Öljyn kulutus mäntärempan jälkeen.

Aloittaja Joneäässi, 11.11.18 - klo:15:05

« edellinen - seuraava »

Joneäässi

Terveeks.
Eli mäntäremontti suoritettu skoda octavia 09, 1.8tsi ja 185tkm ajettuun. Tuon remontin jälkeen olen nyt 430km ajellut ja vilkaisin öljyt, ne olivat melkein maksimin ja minimin puolessa välissä. Kellään kokemusta ja onkohan tuo normaalia kyseisen rempan jäljiltä?

multsi

vaatii varmaan vähän pidempää seurantaa että jotain osaa sanoa..

Ehkä sitä ei ole täytetty tappiin alunperinkään.

Joneäässi

Oli täynnä kun lähdin pajalta. Seuraavan kerran katoin tikkua 300km kohdilla ja mietin että kaippa tuo ihan normaalia uusille osille on ja nyt vilkaisin 430km ajon jälkeen ja olin että onkohan tämä enään normaalia ku eron huomasi selvästi.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Joneäässi - 11.11.18 - klo:15:24
Oli täynnä kun lähdin pajalta. Seuraavan kerran katoin tikkua 300km kohdilla ja mietin että kaippa tuo ihan normaalia uusille osille on ja nyt vilkaisin 430km ajon jälkeen ja olin että onkohan tämä enään normaalia ku eron huomasi selvästi.

Ajele rauhassa 3-4tkm ja katso asettuuko kulutus. Siellä on uudet männänrenkaat ja männät ja ne hioituvat paikalleen. Monet raportoivat alussa pientä kulutusta joka asettuu sitten...
Audi A4 1.8 TFSI

jabajee

#4
Tämä ei liity suoranaisesti tähän, mutta liittyy aiheeseen.
Eli huutokaupassa 205tkm ajettu 2.0 TFSI Audi ja myyntitekstinä "Autoon vaihdettu moottori 122tkm kohdalla, mutta syö edelleen öljyä. Viasta ei ole tarkempaa tutkimusta tehty. Arvio öljyn kulutuksesta noin 1l/1000km."
Kuittien perusteella yli 6000â,¬ tehty remonttia, josta on siis jo vähennetty tehtaan 70% osuus osista. Uusi puolimoottori esimerkiksi vaihdettu. Nyt näyttäisi olevan taas vähän remontin tarvetta.
https://huutokaupat.com/1126769

ZJZ-667 on rekkari. Siltä varalta, että lähtee rikkinäisenä kiertoon.

Katselin tuon Audin kuitteja tarkemmin niin Jyväskylän Autotarvikkeella oli tehty tuo moottoriremontti. Alkuperäinen kone oli syönyt öljynkulutusmittauksen perusteella 0,92litraa öljyä/1000km kun sillä oli ajettu 122tkm. Nyt sillä uudella moottorilla on ajettu 83tkm ja vie öljyä jo 1litraa/1000km.

kramer

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 30.11.18 - klo:22:35
Tämä ei liity suoranaisesti tähän, mutta liittyy aiheeseen.
Eli huutokaupassa 205tkm ajettu 2.0 TFSI Audi ja myyntitekstinä "Autoon vaihdettu moottori 122tkm kohdalla, mutta syö edelleen öljyä. Viasta ei ole tarkempaa tutkimusta tehty. Arvio öljyn kulutuksesta noin 1l/1000km."
Kuittien perusteella yli 6000â,¬ tehty remonttia, josta on siis jo vähennetty tehtaan 70% osuus osista. Uusi puolimoottori esimerkiksi vaihdettu. Nyt näyttäisi olevan taas vähän remontin tarvetta.
https://huutokaupat.com/1126769

ZJZ-667 on rekkari. Siltä varalta, että lähtee rikkinäisenä kiertoon.

Katselin tuon Audin kuitteja tarkemmin niin Jyväskylän Autotarvikkeella oli tehty tuo moottoriremontti. Alkuperäinen kone oli syönyt öljynkulutusmittauksen perusteella 0,92litraa öljyä/1000km kun sillä oli ajettu 122tkm. Nyt sillä uudella moottorilla on ajettu 83tkm ja vie öljyä jo 1litraa/1000km.

Oiskohan audin tehtaalta löytyny nurkista pyörimästä samaa öljyä kuluttava konetyyppi? Öljynsyöntingelmahan koski pääasiassa v.2008-2011, mutt tuossa vaihdettu moottori näköjään vuonna 2013.

-karppa-

Pärnäsen korjaamolla huollettu autoa tuon moottorivaihdon jälkeen ja yksi huolto tehty itse joten vastaantuloa on turha odottaa.

Kovaa hinnan porukka maksoi autosta, jonka moottori pitää korjata.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jabajee

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.12.18 - klo:07:30
Kovaa hinnan porukka maksoi autosta, jonka moottori pitää korjata.
Ellei sitten auto lähde rikkinäisenä kiertoon. ::)
Moottorihan on remontoitu jo. Merkkiliikkeessä vieläpä ja siitä on kuititkin ;)

o.b.

Lainaus käyttäjältä: kramer - 02.12.18 - klo:23:29
Oiskohan audin tehtaalta löytyny nurkista pyörimästä samaa öljyä kuluttava konetyyppi? Öljynsyöntingelmahan koski pääasiassa v.2008-2011, mutt tuossa vaihdettu moottori näköjään vuonna 2013.
Ei ne "uudet" (vaihto)moottorit ole välttämättä kokonaan uusia. Vaihdossa tulleista lohkosta mitataan toleranssit, hoonataan ja heitetään osin uutta roinaa sisään. Ja niin lähtee samat soikeat sylinterit maailmalle :o

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 03.12.18 - klo:08:25
Ellei sitten auto lähde rikkinäisenä kiertoon. ::)
Moottorihan on remontoitu jo. Merkkiliikkeessä vieläpä ja siitä on kuititkin ;)

Väitän että tuo löytyy vielä jonkun firman vaihtoautohallista. Sen jälkeen joku yksityinen ostaa sen pois ja parin viikon päästä itkee täällä, että auto syö öljyä ja yritys vaatii osallistumaan korjauksiin. Ellei ole jo yhden täällä kirjoittelevan vanha auto. Hänhän sai purettua kaupat, mutta joutui maksamaan ajetuista kilometreistä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy