Full Link -jälkiasennus

Aloittaja T-80, 03.04.19 - klo:11:21

« edellinen - seuraava »

T-80

Moi!
Kiinnostaisi tietää onko kukaan löytänyt (tai edes etsinyt) muita asennuspaikkoja, kuin merkkiliike, jos haluaisi aktivoida Full linkin vm. 2016 Alhambraan? Merkkiliikkeessä maksaa 440â,¬ ja mietin olisiko jokin muukin Seat -paja kykenevä tekemään tuon?

Oma auto kertoo näytöllä Full linkin kohdalla, että vaatisi aktivointikoodin toimiakseen, mutta sen lisäksi tarvisi tehdä ilmeisesti USB-liittimen vaihto ja joku lisäjohdotus. Onko kukaan teettänyt tätä työtä muualla, kuin "marmorilla"? Itse asun lähellä Tamperetta, joten siellä toimivia firmoja ensisijaisesti miettisin.
Seat Alhambra 2.0 TDI 110 kW -16

Daatta

Aktivointi ei onnistu kuin valtuutetussa huollossa. Katalogin mukaan ko. osat pitää vaihtaa, listauksessa taitaa olla joku virhe (UP TO, pitäisikö alempi olla tuotantoviikosta alkaen?):

https://www.seataccesoriescatalogue.net/en/product/product/40/2015/3763

ALHAMBRA UP TO Kw45/15
Connector (1Q0 035 346B)
Cover (4E0 035 750F)

ALHAMBRA UP TO Kw45/15
Connector (5G0 035 222E)
Cover (8V0 035 750D)

Varmaan osat voi tilata ja asentaa itse, muuten merkkarihommia. Tarvitaan tehdasyhteys eli valtuutettu Seat-huolto.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

T-80

Joo, löysin kanssa tuon listauksen ja ihmettelin, kun oli kaksi kertaa sama Alhambra malli, mutta eri osanumerot. Alempi tosiaan on varmaan tuosta alkaen, eli oma auto osuisi siihen.

Nyt näyttää siis siltä, että merkkiliike perii aika ison hinnan "pelkästä" aktivointikoodista, koska se Full link -aktivointi näkyy Seatin sivujen mukaan maksavan 241,00 euroa, eikä se sisällä noita vaihdettavia osia tai työtä. Kokonaisuus Tampereen Laakkosella maksaisi 440,00 euroa, joten osat ja työ ovat 199,00 euroa. Jos työtä laskutetaan tuosta aktivointikoodin syöttämisestäkin ja nuo osat maksavat jostain netistä tilattunakin jonkun verran, niin eipä tuossa taida ihan valtavia summia säästää, vaikka tekisi itse osien vaihtamiset...

Täytyy ehkä hankkia vaan hyvä kännykkäteline, niin voi käyttää Google mapsia suoraan kännykällä :)
Seat Alhambra 2.0 TDI 110 kW -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy