Octavia Combi 1.5tsi MY18

Aloittaja Lightunseen, 17.03.18 - klo:22:29

« edellinen - seuraava »

Lightunseen

Vähän päivitystä


Elikkä tosiaan, auto kävi tässä ohjelmisto päivityksessä ja eron kyllä huomaa. Mitään nykimisiä tms. ei enää ole ja muutenkin ero on kuin yöllä ja päivällä. Hieman hankala selittää, mutta tuntuu että auto lähtee esim. liikennevaloistakin paljon kevyemmin kuin mitä ennen. Joten kehoitan kyllä kyseisen softan päivityksen tekemään.

Kontin avaus/sulkuhan tehtiin samalla kertaa, tämä kustansi 30â,¬, joten ei ollut edes kovissa hinnoissa. Nyt kontin saa avautumaan ja sulkeutumaan sisänapista sekä avaimista. :) Nyt seuraavaksi odottaa sitten 1-Step myllytykset ja pinnoitteen laitto jahka uudet vanteet saapuvat, saa nekin sitten samalla kertaa suojattua.

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Lightunseen - 03.05.18 - klo:06:43
Vähän päivitystä


Elikkä tosiaan, auto kävi tässä ohjelmisto päivityksessä ja eron kyllä huomaa. Mitään nykimisiä tms. ei enää ole ja muutenkin ero on kuin yöllä ja päivällä. Hieman hankala selittää, mutta tuntuu että auto lähtee esim. liikennevaloistakin paljon kevyemmin kuin mitä ennen. Joten kehoitan kyllä kyseisen softan päivityksen tekemään.

Kontin avaus/sulkuhan tehtiin samalla kertaa, tämä kustansi 30â,¬, joten ei ollut edes kovissa hinnoissa. Nyt kontin saa avautumaan ja sulkeutumaan sisänapista sekä avaimista. :) Nyt seuraavaksi odottaa sitten 1-Step myllytykset ja pinnoitteen laitto jahka uudet vanteet saapuvat, saa nekin sitten samalla kertaa suojattua.

Onko autosi manuaali vai automaatti? Voisi olettaa, että omassa on viimeisimmät päivitykset kun tehtaalta aikanaan valmistuu. Missä päin Suomea ja missä liikkeessä tekivät sinulle tuon takaluukun päivityksen? Pitäisi itselle sitten saada sama päivitys omaan autoon.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Lightunseen

Automaatti on. Ja voipi olla, kylläpä sen sitten huomaa jos pientä nykimistä on havaittavissa, ja silloin vain hurauttaa liikkeeseen. Takaluukun avaus koodattiin Rinta-Joupilla, Rovaniemellä.

tommyt

Softapäivitys tehty ja nyt pystyy ajamaan kävelyvauhtia ykkösellä ilman hytkymistä. Voisi sanoa että auto tuntuu nyt sellaiselta kuin sen olisi pitänytkin tuntua.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

DSL

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 04.05.18 - klo:21:12
Softapäivitys tehty ja nyt pystyy ajamaan kävelyvauhtia ykkösellä ilman hytkymistä. Voisi sanoa että auto tuntuu nyt sellaiselta kuin sen olisi pitänytkin tuntua.

Oliko sulla tommyt Manuaali vai DSG...?

tommyt

Manuaali ja pintakaasulla oli aiemmin tosi vaikea ajaa. Nyt on huomattavasti helpompaa.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

1000

Ketjun otsikon mukainen härveli tuli tilattua, ensi viikolla luovutus. Värikin on sama kuin aloituspostaajalla, ainoa väri joka löytyi maasta tällä hetkellä. Järjestyksessä jo kolmas Octavia Combi, joten jonkun verran kokemuksia tästä härvelistä rupeaa olemaan.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

redcap

Ketjun otsikon mukainen Octavia saatu täälläkin ajoon. Vaihtoon meni -16 mallinen style Octavia. Auton vaihtoon ainoa syy oli takuun umpeutuminen ja autokaupan hyvä vaihtotarjous. Uutta ei nyt tarvinnut tilata tehtaalta, vaan passeli yksilö löytyi Hangon satamasta -niinpä vaihtoruljanssi hoitui noin parissa viikossa.

Uusi Octavia on myös Style-varusteltu muutamin lisävarustein (Dynamic, Style, Winter ja Infotainment + 3v. Care Connect-paketit). Skodan vakiopenkit ovat mielestäni aina olleet hyvät, mutta dynamic-istuimet ovat niitä vielä paremmat. 1.5 tsi:n käyntiääni matalilla rundeilla on jotenkin kurnuttavampi kuin 1.4:n. Kaasuun vastaaminen esim. ohituksiin lähtiessä ei ole yhtä yltäkylläistä kuin edellisessä, mutta jospa lisäkilometrit notkistaisivat konetta.

Eniten (miellyttävää) opiskelua liittyy uutukaisessa Skoda Connectin ja kaikkien muiden informaatioteknologiaidigidigi-ominaisuuksien omaksumiseen... 8)


Lightunseen

Lainaus käyttäjältä: redcap - 21.07.18 - klo:11:09
Ketjun otsikon mukainen Octavia saatu täälläkin ajoon. Vaihtoon meni -16 mallinen style Octavia. Auton vaihtoon ainoa syy oli takuun umpeutuminen ja autokaupan hyvä vaihtotarjous. Uutta ei nyt tarvinnut tilata tehtaalta, vaan passeli yksilö löytyi Hangon satamasta -niinpä vaihtoruljanssi hoitui noin parissa viikossa.

Uusi Octavia on myös Style-varusteltu muutamin lisävarustein (Dynamic, Style, Winter ja Infotainment + 3v. Care Connect-paketit). Skodan vakiopenkit ovat mielestäni aina olleet hyvät, mutta dynamic-istuimet ovat niitä vielä paremmat. 1.5 tsi:n käyntiääni matalilla rundeilla on jotenkin kurnuttavampi kuin 1.4:n. Kaasuun vastaaminen esim. ohituksiin lähtiessä ei ole yhtä yltäkylläistä kuin edellisessä, mutta jospa lisäkilometrit notkistaisivat konetta.

Eniten (miellyttävää) opiskelua liittyy uutukaisessa Skoda Connectin ja kaikkien muiden informaatioteknologiaidigidigi-ominaisuuksien omaksumiseen... 8)

Onnittelut hankinnasta!

Ilmoitteletkos mikäli huomaat käyntiäänessä mitään erikoista. Itselläni joskus käyntiääni on omasta mielestä liiankin iso, muistuttaa hieman dieseliä välillä. Lisäksi joskus kun ajaa esimerkiksi hidastetöyssyistä niin jonkinlaista helinää/kolinaa kuuluu moottorin suunnalta. Olen tästä käynyt huollossa keskustelemassa niin heidän mielestään ei mitään outoa havaittavissa, ja käyntiääni johtuu päästörajoitetusta moottorista, eli käynti ääni olisi ominaista autolle. Itselläni nyt vajaa 15 000km ajettu.

T. Neuvoton

Lainaus käyttäjältä: Lightunseen - 24.08.18 - klo:07:20
Onnittelut hankinnasta!

Ilmoitteletkos mikäli huomaat käyntiäänessä mitään erikoista. Itselläni joskus käyntiääni on omasta mielestä liiankin iso, muistuttaa hieman dieseliä välillä. Lisäksi joskus kun ajaa esimerkiksi hidastetöyssyistä niin jonkinlaista helinää/kolinaa kuuluu moottorin suunnalta. Olen tästä käynyt huollossa keskustelemassa niin heidän mielestään ei mitään outoa havaittavissa, ja käyntiääni johtuu päästörajoitetusta moottorista, eli käynti ääni olisi ominaista autolle. Itselläni nyt vajaa 15 000km ajettu.

Röpöttää välillä omituisesti minullakin, täytyy varmaan käyttää ihmeteltävänä huollossa. Kilometrejä nyt 10500.
ex-skodat: Skoda 105 L, Skoda 130 Rapid, Skoda 135 L , Ocu I 1.6 Classic HB, Ocu I 1.6 Amb HB, Ocu I 2.0 Amb Combi, Ocu II 1.9 Tdi Amb HB, Ocu II 1.9 Tdi Eleg. combi, Ocu II 1.4 TSI Eleg. combi, Roomster 1.2 TSI 105 Amb.  Skoda Yeti 1.2 TSI Adventure (Platin Grey),  Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style (Quartz Grey),  Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style G-TEC (Quartz Grey). Ajossa: Ocu IV Amb HB 1.0 e-tec (Black Magic)

redcap

En ole havainnut ollenkaan kuvailemasi kaltaista ääntä moottorista lähtevän mainitsemasi kaltaisia vastaavissa ajotilanteissa. Ainoa äänimaailmassa aluksi huomion vienyt muutos oli tuo 1.4:ään verrattuna normaalissa lähtökiihdyttelyssä tietyllä kierrosalueella esiintyvä pörisevä käyntiääni. Saman ovat mielestäni huomanneet tännekin kirjoitelleet sekä taisi jossakin autolehdessäkin asia olla koeajoraportissa noteerattuna (eli ominaisuus, ei vika).

Matkaa ajaessa moottori ei isommin itsestään ääntä pidä, paloipa 2 sylinterin merkkivalo tai ei. Kadunkulma-liikennevalo kiihdyttelyssä voimantunne ja kaasuun vastaaminen on täyteläistä. Samaa ronskia kaasuun vastaamisen efektiä ei tämä kone (ainakaan nykyisellä softalla) tarjoile maantie- ja moottoritieohituksissa kuin em. 1,4 tsi teki, mutta mitäs siitä. Nopeusmittarin perusteella auto kulkee noissakin tilanteissa kuten pitääkin ja ei ohittamisesta ole tullut aikaisempaa hankalampaa -takapuolituntuma vain vielä vanhasta kummittelee korvien välissä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy