Jarrupalojen tarkistusvalo muistuttaa

Aloittaja juh062, 27.06.18 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

juh062

Jarrupalojen tarkistusvalo muistuttaa liikkeelle lähdettäessä vaikka vaihdoin uudet jarrusatulat ja jarrupalat. Onko tietoa miten tuon muistutuksen saa pois. CC 2009 2.0 tdi dsg aj. 220tkm

Jultsu

Vaihdoitko eteen vai taakse? Löytyykö takapäästä myös kulumisentunnistin?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ropellihattu

Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: juh062 - 27.06.18 - klo:22:15
Jarrupalojen tarkistusvalo muistuttaa liikkeelle lähdettäessä vaikka vaihdoin uudet jarrusatulat ja jarrupalat. Onko tietoa miten tuon muistutuksen saa pois. CC 2009 2.0 tdi dsg aj. 220tkm
Vaihda tilalle oikeat kulumistunnistimella varustetut palat niin ilmoitus hiljenee.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

juh062

Ei ollut vanhoissa jarrupaloissa piuhoja, eikä ilmotellut mitään ylimääräisiä

Jultsu

Siinä tapauksessa sitten sieltä pyöräkotelosta pitäisi löytyä vapaasti killuvan johdon päästä sellainen teippimöttönen jonka sisälle edellinen omistaja on varmaankin ranettanut jonkin sortin hyppylangan pinnien väliin. Jos kontaktit eivät ole jo murentuneet haperoiksi niin uusi se jumpperi tai etsi jostain VCDS:n omaava henkilö ja koodaatte varoituksen pois.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

juh062

Taas palaa jarrujen varoitusvalo ja tulee teksti ”check brake pads”
Taustatietoa: vain vasemmassa etujarrupaloissa on piuhat jarrupalojen paksuudelle, ja vain rungon puoleiseen jarrupalaan menee piuhat

Kaikissa jarrupaloissa on hyvin pintaa, takana n.5mm ja edessä n.7mm.

Olisko piuha poikki?
Onko tietoa syttyykö vikavalo kun sähköinen piiri katkeaa vai vai kun sähköinen piiri syntyy??

o.b.

Johto poikki tai liitin pätkii.

Jarrupalassa on sisällä metallinen silmukka ja kun se osuu jarrulevyyn / menee poikki, syttyy varoitusvalo. Jos liittimen jättää irti, varoitusvalo palaa. Sama jos johto on poikki.

Eli varoitus tulee kun virtapiiri on auki.

o.b.

Ensihätään sen varoituksen saa pois esim VCDS:llä muuttamalla mittariston koodausta siten, että jarrupalojen kulumisindikaattori ei ole aktiivinen. Kannattaa ehkä aktivoida uudelleen kun oikea vika on korjattu.

Dieselgolf

Avaa/irroita se liitin, katso kunto (likaa?), putsaa ja paa takaisin kiinni, kunnolla.
Saattaa olla löysällä ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy