Golf mk7.5 variant highline 1.5tsi 150hv dsg todella surkea laatu.

Aloittaja janppa78, 21.09.18 - klo:20:11

« edellinen - seuraava »

janppa78

Pakko purkautua omasta otsikon mukaisesta autosta, lähinnä siitä kuinka surkea se on laadun suhteen (täysi vikapesä).
Autolla ajettu nyt 3600km eikä oikeastaan edes tee mieli ajaa  kyseisellä yksilöllä enään yhtään.

Moottori nykii sylinterinlepuutustilan vaihdoissa ja dsg luistaa ja ravistelee tai paremminkin tärisee koko auto vaihdoissa.

Kun auton pesee niin kaikki ovet täyttyvät vedellä, ja kun ovet avaa pesun jälkeen tulee vettä litratolkulla ovien sisältä. Pahinta että vettä tippuu useamman päivän pesun jälkeen varmaan ruostuu kivasti ajan kanssa.

Kuljettajan penkki kulunut reunasta jo todella kuluneen näköiseksi reunasta ergo active penkki. Mitähän paska kangasta penkki.

Hienot mukautuvat ledi ajovat näyttävät pitkillä liian lähellä maantienopeudessa, suorastaan häikäisevät tienpinnasta. Tehty valot Saksan nopeuksille. Suomessa täysin surkeat.

Etu ovet hinkkaavat maalia pois kynnyskotelosta ja oven etuselästä.

Autossa dynaudio äänijärjestelmä ja jokaisen oven verhoilut resonoivat musiikin tahtiin, meni sekin mukamas perempi äänentoisto hukkaan.

Lisäksi auto kuluttaa huomattavan paljon polttoainetta, täällä mitä olen lukenut kulutuksista kyseisellä moottori vaihteisto yhdistelmä niin ollaan todella kaukana.

Kyllä lähtee auto nopeasti kiertoon, eikä kyllä tule enään ikinä wag konsernin autoa omaan talouteen.

Jultsu

Mukava kuulla. Volkkarin laatu on tosiaan tullut alas vuosituhannen vaihteen huippuvuosista, eikä matka tällä hetkellä ole ainakaan ylöspäin. Suosittelen kiertämään tämän merkin uudet autot kaukaa ja hankkimaan vaikkapa hyvän mielen harrasteeksi jonkin vuosituhannen vaihteen hivenen erikoisemman tuotoksen, W8 moottorilla varustetun Passatin kenties?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

europe

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 21.09.18 - klo:20:31
Mukava kuulla. Volkkarin laatu on tosiaan tullut alas vuosituhannen vaihteen huippuvuosista, eikä matka tällä hetkellä ole ainakaan ylöspäin. Suosittelen kiertämään tämän merkin uudet autot kaukaa ja hankkimaan vaikkapa hyvän mielen harrasteeksi jonkin vuosituhannen vaihteen hivenen erikoisemman tuotoksen, W8 moottorilla varustetun Passatin kenties?

Senkun suosittelet, minä taas suosittelen ihan päinvastaista ja ihan omakohtaisiin kokemuksiin nojaten.
Ostakaa volkkareita, ongelmattomia huippuautoja.

mfroberg

Kuulostaa todella ikävältä tapaukselta. Rouvalla on samanlainen mutta tuolla 130hv BlueMotion padalla. Takana 23 tkm ja ei mitään mainitsemiasi vikoja eikä juuri muitakaan. Kerran oli näyttö pimennyt eikä totellut komentoja. Seuraavassa käynnistyksessä oli kaikki taas kunnossa. Rouva on edelleen erittäin tyytyväinen autoonsa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Matson757

Onpas ikävä tapaus. Varmasti on normaalia ongelmallisempi yksilö sattunut.

Nykimiset ja luistelut eivät kuulosta normaalilta. Märkäkytkimisen 7-vaihteisen DSG:n pitäisi kai ihan OK vaihteisto olla. Toki oikeat hyvin toimivat automaatit ovat 8-vaihteisia, pitkittäin ja ZF:n valmistamia...

Ovien vesiongelma ja maalien hinkkaantuminen ei myöskään kuulosta normaalilta. Takuukeissi? Ovien säätö?

Ajovalot kai LEDeissäkin pitäisi säädettyä saada? Tehtaalta ainakin Xenoneissa säätö oli liian alas joskus.

Dynaudion resonointi. Ovipahvien laatu nykyisin aika skeidaa VAG-merkeissä valitettavasti. Ei lähelläkään esim B6/B7 A4:n ovipahvien laatua.

Kulutus --> auto edelleen aika vähän ajettu, joten voi nostaa. Millaista on ajosuorite? Ajotyyli ja kaupunkiajo vrt. maantien vaikuttaa edelleen paljon. Aika hyvin varusteltu auto, joten ei liene ihan 15" pullarenkailla?

floodi

Minulla on vastaava kesällä ostettu BlueMotion moottorilla. Näyttö meni kerran pimeäksi Android Autossa. Palautui kun buuttasi mankan pitämällä sen virtanappia pohjassa jonkun aikaa.
Tuo vesiongelma kuulostaa tutulta. Onko normaalia, että pesun jälkeen kaikkien ovien se osuus, joka tulee koria vasten ovat täynnä vesipisaroita. Sama juttu takaluukussa. Vesi ei siis tule varsinaisesti sisälle asti vaan siihen, missä esim. saranat ovat. Ominaisuus vai huoltoon?  Olen kuivaillut vedet pois pyyhkeellä. Ei sitä nyt siellä itselläni ihan litrakaupalla ole ja kaikki saa pois pyyhkeellä.
Moottori ja vaihteisto on ollut todella miellyttävä. Lepuutusta ei huomaa jos ei erikseen keskity. Samoin vauhdissa sammutus toimii hyvin. Tietty lähtönykäys tulee jos kaasua painaa liian nopeasti liikennevaloissa. Autolla ajettu alle 4000km.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: floodi - 22.09.18 - klo:09:13
Minulla on vastaava kesällä ostettu BlueMotion moottorilla. Näyttö meni kerran pimeäksi Android Autossa. Palautui kun buuttasi mankan pitämällä sen virtanappia pohjassa jonkun aikaa.
Tuo vesiongelma kuulostaa tutulta. Onko normaalia, että pesun jälkeen kaikkien ovien se osuus, joka tulee koria vasten ovat täynnä vesipisaroita. Sama juttu takaluukussa. Vesi ei siis tule varsinaisesti sisälle asti vaan siihen, missä esim. saranat ovat. Ominaisuus vai huoltoon?  Olen kuivaillut vedet pois pyyhkeellä. Ei sitä nyt siellä itselläni ihan litrakaupalla ole ja kaikki saa pois pyyhkeellä.
Moottori ja vaihteisto on ollut todella miellyttävä. Lepuutusta ei huomaa jos ei erikseen keskity. Samoin vauhdissa sammutus toimii hyvin. Tietty lähtönykäys tulee jos kaasua painaa liian nopeasti liikennevaloissa. Autolla ajettu alle 4000km.

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 22.09.18 - klo:01:14
Onpas ikävä tapaus. Varmasti on normaalia ongelmallisempi yksilö sattunut.

Nykimiset ja luistelut eivät kuulosta normaalilta. Märkäkytkimisen 7-vaihteisen DSG:n pitäisi kai ihan OK vaihteisto olla. Toki oikeat hyvin toimivat automaatit ovat 8-vaihteisia, pitkittäin ja ZF:n valmistamia...

Ovien vesiongelma ja maalien hinkkaantuminen ei myöskään kuulosta normaalilta. Takuukeissi? Ovien säätö?

Ajovalot kai LEDeissäkin pitäisi säädettyä saada? Tehtaalta ainakin Xenoneissa säätö oli liian alas joskus.

Dynaudion resonointi. Ovipahvien laatu nykyisin aika skeidaa VAG-merkeissä valitettavasti. Ei lähelläkään esim B6/B7 A4:n ovipahvien laatua.

Kulutus --> auto edelleen aika vähän ajettu, joten voi nostaa. Millaista on ajosuorite? Ajotyyli ja kaupunkiajo vrt. maantien vaikuttaa edelleen paljon. Aika hyvin varusteltu auto, joten ei liene ihan 15" pullarenkailla?

Tässä mallissahan dsg on kuivilla kytkimillä. Erikoista että sattuu samaan yksilöön viallinen moottori ja vaihteisto tai kytkinpaketti viallinen tiedä näistä. Huollon mukaan mitään vikaa ei tietenkän ole, ei ole vikakoodeja.
Kulutustasta vertasin vanhaan autooni joka oli yli kymmenen vuotta vanha 1.6 bensa focus. Ajot ovat ihan samat ja tämä huippu Golf kuluttaa enemmän niin se tekniikka kehittyy.

Valot ovat säädetty ja tarkistettu, ne eivät vaan sovi suomen nopeuksille ja niitä rajoja ei kuulemma pysty muuttamaan. Noin 107 km/h valot näytäisivät pitkillä valoilla maantiellä tarpeeksi ylös että eivät estäisi pitkälle näkemistä.

Ovet jos haluaa sellaisiksi että ei särähtele musiikin tahtiin on itse korjattava.

Oviin menee vettä jo sateellakin. Vesi menee sivuikkunan alareunan tiivisteen välistä sisään ikkunaa pitkin. Veden ulostulon estää oven alareunan tiiviste tukkien poistoreikiä oven pohjassa. Mitenkä kaikki ovet voi olla rikki tiivisteen osalta. Täytyy kuvata video ongelmasta.

Eniten harmittaa kun maksoi lähes 40tuhatta autosta ja nyt kun kyselee vaihtoa samanhintaiseen toiseen merkkiin niin väliraha on luokkaa 13tuhatta. Tuli kalliit 3 kuukautta ja 3600km. Ei tälläisen auton kanssa ole muuta mahdollisuutta kuin laittaa vaihtoon, että omat hermot säästyy.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 22.09.18 - klo:01:14

Nykimiset ja luistelut eivät kuulosta normaalilta. Märkäkytkimisen 7-vaihteisen DSG:n pitäisi kai ihan OK vaihteisto olla.

DSG6 -lla on märkä-. ja DSG7 -lla on kuivakytkin.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 22.09.18 - klo:10:21

Valot ovat säädetty ja tarkistettu, ne eivät vaan sovi suomen nopeuksille ja niitä rajoja ei kuulemma pysty muuttamaan. Noin 107 km/h valot näytäisivät pitkillä valoilla maantiellä tarpeeksi ylös että eivät estäisi pitkälle näkemistä.


Sama ongelma on Seat -lla, säätää itse (minulla auttoi) - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36723.msg642623#msg642623

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.09.18 - klo:10:35
DSG6 -lla on märkä-. ja DSG7 -lla on kuivakytkin.

Ei enää nykyään.. Märkä DSG6 on nykyään märkä DSG7.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 22.09.18 - klo:10:49
Ei enää nykyään.. Märkä DSG6 on nykyään märkä DSG7.

Voi olla, mutta märkä versio ei ole tavallisessa, vain GTI > versiossa.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 22.09.18 - klo:10:21

Eniten harmittaa kun maksoi lähes 40tuhatta autosta ja nyt kun kyselee vaihtoa samanhintaiseen toiseen merkkiin niin väliraha on luokkaa 13tuhatta. Tuli kalliit 3 kuukautta ja 3600km. Ei tälläisen auton kanssa ole muuta mahdollisuutta kuin laittaa vaihtoon, että omat hermot säästyy.

Olen aina joka ikisen, eli myös pikkuongelman (Seat Leon) takia kännyt huollossa ja jos ei heti ensimmäisellä kerralla saa apua, niin loppujen lopuksi on aina kaikki korjattu, huollettu tai vaihdettu takuun piikkiin.

Ei älä ole pehmo, käy ja vaatii ja jos yksi huolto ei auttaa, niin ota seuraava jne. Ja jos muu ei auta, niin ota yhteyttä vaikkapa VW pääkonttorin.

Äkäpussi

#12
Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 21.09.18 - klo:20:11

Moottori nykii sylinterinlepuutustilan vaihdoissa ja dsg luistaa ja ravistelee tai paremminkin tärisee koko auto vaihdoissa.

Kuljettajan penkki kulunut reunasta jo todella kuluneen näköiseksi reunasta ergo active penkki. Mitähän paska kangasta penkki.

Hienot mukautuvat ledi ajovat näyttävät pitkillä liian lähellä maantienopeudessa, suorastaan häikäisevät tienpinnasta. Tehty valot Saksan nopeuksille. Suomessa täysin surkeat.

Lisäksi auto kuluttaa huomattavan paljon polttoainetta, täällä mitä olen lukenut kulutuksista kyseisellä moottori vaihteisto yhdistelmä niin ollaan todella kaukana.

Kyllä lähtee auto nopeasti kiertoon, eikä kyllä tule enään ikinä wag konsernin autoa omaan talouteen.

Vähän samat fiilikset täälläkin, sama auto mutta viistoperä. En vaan pääse sinuiksi vaihteiston ja moottorin tominnan kanssa, nykiviä ja ravistelevia lähtöjä, luistoa ja tempoilua kiihdytyksissä, 2-sylinteri moodin vaihdot kuuluu sisälle asti ja tuntu ainakin kesähelteillä selkeinä nykäyksinä kun ilmastointi teki ylitöitä.. Huomenna menee huoltoon näistä..

Ajoasento on toinen loputon murheenkryyni. En vaan löydä hyvää asentoa. Luulin että ergoactive jakkara monipuolisemmila säädöillä olisi tälläiselle hujopille parempi, mutta nyt kun olen rukannut sitä eestaas ja ylös ja alas melkein päivittäin 10 kk niin olen sitä mieltä että se perusistuin on, jos ei parempi niin ainakin mukavampi.

Tästä kaikesta suivaantuneena kävin tänään koeajamassa 2014 mallista MB C200:sta. Hinta aika sama kuin Golf uutena. Kuokkaan olisi pitänyt vaihdossa ottaa yli 10000 euroa, ja se aika paljon kymmenestä kuukaudesta. Eipä silti, kannatti ehdottomasti käydä. Mersussa ei ollut istuinta ja ajoasentoa lukuunottamatta mikään paremmin kuin golfissa. Vaihteisto töksähteli jopa pahemmin kuin omassa autossa. Tiedä sitten kenen ajotavoille se oli oppinut, mutta ei vakuuttanut. Premium pianomusta ämpärimuovi oli jo pahasti naarmuilla. Rengasmelu ja moottorin melu kiihdytyksissä astetta kovempi kuin omassa, ja epätasaisuudet kolahteli pahasti ja äänekkäästi. Vakioradio huonompi kuin oma vakiosoitin.
Tällä kertaa ei ollut ruoho vihreämpää siellä premiumpuolella, mutta ei se myöskään poista harmituksen aiheita omassa nurmikossa.. Mutta ehkä ihan hetkeksi helpotti pahaa mieltä ettei ne muutkaan täydellisiä ole.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

floodi

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.09.18 - klo:13:03
Voi olla, mutta märkä versio ei ole tavallisessa, vain GTI > versiossa.
Kyllä se on märkä DSG-7 tyyppiä DQ381 tossa tehokkaammassa 1.5 EVO:ssa nykyään. Ennen oli kuiva, mutta ei enää 2018 mallissa. Tästä on oma säie foorumilla.

los los

Ei vesi ovien sisällä ole vika vaan ominaisuus,10 vuotias Touranini vaatii sateen jälkeen ovien aukipitämistä jotta vesi valuu poisto reiken kautta ulos.Sitä tulle vain desin verra eninmäkseen etuovista,vaatii kyllä oven aukaisun,auto on pysäköity lievään ylämäkeen.
Keula ylöspäin.

JP-VW

#15
Pitää yhtyä janppa78 näkemykseen, että laatu on todella surkealla tasolla tällä hetkellä VW tekemisessä. Itselläni on samanlinen 1.5 TSI DSG Highline ja viimeksi siitä vaihdettiin takuuna lasinpesimen moottori, kun etulasin pesi, niin tuli nesteet myös takalasille joka kerta. Kulutus ei ole ollut mikään positiivinen yllätys, kun ns.luvattu ja toteutunut ihan eri luokkaa (rotiskolla on veivattu vajaa 46000 km).

Murheita on ollut alusta saakka ja on siis edelleen softauksista yms. huolimatta.

Carnet oli toimimatta käyttöönotosta noin 8 kuukautta, mediasoittimen softaa on päivitetty käsittääkseni jo muutaman kerran ja silti näyttö jämähtää satunnaisesti käynnistyksessä, hukkaa puhelimen yms. kivaa. Kerran buutannut näytöt (digitaalinen) ajossa, moottorinohjaus ei pysy nopealla kaasunpainamisen ”mukana”, vaan kierrokset ja ääni nousee, mutta DSG ei vaan osaa vaihtaa riittävällä nopeudella. Lisäksi auton nykiminen oli liikkeelle lähdettäessä todella ärsyttävää, mutta nyt ainakin lämpimällä on ongelma ”lähes” poistunut. Moottorijarrutuksessa on vaihteisto välillä todella hukassa, minkä huomaa siitä, että kierrokset vain nousee ennen, kuin DSG reagoi mitenkään.

Tämän hintaluokan auton luulisi olevan edes rengasmelun suhteen kohtuullinen, mutta sitä ainakaan tämä yksilö ei ole koskaan ollut verrattuna esim. koeajetun uuteen Focukseen.

Auto on otettu käyttöön heinäkuussa 2017 ja nyt tuli mitta täyteen VW laatua ja merkki vaihtuu toiseen. Valitettava harha-askel itseltäni ostaa tuo uudella koneella oleva Golffi, mutta varmasti muistaa seuraavalla kerralla, kun on autoa taas vaihtamassa :)

ksuuk


VW -n pettynyt, kertokaa, mikä malli  samoilla varustuksilla seuraavaksi?

OctyRO

Hauskaa lukea näitä kun itse vaan ehdottomasti suosittelen golffia.  Mut hyvin usein takuunalaiseen autoon kun tulee vikaa niin manataan foorumilla eikä viedä huoltoon. Dsg käyttäjät valittaa vaihteistoa joka on saatu itse rikki tai ei tiedetä millainen (ominaisuudet)  dsg on vrt. muut. Ostakaa ihmiset niitä Hyundai i30 katiskoja ja nauttikaa.  Vai mitä järkeä on niitä valittavia mielipiteitä laittaa a) vaihda auto b) muista kunnon koeajo c) korjaa takuun piikkiin jos jotenkin poikkeaa koeajosta.  On se auton ostaminen ja omistaminen rakettitiedettä. 


Joku valitti että radio pimeni- siihen on olemassa päivitys. Kysy tiskiltä

JP-VW

Tilattuna on Ford Focus 2.0 A8 Titanium farkku suunnilleen samoilla varusteilla, kuin nykyinen VW raato. Varusteet paljon järkevämmän hintaiset, kuin VW:llä. Farkun tuotanto on alkanut nyt syyskuussa ja toimitusajaksi luvattiin on 8-10 viikkoa tilauksesta.

Itselläni ei ole aikaisempaa kokemusta Fordista pois lukien vaimolla ollutta Focus  Limitediä, jossa ei ollut vajaan 6 vuoden aikana mitään vikaa paitsi takuuna laitetut oven tiivisteiden alla alkanut vähäinen ruoste, jonka Ford hoiti todella mallikelpoisesti ihan oma-aloitteisesti huollon yhteydessä :)

JP-VW

#19
Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 22.09.18 - klo:16:21
Hauskaa lukea näitä kun itse vaan ehdottomasti suosittelen golffia.  Mut hyvin usein takuunalaiseen autoon kun tulee vikaa niin manataan foorumilla eikä viedä huoltoon. Dsg käyttäjät valittaa vaihteistoa joka on saatu itse rikki tai ei tiedetä millainen (ominaisuudet)  dsg on vrt. muut. Ostakaa ihmiset niitä Hyundai i30 katiskoja ja nauttikaa.  Vai mitä järkeä on niitä valittavia mielipiteitä laittaa a) vaihda auto b) muista kunnon koeajo c) korjaa takuun piikkiin jos jotenkin poikkeaa koeajosta.  On se auton ostaminen ja omistaminen rakettitiedettä. 


Joku valitti että radio pimeni- siihen on olemassa päivitys. Kysy tiskiltä



"> Tuohon omaani VW ratoon ladattu kaikki marmorilla löytyneet päivitykset ja valitettavasti murheet jatkuu edelleen, josta syystä VW ”laatu” raato lähtee vaihtoon.

Onneksi olkoon, jos et ole VW lotossa voittanut maanantai laatuarpaa ja olet siten onnistunut välttämään Das Smoke Golffin ”onnellisen” omistamisen ilon...

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: JP-VW - 22.09.18 - klo:17:03
Tilattuna on Ford Focus 2.0 A8 Titanium farkku suunnilleen samoilla varusteilla, kuin nykyinen VW raato. Varusteet paljon järkevämmän hintaiset, kuin VW:llä.


Tuttu Ford -n edustaja ei itse suosittelut Ford -a, koska siinä on säästettu joka asiassa, takuu on lyhyt ja huolto huono.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 22.09.18 - klo:16:21
Hauskaa lukea näitä kun itse vaan ehdottomasti suosittelen golffia.  Mut hyvin usein takuunalaiseen autoon kun tulee vikaa niin manataan foorumilla eikä viedä huoltoon. Dsg käyttäjät valittaa vaihteistoa joka on saatu itse rikki tai ei tiedetä millainen (ominaisuudet)  dsg on vrt. muut. Ostakaa ihmiset niitä Hyundai i30 katiskoja ja nauttikaa.  Vai mitä järkeä on niitä valittavia mielipiteitä laittaa a) vaihda auto b) muista kunnon koeajo c) korjaa takuun piikkiin jos jotenkin poikkeaa koeajosta.  On se auton ostaminen ja omistaminen rakettitiedettä. 

Joku valitti että radio pimeni- siihen on olemassa päivitys. Kysy tiskiltä
Pointsit tälle.

Olen myös seurannut näitä marmatuksia joista suuri osa on selvää provoilua / asiantuntematonta (avutonta?) tyhjänjauhamista.

Jos uudessa, tai edelleen jonkin takuun alaisessa, autossa on moitittavaa, niin kyseisen automerkin valtuutettuun huoltokorjaamoon vain heti selvittämään nämä asiat. Kyllä ne täällä haukutut merkkikorjaamot ovat niitä parhaita asioiden hoitajia. Kumman kammon ja ylimielisyyden nämä provokaattorit ovat aikaansaaneet merkkikorjaamoita ja yleensä korjaamoita kohtaan.

Autot tulee huoltaa ja korjata ajallaan - ja auton käyttäjän tulee osata käyttää autoaan oiken ( johon kuuluu mm. käyttöohjekirjan lukeminen; miten lienee sitten luetun ymmärtämisen kanssa? )
Golfkärry Mk 7.5

JP-VW

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.09.18 - klo:17:22

Tuttu Ford -n edustaja ei itse suosittelut Ford -a, koska siinä on säästettu joka asiassa, takuu on lyhyt ja huolto huono.

No aika näyttää, että olen tehnyt Focus valinnan osalta hittin vai hutin mutta, niin kuin aikaisemmin mainitsin, niin edellisestä focuksesta ei valittamista löytynyt toimivuuden ja tekniikan osalta eikä myöskään huoltojen osalta, jotka olivat ainakin tuossa mallissa ihan järkevän hintaisia...

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 22.09.18 - klo:17:30
Pointsit tälle.

Olen myös seurannut näitä marmatuksia joista suuri osa on selvää provoilua / asiantuntematonta (avutonta?) tyhjänjauhamista.

Jos uudessa, tai edelleen jonkin takuun alaisessa, autossa on moitittavaa, niin kyseisen automerkin valtuutettuun huoltokorjaamoon vain heti selvittämään nämä asiat. Kyllä ne täällä haukutut merkkikorjaamot ovat niitä parhaita asioiden hoitajia. Kumman kammon ja ylimielisyyden nämä provokaattorit ovat aikaansaaneet merkkikorjaamoita ja yleensä korjaamoita kohtaan.

Autot tulee huoltaa ja korjata ajallaan - ja auton käyttäjän tulee osata käyttää autoaan oiken ( johon kuuluu mm. käyttöohjekirjan lukeminen; miten lienee sitten luetun ymmärtämisen kanssa? )

Kyllähän nuo merkkihuollot ovat itse toiminnallaan maineensa luoneet. Varsinkin VAG merkkien kohdalla. Aivan järjettömiä korjaushintoja tyyppivioille, jotka ovat selkeästi valmistusvirheitä. Varsinkin kun takuu on lauennut. Tässähän oli se otsikkokin keväällä, että liikevaihto miinukselle kun liikaa takuutöitä päämerkeille. KErtoo todella huonosta autojen laadusta. Sittenkun takuu on lauennut niin maksatetaan helvetinmoiset summat omistajalla.

Tässä on linkki ketjuun mm. VAG merkkiä edustavasta laakkosen toiminnasta. Lue pxu posti #78

Ei kyllä kovin luotettavalta toiminta kuulosta vaikka takuut ym voimassa... vikoja ei saada kuntoon ja autot huonommassa kunnossa lähtiessä korjaamolta....
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=39517.60

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.09.18 - klo:17:22

Tuttu Ford -n edustaja ei itse suosittelut Ford -a, koska siinä on säästettu joka asiassa, takuu on lyhyt ja huolto huono.
Tyyppiesimerkki "asiantuntevuudesta" ja myös ilmaisutaidosta. Yhä useampi osaa vain räplätä kännykän näppäimiä, mutta kirjoitustaito, lauserakenteiden hallinta ja sanojen taivutukset ovat utopiaa.  ::)


Golfkärry Mk 7.5

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 22.09.18 - klo:17:52
Kyllähän nuo merkkihuollot ovat itse toiminnallaan maineensa luoneet. Varsinkin VAG merkkien kohdalla. Aivan järjettömiä korjaushintoja tyyppivioille, jotka ovat selkeästi valmistusvirheitä. Varsinkin kun takuu on lauennut. Tässähän oli se otsikkokin keväällä, että liikevaihto miinukselle kun liikaa takuutöitä päämerkeille. KErtoo todella huonosta autojen laadusta. Sittenkun takuu on lauennut niin maksatetaan helvetinmoiset summat omistajalla.

Tässä on linkki ketjuun mm. VAG merkkiä edustavasta laakkosen toiminnasta. Lue pxu posti #78

Ei kyllä kovin luotettavalta toiminta kuulosta vaikka takuut ym voimassa... vikoja ei saada kuntoon ja autot huonommassa kunnossa lähtiessä korjaamolta....
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=39517.60
Näitä samoja tarinoita, joista oli juuri puhetta.
Niin metsä vastaa kuin siihen huutaa?  ::)
Golfkärry Mk 7.5

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 22.09.18 - klo:17:30
Pointsit tälle.

Olen myös seurannut näitä marmatuksia joista suuri osa on selvää provoilua / asiantuntematonta (avutonta?) tyhjänjauhamista.

Jos uudessa, tai edelleen jonkin takuun alaisessa, autossa on moitittavaa, niin kyseisen automerkin valtuutettuun huoltokorjaamoon vain heti selvittämään nämä asiat. Kyllä ne täällä haukutut merkkikorjaamot ovat niitä parhaita asioiden hoitajia. Kumman kammon ja ylimielisyyden nämä provokaattorit ovat aikaansaaneet merkkikorjaamoita ja yleensä korjaamoita kohtaan.

Autot tulee huoltaa ja korjata ajallaan - ja auton käyttäjän tulee osata käyttää autoaan oiken ( johon kuuluu mm. käyttöohjekirjan lukeminen; miten lienee sitten luetun ymmärtämisen kanssa? )

Mitenkähän tähän huolto liittyy ja käyttöohjeiden luetun ymmärtäminen. Ei ohjekirjassa kerrota että teippaa ikkunat kiinni että vettä ei pääse oven sisään ynnä muuta. Huollot suhtautuvat todella nuivasti takuunalaisen vian hoitamiseen.
Itse olen varmaan rikkonut vaihteiston 3600 km matkalla niin kun täällä annettiin ymmärtää. Valotkin on huollon mukaan täysin kunnossa, mutta mielipiteeni on niistä (täysin onnettomat räpellykset). Yli kaksikymmentä vuotta tullut autoiltua tämä on nyt ensimmäinen auto mitä en osaa käyttää, ihmeellistä.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 22.09.18 - klo:18:14
Huollot suhtautuvat todella nuivasti takuunalaisen vian hoitamiseen.

Ei se omanikaan uutena ollut ihan timmissä kunnossa.
Välillä kierrokset heitteli ja soundaktor rämisi. Ottivat ilomielin vastaan ja 2 pv tutkivat - ongelma ratkaistu, sijaistauto veloituksetta.
Oli rekkari vinoon porattu/asennettu - uusi puskuri ja sijaisauto veloituksetta.
Radion päivitys kun pari kertaa pimeni kuukausia sitten - sijaisauto veloituksetta.

Ainakin itsellä siis ihan erillaiset kokemukset ja sanoisinko, että huolto on hemmetin hyvin toimiva VW:ssä.
Jos meet valittamaan huoltoon, että vettä menee oven sisään, siis sinne itse oveen eikä matkustamoon, niin tottakai nauravat kun se on ihan normaalia, että vesi kulkee siellä sisällä. Eihän se ulkopuolen ikkunan tiiviste voi vettä hylkiä kuin jumala.

Kulutuspuoli, itsellä kanssa oli vähän ongelmaa tuon kanssa, mutta sisäänajon jälkeen, eli 10tkm alkoi sekin puoli näyttää lähemmäksi 7 kuin 10. Maantielläkin pääsee sinne 6.5 - 7.5 väliin helposti kun mittarissa on se 130 (120 todellista).

Penkit ei kyllä noilla kilsoilla kulu, ellei sitten ole niin paljon pätkä ajoa ja justiinsa istuu siihen istuimeen hangaten penkkiä aina. Kaikki kuluu toki aikanaan.

Mutta laita auto kiertoon vaan ja topikki kiinni.



janppa78

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 24.09.18 - klo:09:28
Ei se omanikaan uutena ollut ihan timmissä kunnossa.
Välillä kierrokset heitteli ja soundaktor rämisi. Ottivat ilomielin vastaan ja 2 pv tutkivat - ongelma ratkaistu, sijaistauto veloituksetta.
Oli rekkari vinoon porattu/asennettu - uusi puskuri ja sijaisauto veloituksetta.
Radion päivitys kun pari kertaa pimeni kuukausia sitten - sijaisauto veloituksetta.

Ainakin itsellä siis ihan erillaiset kokemukset ja sanoisinko, että huolto on hemmetin hyvin toimiva VW:ssä.
Jos meet valittamaan huoltoon, että vettä menee oven sisään, siis sinne itse oveen eikä matkustamoon, niin tottakai nauravat kun se on ihan normaalia, että vesi kulkee siellä sisällä. Eihän se ulkopuolen ikkunan tiiviste voi vettä hylkiä kuin jumala.

Kulutuspuoli, itsellä kanssa oli vähän ongelmaa tuon kanssa, mutta sisäänajon jälkeen, eli 10tkm alkoi sekin puoli näyttää lähemmäksi 7 kuin 10. Maantielläkin pääsee sinne 6.5 - 7.5 väliin helposti kun mittarissa on se 130 (120 todellista).

Penkit ei kyllä noilla kilsoilla kulu, ellei sitten ole niin paljon pätkä ajoa ja justiinsa istuu siihen istuimeen hangaten penkkiä aina. Kaikki kuluu toki aikanaan.

Mutta laita auto kiertoon vaan ja topikki kiinni.
Noiden ovien ongelma onkin se että ne keräävät sisäänsä vettä litratoltukka. Vesi tulee pois ovien sisältä vasta kun oven avaa. Elikä autoa ei voi jättää sateeseen vaan pikkuhiljaa oviin menee vettä niin paljon että kaiuttimet kastuvat. Mitenkäs talvella suojakelillä kun sataa räntää ja sitten pakastaa mahtaa kolista ovet jäästä. Täytyy varmaan asentaa pilssipumput oviin?
Sijaisauton saan hommata ihan omalla rahalla huollon tai korjauksen ajaksi. Kiva kun jollain toisin.
Ne penkit ovat tosiaan jotain todella halpaa kangasta, ehkä gti mallissa on toisin. Yhdenkään aikaisemman auton penkit eivät ole olleet näin surkeat materiaaliltaan. Lankoja tulee näkyviin reunasta missä on sauma. Kuvista näkee.
Laatu on ainakin minulle sattuneessa yksilössä todella surkeaa. Heikko tälläistä yksilöä kaikkine vikoineen, on mennä tarjoamaan edes vaihdossa.





taken 2 film

mfroberg

#29
Eilen kävin vaimon Golfilla kaupassa ja edelleen vehje toimii moitteettomasti, ei sitä saa nykimään tms. sitten millään. Katsoin ajotietokoneesta kulutuksen, pitkäaikainen on 5.3 l/100km ja autolla ajetaan vaihtelevasti joskin taajamaa vähiten. Kun tietää että kyseessä on, ainakin toimiessaan, erittäin hyvä pirssi niin en kyllä itse ainakaan heittäisi vielä pyyhettä kehään.

Ensiksi, kyseessä on (oli ainakin meille) melko hintava auto ja vieläpä takuunalainen joten se on saatava kuntoon kuluitta - mikään muu ei tule kyseeseen. Itse aloittaisin ottamalla yhteyttä auton myyneeseen myyjään. Hän saa luvan hoitaa veloituksettoman sijaisauton tutkimuksen/korjauksen ajaksi. Näin meillä on toimittukin ja se on mennyt ilman ongelmia.

Tuo penkkihomma on outo, meillä on highline vakiopenkit ja kangas niissä on stydiä ja laadukkaan oloista eikä lainkaan kuviesi kaltaista. Niissäsä on myös Alcantaraa tai vastaavaa keskellä.

Täältä palstalta saa kyllä myötätuntoa mutta täällä ei korjata takuunalaisia autoja. Nyt on ehkä aika lopettaa Suomalainen mutina ja kaiken nieleminen ja lyödä autoliikkeessä nyrkkiä pöytään perkeleen kera. Jos maksaa autosta melkein neljäkymppiä niin luovuttaminen ja vaihtaminen toiseen merkkiin "Jospa nyt olisi parempi tuuri" ajatuksella _EI oli vaihtoehto_.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy