ei ole niin tarkkaa tietoa kuin VW:n.

LED/LCD näytön eroa ei tavallinen kuluttaja juuri huomaa kuin vertaamalla niitä vierekkäin ja joku joka ymmärtää eron selittää sen :)

Antsa79

Kiitos mla. Kaivelinkin tuolta jostain topicista monen linkin takaa 2760-ogw softan ja yritin sitä asennella pariinkin otteeseen. Asennus onnnistuikin n.80% asti kunnes tyrkkäsi levyn ulos ja näytttöön tuli jotain swl error ja se riitti tälle päivää. Näyttö on monitoiminäyttö +.  Jos en saa tuota softaa asennettu  niin sit varmaan asennan 1200 softan. Mulle riittäis että lukis sdhc
kortit ja napit yms. toimis. 1200 softalla sen kaiketi pitäs onnistua ?

Tos®

Minkälaiselle levylle ja millä nopeudella poltit päivityksen?

Halppis mediaa ei kannata käyttää ja niin hitaasti kun poltin suostuu levyn tuuskaamaan.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mla

DVD+RW levyllä itse sain ainoat toimivat firmware päivityslevyt tehtyä.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: mla - 09.08.11 - klo:08:29
DVD+RW levyllä itse sain ainoat toimivat firmware päivityslevyt tehtyä.

Ite oon aina polttanu 4x nopeudella Verbatimin DVD-R:lle ja onnistunut joka kerta.
ID.5 GTX Moonstone Gray -23
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

mla

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 09.08.11 - klo:08:44
Ite oon aina polttanu 4x nopeudella Verbatimin DVD-R:lle ja onnistunut joka kerta.

Niitä itse aluksi koitin mutta ei vain toimineet. Riippunee siis myös polttimesta.

Tos®

Itselläki Lerbatimin dvd-r
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Pupa

Lainaus käyttäjältä: mla - 09.08.11 - klo:09:37
Niitä itse aluksi koitin mutta ei vain toimineet. Riippunee siis myös polttimesta.

Polttimesta sekä poltto-ohjelmasta. Itse olen suosinut ilmaista Imgburniä.

mla

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 09.08.11 - klo:10:19
Polttimesta sekä poltto-ohjelmasta. Itse olen suosinut ilmaista Imgburniä.

Sitä käytetty lähes aina kun on luotettava softa.

Häilis

ite en oo viittiny DVD levyjä uhrata firmiksiin, CD-RW käy ja yksikään päivitys ei ole menny pieleen.

vasara

Lainaus käyttäjältä: mla - 08.08.11 - klo:21:30
En ole varma. Kun teoriassa voi olla myyjä vaihtanut siihen led-näytönkin, jos se alkuperäinen on rikki - Skodan hw versioista ei ole niin tarkkaa tietoa kuin VW:n.

LED/LCD näytön eroa ei tavallinen kuluttaja juuri huomaa kuin vertaamalla niitä vierekkäin ja joku joka ymmärtää eron selittää sen :)

Varmistin vielä uudelleen myyjältä (en ole laitetta vielä saanut) ja hän vakuutti, että hänen toimittamansa versio oli 2011 malli ja led- versio. Ulkolaisilta palstoilta muistan lukeneeni, että led- näyttö lämpenee vähemmän ja tuuletin ei niissä mölise samalla tavalla.. tiedä häntä.
Lisäksi myyjä sanoi, että Skodan Columbuksissa oikean yläkulman nappi on vanhemmissa 'i' -nappi ja tuoreemmissa led-versioissa mikrofoni (eikä tähti niinkuin vw- versioissa?)

Häilis

kyllä 3T0035680A on Led näyttöinen ,nykyään ne huijaa kyllä kaikella tavalla, se mikrofoni/tähti nappulakaan ei mitään todista koska etupaneeli on helppo vaihtaa ja niitä onkin ebayssa myynnissä.

Häilis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 09.08.11 - klo:10:55
Varmistin vielä uudelleen myyjältä (en ole laitetta vielä saanut) ja hän vakuutti, että hänen toimittamansa versio oli 2011 malli ja led- versio. Ulkolaisilta palstoilta muistan lukeneeni, että led- näyttö lämpenee vähemmän ja tuuletin ei niissä mölise samalla tavalla.. tiedä häntä.
Lisäksi myyjä sanoi, että Skodan Columbuksissa oikean yläkulman nappi on vanhemmissa 'i' -nappi ja tuoreemmissa led-versioissa mikrofoni (eikä tähti niinkuin vw- versioissa?)

Oletko päässyt VCDS:llä katsomaan mitä siellä lukee "rautaversio" ja "softaversio"
esim tässä HW on C ja  SW on D

Address 37: Navigation (J0506)       Labels: 1T0-035-680.clb
  Part No SW: 1T0 035 680 D    HW: 1T0 035 680 C
  Component: RNS-MID       H06 3970  
  Revision: AB001001    Serial number: VWZXXXXXXXXX
  Coding: 040004020400008100
  Shop #: WSC 05314 123 12345
  ASAM Dataset: ------------------------- ------
  VCID: 2F4B3E0AC238

vasara

Lainaus käyttäjältä: Häilis - 09.08.11 - klo:11:10
Oletko päässyt VCDS:llä katsomaan mitä siellä lukee "rautaversio" ja "softaversio"
esim tässä HW on C ja  SW on D

Address 37: Navigation (J0506)       Labels: 1T0-035-680.clb
  Part No SW: 1T0 035 680 D    HW: 1T0 035 680 C
  Component: RNS-MID       H06 3970  
  Revision: AB001001    Serial number: VWZXXXXXXXXX
  Coding: 040004020400008100
  Shop #: WSC 05314 123 12345
  ASAM Dataset: ------------------------- ------
  VCID: 2F4B3E0AC238
En ole saanut soitinta vielä. Minulla löytyy vain tommonen v-checker pro koodinlukija.. en muista mitä kaikkea sillä sai luettua (periaatteessa melkein kaikki pitäisi tuollakin näkyä?), pitää tutkia kun saan laitteen asennettua.

mla

Minulla on tuota 3T0035680 versiota A:na ja ilman A:ta. Tuntuu huutavan flekti aivan samoin kummassakin ja näytössä en huomaa eroa. Napit on molemmissa samanlaiset. Eron huomaan siis VCDS:llä katsomalla osanumeroa.

Eroa olen ainoastaan huomannut että kovilla pakkasilla tuo A version näyttö värisee tovin jos auton akku on vajaassa latingissa.
En tiedä johtuuko LEDistä vai mistä, mutta -30C pakkasilla tuota tuntui tapahtuvan aina kunnes laite lämpeni.

vasara

Laite tulikin juuri ovelle. tämmönen tarra takana..
Gps- antenni ei ole alkuperäinen.. muuten laite näyttää lähes käyttämättömältä.

Häilis

Näyttääkö se vähän kopioidulta? ihan kun tavallista kopio paperia. saatko parempaa kuvaa jossa olisi koko laitteen yläpuoli tarroineen,onko kaikki tarrat samaa paperilaatua?

mla

Kannattaa tuo sarjanumero peittää niin ei jokainen voro sitä kopioi sitä edelleen myymäänsä laitteeseen :)

vasara

Lainaus käyttäjältä: Häilis - 09.08.11 - klo:11:58
Näyttääkö se vähän kopioidulta? ihan kun tavallista kopio paperia. saatko parempaa kuvaa jossa olisi koko laitteen yläpuoli tarroineen,onko kaikki tarrat samaa paperilaatua?
Paperilaatu on sama.. toinen tarra on hieman toista vaaleampi.

Pupa

Jotenkin näyttää kovin kulahtaneelta ollakseen alle 6kk vanha laite. Tämä siis vain oma mielipiteeni.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 09.08.11 - klo:12:30
Jotenkin näyttää kovin kulahtaneelta ollakseen alle 6kk vanha laite. Tämä siis vain oma mielipiteeni.
Ööh.. siis mikä kohta tuossa on kulahtanut.. tarroissa on duunarin näpinjälkiä. Näyttö yms. ei näy oikeastaan mitää käytönjälkeä. Pitää kattoa koodinlukijalla kunhan saan laitteen autoon kiinni, josko tuosta saan jotain dataa ulos.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy