Heräte/läpiveto

Aloittaja jari.soderena@elisanet.fi, 12.11.18 - klo:21:47

« edellinen - seuraava »

jari.soderena@elisanet.fi

Pitäis laittaa kaukovalot. 2 vaihtoehtoa joko heräte jostain tai sitten katkaisija ohjaamoon
Mistä noi vaihtoehdot löytyy. 2004 Caddy life

jari.soderena@elisanet.fi

Heräte tarvitaan myös peruutuskameralle peruutusvalon +
Vähän hankala selvittää mikä on oikea johto





M_M

Kuten jo toisessa viestiketjussa neuvoin, volkswagenin omasta erwin-palvelusta saa ladattua kaikki huoltomanuaalit autolle, myös kytkentäkaaviot. Niistä asia on selvitettävissä.

Palvelun käyttöoikeus maksaa kuitenkin vajaan kympin per tunti, enkä usko että kukaan muu on halukas sitä kymppiäkään sijoittamaan saadakseen nuo tiedot sinulle, vaan joudut itse sinne rekisteröitymään ja manuaalit hakemaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Daatta

Tai sitten on olemassa sekin vaihtoehto, että vie auton huoltoon (ei merkki) ja pyytää asentamaan nämä lisävarusteet.

Ex. Cupraan löysin peruutuskameran johdon värin merkkifoorumilta. Varmasti joku on asentanut lisävalot ja peruutuskameran 04 Caddyyn, se tieto pitää vaan löytää netistä... Tai sitten ladata Erwinistä mainitut huoltomanuaalit. ;)
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mabe

#4
Caddyyn ei ole tainnut xenoneita saada koskaan, eli pitkän lampun kannalta vain herätettä raapimaan.

Joskus olen liitin paikallaan ollessa johtopuolelta tökkinyt yleismittarilla ja löytänyt herätejohdon värin sitä kautta.
Väylä katkoo kuitenkin signaalin jos huomaa liittimen olevan irti niin tuottaa lisää päänvaivaa.

Yksi nätimpi temppu on ottaa liitin irti ja polttimon johto irti. Sitten umpion liittimeen yleismittaria tökkien toinen pää lampun kannassa. Milloin johtaa niin ollaan arvatenkin kohdallaan. Varmistaa vielä ettei löydetty ollut maajohto niin näin on löydetty oikea pinni.

Samaa tekniikkaa käyttäen kontissa löytää peruutusvalon johdolle värin, umpion liitin irti, vaikka koko umpion valomoduuli pöydälle ja tutkimaan. 2004 on vielä yksinkertainen kun joka lampulle menee johto.

Caddyn valoasennuksesta taisi jopa lumisen sivulla olla video mutta siinäkään ei ollut sanottu johdon väriä. Kommenteissakin oli kyselty mutta vastaus oli yleinen, testaa virtaa mittaamalla. https://www.youtube.com/watch?v=THmeTBK7HkA

Edit.. Octavia3 ketjussa 2014 aikaan huudeltu keltavalkoisesta tai keltamustasta johdosta. Voisi olla hyviä kandidaatteja. Keltavalkoista myös Golffin puolella ollut ruotsissa samoihin aikoihin.

jari.soderena@elisanet.fi

Kiitos vastauksista. Mites tuo läpivienti kajuuttaan, mistä sitä pitää ettiä

mabe

Lähes joka välineessä on kuskin puolella akun alta tuleva johtosarja. Sen vieressä on ollut usein käyttämättömiä läpivientikumeja.

Perusvalollisessa autossa ottaisin herätteen umpion liittimen läheltä, rele väliin, piuha tulipellin läpi katkaisijalle joka katkoo releen maakarvaa. Kun kytkin kytketty, sähkö virtaa releen läpi, kun kytkin auki niin releen käämi kelluu +12V jännitteessä. (Auton pitkät päällä, lisävalot ei.) Valollisessa kytkimessä palaa valo kun auton ja lisäpitkät päällä.

Golf V löytyi kytkinpolkimen läheltä, octavia 2 FL löytyi kytkinpolkimen läheltä, octavia 3 fl löytyi kytkinpolkimen läheltä.
Kolmosessa piti irroittaa akku ja akkukotelo että sai johdot vedettyä siististi ja pääsi hyvin käsiksi läpivientiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy