Volkkarin tsi- ja dsg-ongelmat

Aloittaja Guy69, 02.04.18 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

Guy69

Olen hankkimassa vuoden 2015 tai 2016 golfia (kaasu). Vieläkö noissa malleissa tsi-kone tai dsg on aiheuttanut ongelmia? Entä muita merkittäviä vikoja? Varusteiltaan ja ulkonäöltään näyttää soivalle pelille kohtuullisessa minulle sopivassa hintaluokassa.

pomo

Mikä moottori siinä on? Kylläpä ne taitavat olla jo ohi. Varmasti eriäviäkin mielipiteitä on. Osta semmoinen, joka on merkkihuollettu ajallaan.

Guy69

Lainaus käyttäjältä: pomo - 02.04.18 - klo:20:09
Mikä moottori siinä on? Kylläpä ne taitavat olla jo ohi. Varmasti eriäviäkin mielipiteitä on. Osta semmoinen, joka on merkkihuollettu ajallaan.

1,4 TSI 110 hv

pomo

Kaasupassateissa oli ollut ainakin Ruotsissa taksikäytössä jotain ongelmaa dsg:n kanssa? Taisivat kyllä olla vanhempia... Onko auto huollettu merkkihuollossa ja ajallaan? Sehän on nykyään se tärkein kysymyssä uudehkoa ostaessa ;D Korjaukset on kalliita, joten huoltohistoria kannattaa selvittää!

Guy69

Lainaus käyttäjältä: pomo - 03.04.18 - klo:10:37
Kaasupassateissa oli ollut ainakin Ruotsissa taksikäytössä jotain ongelmaa dsg:n kanssa? Taisivat kyllä olla vanhempia... Onko auto huollettu merkkihuollossa ja ajallaan? Sehän on nykyään se tärkein kysymyssä uudehkoa ostaessa ;D Korjaukset on kalliita, joten huoltohistoria kannattaa selvittää!

Ruotsin tuonteja tämäkin eli omistajalta ei tietoja saa. Autossa mittarissa n. 50 tkm eli montaa huoltoahan tuo ei kyllä mahdukaan.

jt

Ruotsin (Tukholman seudun) takseissa on ollut aikanaan Passateissa 7v-DSG:n kanssa ongelmia. Autoillahan ajetaan semmonen 400tkm ennenkuin pistetään myyntiin. Eiköhän nuo about 5-10v takaiset probleemat ole jo fixattu. Oma Passat on kaasu-Passat ja ollut jonkun aikaa taksina Tukholman seudulla, siihen on tehty DSG:n korjaus goodwill-korjauksena n. 200tkm kohdalla, joku osa niissä on vaihdettu kestävempään tms. Nyt kilometrejä on >260tkm ja ketju kaikkien dokumenttien mukaan alkuperäinen. Ketjut on kestänyt ilmeisesti paremmin kaasu-TSI:n kohdalla, varsinkin noissa uudemmissa ketju-kaasukoneissa (kun autoa etsi löytyi muutama 3C Passat (vm2008-2010) jossa ketju vaihdettu, muttei yhtään B7 Passattia). Golffin TGI-kone (110hp) on jakohihnalla, joten sen kanssa ei tarvi miettiä ketjua.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

svalkein

Lainaus käyttäjältä: Guy69 - 03.04.18 - klo:14:20
Ruotsin tuonteja tämäkin eli omistajalta ei tietoja saa. Autossa mittarissa n. 50 tkm eli montaa huoltoahan tuo ei kyllä mahdukaan.

Ajoin viime vuonna 10.000 huoletonta kilometriä saman tekniikan omaavalla Audi A3 g-tronilla; todella mukava ja jämäkkä peli, ei mitään murheita tuona aikana.

Kuten joku ylempänä jo kirjoitti on kone jakohihnalla ja pitäisi noilla kilometreillä olla tehtynä kolme huoltoa (huoltoväli 15 tkm), joka toisena vuorena tarkistetaan kaasulaitteisto (silmämääräisesti?).
M-B A250e -22

Guy69

No niin Golf Variant 1,4 TGI ostettu. Vm 2016. Ajettu 55tkm. Viimeisin huolto tehty muutama sata kilsaa sitten. Kone tuntuu yllättävän pirteälle. Ajotietokone näyttää kaasun keskikulutukseksi 3,4 kg/100km. Tuntuu kyllä kaikin puolin mainiolle pelille. Toki huomaa viimeistelystä, miksi ko. auto on maksanut uutena 30 k eur ja Mersu 60 k eur.

Jp_123

Semmonen ongelma ilmeni kun viikko sitten ostettu volkswaakken teki semmosen tempun että kaupan pihaan ajettaessa autossa haisi joku paha ja oli tiputtanu muutaman desin öljyä. Mistämoinen vois johtua? Töihinki pitäis päästä että uskaltaako ny lähtä sit ajamaan ollenkaan? Ei tiputtanu enään öljyä. Pahoittelut jos viesti meni vääräänpaikkaan nm. Uusi foorumilla. (1.6l automaatti bensa, vm2001.)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy