Kirjoittaja Aihe: Vetokoukku jälkikäteen asennettu ja kaikki ok  (Luettu 1150 kertaa)

Poissa Typ:3H

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Asiasta ei löytynyt isommin edes muista maista kokemuksia, joten tuli ilmeisesti oltua asiassa jonkinlainen pioneeri, eli Arteoniin tuli laitatettua irroitettava koukku.
Laitetaan nyt kokemukset talteen tuleville sukupolville  :D

Homma siis meni ihan ok, onhan tuossa tietysti se asia ymmärrettävä, että asennuksen jäljiltä jokunen työkalunjälki sinne auton muoveihin jäi. Sain ne itse häivytettyä fiksumman näköiseksi. Ei auto kuitenkaan pilalle mennyt mitä vähän tuli jännitettyä.

Koukku oli Aragonin valikoimista. Se miinus siinä on kyllä, että tuo varmistusvaijerin kiinnityslenksu jää about sentin verran näkyviin.
Sinällään sitä ei ainakaan tummassa autossa niin huomaa, mutta vähän hölmöltä se tietysti näyttää, kun noin muuten sen koko asennuksen on saanut jemmaan.

Lenksua ei vissiin ole saanut laittaa siihen irtoavaan koukkuun kiinni, kuten se yleensä esiinkääntyvissä on. Saahan sen lenksun tietysti rälläkällä pois jos alkaa liikaa häiritsemään (ja ei koe sitä tarvitsevan).

Kaikki toiminnot pysyivät asennuksen jälkeen hengissä, eli esim. sähköisen takaluukun toiminnot potkuaukaisu mukaanlukien, tutkat pelaavat niinkuin pitää ja myös lakkaavat pelaamasta kärryn kanssa. Adaptiivinen vakkari pelaa (Oli joissain VW:ssä ollut kai ongelma jälkiasennuskoukkujen kanssa).  Eikä takakamera hermostunut asennuksesta. (Tai paremminkin pitää kait sanoa, että kaikkien koodaukset sai juttelemaan keskenään)

Päädyin laitattamaan tuon irtokoukun tehtaan oman sijaan syistä, että se oli 700 euroa halvempi ja edellisessä erimerkkisessä autossa minulla oli ongelmia (Brinkin) esiin kääntyvän koukun kanssa.
Ilmeisesti hiekkapölly kesällä ja talven moskat aiheuttivat sen, että koukkua sai välillä nylkyttää edestakaisin, että auto suostui ymmärtämään sen olevan oikeasti lukittu jompaankumpaan asentoon.
Koukun tarve on suht satunnaista joten sen 700 euron eteen viitsii vähän kyykkiä koukkua paikalleen ja myös nuo ym. ongelmat taisivat johtua siitä että koukku oli välillä pitkiäkin aikoja jemma-asennossa.

Koukku siis asennettiin siellä missä koukkuja asennetaan, eli Koukkupajalla.

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy