Luovutushuolto ja uuden auton vastaanotto

Aloittaja lari, 04.12.09 - klo:13:48

« edellinen - seuraava »

1.8 "APR" Q

LainaaMarkku J hyvä.. arvostuksia on monenlaisia. Itse en arvosta nykyistä B8 audin A4:sta juuri ollenkaan - se vahvistui omistusaikana - no affence B8 drivers - mä en vaan näe siinä mitään erikoista joka pitäisi sen jotenkin "pinnalla".. Siinä on hienoa tekniikka, mutta kun se nyt vaan ei iske enää yhtään.. Vanha, koluttua tekniikkaa.. Ei mitään uutuuden viehätystä edes joka kiinnostaisi minua sittenkään sen enempää että edes haluaisin pitää tuota autoa.. Se oli mainiotakin mainiompi tekosyy myydä se pois, ja siirtyä sinne missä mä oon kotona, eli VW leirissä. Ja huom. edulliseen autoon, myös pitemmässä juoksussa..
Miksi sitten ostit A4:sen,kun tuota mieltä olet? Itse pidän omassa arvojärjestyksessä Audia autona kyllä VW:tä parempana. Ei siitä pääse mihinkään,että Volkswagen on kansan auto (kylläkin hyvä sellainen).
Noista hyvistä myyjistä täytyy sen verran kommentoida,että Turun Audi centerin myyntipäällikö Juha Aho on automyyjänä ehdottomasti paras,mistä itsellä kokemuksia. Hyvitykset autoista todella hyviä,palvelu erinomaista,kylkiäisiä riittää niin paljon kuin vaan kehtaa pyytää,auto järjestyy huollon ajaksi ja koeajoja saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää.
En tiedä sitten onko mulla erityisoikeuksia,kun olen "kanta-asiakas"...?
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Skula

Herranjumala! Tästä mulle kerrottiin ja varoiteltiin kun päätin pistää A4:n myyntiin. Valmistaudu selittelemään miksi ja miksi, enemmän kuin koskaan. Ja muista että ei kannata mollata Audia, ethän? Audi on vaan sellainen pyhä lehmä ettei yksinkertaisesti voi olla muuta syytä luopua siitä kuin raha, ja sekin h-vetin huono sellainen. Ja se yksi on sitten se että mä olen niin tyhmä ja yksinkertainen että en ymmärrä Audin hienouksia, vaikka niiden pitäisi upota siis kyllä ihan imbesillien ja yks-tumastenkin tajuntaan, jos sitä tajuntaa ylipäätään on.

Pääni olen pitänyt mahdollisimman hyvin.

Lopettakaa nyt se ruikutus ja valitus.

Minä luulin että A4 olisi minulle hyvä auto, koeajettu moneen kertaan, todettu hyväksi autoksi, erinomaiseksi jopa. Mutta asia nyt vaan on niin että se ei ollut mulle se juttu.. Minulle sitten kuitenkin hajuton, mauton ja ulkoisesti utuinen.. Suurelle osalle autoilevaa väkeä Audin tuo oma entinen olis tekniikan ja varustelun puolesta luksustuote, minusta ne jotka näin ajattelee ovat vähintään - surkeassa tilanteessa jos tuo on unelma auto  ::)

Samalla sain vapautettua maallista mammonaa muualle, vaikka ostin tilalle uuden, mutta ostin sen ensimmäistä kertaa vuosikausiin järjellä ja mukana oli vain ripaus tunnetta! Perusharmaa kulkine joka suorittaa tarpeelliset toiminnot ja tekemiset, osan jopa automaattisesti! Ei herätä tunteita myötä eikä vastaan, menee ohi ja tulee vastaan ilman erillistä notifikaatiota kanssa autoilijoilta.

Ja tärkein asia miksi VW.. Mä oon niiiiiiin kotona VW:n puikoissa.. Tätä audi kuskit kaikkein vähiten ymmärtää, mut mua se ei taas kiinnosta..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

fleetwood

Hyvä että tuo asia saatiin selväksi. Saatiinhan se, jooko? Ei enää jaksa kun tuo autonvaihtosekoilu puskee eteen joka topicissa.
Passat GTE Variant

1.8 "APR" Q

Skulahan on aivan liekeissä ::) ::)....Minä en ole ylistänyt Audissa muuta kuin quattron tuomia etuja ajettavuudessa. Edelleen painoitan,että kukin ajaa millä lystää..! VW on hyvä auto,ei siinä mitään....samoin kun muutkin Vag-tuotteet.
Niin ja mun unelma-auto on aivan jokin muu kuin Vag-konsernin tuote..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

LainaaAamen!
Tässä auton luovutukseen liittyvässä asiassa olen osin samoilla linjoilla Skulan kanssa, mutta muutoin nimimerkin harjoittamat sekoilut ja ylimieliset postaukset alkavat riittää.
Olen kutakuinkin samoilla linjoilla tässä asiassa..

kamu

Heh, joku vaihtaa autoa kuin paitaa ja joku ei ollenkaan (ainakaan tuota autonsa kuvaa tuossa sivussa) !

1.8 "HCS" Q: päivitä kuva jo, eikös tuo ole vaihtunut jo sullakin useasti tuon jälkeen. Tai ainakin muuta kuvakulmaa, että saan edes omia vanteitani ihailla.  ;)

RoccoScientist

Jos kerran noin riepoo niin voihan ne skulan postaukset jättää lukemattakin sen sijaan että aletaan julkisesti porukalla toista lyttäämään. Skula ei myöskään tainnut tuota autonvaihtokeskustelua tänne tieten tahtoen tuoda, vaan tuo keskustelu alkoi muiden palstalaisten kyselyistä.

Tämä näin ihan forum-rauhan nimissä. Tarkoitus ei ole tunkea palkokasveja kenenkään nenukkiin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

mabe

Ennenkuin täältä taas kerran poistuu skula niin kommentoidaan..

Tämä luovutus ja sitä edennyt siivous on mennyt kyllä heikosti. Osaa ei tietenkään paljoa kiinnosta kunhan sen uuden pirssin saa alle, mutta kyllä sen pitää siisti olla.

Auton vaihdosta taas, olihan se audi minun silmään hieno peli. Silti sellaisen saa tietenkin vaihtaa pois jos ei omalle tunnu. Selvästi skulalla on mahtavia muistoja CCstä, joten passat on ihan pätevä vaihtoehto. Jos samalla on ollut tarkoitus vaihtaa halvemman hintaluokan autoihin pysyvästi ja jättää nämä 50k+ autot muiden heiniksi niin tämäkin on hyvä ja varmastikin järjellä mietitty päätös.

Tokihan audin myynnissä tuli takkiin ja kovaa. Lisäksi uuden passatin kanssa tulee myös takkiin alussa. Tästä huolimatta tavallaan ymmärrän kyllä vaihdoksen. Audin kuvitellaan olevan jotain uutta, erikoista ja merkittävän hienoa. Ehkä A7 sitä onkin. A4sia vain tulee liikenteessä vastaan melkein yhtä usein kuin superbeja, eli tusinapelihän se on.

Jos lisäksi ei autosta saa mitään isompia kiksejä, vaikka niitä on odottanut niin pettymyshän se on. Passat taas on ihan eri ajatusmaailmalla valittu kulkine, kunhan on tilaa ja kulkee. Premiumit erikseen hintoineen.

Saadaanko hieman tavallisemmasta volkkarista esittelyä autotalliin lähiaikoina?

Mikko83

LainaaJa tärkein asia miksi VW.. Mä oon niiiiiiin kotona VW:n puikoissa.. Tätä audi kuskit kaikkein vähiten ymmärtää, mut mua se ei taas kiinnosta..

Samaa mieltä, minulla on ollut mersua yms, muttakun volkkariin istahtaa,niin se tuntuu kuin tulisi takaisin kotiin
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Erkka

Minusta omia tuntemuksiaan voi tuoda hyvin esille tällä forumilla, eikä niistä kenenkään meistä pitäisi imeä palkoja nenukkaan.
Olen Skulan kanssa samoilla linjoilla. Kun on uudesta autosta kyse, niin kyllä tuotteen pitäisi olla kaikin puolin kunnossa luovutuksen yhteydessä. Konehuoneen pitäisi kiiltää ja auto sisäosiltaan putsplang.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

fleetwood

Tarkoitus ei ollut millään muotoa mollata skulaa taikka hänen autovalintojaan, mutta tuon autonvaihdon syiden puimiselle voisi kohta perustaa jo oman topicin jos se nyt jostain syystä noin paljon ihmisiä kiinnostaa. Mitä tulee tuohon auton luovutukseen, niin ihan asiaahan se oli.
Passat GTE Variant

Jusa-

Kerran kyselin että miksi auton hinnassa on "toimituskulut" ja minulle selvitettiin että se sisältää auton kuljetuksen liikkeeseen + putsaamisen ja vahaamisen myyntikuntoon. Skulan autosta oli selkeesti unohtunut tuo jälkimmäinen eli toimituskulut ois pitäny olla puoleen hintaan ;)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 22.06.11 - klo:09:19
Ã,,yh, nyt ei ihan osunut.
Kyllä VW:lläkin (esim Laakkonen) on omien kokemusten mukaan uusien autojen luovutus pyritty pitämään ihan fiinillä tasolla eli auto luovutetaan omassa lasikabinetissa ja viimeisen päälle puhtaana.
Myyjätkin on olleet ihan ystävällisiä, ja asiat hoituu.

Itsekin olin kyllä tyytyväinen oman luovutukseen. Vaikka aikataulu hieman venyikin niin sitten vaan kahviteltiin myyjän piikkiin liikkeen kahviossa. Auto oli puhdas sisältä ja ulkoa. Öljypulloa ei kyllä takaloosista löytynyt, mutta missä lukee, että sen pitäisi sieltä löytyä? Itse en luovutuksen aikaan edes tiennyt, että öljypönikkä kuuluu VAGineissa olla vai onko vaan joku liikekohtainen juttu.

1.8 "APR" Q

LainaaHeh, joku vaihtaa autoa kuin paitaa ja joku ei ollenkaan (ainakaan tuota autonsa kuvaa tuossa sivussa) !

1.8 "HCS" Q: päivitä kuva jo, eikös tuo ole vaihtunut jo sullakin useasti tuon jälkeen. Tai ainakin muuta kuvakulmaa, että saan edes omia vanteitani ihailla.
He..he. Odotan noita Eibachin jousia autoon...sit voisin saada nuo kuvat aikaiseksi. Hitto,kun ei ole tässä uudella koneella tuosta mustasta sedanista parempia kuvia,missä vanteet näkyisi ;)
Taidanpa lähteä tästä autoa pesemään ja kuvailemaan ;D ;D

Trifid

Itselläni autosta puuttuivat takakontin kuramatto ja takaroiskeläpät. Lisäksi sovittu korko% oli suurempi. No, asiat korjattiin kuten oli sovittu. Oma myyjä oli lomalla joten se selittää asian.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Ville R

Viimeeksi kun auton ostin, katselin auton kylkiä ja maalipintaa ns "sillä silmällä" että jospa siinä jotain olisi, koskaan ei voi olla varma ja duunin puolesta teen tuota myös. Yleensä aina jotain löytyy. Myyjä huomasi sen ja aloitti luennon mitä kaikkea luovutushuollossa tehdään ja koinka maalipinta syynätään hienoilla lampuilla läpi jne. Sitten myyjällä soi puhelin. Koska minulla ei ollut mitään kiirettä, sanoin myyjälle että vastaa vaan puheluun ja jatkoin auton silmämääräistä tarkastelua.

Puhelun loputtua olin löytänyt takalasin alareunasta naarmun. Myyjä veti aika punaiseksi ja alkoi neuvottelemaan josko lasi pitäisi vaihtaa. Tuo pieni naarmu ei minua niin paljon haitannut, mutta tulipahan näpäytettyä myyjää ja oikeastaan tuli aika k**ipää olo itselle.

Kaikille sattuu virheitä ja unohduksia, varsinkin jos myyjä ei itse ole paikalla

Skula

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 22.06.11 - klo:13:05
Aamen!
Tässä auton luovutukseen liittyvässä asiassa olen osin samoilla linjoilla Skulan kanssa, mutta muutoin nimimerkin harjoittamat sekoilut ja ylimieliset postaukset alkavat riittää.

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "HCS" Q - 22.06.11 - klo:13:29
Olen kutakuinkin samoilla linjoilla tässä asiassa..

Oi! Ootte niin ihania, I ♥ U!

Ootte aika tiukkiksii, mut mä annan anteeksi!

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.06.11 - klo:13:39
Skula ei myöskään tainnut tuota autonvaihtokeskustelua tänne tieten tahtoen tuoda, vaan tuo keskustelu alkoi muiden palstalaisten kyselyistä.

Juuen. Mutta kyseessä lienee ihan yleinen ajatelma että viestini ovat ylimielisiä ja siten kovin ärsyttäviä.

Lainaus käyttäjältä: mabe - 22.06.11 - klo:13:41
Ennenkuin täältä taas kerran poistuu skula niin kommentoidaan..

Joidenkin harmiksi en poista tunnuksia.

Lainaus käyttäjältä: mabe - 22.06.11 - klo:13:41
Saadaanko hieman tavallisemmasta volkkarista esittelyä autotalliin lähiaikoina?

Ehkä.

Kesä tuli jo! Olkaa nätisti! Minä en  :P
Romurautaa ja paalivehkeitä.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.06.11 - klo:10:05
kyseessä lienee ihan yleinen ajatelma että viestini ovat ylimielisiä ja siten kovin ärsyttäviä.

Kun kerran roimatkin sivuluisut otsikoista näköjään sallitaan, otan kantaa itsekin tässä ketjussa. Minun puolestani jokainen saa kirjoittaa mitä, miten ja milloin haluaa. Siitähän ne keskustelut syntyvät. Jokaisella yleensä on oma tyylinsä kirjoittaa. Ja siihen voi / saa ottaa kantaa.

Myönnän että aivan erityismaininnan minun ärsyttämisessä saa jankuttaminen samoista asioita joka jatkuu ja jatkuu ja...  ;D  Pidän otsikon aihetta mielenkiintoisena ja keskustelun siihen palaamista odotellessa täältä lähtee etuajassa arenalaisille hyvän juhannuksen toivotukset. Töissä ollaan koko viikonloppu.

1.8 "APR" Q

LainaaOi! Ootte niin ihania, I ♥ U!

Ootte aika tiukkiksii, mut mä annan anteeksi!
Peace...Skula. Turvallisia kilometrejä uudelle VW:llesi ja hyvät jussit! Autot ovat kuitenkin vaan autoja :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy