Ocu 3 vetarin suojakumi falskaa

Aloittaja Kimppari, 19.06.19 - klo:18:42

« edellinen - seuraava »

Kimppari

Elikkä kyseessä Ocu 3 farkku 1.4TSI, syksyllä 5 vuotias ja ajettu n.95000km.
Kuskin puolen vetonivelen suojakumi vuotaa rasvaa ulomman(jarrulevyn puoleisen) puolen alta, vähän niinkuin klemmari olisi löysässä, vaikka ei ole.
Kumikin on ehjä.
Onko arvon foorumilaisilla kokemusta menisikö tuon korjaus vielä valmistajan/maahantuojan piikkiin?
Lupasivat soitella huollosta minulle takaisin, että mitenkä on, mutta aattelin vähän kysyä täältäkin etukäteen.

Jos ei mene, niin aattelin vaihtaa uudet rasvat kumin sisään ja uusi ulompi klemmari.
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

hiksi

Jossain malleissa on pieni hengitysreikä kumissa, mahtaisko siittä olla kyse?

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 19.06.19 - klo:18:42
Elikkä kyseessä Ocu 3 farkku 1.4TSI, syksyllä 5 vuotias ja ajettu n.95000km.
Kuskin puolen vetonivelen suojakumi vuotaa rasvaa ulomman(jarrulevyn puoleisen) puolen alta, vähän niinkuin klemmari olisi löysässä, vaikka ei ole.
Kumikin on ehjä.
Onko arvon foorumilaisilla kokemusta menisikö tuon korjaus vielä valmistajan/maahantuojan piikkiin?
Lupasivat soitella huollosta minulle takaisin, että mitenkä on, mutta aattelin vähän kysyä täältäkin etukäteen.

Jos ei mene, niin aattelin vaihtaa uudet rasvat kumin sisään ja uusi ulompi klemmari.
Siis vetarin kumi vuotaa satatonnia ajetussa autossa, ja tämä pitäisi mielestäsi mennä maahantuojan tai valmistajan piikkiin. Miksi ihmeessä?
Eiköhän tuo vaihdeta satasella huollossa.

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 19.06.19 - klo:21:16
Siis vetarin kumi vuotaa satatonnia ajetussa autossa, ja tämä pitäisi mielestäsi mennä maahantuojan tai valmistajan piikkiin. Miksi ihmeessä?
Eiköhän tuo vaihdeta satasella huollossa.

Jos ton joku takuutyyppi lukee niin tulee kyllä melkosenpaskanen röhönauru että 100tkm/5v ja valmistajan pitäis maksaa korjaus  ;D. Täysin kuluva osa ja vag se on jo aika hyvä että noinpitkään kestänyt

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 19.06.19 - klo:21:29
Jos ton joku takuutyyppi lukee niin tulee kyllä melkosenpaskanen röhönauru että 100tkm/5v ja valmistajan pitäis maksaa korjaus  ;D. Täysin kuluva osa ja vag se on jo aika hyvä että noinpitkään kestänyt

Ajattelin lähinnä, että jos esim.ulompi klemmari olisi jäänyt syystä tai toisesta autoa kasaessa löysälle...ns. tyyppika, ja Skoda olisi näitä korjauttanut piikkiinsä virhevastuun muodossa.
Vikahan ei ole paha itsekään korjata, varsinkaan jos huomaan vanhan klemmarin pois ottaessa, että kumi on myös sen alta ehjä. Silloin ei tartte kumia ruveta vaihtamaan, vaan pääsee rasvojen ja klemmarin vaihdolla. :)
Joku epätyypillinen vika tuossa kumminkin on, kun on alkanut vasta 90tkm jälkeen vuotamaan vaikka kumi ei ole rikki(jos ei ole klemmarin alta rikkoontunut). Ei ole ainakaan minun autohistorian aikana tullut vastaan mokomaa, että klemmaripanta olisi "löystynyt" monen vuoden kiinni pysymisen jälkeen. Suojakumeja on kyllä mennyt rikki ja niitä oon vaihtanut, mutta niiden rikkoutuminen onkin ihan järkeen käypää.
Mutta kiitos vastanneille.
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

O.C.Taavi

Omasta tiputti vaihteisto öljyä oikean puoleinen vetarin stefa, epäilin ettei pidä uudellakaan tiivistellä, mut vuoden ollut nyt kuiva, et kyllä tehdasvikojakin voi olla... 30tkm huollossa korjattiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy