Luokittelematonta keskustelua Audista

Aloittaja Flat, 04.12.09 - klo:08:07

« edellinen - seuraava »

Flat

Monet ovat kenties törmänneet tämän herran valokuviin netissä. Kyllä on sellaisia namupaloja tarjolla että huuli on pyöreänä aina yhä uudestaan ja uudestaan

tässä linkki kuviin, kannataa selata läpi joka sivu !

http://www.flickr.com/photos/64521074@N04/page2/

Wilburi

Kyllä tänään taas harmitti, että joutuu autoja ostamaan duunarin palkalla. Tarhasta, kun menin hakemaan työpäivän jälkeen lapsia, niin matkalla Audi S8 kiilasi edelle kovalla vauhdilla. Hieman hymyilytti, mutta ajattelin, että kaveri päästää vähän työviikon höyryjä pihalle. Tarhan pihaan kaarrettuani takanani tullut auto parkkeerasi viereen ja huomasin, että sehän on todella hieno Audi S3. No tarhasta pois lähtiessäni viereen tuli Audi S4. Siinä vaiheessa rupesi viimeistään harmittamaan, miksi ei itsellä ole varaa hankkia kunnon autoa?  :(
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kvee

LainaaKirjoittanut: Wilburi 
Siinä vaiheessa rupesi viimeistään harmittamaan, miksi ei itsellä ole varaa hankkia kunnon autoa?   

Kaikki on niin suhteellista. Joku ajattelee sinun autostasi samalla tavalla, ja suurimmalle osalle kai löytyy se "hieno johon ei ole varaa". Jos jotain oikein kovasti haluaa, sen luultavammin saa - ylilyöntejä lukuunottamatta - vaikka sitten jostain muusta joutuisikin tinkimään. Hyvänä puolena "köyhäilyssä" on se, että osaa arvostaa tuollaisia keskimääräistä parempiakin automerkkejä, eli kaiken ei tarvitse olla ultraspesiaalia.

Jos nyt teet päätöksen että 5 vuoden päästä sinulla on uusi S4 niin luultavammin alat tekemään asioita niin, että se toteutuu  ;). Joo...ehkä tää oli tällainen järkevän tylsä vastaus, suotakoon näin Pe iltana.

Markku J

Kvee kirjoitti varsin osuvasti. Noinhan se menee. Itselläkin joskus oli mielessä / unelmissa S4. Sitten totesin, että tämän ikäisen unelma taitaakin olla pappa-auto A7. Otin hiukan pankkilainaa ja hankin sen. Seuraaviakin unelmia on monia, mutta katsotaan niitä talouden salliessa. Meillä on pienessä perheessäni (toinen kierros) arvot nyt hiukan eri mallissa, kun on pieni poika (1v 1 kk) vanhoilla päivillä ja puoliso pitkällä hoitovapaalla.

Kvee

Markun autohistoria toimii erinomaisena parametrinä unelma-autosta 80-90% Suomalaisista. Kertomasi tilanne tosiaan muuttaa arvomaailmaa, eikä ne omat autohankinnat ole enää ykkösenä.
Kun ei ikinä ole ollut realistista miettiä, että voisi ostaa minkä tahansa auton niin ei oikein osaa sanoa, mikä olisi se unelma-auto. Useimmiten se on ollut se, mihin on kulloinkin ollut varaa, ja mikä on tuntunut sillä hetkellä itsestä hienolta. Tunne vaan kestää sen 6-12 kk...tai jopa melkein 1.5 v voinee päästä suuremmin seuraavaa autoa pohtimatta. Tietty tällä palstalla poikkeuksia, joilla kyseinen sykli on paaaaaljon nopeampi  :D

Flat

LainaaSeuraaviakin unelmia on monia, mutta katsotaan niitä talouden salliessa. Meillä on pienessä perheessäni (toinen kierros) arvot nyt hiukan eri mallissa, kun on pieni poika (1v 1 kk) vanhoilla päivillä ja puoliso pitkällä hoitovapaalla.

Haaveet tulee ja mennee. Meillä vaimo on ollut 8 v hoitovapaalla ( 3 X) ja olemme sopineet juuri, että pojat saavat kotihoitoa jatkossakin. Vaimo on lupanut uhrautua tämän asian vuoksi. Sanoo itsensä irti ensi kesänä , jotta saa olla nuorimman kanssa kotona jatkossakin, todennäköisesti kouluikään saakka. Aikamoinen uhraus mielestäni.

Meikäläiset autohaaveet ovat saanneet takapakkia tuon asian vuoksi ja kun kämmppäkin on vaihtumassa isompaan. Autoja katsellaan sitten joskus taas.....

LainaaSiinä vaiheessa rupesi viimeistään harmittamaan, miksi ei itsellä ole varaa hankkia kunnon autoa?  
Niin, kaikkea ei voi saada....mutta eihän niin pidäkkään olla. Se pistää yrittämään kovemmin  ja ennenkaikkea anta mahdollisuuden haaveilemaan paremmasta.....

urkki

Itse olen päätynyt ajatteluun, että käyttöautot eivät ole ihan niitä unelmien huippuautoja, vaan laitteita joita on kiva ajaa ja tuottavat sen riittävän tyydytyksen. Erikseen on sitten tallissa ne "unelmalaitteet", joilla harrastetaan, ja joita vaalitaan ja kunnioitetaan niiden arvon mukaisesti.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Kvee

LainaaKirjoittanut: Flat 
Meikäläiset autohaaveet ovat saanneet takapakkia tuon asian vuoksi ja kun kämmppäkin on vaihtumassa isompaan. Autoja katsellaan sitten joskus taas.....

Perhe on hyväksyttävää laittaa jopa autonvaihdon edelle  :)

LainaaKirjoittanut: urkki 
Itse olen päätynyt ajatteluun, että käyttöautot eivät ole ihan niitä unelmien huippuautoja, vaan laitteita joita on kiva ajaa ja tuottavat sen riittävän tyydytyksen. Erikseen on sitten tallissa ne "unelmalaitteet", joilla harrastetaan, ja joita vaalitaan ja kunnioitetaan niiden arvon mukaisesti.

Tilanteen mukaan...eihän sitä kukaan tiedä, mikä on tilanne vaikka viiden vuoden päästä, vaikka olisin samassa tilanteessa?

rob-s

LainaaSeuraaviakin unelmia on monia, mutta katsotaan niitä talouden salliessa. Meillä on pienessä perheessäni (toinen kierros) arvot nyt hiukan eri mallissa, kun on pieni poika (1v 1 kk) vanhoilla päivillä ja puoliso pitkällä hoitovapaalla.

Vaikka autot kiinnostavat minuakin todella paljon, niin on tärkeämpiä asioita elämässä. Tärkein on minullekin perheen vointi ja hyvinvointi. Viimeisillä rahoilla ei ole meillä pitkään aikaan osteltu autoja (eikä lainoilla) eli jätetään monet autot unelma-asteelle:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pekka T

Unelmia pitää aina olla, ehkä ne vielä jonain päivänä toteutuukin.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jotpee

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 18.11.11 - klo:22:17
Vaikka autot kiinnostavat minuakin todella paljon, niin on tärkeämpiä asioita elämässä. Tärkein on minullekin perheen vointi ja hyvinvointi. Viimeisillä rahoilla ei ole meillä pitkään aikaan osteltu autoja (eikä lainoilla) eli jätetään monet autot unelma-asteelle:)
Juuri näin.

Omani on jonkun mielestä kallis premium-brassailuväline. Minulle se on hyvälaatuinen käyttis-perheauto. Halusin hyvälaatuisen, kompaktin ja tehokkaan nelivedon.  Nyt sellaiseen oli varaa ilman lainarahaa. Vaimo on tosin (tästäkin) eri mieltä, Passat tms. olisi ollut kuulemma ihan riittävä ja hintaerotuksella olisi saatu vaikka kiva keittiöremontti!

Vietän sen verran aikaa auton ratissa ihan työni takia, että haluan sen olevan niin miellyttävää kuin mahdollista. Ja onhan se hauskaa joskus vähän revitellä  8)
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

Wilburi

Samalla, kun tulee vedettyä kalsarikännejä, niin katson Top Gearin parhaita paloja. Jeremy hehkuttaa Audi R8:ia minkä pystyy. Siinä on kyllä sellainen auto, jonka hankkisin, jos pankkitilillä olisi riittävästi katetta. R8 on loistava superurheilauto, erilainen ja siinä on jotain mitä monessa muussa superautossa ei ole. Toki Ferrariin tai Lamboon on aika vaikeaa verrata, mutta siltikin. Jeremy mukaan auto on huikaisevan upea, jopa niin upea etten ole Jeremyn nähnyt aiemmin nuolevan mitään muuta autoa.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

beedro

Löytyykö foorumilta Audien värkkäämiseen vihkiytynyttä sähkömiestä? Tarkoitus olisi laittaa tuohon tötteröön lisävalot keulalle ja pitäisi saada tietää herätevirran rosvouspaikka. Autossa bi-xenonit ja jossain vaiheessa liikkeestä kyselin asiaa. Liikkessä kertoivat, että herätteen voi ottaa ajovalon moottorilta, joka säätelee lampussa avautuvaa kauhaa. Nyt siis tarvitsisin tarkan johdon paikan, mistä heräte löytyisi. Autona -07 Q7.

Wilburi

Osaako joku sanoa mikä vanne kyseessä? Eli onko Audin vai jonkun muun VAG-tuotteen kopiovanne? Ei taida ainakaan Audin vannemalli olla kyseessä?

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/12665/SVF+130-8x17-5x112-et26/

qmckone

A4 2.0Tq

jotpee

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 24.11.11 - klo:13:40
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hurja-ulosajo-neljasta-metrista-keskella-helsinkia/art-1288430646049.html

Onneks ei ollu ihmisiä suojatiellä kohdalla. Meni liki aavitosta.
Tämähän kuuluisi toiseen topiciin: automerkin vaikutus liikennekäytökseen. Tyypillinen Audi-mies, ei väistä edes teräskaidetta  :P
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

Flat

RTWteam

Eivät kuitenkaan ole laittaneet led-tekniikkaa hälyvaloihin. Suomen poliiseilla kyseinen tekniikka jo löytyy.

Neppis

Vaikuttaa äkkiseltään aika edulliselta A8:lta: -09, 3.0TDI lang, suomiauto, ajettu 37 000, hinta 72 900.

http://www.nettiauto.com/audi/a8/3912214
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Vähän ajettu ja aika hyvin varusteltu. Mutta olen nyt tullut siihen tulokseen omalta kohdaltani, että eniten ajamisen iloa (Bemun sloganin tyyliin) on minulle tarjonnut A4 q ja 335 CiA. Tämä seiskakin alkaa olla hiukan liian iso "lahna" ollakseen sellainen käteenkäypä ja hiukan sporttinen. Minulle kai parhaat vaihtoehdot olisivat A4 tai BMW 3 -sarja. Kompakteja autoja, joissa kuljettaja kokee olevansa "osa autoa".

Ton-1

^ Itse olen aina ollut kompaktien ja sopivan tehoisten autojen perään, alkaa tämä B7:skakin olemaan jo 'tonnikeiju' ja se minkä painossa menetät ei ole pelkästään voimalla korvattavissa, kevyempi on helpommin hanskassa, parhaan ajonautinnon kait tähän mennessä antanut Mazda Sport Saloon 2.o GTI (alle 1200 kg/ n. 150 hv) juurikin keveytensä kautta.

Tai voi olla että alkaa aika kuultaa muistot.  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.12.11 - klo:21:20
Vähän ajettu ja aika hyvin varusteltu. Mutta olen nyt tullut siihen tulokseen omalta kohdaltani, että eniten ajamisen iloa (Bemun sloganin tyyliin) on minulle tarjonnut A4 q ja 335 CiA. Tämä seiskakin alkaa olla hiukan liian iso "lahna" ollakseen sellainen käteenkäypä ja hiukan sporttinen. Minulle kai parhaat vaihtoehdot olisivat A4 tai BMW 3 -sarja. Kompakteja autoja, joissa kuljettaja kokee olevansa "osa autoa".

Itselleni nykyinen A6 tuntuu just sopivalta - ketterä kaupungissa, vakaa maantiellä ja mahtuu talliin.  :)

Toi A8 vaikuttaa tosiaankin kohtuu edulliselta ja voisi hintansa puolesta olla vaihtoehto uudelle A6:lle. Itse kyllä siltikin päätyisin empimättä uuteen autoon.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

vasara

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 07.12.11 - klo:21:09
Vaikuttaa äkkiseltään aika edulliselta A8:lta: -09, 3.0TDI lang, suomiauto, ajettu 37 000, hinta 72 900.

Tyylikäs auto, mutta tuo korimalli on tullut jo vuonna 2003, joten vanhahtavalta näyttää auttamatta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 07.12.11 - klo:23:15
Tyylikäs auto, mutta tuo korimalli on tullut jo vuonna 2003, joten vanhahtavalta näyttää auttamatta.

Samaa minäkin ajattelin. Karseet vanteet vielä korostavat tätä fiilistä. Jos nyt äkkiseltään vertaa halvempaan pikkuveljeensä:

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 07.12.11 - klo:21:32
^ Itse olen aina ollut kompaktien ja sopivan tehoisten autojen perään, alkaa tämä B7:skakin olemaan jo 'tonnikeiju' ja se minkä painossa menetät ei ole pelkästään voimalla korvattavissa, kevyempi on helpommin hanskassa, parhaan ajonautinnon kait tähän mennessä antanut Mazda Sport Saloon 2.o GTI (alle 1200 kg/ n. 150 hv) juurikin keveytensä kautta.

Tai voi olla että alkaa aika kuultaa muistot.  :P
Onhan se näin. Vaikkei mistään varsinaisista tykeistä olekaan kokemusta niin pihassa oleva 2.0TDIe A4 Avant on paperilla samaa luokkaa kulkupuoleltansa kuin meikäläisen Golffi, mutta kun autojen omamassat ovat tosiaan 1165kg vs 1600kg niin eron huomaa. Onhan se Audi ihan kiva ajaa mutkatiellä ja yleisestikin periaatteessa ihan jees, mutta Golffi on vain jotenkin niin paljon hauskempi ajettava.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 07.12.11 - klo:21:09

Potentiaalisena ostajana minä säästäisin vielä vähän aikaa ja ostaisin tällaisen:

http://www.nettiauto.com/audi/a8/4370053

On melkoinen laiva tämä A8. Vaikutelma jotenkin korostuu apukuskin puolelta otetussa kuvassa, sillä keskikonsoli on suorastaan valtava.

Ranssi

Qrmu

Onpa tuo 2009 A8 jo vanhentuneen näköinen. Jopa tarpeeksi varusteltu A4 B8 on näyttävämpi sekä ulkoa että sisältä.

Toisaalta tuollaisen ison auton näyttävyys on vaikea saada valokuvissa esille. Pitäisi olla A3 tms vieressä vertailukohtana.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy