Luovutushuolto ja uuden auton vastaanotto

Aloittaja lari, 04.12.09 - klo:13:48

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 12.01.10 - klo:16:27
Ei pääse tätäkään enää kehumaan. Laakkonen on ostanut Autoilveksen. >:(

Kun ostin HML:n Autoilveksestä uuden VW:n ei siihen oltu liimailtu mitään tarroja liikkeessä.

Koskas Autoilves on myynyt Volkkaria?

Ettet nyt vaan sekoita Autokuviota ja Autoilvestä? Autokuvio oli Vw-liike, jonka Laakkonen osti.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.01.10 - klo:16:50

Ettet nyt vaan sekoita Autokuviota ja Autoilvestä? Autokuvio oli Vw-liike, jonka Laakkonen osti.

Perskule. Meni sekaisin. Pahoittelut. :-[

vincent

Hyvä, ei haittaa ollenkaan, että sekoitit nuo kaksi tässä tapauksessa koska lopputulos oli näin parempi.
( ainakin allekirjoittaneen mielestä )
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

kt

Onkos joku kysellyt siitä, jos tilaussopimuksen co2-päästö ja siitä laskettu vero ei ole sama, mitä on uuden auton rekisteritiedoissa? Näinhän voi olla, koska tilaussopimuksen vero on arvio, kuten myös autohinnaston. Periaatehan tietysti on, että lisää ei makseta, mutta liika halutaan pois. Eli välirahaa pienemmäksi.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Golf

Eiköhän se sopimuksessa lukeva loppusumma/väliraha ole se jonka mukaan mennään joka tapauksessa. Käsittääkseni myyjä tietää siinä vaiheessa tarkan verotuksen kun nimiä laitetaan paperille. Itselläni ei ainakaan ollut mitään ongelmia. 

kt

Jos olisin tehnyt Yetin ostosopimuksen 1.11.2009, niin siinä olisi lukenut 1,2 TSI adventure DSG
ostohinta 20100, arvioitu vero 5984,23 = 26084,23 ja päästö 158 g/km
Mutta jos tekisin sen nyt, niin lukisi
ostohinta 20100, arvioitu vero 5630,51=25730,51 ja päästö 149 g/km.
ja eroa noin 350 e verossa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.01.10 - klo:16:50

Nimenomaan juurikin näin se menee. Laakkonen osti Autokuvion Hämeenlinnassa ja Hyvinkäällä. Moni kyllä haukkui tuolla muilla palstoilla, että Autokuvion aikaan homma ei noissa pelannut. Tiedä sitten miten on asiat nyt.

ma1ja

ei silmään sattunut tuo rengasasia, sori jos tulee toistoa, mutta jos olet ottanut toiset renkaat pakettiisi mukaan, varmista, että ne ovat tuoreet. yleensä toki ovatkin. Joskus joku jobbari voi yrittää pistää mukaan vuoden parin vanhat varastossa kovettuneet kumit!  :(
Niin se vaan menee.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 15.01.10 - klo:17:48
ei silmään sattunut tuo rengasasia, sori jos tulee toistoa, mutta jos olet ottanut toiset renkaat pakettiisi mukaan, varmista, että ne ovat tuoreet. yleensä toki ovatkin. Joskus joku jobbari voi yrittää pistää mukaan vuoden parin vanhat varastossa kovettuneet kumit!  :(

Aivan, kokemusta on sellaisestakin jobbarista kuin Stockmann-Autosta. Renkaat olivat neljättä vuotta vanhat korput.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 12.01.10 - klo:18:15
Nimenomaan juurikin näin se menee. Laakkonen osti Autokuvion Hämeenlinnassa ja Hyvinkäällä. Moni kyllä haukkui tuolla muilla palstoilla, että Autokuvion aikaan homma ei noissa pelannut. Tiedä sitten miten on asiat nyt.

No Autokuvion aikaan Hämeenlinnassa myyjä tuli jopa avaamaan liikkeen ulko-ovea sisään astuessa. Samaan aikaan Tampereen Laakkosella myyjät istuivat niissä lasikopeissaan ihan rauhassa. Harmi vaan, että kyseinen Autokuvion myyjä ei enää ole Laakkosen palveluksessa.

ma1ja

vielä renkaisiin palatakseni. tarkasta siis renkaiden sivusta DOT koodin vierestä, siitä pitäis löytyä nelinumeroinen koodi jossa kaksi ekaa numeroa kertoo valmistusviikon ja kaksi jälkimmäistä vuoden. eli 1209 = viikko 12 vuonna 2009. Eikös se noin mene?
Niin se vaan menee.

Puuhis

Ihan niinkin hauska asia tuli itselle vastaan, että renkaan paineet voi olla väärin laitettu. Eli kaikissa oli liian vähän ja yhdessä vielä aivan eri lukema kuin muissa.
Ohjaus tietysti puoltaa. Vaikka paineet nyt kohdillaan ja kertaalleen kävi 600 km ajettuna kulmien säädössä niin edelleen "ratti vinossa" suoraan ajaessa ja auto puoltaa oikealle.
Passat Variant -18,
Ex-VAG:t Yeti 4x4 -12, Ocu II -10 ja Bora

Otacon

Tervehdys kaikille. Olen uusi VAGarenalla.  En tiedä onko tällä keskustelu saitilla jo jossain vaihessa keskusteltu uuden ajoneuvon vastaanotto tarkastuksen tekemisestä? Eli kysyisin kuinka itse toimisitte autoliikkeessä kun haette täysin uutta ajoneuvoa? vinkkejä,kokemuksia,huomioitavaa e.t.c...

Yhdistin jatkoksi vanhaan aiheeseen -Karvis-
And there it is..

Otacon

btw....kun uusi auto luovutetaan asiakkaalle,niin onko mahdollista että auto on luovutus hetkellä ulkona jostain syystä? Eli asiakas starttaa autonsa ensimmäisen kerran ulkona,eikä huoltohallissa tms. sisätilassa. tiedän tiedän..  kunhan funtsin.
And there it is..

Markku J

Tuo luovutuspaikka riippuu paljon liikkeestä, heidän tiloistaan ja menossa olevasta luovutettavien autojen määrästä. Audi Center Espoossa on hieno "privaatti" tila luovutukselle, mutta sinne mahtuu vain yksi auto kerrallaan omaan rauhaansa. Hieno idea.

BMW Laakkosen / Herttoniemi luovutustilaan mahtuu 2 autoa kerrallaan. Sama 2 auton kapasiteetti myös Keravan VW -Laakkosella on tullut kokeiltua pariin kertaan. Forssan Laatuautossa oli VW:lle yhden auton erillinen, hyvä luovutustila. Tässä omat viimeisimmät kokemukseni.

Varmaan pienemmillä jälleenmyyjillä on haastetta löytää hyvä luovutuspaikka sisätiloista, jos on useampia luovutuksia samoihin aikoihin.

joukose

Juu nelipyöräsuuntaus kannattaa pyytää erikseen, mulla on nyt ainakin yhdessä rengassarjassa sen verran epätasaista kulumaa että pikkasen harmittaa. kävin suuntauttamassa renkaat ja maksoi alennettuna 90 â,¬ kuulema takuu kattaa ekat 15 tkm.
*Sitä saa mitä tilaa"

Skula

Ensimmäistä kertaa hommat ei menneet ihan putkeen auton luovutuksessa..

Aloitetaan kuitenkin alusta.. Eli menin tekemään uudesta autosta kauppaa avoimin mielin..

Mitä saa alle parissa viikossa-meiningillä..

(kiertelin siis n.10 liikettä samalla periaatteella..)

Tässä liikkeessä onnistuttiin haarukoimaan myyjän hermoja kovastikin koitellen oikeanlainen yksilö, jonka saisi alle reippaassa viikossa.. Palvelu oli aluksi ylilyövän-toverillista-kaverillista.. Tähän meinasi koko kaupanteko kaatua.. Mä olen vissiin melko tiukkis ja kuitenkin sellainen että minusta myyjän tehtävä on palvella asiakasta oikeanlaisella kunnioituksella ja arvokkuudella.. Siis asiakkaan pitää tuntea olonsa yksilöksi ja hänen toiveita on kuunneltava, ja otettava huomioon, sikäli mikäli ne mitenkään ikinä koskaan millonkaan ovat mahdollisia...

Joten siinä vaiheessa kun kiertelimme myyjän kanssa esittelyautojen seassa värejä tutkien ja yhdessä kohtaa.. Kuule (ottaen tuttavallisesti olkapäästä kiinni) Skula, mennääs tänne, ohjaten minua kuin isä pientä lastaan lelukaupassa.. Minulla meni hermo.. Pysähdyin ja kerroin että me ei olla parhaita kaveruksia, ja sinä olet minua sen verran nuorempi ja kokemattomampi kaupanteossa että anna kun ihan itse ohjaan itseäni täällä liikkeessä - eikö niin?

Tuokaan ei vielä riittänyt.. Vaan myös luovutuspäivänä liika kaverillisuus, kirosanojen heitto, naisten & lasten kustannuksella vitsailu jatkui.. Pinna meinas palaa.. Mutta sain oltua...

Sitten mentiin autolle.. Hmm.. Muutaman metrin päästä kaikki OK.. Mutta konepelti ylös.. Ja moottoritilassa on hiekkaa, pölyä ja jotain puun lehtiä.. Tästä sanoin painokkaasti että onko tämä sinusta uuden auton konetilan näköinen roskineen.. Myyjä siihen että no ei.. Voidaan ottaa se pesuun vielä jos tahdot? Tokaisin että antaa olla.. Pesen sen itse! Sitten katsoin auton kumeja.. Olipas niissäkin ollut kiire.. Sitä hemmetin kuminkiillotusainetta sudittu mihin sattuu, osassa renkaita sitä oli vain osittain.. (ITTU!) Sitten kierrosta auton ympäri.. Hmm.. Kaikki mainoslogot ikkunoista, rekkarintaustat ja mallimerkinnät piti poistaa.. Ja kas kummaa ne kaikki ovat paikallaan, ihan joka ikinen, ja tässä kohtaa myyjä jo tajusi erheensä.. Sanoin vain että nämäkin jäi sitten minun poistettaviksi.. Naama norsunvitulla mentiin tässä vaiheessa...  Kunnes päästiin auton sisälle.. Pölyä siellä täällä.. Jotain pieniä roskantapaisia oli takapenkillä.. Hohhoijaa.. Ja kaiken kruunasi ne järjettömän rumat kumimatot.. Ei sovi sisustaan mitenkään.. Myyjä sanoi vain että kangasmatot on takakontissa.. Alko jo otsa minulla pullottaa....

Skula: Nyt mennään siihen tankille, laitetaan tankki täyteen ja sanotaan hyvää kesää eikö?

Myyjä koitti vielä pelastaa jotain kysymällä : tarvitsetko jotain opastusta johonkin laitteeseen tai jos on jotain kysymyksiä? Vastasin että en tarvitse, ja kysymyksiini sinä et osaa vastata..

Tankki tuli täyteen... Loppusanat..

Opettele käsittelemään asiakasta virallisemmin ja kunnioittaen, vaikka asiakkaalla olisikin shortsit ja varvassandaalit.
Ã,,lä heitä alapään vitsejä, mollaa vaimoja(naisia ylipäätään tai ketään!!), lapsia!
Opettele toteuttamaan asiakkaan toivomat muutokset, merkkien poistot yms.
Huolehdi siitä että auto on sisältä ja päältä oikeasti puhdas ja siisti, myös konehuoneesta.
Ja jos auton mukana tulee hienot kangasmatot, niin laita ne paikalleen ja asiakas saa sitten itse halutessaan laittaa ne rumat ja "käytännöllisemmät" kumimatot lattiaan jos tahtoo!!!!!

Että semmosta pelleiliyä!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.06.11 - klo:12:49
Ja jos auton mukana tulee hienot kangasmatot, niin laita ne paikalleen ja asiakas saa sitten itse halutessaan laittaa ne rumat ja "käytännöllisemmät" kumimatot lattiaan jos tahtoo!!!!!
Ei kai automyyjä mikään ajatustenlukija sentään ole? Jos sinä haluat kangasmatot autoon, niin ei välttämättä kaikki muut suomalaiset halua.

pepe

tässä tapauksessa taisi ostajallakin olla pikkuisen huono päivä :-\

Skula

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 21.06.11 - klo:13:06
Ei kai automyyjä mikään ajatustenlukija sentään ole? Jos sinä haluat kangasmatot autoon, niin ei välttämättä kaikki muut suomalaiset halua.

Kangasmatot ovat vakiona. Kortsumatot kaupanpääliset, rumat sellaiset, en edes halunnut niitä. Miksi vakiomatot pitää vaihtaa kortsuihin luovutuksessa?

Tikka

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.06.11 - klo:13:12
Kangasmatot ovat vakiona. Kortsumatot kaupanpääliset, rumat sellaiset, en edes halunnut niitä. Miksi vakiomatot pitää vaihtaa kortsuihin luovutuksessa?
En osaa toki varmaksi sanoa, mutta voisiko johtua vaikka siitä, että suurin osa käyttänee kumimattoja?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.06.11 - klo:12:49
Opettele käsittelemään asiakasta virallisemmin ja kunnioittaen, vaikka asiakkaalla olisikin shortsit ja varvassandaalit.
Ã,,lä heitä alapään vitsejä, mollaa vaimoja(naisia ylipäätään tai ketään!!), lapsia!
Opettele toteuttamaan asiakkaan toivomat muutokset, merkkien poistot yms.
Huolehdi siitä että auto on sisältä ja päältä oikeasti puhdas ja siisti, myös konehuoneesta.

Joo, pitkälti samaa mieltä tuosta asiakkaan default kohtelusta.
Mattoasia nyt voi olla toisinkin päin (kuin esimerkiksi itsellä), että olin tyytyväinen että kangasmatot oli avaamattomissa tehtaan pusseissaan kontissa, eli priima tavaraa jos myyn joskus autoa tai matot.
Parastahan olisi jos myyjä kysyy matoistakin etukäteen.

Kerro nyt mikä auto luovutettiin? ;)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Skula

Lainaus käyttäjältä: pepe - 21.06.11 - klo:13:11
tässä tapauksessa taisi ostajallakin olla pikkuisen huono päivä :-\

Ei ollut. Minulla on ollut aivan jumalainen päivä.. Ja jatkuu sellaisena, toki se voisi jatkua paremmissakin merkeissä, mutta en taida saada sitä seuraa mitä olisin iltapäiväksi halunnut...

Tämä kauppa ei pilannut päivääni. Se on vain auto, mutta kyllä minua ottaa pattiin jos auto ei ole siinä kunnossa luovutettaessa kuin sen pitäääää olla!

Ilmeisesti olen tämän asian kanssa yksin.. Uusi auto voidaan luovuttaa miten sattuu ja minkälaisena sattuu..

Erkka

Luovutuksessa kangasmatot olivat Polossa takakontissa rengassatsin kera. En ollut ollenkaan pahoillani moisesta järjestelystä.

Mutta, tuo Skulan auto olisi voinut siisteydeltään olla luovutuskunnossa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Skula

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 21.06.11 - klo:13:13
En osaa toki varmaksi sanoa, mutta voisiko johtua vaikka siitä, että suurin osa käyttänee kumimattoja?

Okei. Menköön tämä nyt minun pilkunviilaamiseksi. Mutta jos ne on vakiona, niin antaa niiden olla siellä. Ne vaihdoin jo kankaiset tilalle. Mie en kumimattoja käytä, kuin korkeitaan autoa eteenpäin myytäess.

Skula

Markku J

Olipa aika karmaiseva tuo skulan kokemus. Missä näitä myyjiä koulutetaan - vai eikö missään. Melko törkeää yrittää luovuttaa auto tuossa kunnossa. Minun autossani oli moottoritila likainen ja rasvaisia sormenjälkiä sisustassa, mutta ei sentään tuollaista. Kumimatot olivat tavaratilassa ja kauniit kangasmatot lattialla. Laiskuuttaan kai jättäneet ne, kun kangasmatoillahan auto tehtaalta tulee.

MTu

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.06.11 - klo:13:16
Okei. Menköön tämä nyt minun pilkunviilaamiseksi. Mutta jos ne on vakiona, niin antaa niiden olla siellä. Ne vaihdoin jo kankaiset tilalle. Mie en kumimattoja käytä, kuin korkeitaan autoa eteenpäin myytäess.

Osuit yksinkertaisesti väärälle paikkakunnalle päätyneen myyjän asiakkaaksi. Takahikiällä viljavainioiden keskellä ei oo niin tarkkaa missä kunnossa auto luovutetaan, leikinlasku on vähän karkeampaa, ja kaikki on kavereita keskenään... ja autoihin vaihdetaan gummimatot defaulttina ettei paskatilsat jää verhoiluun Nokialaisten pohjista.

Meikäläisen kohdalla katselmus oltais keskeytetty ja otettu uusiks seuraavana päivänä.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

juupeli

Omasta autostani sovimme myyjän kanssa mm.

1) Kaikki takakontin merkit poistettu
2) Talvirenkaat samaa erää ja suht tuoreita
3) Valojen suuntaus tehdään - ei kuuluisi muuten ohjelmaan - ei veloitusta
4) Aurauskulmat tarkistetaan - veloitus 70 â,¬ - jos säädettävää, ei veloitusta

Auto on tuttu ennestään. Kuuntelen sujuvasti muutamat uudet ominaisuudet. Tarkistan ulkopinnat ja sisätilat pintapuolisesti. Jos löydän huomauttamista, odotan ne korjattavan saman tien kuntoon.

jf

Nämä tarrrajutut on kyllä uskomattomia, vaikka asiat on sovittu. Omaankin oli moinen lyöty takalasin sisäpuolelle, vaikka se ei sieltä edes ulos näkynyt (tehdastummennukset). Ilmeistä vittuilua asiakkaalle tuollainen ja asennevammaisuutta...

Onnea uudelle autolle skula anyway, kyllä se siitä pahenee!  ;)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy