kokemuksia 1,6 tdi cr

Aloittaja SimoMarink, 22.12.09 - klo:10:15

« edellinen - seuraava »

purtsi83

Kyllähän tämä ongelma on jo melko mittava ja huomattu merkkihuollossa johtuen tuosta kattavasta vastaantulosta. Eipä vielä ole kuulunut soittoa merkkihuollosta, että joko voi laitteen noutaa ja päästä jännittämään lopputulemaa ratin taakse.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.06.14 - klo:11:38
Oliko 1.6 TDI ?
Ajoitko pätkää vai pitempää matkaa nuin yleisesti ottaen ?
Pätkäajolla luulisi tukkeutuvan aijemmin.
Ongelma vaikuttaisi olevan aika yleinen 1.6 TDI myllyissä.
Pitäisi saada eliminoida koko härveli käytöstä.  >:(

Varmaa olisi ihan fiksua ajaa välillä koneen tukot ulos pakoputkesta jos pelkkää pätkäasjoa harrastaa? Ei mikään ihme jos auto ei lämpene ja kierroksia ei välillä anneta, sit itketään kun mikään ei kestä. Omassa octaviassa 140tkm eikä mitään egr vikaa.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Leonisti

2010 Leonista se meni heti autoa ostettaessa 80tkm ajettuna. Seatilta ei tultu asiassa vastaan. Myyjäliike korvasi osan ja minä maksoin työn. Nyt ajettu kaksi vuotta vaihdosta ja mittarissa 163tkm. Ei ongelmaa tällä hetkellä.

Osa työläs vaihtaa kun apurunko täytyy irrottaa tieltä että osan voi vaihtaa tai näin minulle ainakin tiskillä kerrottiin.
Seat Leon 1.6 tdi Ecomotive Style 2010

purtsi83

Tästä tulikin nyt vähän kalliimpi ongelma..auton ECU on päättänyt tiensä, joten halvalla jatketaan ja tässä syy useisiin vikakoodeihin. Kyseessä siis B7 Passat, joten Skoda-miehet voi olla rauhassa :) Uuden ECU:n hinta yli 1800 â,¬. Kiitos

Mtyy

Lainaus käyttäjältä: purtsi83 - 26.06.14 - klo:14:52
Tästä tulikin nyt vähän kalliimpi ongelma..auton ECU on päättänyt tiensä, joten halvalla jatketaan ja tässä syy useisiin vikakoodeihin. Kyseessä siis B7 Passat, joten Skoda-miehet voi olla rauhassa :) Uuden ECU:n hinta yli 1800 â,¬. Kiitos

Otappa yhteys tuonne www.sercap.fi ennenkuin ostat uutta ecua. Vanhankin voi saada korjattua!
Itse lääkitty CR-V 140hp/340Nm -> 180hp/400Nm+DPF OFF / OULU
Vikakoodien luku ja tehonlisäykset
Yhteydenotot: pm / @ / www / puh

purtsi83

Kiitos vinkistä. ECU vaihdettiin lopulta myyjäliikkeen laskuun. Boksi näytti siltä kuin olisi uinut vuoden verran meressä, alumiinikotelo oli aivan hapettunut.

Nyt vielä kun saisi selville, että onko auton kytkimessä jotain vikaa. Selvä värinä kytkinpolkimessa vaihdettaessa mietityttää..tai sitte on vain ominaisuus, kuten merkkihuollossa totesivat.

Sheinonen

Lainaus käyttäjältä: purtsi83 - 25.06.14 - klo:09:02
Jopa näitä moottoreita nyt vaivaa samat huolet. Autoon vaihdetaan tänään EGR-venttiili ja seurataan taas tilannetta..huolto ilmoitti suoraan tuosta kampanjasta, että osa maksetaan täysin sekä sitten puolet työstä. Kovasti huolto vakuutteli, että kaikki ECUn, jarru- sekä kytkinanturin sekä muut ongelmat johtuvat tuosta lauenneesta EGR:stä. Jostain löysin tiedon, että osa maksaa hieman yli 600 â,¬ ja huollon mukaan vaihto vie 6 tuntia.

EGR:n ilmoitus tuli vasta ihan viime tipassa ennen muita huolia, jota edelsi anturiongelmat. Kovalla vesisateella tilanne paheni ja sain sitten todellisen joulukuusen.

Helpottaa heti, kun löytyy kohtalotovereita :)

Onko tuolla joku yleinen kamppis et saa osat firman piikkiin? Ittellä porsi eilen EGR ja kävin tänään kyselemässä hintoja vaihdolle. Laakkosella työt 500-700â,¬ + osat reilu 400â,¬
Autollahan on jo suunnilleen sisäänajettu 2010 Octavia ja mittarissa 285500km

hansolo

#427
Itseäni kiinnostaisi myös purtsi83:n mainitsema kamppis. Kampanjanumero? Omalla kohdalla vastaantulo oli vain osa puoleen hintaan ja työt jäi kokonaan itselle maksettaviksi. Ihanan kallista. Auto on 2010 malli ja ongelman aikaan mittarissa oli vain 77 tkm.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

purtsi83

Minulle ilmoitettiin suoraan muiden huoltojen ohessa tuosta EGR:n vastaantulosta, kun sen vaihtaminen oli tarpeen. Erikseen en kuullut mitään kampanjanumeroita, mutta voin yrittää kyllä etsiä kuitin jostain, jos siellä olisi maininta.


Patomursu

Lainaus käyttäjältä: purtsi83 - 24.10.14 - klo:11:34
Minulle ilmoitettiin suoraan muiden huoltojen ohessa tuosta EGR:n vastaantulosta, kun sen vaihtaminen oli tarpeen. Erikseen en kuullut mitään kampanjanumeroita, mutta voin yrittää kyllä etsiä kuitin jostain, jos siellä olisi maininta.

mielenkiinnolla lisää tietoa. oma menossa kohta 150tkm huoltoon eikä vielä egr vikoja ole ollut :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Kama_

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 26.10.14 - klo:20:41
mielenkiinnolla lisää tietoa. oma menossa kohta 150tkm huoltoon eikä vielä egr vikoja ole ollut :)

Samoin!!! Itsellä sama tilanne että 150tkm huolto häämöttää... Pitänee melkein kysellä korjaamolla miten ovat kyseisissä tilanteissa toimineet... Samalla pyytää tarkistamaan jakopäänhihnan kunto, kun täällä pohjois-pohjanmaalla asustan.

purtsi83

Nuo muut huollot eivät siis olleet määräaikaishuoltoja, vaan aikaisemmin täällä ihmettelemiäni ongelmavyhtiä. Merkkihuolto päätti alkaa purkamaan tuota ongelmaa ensin EGR:stä ja sitten vasta myönsivät ECU:n olevan syyllinen..tarina ei kerro, että oliko EGR ylipäätään hajalla.

EGR:n vaihdon tarpeen noustessa, ilmoittivat tuon vastaantulon.

Pakko korjata tuo periaate, että ette suoraan lähde vaatimaan osan vaihtoa :)

hansolo

Taas meni muutama vuosi ilman varsinaisia autohuolia. Nyt hajosi kuitenkin DPF:n eropaineanturi ja se täytyi vaihtaa. Ajettu n. 123 tkm. Parina päivänä loimotti vikavalot: ensin vilkkui pitkään hehkun vikavalo ja sitten seuraavana päivänä paloi yhtäjaksoisesti pakokaasujen jälkikäsittelyn vikavalo.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Iso-Jaska

^Tuon anturin oli edellinen omistaja vaihtanut nykyiseen kulkineeseeni varmuuden vuoksi, kustannus muistaakseni kuitissa n. 60â,¬.

Muuten on kyllä 1,6 dieseli ollut erittäin positiiivinen kokemus. Parin kk:n aikan ajanu 10 tkm ja ihan menee siinä kuin edellinen 2007 vuoden 1,9 Tdi Pd (BXE-moottorikoodia kantanut kulkine). On mun mielestä suorituskykyisempi liikenteessä, tosin pikkukierroksilla ehkä heikompi kuin mainitsemani 1,9 Pd.

Polttoainetta vie n. 0,3 litraa vähemmän. On sekin 180 litran vuotuinen säästö. Tosin en tunne 1.6 CR:n talvikulutusta, vielä. Vertailukohdat on hyvä, sillä ex. oli varustettu webastolla, nykyinen Eberillä.
SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

hansolo

Viime viikolla kävi Octavia 180 tkm huollossa.

-Laaja huolto kaikkine suodattimineen + jarrunesteet.
-Takajarrulevyt ja palat uusiksi. Oikean takajarrun liu'ut/palat jumitteli jo aikaisemmin ja rasvaus/herkistely ei auttanut. Nyt meni sitten vaihtoon.
-Vasen takanapa uusiksi. Laakerit olivat huonossa kunnossa ja pitivät ulinaa.
-Jakopään tarkastus ja puhdistus. Huoltoneuvojan mukaan oli poikkeuksellisen hyvässä kunnossa ja ihmetteli asiaa. Vaihdettu 120 tkm huollon yhteydessä. Ajot kuitenkin 99% Oulun seudulla.

Samalla evättiin ns. "EA 189 diesel gate" -päivitys. Katsotaan jatkuuko muistutuslappujen tulo vielä maahantuojalta. Mitään erillisiä lappuja päivityksestä kieltäytymisen johdosta ei tarvinut täytellä. Virallinen Skoda myyjä/huolto kyseessä.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy