Tarina Laakkosen toiminnasta

Aloittaja skopa, 10.06.18 - klo:15:02

« edellinen - seuraava »

Vaari64

Ei tarvi ottaa tosissaan.Siinä olette hyvin oikeassa.Minkä vuoksi keskustelun aloittaja on sitten ostanut tuon tyyppisen auton, koska on yleisesti tiedossa että kyseisessä moottorityypissä on valmistusvika.
Itse olen kiertänyt kaukaa nuo TSI moottorilla olevat autot, samoin monissa muissakin merkeissä olevien yleisessä tiedossa olevien vikojen merkit/ mallit.
Mutta, täällä näkyy olevan useampikin jotka ovat pettyneet autokaupoissaan, syynä pettymykseen on se hirveä autokuume joka monellakin on autoa ostatellessaan.
Harmin paikka jos joillekuille tuottaa tuskaa tekstini lukeminen, olisi syytä kuitenkin lukea se olennainen. 8)

multsi

Siitä  olen melko varma, että Laakkonen ei ole tiennyt viasta. Joku pannut pommin vaihtoon, Laakkonen pessyt sen ja laittanut myyntiin. Varaston kiertohan autokaupassa kiva asia on. Se siellä kyllä on tiedetty, että kyseessä on riskimalli, mutta asenne lienee ollut, että anti olla ja sitten tapellaan jos tarve on.

Tiedostaneet kyllä myös sen, että kyseessä on 7v/180tkm ajettu auto, jolloin kulutattajariitalautakuntakaan ei kovin kummoista vastaantuloa suosittele jos korjaukseen lähdetään.

Lautakunnassa ei käsittääkseni erotella auton suunnitteluvikoja ja kulumisvikoja, vaan kaikki ovat yleisesti "vikoja", ja noin vanhassa paljon ajetussa lautakunnan mielestä normaalia. Eikös virallinen linja ollut, että 250tkm ajettu moottori on tehtävänsä tehnyt. Eli veikkaan lautakunnan ratkaisun(=vapaaehtoisen suosituksen) olevan, että kuluttajalle 70% ja liikkeelle loput.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 14.06.18 - klo:09:19
Itse olen kiertänyt kaukaa nuo TSI moottorilla olevat autot, samoin monissa muissakin merkeissä olevien yleisessä tiedossa olevien vikojen merkit/ mallit.
Mutta, täällä näkyy olevan useampikin jotka ovat pettyneet autokaupoissaan, syynä pettymykseen on se hirveä autokuume joka monellakin on autoa ostatellessaan.

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 12.06.18 - klo:08:44
Joten ennenkuin tässä lähdetään taas yleistämään ihan kaikkia, niin muistetaan että yksilöitä ne autot ovat. 99% Vaginisteistä ei käy täälä kirjoittelemassa kuinka auto toimii. (Hyvin pieni osa kirjautuu kun auto ei sittenkään toimi)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 14.06.18 - klo:09:19
Ei tarvi ottaa tosissaan.Siinä olette hyvin oikeassa.Minkä vuoksi keskustelun aloittaja on sitten ostanut tuon tyyppisen auton, koska on yleisesti tiedossa että kyseisessä moottorityypissä on valmistusvika.
Itse olen kiertänyt kaukaa nuo TSI moottorilla olevat autot, samoin monissa muissakin merkeissä olevien yleisessä tiedossa olevien vikojen merkit/ mallit.
Mutta, täällä näkyy olevan useampikin jotka ovat pettyneet autokaupoissaan, syynä pettymykseen on se hirveä autokuume joka monellakin on autoa ostatellessaan.
Harmin paikka jos joillekuille tuottaa tuskaa tekstini lukeminen, olisi syytä kuitenkin lukea se olennainen. 8)
Ei voi olettaa, että asia on yleisesti tiedossa (saati ymmärryksessä), mikäli asiantuntevan merkkiliikkeen ammattitaitoinen automyyjä kertoo tuotteen ominaisuudet ilman rahanhimoa rehellisesti. Auton myyjäliike on tietoinen ainakin kyseisen automallin riskistä ja vastuustaan.

Merkkiliike voi valita mitkä autot ovat oman myyntitoiminnan arvoisia ja mitkä myydään ulos "jobbareille" tai romutettaviksi.

passo_s

Voi olla että jobbarille ei ole kelvannut, tiedostavat varmaan ko moottoriin liittyvät riskit, ja ehkäpä siksi oli tämä yksilö Laakkosella myynnissä. Pitkälle oli ko moottorilla päässyt, 180 tkm ilman remppaa, mun tuttavat ovat paljon aikaisemmin korjauttaneet.

kramer

#65
Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 14.06.18 - klo:09:19
Ei tarvi ottaa tosissaan.Siinä olette hyvin oikeassa.Minkä vuoksi keskustelun aloittaja on sitten ostanut tuon tyyppisen auton, koska on yleisesti tiedossa että kyseisessä moottorityypissä on valmistusvika.
Itse olen kiertänyt kaukaa nuo TSI moottorilla olevat autot, samoin monissa muissakin merkeissä olevien yleisessä tiedossa olevien vikojen merkit/ mallit.
Mutta, täällä näkyy olevan useampikin jotka ovat pettyneet autokaupoissaan, syynä pettymykseen on se hirveä autokuume joka monellakin on autoa ostatellessaan.
Harmin paikka jos joillekuille tuottaa tuskaa tekstini lukeminen, olisi syytä kuitenkin lukea se olennainen. 8)

Ei kaikki TSI moottorit oo huonoja, nyppii tuommonen yleistäminen. Meillä pihassa kaks 1.4TSI ja ei oo valittamista ollut. Toki myönnän tuon 1.8TSI/TFSI:n olevan ongelmallinen vm.2009-2011 josta itsellänikin kokemusta, onneksi ei tarttenu omaa lompakkoa käyttää.
Siinä muuten jää aika moni auto kauppaan jos lähtee vikatilastojen mukaan valitsee. Tuntuu niin monessa olevan kaikenlaista nykyään. Voihan sitä tieten ajaa sillä nuhapumppuvaparitojolla jos ajomukavuus ei ole tärkeää  ;) :D

jabajee

Alkuperäisessä tapauksessa olisi kannattanut ehdottaa liikkeen 40% remonttiosuuden, eli noin 2500, hinnanalennusta kauppasummasta ja teettää niillä rahoilla remontti jossain muualla. Toinen vaihtoehto olisi ollut kaupan purku. Nyt maksettiin ensin rikkinäisestä autosta ehjän hinta ja sitten vielä remontti käytännössä lähes kokonaan.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: kramer - 14.06.18 - klo:12:10
Ei kaikki TSI moottorit oo huonoja, nyppii tuommonen yleistäminen. Meillä pihassa kaks 1.4TSI ja ei oo valittamista ollut. Toki myönnän tuon 1.8TSI/TFSI:n olevan ongelmallinen vm.2009-2011 josta itsellänikin kokemusta, onneksi ei tarttenu omaa lompakkoa käyttää.
Siinä muuten jää aika moni auto kauppaan jos lähtee vikatilastojen mukaan valitsee. Tuntuu niin monessa olevan kaikenlaista nykyään. Voihan sitä tieten ajaa sillä nuhapumppuvaparitojolla jos ajomukavuus ei ole tärkeää  ;) :D

Samoin harmittaa tuo yleistys. Täällä on moni ostanut, tilannut ja odottaa uutta TSI-moottorilla varustettua VAG-konsernin autoa, esim VW, Skoda, Seat, Audi. Itsekin odottelen 1.5 TSI EVO DSG 150 hv, 250 Nm, moottorilla varustettua autoa. Ei auta muu kuin odottaa kauhulla. En peru kuitenkaan kauppoja vaikka onkin TSI!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

maileri

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 14.06.18 - klo:12:39
Samoin harmittaa tuo yleistys. Täällä on moni ostanut, tilannut ja odottaa uutta TSI-moottorilla varustettua VAG-konsernin autoa, esim VW, Skoda, Seat, Audi. Itsekin odottelen 1.5 TSI EVO DSG 150 hv, 250 Nm, moottorilla varustettua autoa. Ei auta muu kuin odottaa kauhulla. En peru kuitenkaan kauppoja vaikka onkin TSI!

Miksi se harmittaa?
Yleistys johtuu juuri siitä, että ongelmat ovat olleet yleisiä. Mutta jos tarkemmin lukee niin öljynsyönti pahinta 09-11 mallisissa 1.8TSI ja 2.0TSI moottoreissa. Jakoketju ongelmat taas 09-15 mallisissa 1.2TSI ja 1.4TSI moottoreissa. Jakoketju ongelmista maahantuojat väittivät vielä muutamia vuosia sitten, että koskee vain 09-11 vuosimalleja, mutta todellisuudessa jakoketjut venyvät loppuun asti, kun tuota moottoria on vielä käytetty eli esim. Skoda Yeti MY15.

kramer

Tuo jakoketjun venyminen on aika pientä verrattuna tuohon öljynsyöntiongelmaan, siis tarkoitan kustannuksiltaan ellei ketju mene poikki ja tee pahempaa tuhoa. Itselläni edellisessä vm.2011 passatissa ketju vaihdettiin 100% maahantuojan piikkiin ja nykyisin ajan vm.2012 CC:llä ja siinä pyysin huollon yhteydessä tarkastaa ketjun testerillä eikä ollut venymää. Huoltomies myös mainitsi ettei ole joutunut vaihtamaan ketjua vm.2012 etiäpäin oleviin autoihin. Toki ketjun pitäisi olla ikuinen, en mää sillä.

Vaari64

niin, vielä puutun asiaan, jos ei ole tietoinen ns."tyyppivioista" niinkuin täällä nyt kkaikkitietävät, kaupantekovaiheessa pitääsi sitten ne selvittää vaikka se  vw cc onkin helvetin nätin näköinen auto
    Autokuumetta voi lieventää selaamalla ne "tyyppiviat" jotka tämäm palstan "tyypeillä" on tiedosa.
Toivottavasti on jo korvan taukset kuivahtaneet.
Erikoista kun on edellee tuollasia jotka luulevat että jonnekin valittamalla avautuu raha hanat.
Ja toisekseen olikovaikea selkoista tekstiä japajeelle.

TTO

Nokivasara ja jabajee laittoivat tuossa joitain viestejä aikaisemmin ihan päteviä linkkejä lainsäädäntöön yms. tähän ketjun aloitustapaukseen sopivaa. Voisiko Vaari64 argumentoida niitä jotenkin muutenkin kuin toistelemalla tyyppivikojen googlaamisen tärkeyttä?

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 14.06.18 - klo:16:52
niin, vielä puutun asiaan, jos ei ole tietoinen ns."tyyppivioista" niinkuin täällä nyt kkaikkitietävät, kaupantekovaiheessa pitääsi sitten ne selvittää vaikka se  vw cc onkin helvetin nätin näköinen auto
    Autokuumetta voi lieventää selaamalla ne "tyyppiviat" jotka tämäm palstan "tyypeillä" on tiedosa.
Toivottavasti on jo korvan taukset kuivahtaneet.
Erikoista kun on edellee tuollasia jotka luulevat että jonnekin valittamalla avautuu raha hanat.
Ja toisekseen olikovaikea selkoista tekstiä japajeelle.
Mahtoikohan olla joku muu, joka tekstisi selkoa on arvostellut, kun itse en muista sellaista tehneeni? Etkös muuten loppuunkäsitellyt koko kommentoinnin jo monta viestiä sitten ;)

Vaari64

Koitas pysyä alkuperäisessä aiheessa: eli ostaja on autokuumeessaan ostanut auton ilman, että olisi tutustunt siihen ja sen tyypillisiin vikoihin.
Sitten avautuu ja teinit säestää kitarisat punaisena yllyttäen kulittajansuojaviranoomaiselle valittamaan.
Tuskin tuosta tulee muuta kuin näppylöitä ja turhaa kulua.
Myyjäliikkeen kanssa sovitellen asia varmaan on paras.
Eihän se kuitenkaan sovi kun ei ole varaa maksaa sitä omaa osuutta, siitähän liene viimeseksi se ongelma on.
Osamaksulla ja luottotiedot nollilla, silloin on heikoilla.Tämä ko tapaus lienee tämä.

vwmies

#74
Ostajalle riittää kyllä normaali tutustuminen ostettavaan kohteeseen, koeajo ja auton dokumenttien katsominen.
Mikään laki tai asetus ei käsittääkseni vaadi ostajaa selvittämään tulevan autonsa (sen enempää kuin asuntonsakaan) vikapesiä tai riskirakenteita.

Uudehkon auton kohdalla se on aivan mahdotonta. Tämähän menee aivan nurinkuriseksi, jos katsotaan ettei autoja edustavalla liikkeellä ole mitään vaatimusta ammattitaidon / asiantuntemuksen suhteen, vaikka se on tämän liiketoimintaa.
Yleisesti sopimusoikeudessa suojellaan sitä heikompaa osapuolta sopimuksen laatijan vahingoksi.

Etenkään jos ei ole alan koulutusta tai ammattimies, niin vaikeaksi menee. Tai on vieras merkki. Toki aina voi teetättää kuntotestin tai -kartoituksen.   :o

Yritetään pärjätä.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 14.06.18 - klo:21:39
Koitas pysyä alkuperäisessä aiheessa: eli ostaja on autokuumeessaan ostanut auton ilman, että olisi tutustunt siihen ja sen tyypillisiin vikoihin.
Sitten avautuu ja teinit säestää kitarisat punaisena yllyttäen kulittajansuojaviranoomaiselle valittamaan.
Tuskin tuosta tulee muuta kuin näppylöitä ja turhaa kulua.
Myyjäliikkeen kanssa sovitellen asia varmaan on paras.
Eihän se kuitenkaan sovi kun ei ole varaa maksaa sitä omaa osuutta, siitähän liene viimeseksi se ongelma on.
Osamaksulla ja luottotiedot nollilla, silloin on heikoilla.Tämä ko tapaus lienee tämä.
Vaarihan se yleistää ihan urakalla. Ja näyttää tietävän kyseisen tapauksen ihan varallisuutta myöden ;D
Vaarilla ei vaan faktat ja oma "tietämys" nyt ole ihan samalla sivulla.
Mutta ehkä sen tosta rivien välistä pystyy lukemaan minkä tason "tietäjän" kanssa tässä keskustellaan. ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jäämies

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 14.06.18 - klo:21:39

Osamaksulla ja luottotiedot nollilla

Tarkoitatko kenties että luottotiedot menneet?

Popo

Jokainen ketju-tsi on viimeisen mallisarjan viimeiseen  yksilöön saakka venyvää sorttia ja kuluttajaviranomaiset jeesaavat tyhjätaskuja, jotka ei osaa autokuumeessaan googlata.

Mutta ei yleistetä:D
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Pxu

Pari tarinaa VW moottoreista ja Laakkosesta

Ensin VW: työpaikkani hankki useita diesel transporttereita 2013.  Lähes kaikkiin niistä jouduttiin vaihtamaan moottorit 30-40 tkm välein. Miksi siis vaihtaa öljyjä kun voi vaihtaa koko moottorin. Tosin öljynkulutus oli niin huimaa ennen koneenvaihtoa, että varmaan pelkkä suodattimen vaihto olisi riittänyt muutenkin. Edes Laakkonen ei vaivautunut lopussa ottamaan autoja kulutuksen seurantaan 3-4 moottorin jälkeen. Kaikkia muitakin lähes käsittämättömiä vikoja autoissa oli jatkuvasti, mutta ne jääköön huomioimatta. Tätä jatkui kunnes tilalle tulivat toisen merkitset autot. Autoissa onneksi oli huolenpitosopimukset, joten siitä ei tarvinnut enempää kiistellä. Autoja vain olisi pitänyt ostaa tuplamäärä tarpeeseen nähden koska puolet oli aina pajalla.

Sitten Laakkonen, ennen kaikkea huolto.

Aluksi mainittakoon, että kokemukseni ovat tietyn alueen toimijasta ja useamman vuoden takaa ja on mahdollista, että toimintaa olisi kehitetty.

Työpaikallani oltiin huoltoon aivan tyrmistyneitä, tuttavistani kukaan ei osannut koskaan kertoa mitään positiivista ao. huoltopaikasta.

Sitten niitä joitakin omia kokemuksiani huollosta.

Ostin 2003 auton uutena ao. Liikkeestä. Lasit piti tummentaa, mutta unohtui. Vein auton uudestaan laitettavaksi. Viikko siitä kynnen kokoinen pala lohkesi maalia lokasuojasta uudesta autosta. Maalasivat yli viikon ja kuulemma viimeisellä yrityksellä onnistuivat, ennenkuin olisivat luovuttaneet. Operaation seurauksena ajovalon pesuri alkoi vuotaa nestettä. Vein uudestaan korjattavaksi. Ekalla kerralla ei onnistunut. Vein uudestaan, mutta silloin rikkoontui etumaski. Vein siis jälleen kerran ja jotain tapahtui myös silloin (en muista) mutta kerroin todella jo tarvitsevani autoa ja on pakko saada se jälleen ajoon.  (Näiden taidonnäytteiden jälkeen käytin autoa maksullisissa huolloissa toisessa firmassa, mutta takuuhuollot teetin täällä ollessani töissä).

Käytin autoani toisessa  firmassa maksullisessa määräaikaishuollossa, jossa varmennettiin, että kuskin penkin lämmitys ei toiminut. Varasin ajan Laakkoselle ja kerroin asiasta. Lupasivat tilata osat. Vein auton ja seuraavana päivänä autoa hakiessani kuulin, ettei heillä ollutkaan osaa millä korjata. Ja sitten tietysti sama uusiksi.

Autostani varastettiin ”pölykapselit” tms ja soitin heille löytyykö varastosta. Kuulemma löytyy hyllystä. Kerroin että olen 10 min päästä siellä. Ei löytynytkään.

Autossani alkoivat palaa jarrujärjestelmän ja monen muunkin häiriön merkkivalot, summerin soimista unohtamatta. Aluksi tämä tapahtui satunnaisesti. Varasin ajan kahdesti Laakkoselle. Asialle ei voinut kuitenkaan tehdä mitään, koska kyse oli tilapäisestä häiriöstä. Lopulta viasta tuli jatkuva. Lähes kaikki varoitusvalot paloivat tai vilkkuivat sekä summeri parkui taukoamatta. Sain ajan Laakkoselle noin 2-3 vk kuluttua. Samana aamuna huoltoon lopulta mennessäni, vika loppui. Auto oli huollossa vrk ja hakiessani kuulin, ettei mitään voida tehdä, koska vika ei ole päällä ja kyseessä tilapäinen häiriö. Startatessani autoa pihalla häiriö jatkui. Hain huoltomiehen paikalle, että voisitko nyt todentaa vian? Totesi jotain olevan vialla, mutta pitäisi varata aika uudelleen, joita oli saatavissa n 3 vk päästä. Lopulta palautin hänen autoon unohtamansa työkalut, kuten monella aiemmallakin kerralla. Lopulta varasin huollon toiseen käyttämääni firmaan ja totesin, ettei Laakkonen kykene asiaa hoitamaan. Vein auton sinne ja todettiin (jonkun) maajohdon olevan huonossa kontaktissa.

Tässä siis muutamia mieleeni palautuneita asioita kahden vuoden takuun ajalta. Autoni unohdettiin huoltaa 3-4 tänä aikana, jonka johdosta minun piti varata aika luonnollisesti uudestaan. Näiden kahden vuoden aikana rakennetun henkilökohtaisen luottamussuhteen johdosta, en ole vienyt kertaakaan omaa autoani huoltoon kyseiseen firmaan, enkä myöskään aio ostaa heiltä autoja, mikäli hinta ei ole ratkaisevasti pienempi. Näin ei ole ollut koskaan.

Aikoinani ystävällisesti lähetin palautetta monien moneen kertaan pieleen menneiden korjausten jälkeen kysyen, että oliko asiat menneet heidän mielestään heidän laatujärjestelmän mukaisesti. Vastaukseksi sain koppavan vastauksen, ettei heidän toiminnassaan ole moitittavaa. Pakkohan minun oli heidän päällikkönsä sanaa silloin uskoa. Onneksi omassa kaupungissani on toisella firmalla VAG merkkihuolto, joka on myös ollut hieman halvempi, enkä ole joutunut moittimaan toimintaa kertaakaan viimeisen 15v aikana.

Pahoittelen, mikäli kokemukseni närkästyttää jotain, mutta näillä mennään. Ei koskaan Laakkoselle.
Nykyiset ja ajamani km:
Seat Leon 1.5 TGI -20, 29tkm->

Menneet:
Seat Leon ST TGI, 0-196000tkm
Audi TT 3.2 2006: km 18 -> 70tkm
VW Golf Variant TDI 2010: km 41 000
Audi A3 Business Sport 150 TDI 2014: km 120 000
Scirocco TDI 2010: km 190 000
Seat Leon 130 TDI 2003: km 210 000

passo_s

Suomen autohuolto huoltaa nykysin työsuhde volsuni.Laakkonen kun ei vastaa puhelimeen , kun on resurssipula.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pxu - 14.06.18 - klo:23:33
Pari tarinaa VW moottoreista ja Laakkosesta

Ensin VW: työpaikkani hankki useita diesel transporttereita 2013.  Lähes kaikkiin niistä jouduttiin vaihtamaan moottorit 30-40 tkm välein. Miksi siis vaihtaa öljyjä kun voi vaihtaa koko moottorin. Tosin öljynkulutus oli niin huimaa ennen koneenvaihtoa, että varmaan pelkkä suodattimen vaihto olisi riittänyt muutenkin. Edes Laakkonen ei vaivautunut lopussa ottamaan autoja kulutuksen seurantaan 3-4 moottorin jälkeen. Kaikkia muitakin lähes käsittämättömiä vikoja autoissa oli jatkuvasti, mutta ne jääköön huomioimatta. Tätä jatkui kunnes tilalle tulivat toisen merkitset autot. Autoissa onneksi oli huolenpitosopimukset, joten siitä ei tarvinnut enempää kiistellä. Autoja vain olisi pitänyt ostaa tuplamäärä tarpeeseen nähden koska puolet oli aina pajalla.

Sitten Laakkonen, ennen kaikkea huolto.

Aluksi mainittakoon, että kokemukseni ovat tietyn alueen toimijasta ja useamman vuoden takaa ja on mahdollista, että toimintaa olisi kehitetty.

Työpaikallani oltiin huoltoon aivan tyrmistyneitä, tuttavistani kukaan ei osannut koskaan kertoa mitään positiivista ao. huoltopaikasta.

Sitten niitä joitakin omia kokemuksiani huollosta.

Ostin 2003 auton uutena ao. Liikkeestä. Lasit piti tummentaa, mutta unohtui. Vein auton uudestaan laitettavaksi. Viikko siitä kynnen kokoinen pala lohkesi maalia lokasuojasta uudesta autosta. Maalasivat yli viikon ja kuulemma viimeisellä yrityksellä onnistuivat, ennenkuin olisivat luovuttaneet. Operaation seurauksena ajovalon pesuri alkoi vuotaa nestettä. Vein uudestaan korjattavaksi. Ekalla kerralla ei onnistunut. Vein uudestaan, mutta silloin rikkoontui etumaski. Vein siis jälleen kerran ja jotain tapahtui myös silloin (en muista) mutta kerroin todella jo tarvitsevani autoa ja on pakko saada se jälleen ajoon.  (Näiden taidonnäytteiden jälkeen käytin autoa maksullisissa huolloissa toisessa firmassa, mutta takuuhuollot teetin täällä ollessani töissä).

Käytin autoani toisessa  firmassa maksullisessa määräaikaishuollossa, jossa varmennettiin, että kuskin penkin lämmitys ei toiminut. Varasin ajan Laakkoselle ja kerroin asiasta. Lupasivat tilata osat. Vein auton ja seuraavana päivänä autoa hakiessani kuulin, ettei heillä ollutkaan osaa millä korjata. Ja sitten tietysti sama uusiksi.

Autostani varastettiin ”pölykapselit” tms ja soitin heille löytyykö varastosta. Kuulemma löytyy hyllystä. Kerroin että olen 10 min päästä siellä. Ei löytynytkään.

Autossani alkoivat palaa jarrujärjestelmän ja monen muunkin häiriön merkkivalot, summerin soimista unohtamatta. Aluksi tämä tapahtui satunnaisesti. Varasin ajan kahdesti Laakkoselle. Asialle ei voinut kuitenkaan tehdä mitään, koska kyse oli tilapäisestä häiriöstä. Lopulta viasta tuli jatkuva. Lähes kaikki varoitusvalot paloivat tai vilkkuivat sekä summeri parkui taukoamatta. Sain ajan Laakkoselle noin 2-3 vk kuluttua. Samana aamuna huoltoon lopulta mennessäni, vika loppui. Auto oli huollossa vrk ja hakiessani kuulin, ettei mitään voida tehdä, koska vika ei ole päällä ja kyseessä tilapäinen häiriö. Startatessani autoa pihalla häiriö jatkui. Hain huoltomiehen paikalle, että voisitko nyt todentaa vian? Totesi jotain olevan vialla, mutta pitäisi varata aika uudelleen, joita oli saatavissa n 3 vk päästä. Lopulta palautin hänen autoon unohtamansa työkalut, kuten monella aiemmallakin kerralla. Lopulta varasin huollon toiseen käyttämääni firmaan ja totesin, ettei Laakkonen kykene asiaa hoitamaan. Vein auton sinne ja todettiin (jonkun) maajohdon olevan huonossa kontaktissa.

Tässä siis muutamia mieleeni palautuneita asioita kahden vuoden takuun ajalta. Autoni unohdettiin huoltaa 3-4 tänä aikana, jonka johdosta minun piti varata aika luonnollisesti uudestaan. Näiden kahden vuoden aikana rakennetun henkilökohtaisen luottamussuhteen johdosta, en ole vienyt kertaakaan omaa autoani huoltoon kyseiseen firmaan, enkä myöskään aio ostaa heiltä autoja, mikäli hinta ei ole ratkaisevasti pienempi. Näin ei ole ollut koskaan.

Aikoinani ystävällisesti lähetin palautetta monien moneen kertaan pieleen menneiden korjausten jälkeen kysyen, että oliko asiat menneet heidän mielestään heidän laatujärjestelmän mukaisesti. Vastaukseksi sain koppavan vastauksen, ettei heidän toiminnassaan ole moitittavaa. Pakkohan minun oli heidän päällikkönsä sanaa silloin uskoa. Onneksi omassa kaupungissani on toisella firmalla VAG merkkihuolto, joka on myös ollut hieman halvempi, enkä ole joutunut moittimaan toimintaa kertaakaan viimeisen 15v aikana.

Pahoittelen, mikäli kokemukseni närkästyttää jotain, mutta näillä mennään. Ei koskaan Laakkoselle.

En siis ole ainoa jolla on tuon firman kanssa viha-rakkaussuhde.

Parasta on mekaanikon kommentit: Vittu nämä piip on paskoja autoja  ;D.

Ja vaikka menit toimarin kanssa keskustelemaan asiasta, niin ei kiinnostanut paskan vertaa. Mulla olisi myös paljon muuta kerrottavaa, mutta ei jaksa! Ei niitä kiinnosta, kun idiootit käyttävät edelleen valohoidossa autojaan  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Pxu

Karpalle mielenkiinnosta, että mullakin oli samanlainen Suska 93-2003😏
Nykyiset ja ajamani km:
Seat Leon 1.5 TGI -20, 29tkm->

Menneet:
Seat Leon ST TGI, 0-196000tkm
Audi TT 3.2 2006: km 18 -> 70tkm
VW Golf Variant TDI 2010: km 41 000
Audi A3 Business Sport 150 TDI 2014: km 120 000
Scirocco TDI 2010: km 190 000
Seat Leon 130 TDI 2003: km 210 000

a4b8

Laakkosen autoliikkeitä on n 25 kpl. Mistähän on kyse?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

vwmies

Olen joskus kuullut - mutta en muista mistä, että kun Laakkonen on valovuosia toiminut VW:n edustajana - niin se saisi ostaa autot tehtaalta suoraan ilman maahantuojaa. Onko joku muu paremmin perillä asiasta ? Tämä voisi ehkä selittää jotain. Aina kun käy marmorilla jonkun ongelman tai "ominaisuuden" kanssa valittamassa, vastaus kuuluu: "Toimimme tehtaan ohjeiden mukaan". Maahantuoja toki edustaa tehdasta ja "paimentaa" sekä kouluttaa jälleenmyyjiä, tästä ei kai ole erimielisyyttä.
Yritetään pärjätä.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 16.06.18 - klo:09:43
Laakkosen autoliikkeitä on n 25 kpl. Mistähän on kyse?
Eihän niitä kannata eritellä. Sama asia jos jollain on Skoda paskana, niin kyllähän ne koko VAG-konsernin tuotteet ovat paskoja.  8)

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.06.18 - klo:10:07
Eihän niitä kannata eritellä. Sama asia jos jollain on Skoda paskana, niin kyllähän ne koko VAG-konsernin tuotteet ovat paskoja.  8)

Juuri näin, kuten TSI jo vuodesta 2006 hamaan tulevaisuuteen!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Jultsu

No en nyt tiedä, kyllä kai TSI-vehkeitä uskaltaa ostaa jo 15 vuoden kuluttua, samalla tavalla kun nykyään kai uskaltaa jo ostaa Opelinkin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 16.06.18 - klo:12:47
nykyään kai uskaltaa jo ostaa Opelinkin.

Yks kaveri olis valmis väittelemään tohtoriksi tästä aiheesta  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Pxu

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 16.06.18 - klo:09:43
Laakkosen autoliikkeitä on n 25 kpl. Mistähän on kyse?

Noh ei varmaan ole viisasta nimetä paikkoja, mutta sanotaanko, itä-Suomen läntisestä osasta löytyy kyseinen huolto. Jos joku haluaa haasteita lisää eloonsa niin voin yksityisesti antaa tarkemmatkin koordinaatit😉

Kokemuksesta kuitenkin kerron, että mikäli vaihtoehtona on huollattaa auto jollain muulla firmalla niin tuskin on ainakaan huonompi/kalliimpi.
Nykyiset ja ajamani km:
Seat Leon 1.5 TGI -20, 29tkm->

Menneet:
Seat Leon ST TGI, 0-196000tkm
Audi TT 3.2 2006: km 18 -> 70tkm
VW Golf Variant TDI 2010: km 41 000
Audi A3 Business Sport 150 TDI 2014: km 120 000
Scirocco TDI 2010: km 190 000
Seat Leon 130 TDI 2003: km 210 000

Pxu

Kerrottakoon vaikka yksi tarina lisää firmani autojen ongelmasta: oikea takajarru haisi aina, paloja ja levyjä kului. Syyksi kerrottiin että ajamme niin kovaa jatkuvasti ja luistonesto joutuu olemaan päällä taukoamatta ja siksi oikea takajarru kuluu. Hmm, sillä alitehoisella pakulla sellainen ralli olisikin melko haastavaa. No lopulta kuitenkn selvisi muutamien levyjen ja palojen jälkeen että siinä olikin vika, koska se laahaa jatkuvasti👀
Nykyiset ja ajamani km:
Seat Leon 1.5 TGI -20, 29tkm->

Menneet:
Seat Leon ST TGI, 0-196000tkm
Audi TT 3.2 2006: km 18 -> 70tkm
VW Golf Variant TDI 2010: km 41 000
Audi A3 Business Sport 150 TDI 2014: km 120 000
Scirocco TDI 2010: km 190 000
Seat Leon 130 TDI 2003: km 210 000

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy