Ensimmäinen vag, joten pari kysymystä..

Aloittaja impi80, 14.08.18 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

impi80

Juu elikkäs jostain syystä aikasemmat lähes 30 käyttistä olleet pääasiassa bmw, mb, japanialais painotteisia ja nyt vasta eka vag tuote.

La vaihdoin viimeisimmän baijerin->VW PASSAT (3B2) 1.9 TDI 4motion 2000 pwd highline sedaniin, 413tkm rullattu. ATJ kone.

Huoltokirjan mukaan laatikko ja peräöljyt vaihdettu 2012, 221500tkm kohdalla. Kuinkas usein olisi syytä vaihtaa ja mitä öljyä laittaa? Meneekö ihan sillä mitä esim. Castrol suosittelee?

Ja sitten egr kysymys. Nakkaako tämän ikäisessä häiriövaloa mittaristoon jos poistaa koko egr:n ja tulpat vaan laippoihin? Tai että riittääkö et ottaa alipaineletkun irti ja tulppa letkuun?

Bmw:t kun olleet käytössä niin netissä realoem varaosaluettelo ollut erittäin kätevä. Löysin nykykäyttikseen tämmöisen: http://fi.realoem.me/Volkswagen/RDW Mutta jostain syystä ei suostu ymmärtämään VIN:ä? Että oisko jokin parempi tarjolla?

Kiitoksia etukäteen jos joku viittii vastailla, ei kait tässä muuta tällä kertaa.
VW PASSAT (3B2) 1.9 TDI 4motion -00
PäHäMa

Jultsu

Ei toimi noi vinnihienoudet tän konsernin vehkeiden kanssa. Käsin valitset listasta mallin ja vuoden, pr-koodit ja moottori/vaihteisto/väritunnus löytyy varapyöräkotelon tarrasta.

Kyseessä ovat ikiöljyt, vaihto omantunnon mukaan. Castrolin öljynvalintaopas ainakin kertoo oikeat viskot ja luokitukset vaikkei haluaisi itse merkkiin koskea.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

jrinnes

Oletettavasti siis manuaalilaatikko kyseessä? Mulla on vastaava laitos pihassa, koneena tosin AJM ja sen jatkeena 5-vaihteinen laatikko ja etuveto.
Edellinen omistaja (taksiyrittäjä) on vaihtanut laatikkoöljyt noin 100tkm välein ja itse olen jatkanut samoilla linjoilla. Viimeksi laitoin laatikkoon tätä http://www.motonet.fi/fi/tuote/590055/Shell-Spirax-S4-G-75W-90-GL-4-1L ja hyvin on pelannut. Edellisellä kerralla laitoin Redline MT-90 ja tämä Spirax toimii mielestäni paremmin. Varsinkin pakkasella eron huomaa selvästi, vaihteet menevät kylmänäkin todella helposti päälle.
Skoda Superb 2.0 TDI

Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

impi80

PäHäMa

impi80

Lykätään nyt vielä tähän samaan ketjuun.

Mites tuo virallinen tieto jakohihnapokan suhteen? Konehuoneessa tarra että 60tkm välein, mutta esim gates ilmoittaa että 90tkm? Nyt menty 77tkm ja hihna ainakin ihan hyvännäköinen vielä..

Ja että pitäiskö se hydraulikiristin vaihtaa samalla, vai riittääkö hihna,rullat,vesipumppu?

Prkl ku ihan hepreaa nää tän konsernin vehkeet :D Jostain ku sais ees selville kyseisen rysän valmistus päivämäärän, eikä vaan että 2000 :D
PäHäMa

Jultsu

Kyllä se vähintään 90tkm on.

Kiristin suosiolla myös vaihtoon.

Eikö valmistuspäivä näy trafin dokumenteissa?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy