VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 26.10.22 - klo:10:56
Automyyjä soitteli eilen ja kyseli onko autonvaihtohalukkuutta. Kuulemma ID.3:sta maksetaan edelleen hyvin käytettynä, vaihto uuteen onnistuisi kk. erää kasvattamatta... Ongelma vaan ettei ole oikein mitään mihin vaihtaa, etenkin jos pitäisi saada Matrix-ledit uuteenkin kaaraan. Ensi vuonna tulee kuulemma ID.3 facelift, olisko maaliskussa jotain kerrottavaa. Eli luvattiiin jäädä odottelemaan tilanteen kehittymistä.
Tovottavasti ei myöhästy tuon ratin nappien takia. Itse olen tykännyt nykyisestä toteutuksesta ja jos napit pitää välipakolla rattiin ympätä voisin ihan hyvin sitten katsella seuraavaksi Audia.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Daatta

Tulipa vietettyä vähän laatuaikaa ID:n kanssa kun sai autotallin raivattua siihen malliin että auto mahtui sisälle. Hyllyssä odotteli Gyeon Q² Syncro kestopinnoite, hommattu varmaan kaksi vuotta sitten eli nyt oli korkea aika asentaa se. Pohjat pitää tietty olla kunnossa, eli ensin kiilloitus ShineMaten epäkeskolla ja Scholl Conseptin s20 tuotteella. Ensimmäinen kerta suuriheittoisella epäkeskolla, "vähän" erilainen ajella kuin rotary. Mutta eipä ollut pelkoa hologrammeista. Kestopinnoitteen laittamisessa ei ollut mitään erikoista, tarkka levitys ja varmistaa että aine on pyyhitty pois hyvin. Pitkät kuivumisajat lähinnä hidastavat projektia. Aikaa meni 3-4 iltaa, voi miettiä että kuinka hyvä se fiksaamon satasen kestopinnoite on, tuohon hintaan.

Samalla tuli pestyä pyöräkaaret, vaihdettua talvirenkaat sekä ihailtua takapään monivarsituentaa. Soraa ja hiekkaliejua oli tukivarret, puslat ja moottirikelkka täynnä, noita kannattaa renkaanvaihdon yhteydessä vähän huuhtoa. Mukavaa välillä tehdä autolle jotain muutakin kun ajaa sillä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 26.10.22 - klo:10:56
Automyyjä soitteli eilen ja kyseli onko autonvaihtohalukkuutta. Kuulemma ID.3:sta maksetaan edelleen hyvin käytettynä, vaihto uuteen onnistuisi kk. erää kasvattamatta... Ongelma vaan ettei ole oikein mitään mihin vaihtaa, etenkin jos pitäisi saada Matrix-ledit uuteenkin kaaraan. Ensi vuonna tulee kuulemma ID.3 facelift, olisko maaliskussa jotain kerrottavaa. Eli luvattiiin jäädä odottelemaan tilanteen kehittymistä.

Juu, itseäkin voisi facelift myöhemmin kiinnostaa, mutta tällä hetkellä ei kyllä ole mitään uutta mitä tilata. FastLanesta puuttuu ainakin nuo Matrixit, joten ei kiinnosta vaihtaa huonompaan varusteluun :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

#3063
Varasin ID:lle ensimmäisen määräaikais- eli tarkistushuollon. Hinnastossa pisti silmään reilun kahdeksankympin raitisilmasuodattimen vaihto, raittari maksoi Motonetissä viimeksi 34,. Vaan nyt kun kävin katsomassa niin Motonet ei tunne ID-autoja ollenkaan, ainoa mitä haku löytää on 49, pyyhkijänsulat... Otan ne VW:ltä, kun 50, tarjoushintaan saa sulkien lisäksi 3l pesunestettä. Aikaa varatessa sivusto uhkaili, että raitisilmasuodattimen vaihtamatta jättäminen voi vaikuttaa takuisiin tai liikkumisturvaan.  :o Pitää tiskillä vieä varmistaa että onko noin.

Löytyi se suodatinkin, hinta on sentään noussut kympillä viime vuodesta: https://www.motonet.fi/fi/tuote/192948
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

SlOrbA

Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

jjsaarinen

Morjes! Nyt muutama viikko ollut id.3 ajossa. Muuten ollut hyvinkin tyytyväinen, mutta infotainmentin kanssa meinaa mennä sipuli kurkkuun. Päivittäin "tyrkyttää" uusia asetuksia (niin kauan kunnes ne hyväksyy) jotka nollaa omat asetukset ainakin ambient valaistuksen ja ilmastoinnin osalta. Onko keinoa päästä tuosta todella ärsyttävästä ominaisuudesta eroon?

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: jjsaarinen - 18.11.22 - klo:09:00
Morjes! Nyt muutama viikko ollut id.3 ajossa. Muuten ollut hyvinkin tyytyväinen, mutta infotainmentin kanssa meinaa mennä sipuli kurkkuun. Päivittäin "tyrkyttää" uusia asetuksia (niin kauan kunnes ne hyväksyy) jotka nollaa omat asetukset ainakin ambient valaistuksen ja ilmastoinnin osalta. Onko keinoa päästä tuosta todella ärsyttävästä ominaisuudesta eroon?
Mikä ohjelmisto versio on käytössä?
Se näkyy Asetukset -> Tietoja järjestelmästä kautta. 2.4 näkyy 2.3:na, koska siellä näkyy nimenomaan Infotainmentin julkaisuversio.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

jom309

Onko kellään napsahtanut akuston takaisinkutsua, ja jos on niin pystyykö jakamaan sen viestin joka siinä on toimitettu asiakkaille?

sijk

#3068
Lainaus käyttäjältä: jjsaarinen - 18.11.22 - klo:09:00
Morjes! Nyt muutama viikko ollut id.3 ajossa. Muuten ollut hyvinkin tyytyväinen, mutta infotainmentin kanssa meinaa mennä sipuli kurkkuun. Päivittäin "tyrkyttää" uusia asetuksia (niin kauan kunnes ne hyväksyy) jotka nollaa omat asetukset ainakin ambient valaistuksen ja ilmastoinnin osalta. Onko keinoa päästä tuosta todella ärsyttävästä ominaisuudesta eroon?

Itselläni ei tätä ongelmaa ole (vielä 2.4 käytössä), mutta erinäisillä foorumeilla muutkin ovat samasta ongelmasta valittaneet. Facebookin haku on sen verran huono, että en löytänyt sieltä keskusteluja aiheesta, joten tässä saksankieliseltä sivustolta poimittu ohje Google Translaten kääntämänä. Saattoi olla, että jokin muukin (oma lempinimi?) muutos MyVolkswagen-profiiliin auttaa kiertämään ongelman.

Auto asks regularly reports "New user settings available"

This message is basically normal if the MyVolkswagen account is used in several cars (e.g. if you change the temperature in vehicle A and then get into vehicle B).

In vehicles with software 3.0 , however, incorrect behavior can also occur, which means that the settings are reset when confirmed. In this case, the following steps can be taken:

  • Open https://myvolkswagen.de/ (Suomessa https://volkswagen.fi) or the WeConnect ID app, select Auto and open the privacy settings
  • Activate the entry "automatic appointment allocation" (yes, even if this sounds strange, this solves the problems).

Lähde: https://www.meinid.com/wiki/entry/36-h%C3%A4ufige-auftretende-probleme-fehler/#3.2-Auto-fragt-meldet-regelmig-Neue-Benutzereinstellungen-vorhanden

jjsaarinen

Lainaus käyttäjältä: sijk - 19.11.22 - klo:10:02
Itselläni ei tätä ongelmaa ole (vielä 2.4 käytössä), mutta erinäisillä foorumeilla muutkin ovat samasta ongelmasta valittaneet. Facebookin haku on sen verran huono, että en löytänyt sieltä keskusteluja aiheesta, joten tässä saksankieliseltä sivustolta poimittu ohje Google Translaten kääntämänä. Saattoi olla, että jokin muukin (oma lempinimi?) muutos MyVolkswagen-profiiliin auttaa kiertämään ongelman.

Auto asks regularly reports "New user settings available"

This message is basically normal if the MyVolkswagen account is used in several cars (e.g. if you change the temperature in vehicle A and then get into vehicle B).

In vehicles with software 3.0 , however, incorrect behavior can also occur, which means that the settings are reset when confirmed. In this case, the following steps can be taken:

  • Open https://myvolkswagen.de/ (Suomessa https://volkswagen.fi) or the WeConnect ID app, select Auto and open the privacy settings
  • Activate the entry "automatic appointment allocation" (yes, even if this sounds strange, this solves the problems).

Lähde: https://www.meinid.com/wiki/entry/36-h%C3%A4ufige-auftretende-probleme-fehler/#3.2-Auto-fragt-meldet-regelmig-Neue-Benutzereinstellungen-vorhanden

Löysin lämän WeConnect apista ja otin pois päältä niin ei ainakaan toistaiseksi ole enää tämä kiusannut. Kiitos avusta!




id135

Mikä versio  WeConnectista teillä on käytössä?
Minulla on 2.2.22, Playkaupasta aukeaa on 5.13.3, jossa kirjautuminen ei onnistu ja jännästi puhelimella oleva appi pysyy 2.2.22 versiossa päivityksestä huolimatta

id135

En tiedä mikä appi tuo 5.13.3 versio oli, mutta nyt puhelimessa oleva sovellus päivittyi versioon 2.2.25

Daatta

2.2.25 versio We Connect ID:sta. Storessa on myös polttomoottori-versio We Connect, mikä on erillinen sovellus ja alusta.

We Connect ID:n toimintoja rajoittaa tässä vaiheessa auton softaversio, 3.0 version myötä avautuu uusia ominaisuuksia.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jalauros

Vai uusia ominaisuuksia  :). Vaikea kuvitella että niitä ominaisuuksia voisi olla vähemmän kuin mitä tässä mulla on  ;).

T: 3.0.0 tehtaalta.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

peromat

Onko kenelläkään kokemusta c-pilarien teippauksien poistamisesta? Lueskelin, että ennen luovutusta näitä on otettu pois, mutta autolla on nyt jo ikää 2v.

Lähteeköhän siististi irti lämmittämällä vai onko liimattu tiukasti kiinni?

Jos sitä ottaisi teipit pois ja veisi auton pinnoitettavaksi, mutta mietityttää onko jääkö selkeitä jälkiä maalipintaan.

Vastarakki

Mä otin viime keväänä pois puolitoista vuotta vanhasta autosta. Tarra lähti todella siististi vähäisellä hiustenkuivaimella lämmityksellä. Ei jäänyt mitään jälkiä, käytin auton pesussa ensin ja irrotuksen jälkeen vielä pesin pilarin.

Kleeti

Viisi päivää sitten alkoi herjaa ”Yhteystilan latautuminen epäonnistui” ja maapallosymbooli harmaana. Yhteys WeConnectiin katki. Ei onnistu lataus (Gridion kautta). Oikein mukavaa näillä pörssisähköhinnoilla. Onko tälle mitään kikkoja tiedossa?
Olen ollu VW aspaan yhteydessä, tutkivat asiaa.

Elokuussa huollossa suoritettu 2.4 päivitys.
OTA 3.0sta ei tietoakaan

f080421

#3077
Lainaus käyttäjältä: Kleeti - 29.11.22 - klo:16:21
Viisi päivää sitten alkoi herjaa ”Yhteystilan latautuminen epäonnistui” ja maapallosymbooli harmaana. Yhteys WeConnectiin katki. Ei onnistu lataus (Gridion kautta). Oikein mukavaa näillä pörssisähköhinnoilla. Onko tälle mitään kikkoja tiedossa?
Olen ollu VW aspaan yhteydessä, tutkivat asiaa.

Jos tuo on sama ongelma, mikä näissä MEB-vehkeissä on ollut (ja katossa palaa edelleen yhteysmoduulissa vihreä valo) niin se korjaantuu itsestään muutaman päivän kuluessa (veikkaan, että auto buuttaa yhteysmoduulin lopulta) tai sitten 12 V akku tai yhteysmoduulin sulake irti, jos haluaa yhteyden takaisin heti. Itse olen vain odotellut muutaman päivän niin se yhteys on aina palautunut itsestään. Ehkä kerran parissa kuukaudessa on saattanut noin käydä. Nyt ei vähään aikaan.

Jos se on sinulla jo ollut viisi päivää ilman yhteyttä niin pitäisi kyllä palata pian itsestäänkin.

Tämä ei ole pelkästään ID:n ominaisuuksia. Tiedän, että sama on ollut myös esim. Skoda Enyaqissa ja pitäisi kuulemma korjaantua 3.0-päivityksessä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 21.07.21 - klo:09:36
Jos tuo on pidempään poissa ja ärsyttää, kuskin oven puoleisesta sulakerasiasta sulake nro 19 resetoi yhteyden. Sulakepihdit löytyy konepellin alla olevasta rasiasta.



Tuosta noin. Jos ei palaudu, yhteysmoduuli on sökö.

f080421

#3079
ID.3 faceliftin "teaseri":

https://insideevs.com/news/624720/2023-volkswagen-id3-facelift-teased-gains-12-inch-touchscreen/

Ulkoisesti tulee päivittymään hiukan rajumpaan suutaan ja ehkä saattaa viedä Cupra Bornilta ostajia..?

Sisäpuolelle 12" näyttö ja paremmat materiaalit. Tosin en tiedä onko välttämättä parempi, kun tuossa sanotaan nahkaratin vaihtuvan keinonahkaan.

Kuvissa näkyy ratin kapasitiiviset napit säilyvän, mikä on hyvä asia.

Kyllä tuo kokonaisuutena miellyttää omaa silmääni kovastikin, mutta pitäisi tietää enemmän, että onko mitään järkeä päivittää nykyistä Iidaa tuohon.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.11.22 - klo:18:01
Varasin ID:lle ensimmäisen määräaikais- eli tarkistushuollon. Hinnastossa pisti silmään reilun kahdeksankympin raitisilmasuodattimen vaihto, raittari maksoi Motonetissä viimeksi 34,. Vaan nyt kun kävin katsomassa niin Motonet ei tunne ID-autoja ollenkaan, ainoa mitä haku löytää on 49, pyyhkijänsulat... Otan ne VW:ltä, kun 50, tarjoushintaan saa sulkien lisäksi 3l pesunestettä. Aikaa varatessa sivusto uhkaili, että raitisilmasuodattimen vaihtamatta jättäminen voi vaikuttaa takuisiin tai liikkumisturvaan.  :o Pitää tiskillä vieä varmistaa että onko noin.

Löytyi se suodatinkin, hinta on sentään noussut kympillä viime vuodesta: https://www.motonet.fi/fi/tuote/192948
Jos oikein periaatteista haluat pitää kiinni, niin tilaa maailmalta mann-filter tai alkuperäinen raitisilmasuodatin ja pyydä laittamaan huollossa paikalleen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.12.22 - klo:14:09
Jos oikein periaatteista haluat pitää kiinni, niin tilaa maailmalta mann-filter tai alkuperäinen raitisilmasuodatin ja pyydä laittamaan huollossa paikalleen.

Eipä tuosta ongelmaa tullut, huoltoneuvoja sanoi että tuo ukaasi on ns. vakiolauseke joka näytetään aina jos huolto-ohjelmaan liittyviä töitä jättää teettämättä. Kuittiin tuli rivi "asiakas vaihtaa raitisilmasuodattimen itse, käyn sellaisen Motonetista jossain vaiheessa. Olen suodattimen jo kertaalleen vaihtanut, oikeasti maailman yksinkertaisin homma.

Huolto maksoi 298e, sisältäen jarrunesteen vaihdon, korjausmaalin ja lasinpyyhkijät. Ei kauhean paha kustannus kahden vuoden ajoista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.12.22 - klo:10:06
Huolto maksoi 298e, sisältäen jarrunesteen vaihdon, korjausmaalin ja lasinpyyhkijät. Ei kauhean paha kustannus kahden vuoden ajoista.
Näiden MEB-autojen kahden vuoden huoltoväli ilman kilometrirajaa on todella hyvä. Itselleni tulee nykyään reilut 40 tkm vuodessa. Ensimmäinen huolto on noin 90 tkm kohdalla. Edellinen Leon PHEV olisi käynnyt siinä ajassa jo kuusi kertaa huollossa ja hintaa olisi kertynyt reilut 2000 ,. Nyt menee vain 300 ,. Puhumattakaan ajansäästöstä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

f080421

#3083
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 05.12.22 - klo:11:08
Näiden MEB-autojen kahden vuoden huoltoväli ilman kilometrirajaa on todella hyvä. Itselleni tulee nykyään reilut 40 tkm vuodessa. Ensimmäinen huolto on noin 90 tkm kohdalla. Edellinen Leon PHEV olisi käynnyt siinä ajassa jo kuusi kertaa huollossa ja hintaa olisi kertynyt reilut 2000 ,. Nyt menee vain 300 ,. Puhumattakaan ajansäästöstä.

Jep. Tuo myös kertoo, että jonkinlainen luotto on omaan tekniikkaan. Näin sähköautojen kanssa pitäisikin olla. Muistaakseni TM:n taannoisessa sähköautovertailussa ID.3 oli selvästi edullisin ylläpitää. Tätä ei pidä väheksyä, sillä joillakin valmistajilla on kuppausta muistuttava vuosittainen ja järkyttävän kallis huolto-ohjelma sähköautoillekin.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 05.12.22 - klo:12:38
Jep. Tuo myös kertoo, että jonkinlainen luotto on omaan tekniikkaan. Näin sähköautojen kanssa pitäisikin olla. Muistaakseni TM:n taannoisessa sähkövertailussa ID.3 oli selvästi edullisin ylläpitää. Tätä ei pidä väheksyä, sillä joillakin valmistajilla on kuppausta muistuttava vuosittainen ja järkyttävän kallis huolto-ohjelma sähköautoillekin.

Joo, ja sitten on niitä valmistajia joilla ei ole huolto-ohjelmaan alkuunkaan. Esim. T****. Mutta fossiilivalmistajien pitää toki ajatella olemassa olevaa huoltoverkostoa, T******* ei sellaista rasitetta ole.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.12.22 - klo:12:42
Joo, ja sitten on niitä valmistajia joilla ei ole huolto-ohjelmaan alkuunkaan. Esim. T****. Mutta fossiilivalmistajien pitää toki ajatella olemassa olevaa huoltoverkostoa, T******* ei sellaista rasitetta ole.
Don't fix it if it ain't broken
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.12.22 - klo:12:42
Joo, ja sitten on niitä valmistajia joilla ei ole huolto-ohjelmaan alkuunkaan. Esim. T****. Mutta fossiilivalmistajien pitää toki ajatella olemassa olevaa huoltoverkostoa, T******* ei sellaista rasitetta ole.
Tästä ei taida kaikki Teslakuskit kuitenkaan olla iloisia…

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.12.22 - klo:12:42
Joo, ja sitten on niitä valmistajia joilla ei ole huolto-ohjelmaan alkuunkaan. Esim. T****. Mutta fossiilivalmistajien pitää toki ajatella olemassa olevaa huoltoverkostoa, T******* ei sellaista rasitetta ole.
Näissä olosuhteissa on vaikea nähdä, että tuo ei heijastuisi ajan kanssa hylkäysprosenttiin katsastuksessa...

dwntime

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 05.12.22 - klo:13:53
Näissä olosuhteissa on vaikea nähdä, että tuo ei heijastuisi ajan kanssa hylkäysprosenttiin katsastuksessa...

Perusteletko miten se heijastuu? Miksi sähkärissä pitää olla sama huoltoväli kuin polttiksessa? Ei ole öljynvaihtoja, ei mekaanisia vaihteiston osia, ei moottorin suodattimia, ei tulppia, ei oikeastaan mitään fossiileissa esiintyvää huollon tarvetta.

Miksi sähkäriä siis pitäisi huoltaa? No eiköhän se ole juuri siksi mitä Daatta jo aiemmin kirjoitti. Se jälkimarkkinointiketju vaan pitää saada pidettyä jotenkin hengissä ja se on aika hyvää bisnestä autovalmistajille.

Kyllä Tesla autot huoltaa jos niihin vikoja tulee (jos nyt sattuu ajan saamaan), mutta mitä erityistä niissä tai missään muussakaan sähkärissä olisi mikä johtaisi kasvaneisiin hylkäysprosentteihin jos niitä ei huolleta joka vuosi?

Tämä Teslan huoltoverkoston pienuushan on vain tämän meidän pikku periferian ongelma. Kai se sekin vuosien saatossa tulee paranemaan.

Kilu7

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 05.12.22 - klo:12:38
Jep. Tuo myös kertoo, että jonkinlainen luotto on omaan tekniikkaan. Näin sähköautojen kanssa pitäisikin olla. Muistaakseni TM:n taannoisessa sähköautovertailussa ID.3 oli selvästi edullisin ylläpitää. Tätä ei pidä väheksyä, sillä joillakin valmistajilla on kuppausta muistuttava vuosittainen ja järkyttävän kallis huolto-ohjelma sähköautoillekin.
Miksi se "luotto" ei näy sitten autotakuussa? Jos on luottoa omaan tekniikkaan, niin luulisi helposti vähintään viisi vuotta antaa takuuta.
Jos auto on liisarina, niin saa helposti suosiota, kun ei tarvitse huoltaa. Samahan se on tuolla long life öljyissäkin ja niiden huoltovälissä. Siirtyy liisarin jälkeen seuraavalla omistajalla sitten ne korjaukset, joita olisi voitu välttää oikeilla huolloilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy