Passat cc ongelmat

Aloittaja Passat cc, 13.04.19 - klo:10:24

« edellinen - seuraava »

Passat cc

Ollut nyt Passat CC:n omistaja reilun vuoden ja mittariin itselle tullut 20tkm ajoa ja ongelmia kyllä riittänyt. Oma CC 2.0 TDI DSG 170hp vm 2010. Ostin tosiaan 130tkm ajetun entisen esittelyauton viime vuonna ja oli melkein täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ja massapyöräkin oli vaihdettu 120tkm kohdalla joten oletuksena oli että huoletonta ajoa olisi edessä mutta eipä näin käynytkään. Olen sen reilut 10 kertaa käyttänyt autoa huollossa merkkiliikkeessä tai muuten vaan tutkittu samaa asiaa uudelleen ja uudelleen. Pari kuukautta oston jälkeen meni johtosarja vaihtoon, koska takavalot eivät toimineet ja polttimoiden vaihto ei auttanut. Pari kuukautta siitä auto hytky käynnistämisen jälkeen 5sek ja sammui siihen eikä lähtenyt käyntiin --> hinaus merkkiliikkeeseen ja tuomioksi kaasuläpän karstoittuminen joten moottori ei saanut ilmaa ja tarkastettiin samalla jakopää, turbo egr jne. Alle kuukausi tästä auto alkoi humpaamaan niinkuin merkkiliikkeessä asian ilmaisivat ja egr oli hajalla. Eihän ne ongelmat siihen loppuneet vaan nyt meni mekatroniikka vaihtoon ja todennäköisesti kytkin on myös hajalla koska vaihteisto ei toimi kunnolla. Pitää vaihdetta liian pitkään ja vaihtaa sitten "töksäyttämällä". Muilla vastaavia ongelmia ja mitähän tässä nyt seuraavaksi hajoaa?

Q.Atro

Maanantaipäivän yksilö on tainnut sulle sattua. Itsellä on CC (Passat CC:n facelift) 2.0 TDI 130kW manuaali vm. 2013, jolla olen ajanut 50-120 tkm parissa vuodessa. Ainoastaan vasen etupyörän laakeri piti vaihtaa, kun vähän jumputti.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Jultsu

Esittelyautot taitaa kokea hivenen enemmän elämänsä aikana kuin normaalit yksilöt. Itse ainakin haluaisin tietää uutta autoa koeajaessani kuinka hyvin se selviytyy isoistakin kuopista, maksimikiihtyvyyden ja hidastuvuuden, materiaalien kestävyydet yms yms.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy