A4 B8 Huollon hinta

Aloittaja Flat, 05.12.09 - klo:08:53

« edellinen - seuraava »

ile

A4 Allroad -12 2.0TDI, 120tkm huolto (@117),
- Omat Castrolin normi-edget Motonet, 47,70e
- Aktiivihiilisuodatin Motonet, 17,90e
- Loput jutut ja työt Audi Center Herttoniemi 484,54e
- Jarrunesteet
- LL-Huolto
- Öljynvaihto, proppu & Öljynsuodatin
- Polttonesteen suodatin
- Vesikaukalon puhdistus

Total ~550e (orig AC:n arvio öljyineen ja raitisilmansuodattimineen 691,10e)

RHead

Etulaakerin vaihto 213tkm. Vianor Joensuu.

210â,¬
josta

90â,¬ laakeri
120â,¬ työt
Passat


Audi

JLa

Ensimmäinen määräaikaishuolto suoritettu 25.5.2015. Kyseessä oli vain öljynvaihtohuolto, eikä muita töitä tehty.

Materiaalit:

  • öljynsuodatin 13,21 â,¬
  • öljy Mobil 1 ESP Formula 5W-30 81,67 â,¬
  • ruuvi 4,03 â,¬

Yhteensä töineen 207,45 â,¬ sisältäen ulkopesun, alustan tarkastuksen ja lattiamattojen pesun.

Trally

Mitä 120tkm huolto-ohjelma sisältää? Siinähän tehdään 60tkm:n välein tehtävä "isompi" huolto. Mitä tuo isompi huolto pitää sisällään?
Jakohihnaa en vielä ajatellut vaihdattaa. Varmaan seuraavaan huoltoon vaihdatan...  :)

ile

Kesken lomatourin rupesi keltainen aurinko loistamaan mittaristossa (palojen kuluneisuusvaroitin). Edellisessä huollossa Herttoniemessä varoittelivat ettei seuraavaan huoltoon asti palat ainakaan edessä riitä ja kustannusarvio eteen levyille ja paloille 510e.

Kun sen verran oli edessä serpentiiniä etc kesälaskupaikkojenkin suhteen, pukkasin postia Veronan Vicentinille (Audi/VW/Porsche jälleenmyyjä & huolto). Vastailivat päivässä ja pyysivät auton näytille, jonka pohjalta ehdottelivat etu- ja takapalojen vaihtoa. Yritin jo aikaisemmin kysellä ajanvarausta, mutta "no problem, tuo auto niin katsotaan sitten" -> nelkku suoraan tarkistuksen jälkeen työn alle, päiväksi kaupungille ja kulut 412e. Bonuksena ulkopesun lisäksi olivat sisältäkin pyyhkäisseet pinnat, matot etc.

wiba

Ulkomailla se tuntuu olevan käytäntö että auto pestään ja imuroidaan Audi huollossa. Pitäisi kai olla Suomessakin...

Jarrupaloillahan ajaa vielä useita tuhansia kilometrejä kun valo alkaa palamaan.

JLa

Lainaus käyttäjältä: wiba - 22.07.15 - klo:23:47
Ulkomailla se tuntuu olevan käytäntö että auto pestään ja imuroidaan Audi huollossa. Pitäisi kai olla Suomessakin...

Jarrupaloillahan ajaa vielä useita tuhansia kilometrejä kun valo alkaa palamaan.

Minun aanelkkuni pestiin huollon yhteydessä alkukesällä. Kysyivät jopa luvan, että saako pestä. Mattojen pesu kuului myös palveluun.  :D

ile

Lainaus käyttäjältä: JLa - 26.07.15 - klo:21:23
Minun aanelkkuni pestiin huollon yhteydessä alkukesällä. Kysyivät jopa luvan, että saako pestä. Mattojen pesu kuului myös palveluun.  :D

Jep, huollon yhteydessä on ainakin viimeiset 4-5v konepesu kuulunut samaan pakettiin. Käsinpesu oli muistaakseni extraa, mutta sisätiloihin ei ole ikinä koskettu.

Palojen vaihdon jälkeen tuli reissussa vielä sellainen 4500km, josta osa tiukempaa pätkää niin ei oikein uskaltanut jättää vaihtoa kotiin asti.

JLa

Lainaus käyttäjältä: ile - 29.07.15 - klo:09:12
Jep, huollon yhteydessä on ainakin viimeiset 4-5v konepesu kuulunut samaan pakettiin. Käsinpesu oli muistaakseni extraa, mutta sisätiloihin ei ole ikinä koskettu.

Palojen vaihdon jälkeen tuli reissussa vielä sellainen 4500km, josta osa tiukempaa pätkää niin ei oikein uskaltanut jättää vaihtoa kotiin asti.

Unohdin mainita, että huoltoon kuulunut pesu oli perusteellinen ja huolellinen käsinpesu. Asiaan tietysti vaikuttaa se, että käyttämäni merkkihuollon tiloissa toimii ulkopuolinen auton pesupalveluita tarjoava yritys. Olen käynyt pesettämässä viime keväänä autoani samassa paikassa ja tuolloinkin pesu oli tehty todella hyvin, eikä mitään naarmuja ole näyttänyt syntyneen noissa pesuissa ja pesutulos oli loistava.

peksinaattori

Viiksipaketti eli vilkku ja pyyhkijät 280 â,¬ + tunnin työ.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 07.10.15 - klo:09:35
Viiksipaketti eli vilkku ja pyyhkijät 280 â,¬ + tunnin työ.

Mikä oli vikana että viiksipaketti meni vaihtoon?
Audi A4 1.8 TFSI

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 07.10.15 - klo:19:59
Mikä oli vikana että viiksipaketti meni vaihtoon?

Lasinpyyhkijän toimimattomuus, toimi silloinkuin huvitti, ei silloin kun minä halusin niiden pyyhkivän. Epäilin itse sadetunnistinta mutta huollossa vika kohdentui viikseen.
Taisin kysellä chat-ketjussa vinkkejä toimimattomuuteen.

chr

Nostetaanpa tätäkin. Allroad 2.0tfsi q s-tronic, 120tkm huolto. Noin 1100e oli huollon kustannusarvio Audi-Centeristä, sisälsi ainakin vaihteiston öljynvaihdon joka oli 400e operaatio.

Quattro A4

Laakkosella hintakampanja huollossa. Koskee 5-vuotiaita ja vanhempia Audin 4-sylinterisiä bensiinimalleja.

Tarkastushuolto ja öljynvaihto(sisältää raitisilmasuodattimen vaihdon) 220â,¬
Jarrunesteen vaihto 65â,¬
Moottorin ilmansuodattimen vaihto 59,4â,¬
Yhteensä 344,4â,¬
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

makelja

Forssilla Tallinnassa 210tkm huolto: 440â,¬
Lisätöinä vaihdettiin jarrupalat ja jarruneste.

eeti

2,0 Tdi -08 Multitronikin öljyn sekä linjasuodattimen vaihto.
Oulu, Autohuolto Vepsäläinen  365 eur kaikkinensa.

c0yote

Audi A4 Avant 2.0TDi multitronic vm. 2014

180tkm huolto sisältäen tarkastukset
+ ilmastoinnin huolto
+ jakopää

yht. 1053e

(Jarrunesteitä ei vaihdettu, oli vaihdettu vuosi sitten)

Jii Koo Motors, Tampere
Audi A4 2.0TDi Avant S-line + black edition
ex.Vw Golf Highline 1.4Tsi 118kw -2009

Timpe85

Audi A4 B8 avant 2.0TDIe vm 2011

160tkm huolto sisältäen tarkastukset ja ilmastoinnin kampanja
+jakopää ja vesipumppu

yht. 1100eur (pelkän huollon hinta oli 199eur, Audin kamppis yli 5-vuotiaille autoille).

Käyttöauto, Pori
Audi A3 8Y 40TFSIe

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 23.10.17 - klo:08:46
Audi A4 B8 avant 2.0TDIe vm 2011

160tkm huolto sisältäen tarkastukset ja ilmastoinnin kampanja
+jakopää ja vesipumppu

yht. 1100eur (pelkän huollon hinta oli 199eur, Audin kamppis yli 5-vuotiaille autoille).

Käyttöauto, Pori

Siis 150tkm huolto.
Audi A3 8Y 40TFSIe

Audi A4 2.0tdi (LeMans)

Audi a4 2.0 tdi multi 2011.147tkm.
Jakohihna hilppeineen, raikkari, ilmastoinnin täyttö/huolto, normi öljyn vaihto. 806â,¬ Maakunnan Auto Sjoki.
Huollon ajaksi auto käyttöön. Palvelu erinomaista! Vaihteistoon öljyt vaihdettu samassa paikassa(120tkm)huuhtelemalla(400â,¬).

rob-s

Osaako joku sanoa mitä kaikkea S-tronic 60tkm öljyvaihtohuolto sisältää ja maksaa? Vaihdetaanko siinä kaikki suodattimet (paperi- ja metallisuodatin) jne.?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Popovice

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.08.18 - klo:17:08
Osaako joku sanoa mitä kaikkea S-tronic 60tkm öljyvaihtohuolto sisältää ja maksaa? Vaihdetaanko siinä kaikki suodattimet (paperi- ja metallisuodatin) jne.?
Sama kysymys itsellänikin ja ylipäätään onko mitään vinkkejä edullisempaan 60tkm huoltoon kun marmorilla alustavan nettilomakkeen perusteella näyttäisivät nyhtävän suolaiset 1000â,¬ moisesta operaatiosta :(. Vielä en ole ollut puhelimitse yhteydessä, mutta pitää ainakin selvittää mikä vaikutus hintaan olisi jos ottaa omat (moottori)öljyt mukaan.

M_M

Justiinsa tilasin A4 B8 60tkm huollon. Tarjouksen kun kysyin niin hinta oli 1050. Tilaamalla itse öljyt, suodattimet ja tulpat saksasta (alkuperäisiä Audi-varaosia) jää huollolle hinnaksi 500e ja osille 360e. Eli 860e yhteensä, ihanan kallista on...

Ainakin tässä kyseisessä liikkeessä huoltoneuvoja sanoi, että jos osat eivät ole alkuperäisosia niin liikkumisturva ei ole enää voimassa. En tiedä olisiko sillä mitään muuta vaikutusta, eikä tässä tapauksessa toki väliäkään.

Lootan öljynvaihtoon oli listattuna seuraavaa:

Työvaihe Vaihteistoöljy uusittuna
Varaosa Suodatinpanos
Varaosa Kaksoiskytkinvaihteistoöljy
Varaosa Tiivisterengas
Varaosa O-rengas

Ei siinä varmaan vaihdeta kaikkia suodattimia, kun sen sisemmän vaihtaminen vaatisi käsittääkseni lootan öljypohjan tiputtamisen.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

maileri

#353
Tuossa kannattaa olla merkkihuollossa tarkkana, jättävät helposti suodattimen vaihtamatta ja vaihtavat vain öljyt. Mikä on vastoin ohjetta, mutta nopeuttaa työtä. Nimim. kokemusta on.

Sitten kun homma tehdään viimeisen päälle, molemmat suodattimet vaihdetaan ja myös molemmat nesteet vaihdetaan. 

Popovice

Tosiaan 1029â,¬ on 60tkm huollon hinta marmorilla nettilaskurin mukaan :-[. Tästä järkyttyneenä laitoin kyselyä menemään myös Autojerryn kautta ja tänään tuli ensimmäinen tarjous. Hintaan 580â,¬ lupasivat tehdä seuraavat hommat:

Moottoriöljy 5w-30longlife
   Ã–ljynsuodatin FILTRON
   Kierretulppa, öljypohja CORTECo
   Suodatin, sisäilma FILTRON
ilmansuodatin
   Jarrunesteiden vaihto
vaihteistoöljy+suodatin
   Ympäristömaksu
sekä tarkastukset jarrut,nivelet,valot

Eli nyt on mietinnässä tarttuako tähän tarjoukseen vai viedäkö auto ryöstöhintaiseen merkkihuoltoon. Ainakin Audin liikkumisturva menee jos turvaudun muuhun kuin merkkipajaan ja pitää myös varmistaa että tällä monimerkkikorjaamolla on asianmukaiset testerit huoltovälin pitämiseen edelleen long-life moodissa ja myös kyky täyttää sähköinen huoltokirja, mutta tuleeko mieleen muita sudenkuoppia, joita voisi seurata tästä edullisemmasta vaihtoehdosta? Takuuhan autosta on jo mennyt ja mahdollisen virhevastuun kannalta lienee sama missä auto on huollettu kunhan käytössä on olleet asianmukaiset menetelmät ja osat.

M_M

Ei kai siinä mitään erityisiä sudenkuoppia ole, lähinnä se että öljyt suodattimet jne ovat asiallista tavaraa, halvasta hinnasta huolimatta.

Juuri tuli kokemus yhdestä (kylläkin eri merkkisestä) autosta joka kävi monimerkkikorjaamolla automaatin vaihteistoöljyn vaihdossa. Etukäteen tarkasti varmistettu että on laitteet, osaaminen jne kohdallaan. On on, vakuuteltiin.

No loota hajosi vähän ajan päästä tästä ja kävi merkkihuollossa parsittavana. Ei se vika välttämättä siitä johtunut, mutta havaitsivat kuitenkin että laatikossa oli väärän tyyppiset öljyt.

Toki vahinkoja voi sattua missä vaan, keskimäärin ehkä kuitenkin merkkiliike on paremmin perillä mitä autolle pitää tehdä...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ile

Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.10.18 - klo:16:45
Juuri tuli kokemus yhdestä (kylläkin eri merkkisestä) autosta joka kävi monimerkkikorjaamolla automaatin vaihteistoöljyn vaihdossa. Etukäteen tarkasti varmistettu että on laitteet, osaaminen jne kohdallaan. On on, vakuuteltiin.

No loota hajosi vähän ajan päästä tästä ja kävi merkkihuollossa parsittavana. Ei se vika välttämättä siitä johtunut, mutta havaitsivat kuitenkin että laatikossa oli väärän tyyppiset öljyt.

Toki vahinkoja voi sattua missä vaan, keskimäärin ehkä kuitenkin merkkiliike on paremmin perillä mitä autolle pitää tehdä...

Jep, perushuollon kanssa en niin pelkäisi, mutta laatikko öljyineen on varmasti tarkempi. Esim jo pelkkä öljymerkki voi yllättää: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=163779

syvakma1

A4 Avant 2015 2.0TDI quattro s-tronic. (120 000km) AC:n laskuri antaa 1038â,¬ sis laatikon öljynvaihdon. AC Tallinn sama homma 725â,¬.

Jostain syystä Suomen Audin laskuri haluaisi että myös vesipumppu vaihdetaan jo nyt edullisesti n.950â,¬ hintaan. Oman käsityksen mukaan tuo tulee tehtäväksi 210 000km kohdalla. Osaako joku sanoa miksi ehdottaa jo nyt?

Platii

Audi A4 2.0 TDI quattro vm.2015 kävi 120tkm huollossa @ K-Caara Joensuu.

Korona kampanja -20% ja Biila Go nouto ja palautuspalvelu 0â,¬. Voin kyllä suositellan tuota palvelua, kaikin puolin toimiva ja kuskit olivat asiallisia.

Huollon sisältö:

Tarkastushuolto ja öljynvaihto: 160â,¬ +Itse vein öljyt ja suodattin 65â,¬
Jarrunesteen vaihto ja 1L nestettä:  40â,¬
Etujarrupalojen vaihto: 186â,¬ (tuli lisätyönä puhelun kautta niin otin OEM-osat tähän)
Polttoainesuodattimen vaihto 70â,¬ + Tarvike suodatin 19â,¬
Raitisilmasuodattimen vaihto 7,15â,¬ + Oma aktiivihiilisuodatin 21â,¬
S-tronic vaihteistoöljyn vaihto sis. tarvikkeet ja öljyt : 279â,¬
Diesel lisäaine: 20â,¬
Paikkamaali: 15â,¬

Käsinpesusta eivät näköjään veloittaneet mitään vaikka tilausvaiheessa sillä 20â,¬ pyysivät.

Yht. n.775â,¬ + Autodocilta osat ~60â,¬ ja öljyt motonetistä ~50â,¬

Näköjään myös Audin liikkumisturva voimassa lappujen mukaan vaikka ite vein osia. Puhelimessa kyllä huoltoneuvoja tosin sanoi tilausvaiheessa, että liikkumisturva ei kata tarvikeosiin kohdistuvia vikoja. Mutta tuolla nyt ei suurta merkitystä ole kun, tuskimpa auto tielle jää suodattimien takia..


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy