Kirjoittaja Aihe: Kiinnipalaneet rasvatahrat maalipinnassa - miten fixata?  (Luettu 1137 kertaa)

Poissa jt

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 349
    • Profiili
"Uusi" käytetty alla ja maalipinnassa on useampia sormen/kämmenenjälkiä. Ilmeisesti rasvaisia/likaisia käsiä on laitettu vasten maalipintaa ja sitten mahdollisesti auringonpaiste+kuumuus on polttanut rasvan kiinni. Lakkapinta on himmeä näistä kohdin, erottuu hyvin valoa vasten.

Mitäs tuommoisille voi oikein tehdä? Väkevää liuotinpesuainetta+vahaus? Myllytys? Vai meneekö pinnan uudelleen lakkaukseen?

Kotikonsteilla/sprayllä, vaikka olisi laadukaskin sellainen, ei oikein tahdo saada tasaista lakkapintaa.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.612
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: Kiinnipalaneet rasvatahrat maalipinnassa - miten fixata?
« Vastaus #1 : 08.10.18 - klo:10:25 »
Maalipinnan kiillotuksella pitäisi selvitä. Toki pesu ja pyyhintä rasvanpoistoaineella ennen sitä. Käsipelillä voi yrittää, ensin Autoglymin "punaisella" ja sienellä tai mikrokuituliinalla työstämällä. Jos tarvitaan enemmän leikkaavuutta niin Motonetista Scholl conseptin aineet, esim. S3 ja saman merkin kiillotuspädi (vaahtomuovi). Koneella tuo on toki paljon helpompaa, mutta ei kannata tuota varten hommata.

Helpoiten asia hoituu kun vierailee fiksaamolla, koneella tuo on muutaman minuutin homma. Ellei lakka ole oikeasti palanut pilalle, silloinkin kokeilisin vesihiontaa ja kiillotusta. Uudelleen lakkaus ei riitä, jäljet jäävät lakan alle...
Leon Cupra ST 300 4drive -18
Ex: Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa jt

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 349
    • Profiili
Vs: Kiinnipalaneet rasvatahrat maalipinnassa - miten fixata?
« Vastaus #2 : 15.10.18 - klo:20:46 »
Maalipinnan kiillotuksella pitäisi selvitä. Toki pesu ja pyyhintä rasvanpoistoaineella ennen sitä. Käsipelillä voi yrittää, ensin Autoglymin "punaisella" ja sienellä tai mikrokuituliinalla työstämällä. Jos tarvitaan enemmän leikkaavuutta niin Motonetista Scholl conseptin aineet, esim. S3 ja saman merkin kiillotuspädi (vaahtomuovi). Koneella tuo on toki paljon helpompaa, mutta ei kannata tuota varten hommata.

Helpoiten asia hoituu kun vierailee fiksaamolla, koneella tuo on muutaman minuutin homma. Ellei lakka ole oikeasti palanut pilalle, silloinkin kokeilisin vesihiontaa ja kiillotusta. Uudelleen lakkaus ei riitä, jäljet jäävät lakan alle...
Kokeilin käsipelillä (ilman noita kunnon aineita), yksi pieni jälki lähti, mutta isommat eivät inahtaneetkaan. Joten taitaa tulla reissu fixaamolle.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.786
    • Profiili
Kokeilin käsipelillä (ilman noita kunnon aineita), yksi pieni jälki lähti, mutta isommat eivät inahtaneetkaan. Joten taitaa tulla reissu fixaamolle.
Käsipelilläkin noilla mainituilla hiovammilla tuotteilla kyllä lähtee aika ikävätkin jäljet, mutta voi joutua hankaamaan sitkeästi.
Itte ole käyttänyt käsihionnassa juurikin noita Scholl:in tahnoja. Karkeammalla heti alkuun ja sitten hienompi swirl remover. Koneen kanssa ensin kokeilu hienommalla ja jos ei tokene, niin sitten vasta karkea tahna käyttöön. Esim. kuivunut linnunpaska syövyttää pintaan ikävän jäljen.. nämä yksittäistapaukset hoituneet ilman konetta. Jos läikkiä on paljon, niin sitten tietysti kone avuksi.

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi