Suberb my19 facelift?

Aloittaja mikkole, 14.03.18 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

Ukko

On sekin paljon. Samalla rahalla saa jo esim. BMW:ltä useita malleja. Jokainen tietysti käyttää rahansa miten haluaa.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 13.07.19 - klo:21:39
On sekin paljon. Samalla rahalla saa jo esim. BMW:ltä useita malleja. Jokainen tietysti käyttää rahansa miten haluaa.

Jos nyt puhutaan Superbista, niin saako BMW:ltä saman kokoluokan autoja 50000 ,:lla? Onko siellä tullut jokin alennusmyynti?

Vekkula

1.6 TDi Style yli 40k,, en tiedä mutta veikkaan että aika iso osa Superb kuskeista on työsuhdeautoilijoita ja ainakin meikäläistä tuo 1.6 Style ei kauheasti houkuttele.
Esim. Insigniaa saa kattavalla, parhaimmalla Executive varustetasolla samaan hintaluokkaan. En ole tarkemmin katsonut mutta varusteissa taitaa olla vähän eroa. Harmi, kovat oli odotukset.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

teraja

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 13.07.19 - klo:22:05
1.6 TDi Style yli 40k,, en tiedä mutta veikkaan että aika iso osa Superb kuskeista on työsuhdeautoilijoita ja ainakin meikäläistä tuo 1.6 Style ei kauheasti houkuttele.
Esim. Insigniaa saa kattavalla, parhaimmalla Executive varustetasolla samaan hintaluokkaan. En ole tarkemmin katsonut mutta varusteissa taitaa olla vähän eroa. Harmi, kovat oli odotukset.
Täällä juuri tilaukseen menossa työsuhdeauto n. 750e vapaan autoedun verotusarvolla ja max. 170g päästöillä. Insignia Executive -varustelulla ja 200hp bensakoneella lisättynä adaptiivisella vakkarilla on pöydässä ja lähinnä odotin vain Superbin hinnat, mutta tässähän se jo nähtiin, että eipä sieltä mitään lähellekään samaan rahaan saa.

Pitänee siis laittaa vaan Opelin tilaus lukkoon, kun Insignia oli varusteluun kuuluvan mukautuvan alustan kanssa näistä kahdesta se parempi ajettavakin.

Vekkula

Sama kuin edellisellä, Insignia tilauksen voi lyödä lukkoon.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 13.07.19 - klo:21:48
Jos nyt puhutaan Superbista, niin saako BMW:ltä saman kokoluokan autoja 50000 ,:lla? Onko siellä tullut jokin alennusmyynti?

Mitä tarkoitat kokoluokalla? Ulkomittoja, sisätiloja vai mitä? Kyllä sieltä hyvin varusteltu 3-sarjan auto tai "entry level" 5-sarjalainen irtoaa 50 000 eurolla.

nupaha

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 13.07.19 - klo:22:23
Sama kuin edellisellä, Insignia tilauksen voi lyödä lukkoon.

Ja täälä kolmas Ooppeliin kallistuva. Meinasin jo Insigniaa, mutta tällä viikolla tuli tuo Grandlan hybrid, joka sekoitti ajatuksia. Firman autopolitiikka suosii vähä päästöistä, niin meni laskeskeli hommiksi.
Mutta Superb pois laskuista. Superb hybridin hintaa en toki tiedä, mutta kun määräänsä kauempaa ei voi odottaa.
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: nupaha - 13.07.19 - klo:23:30
Ja täälä kolmas Ooppeliin kallistuva.

Opel oli aikoinaan vuosia roska ja sitten kun lopulta tuntui, että Opel on viimeinkin kunnon auto, ranskalaiset osti sen, siitä lähtien on Opel taas roskaa....

passo_s

Työsuhde Vectrasta lähti aikoinaan kaikki valot pois päältä, talvella pimeällä tiellä. Auto vei öljyä litran / 1000 km. Meni aikaa että ko viat korjattiin, mutta saivat kuntoon. Opel Insigniaa katselen, odottelen vielä Passatin hinnat. En ehkä omaksi ostaisi uutta Insigniaa, työsuhdeautoksi kelpaa.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 14.07.19 - klo:07:36
En ehkä omaksi ostaisi uutta Insigniaa, työsuhdeautoksi kelpaa.

Mitä iloa siitä on, jos se auto on joka tapauksessa koko ajan pajalla? Luulisi tämänkin alkavan vituttamaan pidemmän päälle, jos ei pysty ajamaan omalla autollaan, vaikka liisari olisikin?
Tosin, Opeleissahan on vähemmän vikoja kuin esim. BMW:ssä ja mersuissa, joten sehän on huippu peli.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 13.07.19 - klo:22:55
Mitä tarkoitat kokoluokalla? Ulkomittoja, sisätiloja vai mitä? Kyllä sieltä hyvin varusteltu 3-sarjan auto tai "entry level" 5-sarjalainen irtoaa 50 000 eurolla.

No mitä sillä nyt tarkoitetaan, ei Superb ainakaan minun mielestäni ole rinnastettavissa mihinkään 3-sarjalaiseen tiloiltaan. Eri segmenttiä ovat, joten miksi ostaisit 3-sarjan BMW:n, jos on tarve Superbin kokoisesta autosta? Ja nuo karvahattu 5-sarjalaiset kannattaa jättää hyllyyn, eihän niitä kukaan oikeasti osta muutenkaan, eihän?

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 14.07.19 - klo:07:44
Mitä iloa siitä on, jos se auto on joka tapauksessa koko ajan pajalla? Luulisi tämänkin alkavan vituttamaan pidemmän päälle, jos ei pysty ajamaan omalla autollaan, vaikka liisari olisikin?
Tosin, Opeleissahan on vähemmän vikoja kuin esim. BMW:ssä ja mersuissa, joten sehän on huippu peli.
Työsuhdeautossa oli hyvä sijaisauto palvelu, tilalla oli bemari.Bemarin vapaan autoedun verotusarvo paljon ja vectran vähän, ”maksoin” Vectraa :) Ed main viestissä mainitut kaksi vikaa siinä oli ja CAN väylä oli uusia asia Metro Autolle. Huollossa asentaja taisi saada burnoutin, osaajia oli vähän. Valojen katoaminen oli kuitenkin niin selkeä vika että mulle ei voitu antaa autoa ajoon. Vika lopulta löytyi, kuukauden otti.

Ukko

Kyllä BMW myy hyvin 3 ja 5 -sarjaa. Suurin osa niistä ihan omilla rahoilla, vastinetta rahoille. Kaikki jotka tähän ketjuun kirjoittaa on hankkimassa työsuhdeautoa, niin silloinhan tuollainen ylihintainen uusi Skodakin menee. Omilla rahoilla maksavat tuskin katsovat tuohon suuntaan.

nupaha

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 14.07.19 - klo:01:09
Opel oli aikoinaan vuosia roska ja sitten kun lopulta tuntui, että Opel on viimeinkin kunnon auto, ranskalaiset osti sen, siitä lähtien on Opel taas roskaa....

Niin no, mulle tuo Opel on lähinnä työkalu, jota käytän toki vapaa-ajallakin.
Siis, jos täs Opeliin päätyy...
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

teraja

Pitihän se arvata, että täällä kun Opel mainitaan, alkaa heti kauhea polemiikki huonosta laadusta jne. Itse en kyllä Skodaakaan nostaisi hyvälaatuisten autojen joukkoon, nykyinen, oma 2017-malli ollut nyt 5 kertaa saman vian takia takuuajan sisällä 1-3 viikkoa kerrallaan pajalla. Taisi täällä joku mainita jotain vanhan Opelin öljynsyönnistäkin, onko VAGin öljynsyönnit unohtunut kokonaan :D

Ehkä ne aasialaiset on tällä hetkellä luotettavimpia pelejä, mutta ajettavuus taas niin tai näin.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: teraja - 14.07.19 - klo:09:55
Pitihän se arvata, että täällä kun Opel mainitaan, alkaa heti kauhea polemiikki huonosta laadusta jne.


VAG leirissa on kalliita merkkejä, eli aina on toivoa, että perusmallit saa siitä joskus ripauksen toimivuutta, mutta PSAn kohdalla on päinvastoin, Opelin laitetaan roska, mitä käytetään perusmalleissa, eli toivoa paremmasta ei ole.

teraja

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 14.07.19 - klo:10:44
VAG leirissa on kalliita merkkejä, eli aina on toivoa, että perusmallit saa siitä joskus ripauksen toimivuutta, mutta PSAn kohdalla on päinvastoin, Opelin laitetaan roska, mitä käytetään perusmalleissa, eli toivoa paremmasta ei ole.
Sovitaan näin.

passo_s

Opel Insignia Executive, 35 k,. Ko auto ei oikeastaan tarvi kuin webaston ja oikeastaan työsuhdeautoni on siinä.

jaaskmi

Ei riitä paukut BMW leiriin niillä varusteilla millä sen kalliin (myönnän) Skodan saa, menee BMW:n hinta tähtitieteelliseksi. Myös sen 300 sarjalaisen. Vaikka sellaisen haluaisinkin  ;)

https://www.is.fi/autot/art-2000006171184.html

Kolme viimeistä sijaa menivät Audille (167/100), Fiatille (173/100) ja BMW:lle (181/100)...
Myös kärjessä koetaan yllätyksiä. Kolmanneksi sijoittuu Hyundai pistein 90/100, ja toisena vain hieman sen edellä kiitää meikäläisittäin hyvin tunnettu Skoda (88/100), pistein 77/100 ykköseksi sijoittui Peugeot
Skoda Superb Combi L&K 2.0TSi 272 DSG 4x4 FL2020.
Skoda Fabia Combi Monte Carlo 1.0TSi 110 DSG, 2018.

nupaha

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 14.07.19 - klo:10:44
VAG leirissa on kalliita merkkejä, eli aina on toivoa, että perusmallit saa siitä joskus ripauksen toimivuutta, mutta PSAn kohdalla on päinvastoin, Opelin laitetaan roska, mitä käytetään perusmalleissa, eli toivoa paremmasta ei ole.

Joo, muistan minäkin sen ajan, kun nyk. vaimon kans seurusteltiin ja ruuvasin sen munamallisen Kadetin jarruja vähän väliä, mutta mä olen kyllä ymmärtänyt, että nykyinen Insignia ja entiset Kadetit on vähä eri autoja.  ;D
Totuushan on kuitenkin niin, että ei nykyään huonoja autoja olekkaan, on vain erilasilla ominaisuuksilla, varusteilla ja brändeillä varustettuja autoja.
En minäkään todennäköisesti olisi Superbia omasta lompakostani ostanut, mutta työautona tuo on palvellut 3,5 vuotta hemmetin hyvin.
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

passo_s

Opel Insignia diesel + automaatti jää kauppaan. Syynä wltp jonka arvo ylittää 140g, työsuhdeautoni pitää olla ko lukeman alle.Opel ei ole saanut AdBlue tekniikkaa aikaiseksi dieseleihinsä.

nupaha

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 15.07.19 - klo:09:21
Opel Insignia diesel + automaatti jää kauppaan. Syynä wltp jonka arvo ylittää 140g, työsuhdeautoni pitää olla ko lukeman alle.Opel ei ole saanut AdBlue tekniikkaa aikaiseksi dieseleihinsä.

Onpa teillä tiukat rajat. Meillä 175g/km.
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

passo_s

Juu, vastapainoksi sponssaavat artistille hybridejä. Mutta AdBlue autot pienellä dieselillä ja automaatilla pääsevät alle 140g, esim. BMW, VW,Citikka,Pösö,Skoda ja Mersu. Pieni diesel + automaatti aiheuttaa kuitenkin nettopalkkaa pienemmän loven kuin halvin mahdollinen hybridi auto. Audi A4:sta pitkään haaveilin, mutta se on saanut uuteen A4:n jonkun VAG jäämistö diesel tekniikan. Uusi Audi A4 ei diesel automaatti yhdisyelmällä pääs alle 140g.Lisäksi olen kovin työajoissa tykästynyt siihen että autolla voi ajaa 1100 km tankkaamatta, hybrideillä mahdotonta.

nupaha

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 15.07.19 - klo:10:34
Juu, vastapainoksi sponssaavat artistille hybridejä. Mutta AdBlue autot pienellä dieselillä ja automaatilla pääsevät alle 140g, esim. BMW, VW,Citikka,Pösö,Skoda ja Mersu. Pieni diesel + automaatti aiheuttaa kuitenkin nettopalkkaa pienemmän loven kuin halvin mahdollinen hybridi auto. Audi A4:sta pitkään haaveilin, mutta se on saanut uuteen A4:n jonkun VAG jäämistö diesel tekniikan. Uusi Audi A4 ei diesel automaatti yhdisyelmällä pääs alle 140g.Lisäksi olen kovin työajoissa tykästynyt siihen että autolla voi ajaa 1100 km tankkaamatta, hybrideillä mahdotonta.

Jep, meilläkin ne muka maksaa vähäpäästöisistä autoista, käytännössä hybrideistä, muka rahallista korvausta, mutta äsken sen totesin vaan nostavan bruttoa eli ennakonpidätystä.  :( Oli persiistä koko korvaus.
Eli pitää katella kans dieseliä ja unohtaa hybridit. Sitten vaan pitäis vielä päättää käyttö- vai vapaa-autoetu... Nykyisin ollu vapaa-autoetu. Onhan se huoletonta ajoa vapaa-ajalla, mutta tuota nettoahan se puristaa.
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

teraja

Lainaus käyttäjältä: nupaha - 15.07.19 - klo:20:13
Jep, meilläkin ne muka maksaa vähäpäästöisistä autoista, käytännössä hybrideistä, muka rahallista korvausta, mutta äsken sen totesin vaan nostavan bruttoa eli ennakonpidätystä.  :( Oli persiistä koko korvaus.
Eli pitää katella kans dieseliä ja unohtaa hybridit. Sitten vaan pitäis vielä päättää käyttö- vai vapaa-autoetu... Nykyisin ollu vapaa-autoetu. Onhan se huoletonta ajoa vapaa-ajalla, mutta tuota nettoahan se puristaa.
Mä toivoisin, että meillä tuettaisi hybridejä tai muuten vähäpäästöisiä jollain tavalla, niin voisi ottaa esim. Camryn, mutta raja on 170g ja vapaa autoetu, ei muita sääntöjä, niin ei tule Toyotaan lähdettyä. Maksimi vapaan arvo on 900e, mutta itsellä pitkien laskutoimitusten tuloksena pyrin 750 euron maksimiarvoon.

Nythän ne uudet Superbin hinnastot on jo netissäkin, ja LB automaattina ja Style-varustelulla menee 1.5TSI:llä 780 euroon. Ambition taas on vähän karvalakki varusteiltaan nykystandardeilla ja eritoten kilpailijoihin nähden, ei edes adaptiivista vakkaria vakiona.

Vähän toivoin, että olisi LB mennyt hinnassa fiksulle tasolle, ja lähinnähän tässä on ongelmana kamala hyppäys manuaalin ja automaatin välillä Style-varusteisessa, 4000 euroa hinnassa eroa.

passo_s

SuperB menee 139g ja meillä on raha 140 g. HInta on 27 k, netissä ja 29 k, puhelimella katsotuna :) Tokihan tingattavaa auton hinnoissa aina on, mutta luulisi että "ovh" on sama katsoopa sitten Skoda.fi sivuston Superbin hintoja puhelimella (iPhone) tai netillä.

Vekkula

146 on pienimmät päästöt tuossa 15.7. julkistetussa hinnastossa, mistä tuo 139 on katsottu?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

passo_s

https://cc.skoda-auto.com/fin/fi-FI/  ja tuosta kun kelaa sivua alaspaäin kohtaan Superb. Kofikuraattorin virhe, ko autoa ei Suomesta saa oli chat Teemun vastaus ko sivustolla.


teraja

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 01.08.19 - klo:09:02
SuperB menee 139g ja meillä on raha 140 g. HInta on 27 k, netissä ja 29 k, puhelimella katsotuna :) Tokihan tingattavaa auton hinnoissa aina on, mutta luulisi että "ovh" on sama katsoopa sitten Skoda.fi sivuston Superbin hintoja puhelimella (iPhone) tai netillä.
Auton hinnan tinkaus ei verotusarvoon vaikuta, paitsi lisävarusteiden osalta, joissa tavanomainen alennus on sallittu. Itse auton verotusarvo lasketaan ovh:n pohjalta vakiovähennyksellä vähennettynä (olikohan vakioale 3400e tms).

passo_s

Meillä on nettopalkan laskenta exelissä myös auton hinta , auton hinta vaikuttaa auton leasing vuokran hintaan. Nettopalkkaani vaikuttaa vapaan autoedun verotusarvon lisäksi leasing vuokra/kk.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy