Passatin päästöt.

Aloittaja JorKsX, 20.06.18 - klo:15:57

« edellinen - seuraava »

JorKsX

Elikkäs eli en tiedä onko tässä nyt ongelmaa vai ei, netistä enn löytänyt päästömittauksen raja-arvoja joten kysäsen täältä.

Kierroksilla:
co2 14,98%
HC 49
o2 0,13%
co 0,079%
co cor 0,08%
Lambda 1,002

Jouto:
co2 15,09%
HC 45
o2 0,25%
co 0,063%
co cor 0,06%
Lambda 1,008

Mitä nyt ite päättelin googlen avulla niin seos liian rikkaalla?
Mutta onko nuo hyväksyttävät päästöt katsastukseen?
Jos olen ymmärtänyt oikein ja seos liian rikkaalla ni mitä kannattais tehä?
Ilmansuodatin pois?
uudet tulpat?

Nugetti

Mikä moottori?

Pitäis noilla läpi mennä. HC vähän koholla näköjään. Palamatonta ainesta siis jonkun verran, yleensä sytkäpuolen juttuja.
Lambda-arvo lähellä ykköstä, seokset pitäisi olla suht kohdillaan.

Ei ilmansuodatinta pois missään nimessä. Uusi tilalle jos vanhalla on kilometrit täynnä. Sama homma tulppien kanssa.

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - 20.06.18 - klo:16:26
Mikä moottori?

Pitäis noilla läpi mennä. HC vähän koholla näköjään. Palamatonta ainesta siis jonkun verran, yleensä sytkäpuolen juttuja.
Lambda-arvo lähellä ykköstä, seokset pitäisi olla suht kohdillaan.

Ei ilmansuodatinta pois missään nimessä. Uusi tilalle jos vanhalla on kilometrit täynnä. Sama homma tulppien kanssa.

"pitäis" mennä läpi, mutta jos katsurille näytän sanooko että läpi vai ei?
palamatonta ainetta saattaa tosiaan olla kun jättää sytytystä välistä välillä.
Ajon aikana kun lyö kaasun pohjaa ni hetken nykii ja sit lähtee. tyhjäkäynnillä kun kaasuttelee ni ei pätki.

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: JorKsX - 20.06.18 - klo:16:42
"pitäis" mennä läpi, mutta jos katsurille näytän sanooko että läpi vai ei?
palamatonta ainetta saattaa tosiaan olla kun jättää sytytystä välistä välillä.
Ajon aikana kun lyö kaasun pohjaa ni hetken nykii ja sit lähtee. tyhjäkäynnillä kun kaasuttelee ni ei pätki.

nii ja 1.8 vapari vm 99 kyseessä. moottorin tarkkaa mallia en muista

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: JorKsX - 20.06.18 - klo:16:42
"pitäis" mennä läpi, mutta jos katsurille näytän sanooko että läpi vai ei?
palamatonta ainetta saattaa tosiaan olla kun jättää sytytystä välistä välillä.
Ajon aikana kun lyö kaasun pohjaa ni hetken nykii ja sit lähtee. tyhjäkäynnillä kun kaasuttelee ni ei pätki.
CO% tyhjäkäynnillä alle 0,5, kierroksilla 0,3 ja HC sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla alle 100ppm. Lambda 0,97-1,03 väliin.

Tuollaiset rajat oli ainakin pari kolme vuotta sitten vähäpäästöisille autoille, edellisen ajokin papereita selaillessa tuli vastaan. Eli kertomasi arvot kyllä hyväksytään katsastuksessa.

Onko vikakoodeja?

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - 20.06.18 - klo:18:28
CO% tyhjäkäynnillä alle 0,5, kierroksilla 0,3 ja HC sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla alle 100ppm. Lambda 0,97-1,03 väliin.

Tuollaiset rajat oli ainakin pari kolme vuotta sitten vähäpäästöisille autoille, edellisen ajokin papereita selaillessa tuli vastaan. Eli kertomasi arvot kyllä hyväksytään katsastuksessa.

Onko vikakoodeja?

on vikakoodeja muistaakseni ykkös vai kakkos pytylle ja sanoo misfire.
en tarkkaa koodia muista, ja on sen verran vanha ettei katsuri niitä kato.

JorKsX

entäs tuo co2?
siitä ei ole mitään raja arvoja netissä, ei ainakaan heti tullu vastaa.
eikös sitä katota vai onks se vaan siinä muuten vaan?

Nugetti

CO2:lle ei ole rajaa. Nyrkkisääntönä mitä paremmin seos palaa, sitä enemmän CO2 (hiilidioksidi). Siihen taas en osaa vastata miksi se katsastuksen päästöarvoissa on mukana, liekö sitten suuntaa antavana.

Ja juu ei sillä että katsuri niitä koodeja rupeisi lueskelemaan -99 autosta, sillä meinasin jos jättää sytyttämättä välillä että vois saada suuntaa-antavaa vihjettä sieltä.

Misfire voi olla puolavikaa, noissa vapari 1.8 20v koneissa on kaksi puolayksikköä, eli yksi puolayksikkö jakaa kipinää kahdelle sylinterille. Liekö toinen tulossa tiensä päähän.

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - 21.06.18 - klo:14:24
CO2:lle ei ole rajaa. Nyrkkisääntönä mitä paremmin seos palaa, sitä enemmän CO2 (hiilidioksidi). Siihen taas en osaa vastata miksi se katsastuksen päästöarvoissa on mukana, liekö sitten suuntaa antavana.

Ja juu ei sillä että katsuri niitä koodeja rupeisi lueskelemaan -99 autosta, sillä meinasin jos jättää sytyttämättä välillä että vois saada suuntaa-antavaa vihjettä sieltä.

Misfire voi olla puolavikaa, noissa vapari 1.8 20v koneissa on kaksi puolayksikköä, eli yksi puolayksikkö jakaa kipinää kahdelle sylinterille. Liekö toinen tulossa tiensä päähän.

joskus kun tutkiskelin tota misfiree niin päädyn itekkin puolaan. mutta uusi puola taisi maksaa yli 200â,¬ joten sen korjaus jäi siihen :D
enkä ole saanut aikaseks hakee romuttamolta testiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy