Joko DSG kestää?

Aloittaja Automobiili, 10.03.18 - klo:10:56

« edellinen - seuraava »

Automobiili

Olen autoillut viimeiset yli 10v manuaali-VAGinaattorilla sekä nyt ihan eri konsernin automaatilla.
Nyt olisi kiikarissa siirtyä edullisempien kilometrien perässä takaisin VAG-talliin ja Seatin rattiin...
Mutta mutta; kyseinen Seat Leon vm. 2015 on varustettu surullisen kuuluisalla DSG-vaihteistolla! Mitä tältäkin palstalta olen juttuja lukenut ja kuullut kauhutarinoita muualtakin siitä, että DSG paukkuu paskaksi n.70tkm ja sitten vielä uudestaan noin/yli 100tkm kohdalla...
Vieläkö tämä pitää kutinsa eli työntääkö kätensä schaisseen jos valitsee DSG VAG:n?!?  :o
VW Golf VII Variant Highline 1.0TSI DSG '20

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Automobiili - 10.03.18 - klo:10:56
Olen autoillut viimeiset yli 10v manuaali-VAGinaattorilla sekä nyt ihan eri konsernin automaatilla.
Nyt olisi kiikarissa siirtyä edullisempien kilometrien perässä takaisin VAG-talliin ja Seatin rattiin...
Mutta mutta; kyseinen Seat Leon vm. 2015 on varustettu surullisen kuuluisalla DSG-vaihteistolla! Mitä tältäkin palstalta olen juttuja lukenut ja kuullut kauhutarinoita muualtakin siitä, että DSG paukkuu paskaksi n.70tkm ja sitten vielä uudestaan noin/yli 100tkm kohdalla...
Vieläkö tämä pitää kutinsa eli työntääkö kätensä schaisseen jos valitsee DSG VAG:n?!?  :o

Jos uuden seatin ostat, niin onko mitään hätää, kun tämän vuoden loppuun saakka on viiden vuoden takuu 100tkm saakka ja 300 eurolla saat takuun jatkumaan 150tkm saakka?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Automobiili

Vm. 2015
Siis uutta en ole ostamassa vaan 3v wanhaa ja noin 50tkm ajettua.
VW Golf VII Variant Highline 1.0TSI DSG '20

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Automobiili - 10.03.18 - klo:11:58
Vm. 2015
Siis uutta en ole ostamassa vaan 3v wanhaa ja noin 50tkm ajettua.

Taitaa tulla halvemmaksi ajaa sillä nykyisellä?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Automobiili

Eli DSG on siis edelleen susi jo syntyessään... On se jännä kun VAG-konserni ei osaa automaattilaatikkoa rakentaa.
VW Golf VII Variant Highline 1.0TSI DSG '20

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Automobiili - 10.03.18 - klo:13:13
Eli DSG on siis edelleen susi jo syntyessään... On se jännä kun VAG-konserni ei osaa automaattilaatikkoa rakentaa.

Olipa taas fiksu aihe.

DSG ongelmista löytyy oma ketjunsa, jonne saman kysymyksen olisi voinut esittää. -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
A4 B9 TFSI Q s-line

duke7

Dsg6 ja uusi isompien koneiden parina oleva dsg7 kestää. Jälkimmäisestä toki vielä kovin vähän kuulunut mitään. Vanhempi kuiva dsg7 ei taida vieläkään oikein kestää.

jopiira

Mitä olen tutkaillut DSGn kestävyys topikkeja, voidaan toeta että 2013 vm ja uudemmat DSG 6 ja 7 vaihteiset lootat ovat osoittautuneet vähä vikaisiksi. Itse ainakin uskaltaisin ostaa pari vuotta vanhan DSG lootallisen auton.
Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Automobiili - 10.03.18 - klo:13:13
Eli DSG on siis edelleen susi jo syntyessään... On se jännä kun VAG-konserni ei osaa automaattilaatikkoa rakentaa.
Asia harvinaisen selvä.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Automobiili - 10.03.18 - klo:13:13
Eli DSG on siis edelleen susi jo syntyessään... On se jännä kun VAG-konserni ei osaa automaattilaatikkoa rakentaa.
Jos kahlaat läpi noita aihealueen ketjuja täältä tai autostadiumista, en tiedä löydätkö yhtään laatikkovikaa -14 vuosimallista alkaen, tai edes niiden kytkinvikoja.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 10.03.18 - klo:15:18
Jos kahlaat läpi noita aihealueen ketjuja täältä tai autostadiumista, en tiedä löydätkö yhtään laatikkovikaa -14 vuosimallista alkaen, tai edes niiden kytkinvikoja.
Itse vaihteistossa viat ovat olleet yhtä harvinaisia kuin tavallisissa ns. perusvaihteistoissa. DSG:n alkukauden viat ovat olleet kytkinvikoja (kulumisia), joita on perusvaihteistoissakin, mm. kaksoismassavauhtipyörän osalta.
DSG:ssä on (kytkentä)automatiikkaosa, jossa on tietysti ollut omat juttunsa, mutta nekään eivät ole olleet kokonaisuutenaan mitenkään merkittäviä.

Nykyään ihan ok. vaihteisto.
Golfkärry Mk 7.5

Nupe

#11
Lainaus käyttäjältä: jt - 24.11.19 - klo:23:23
Jos kärryn veto on ahkeraa, niin veikkaan että kaksoiskytkin pitää jossain vaiheessa vaihtaa. Saahan sen kytkimen toki manuaalillakin kulutettua loppuun kärryn kera, paljon on käytöstä kiinni. Se ovatko nämä uudet DSG:t esim. mekatroniikan osalta lujempia kuin ensimmäiset en osaa vastata. Taksikäytön kautta tullee kokemuksia kestävyydestä parin vuoden sisään, niissä km-tulee paljon ja ajo on kuluttavaa.
Lainasin eräästä toisesta ketjusta.

Itselläni manuaalin kytkin kestää kyllä myös kärryn kanssa pelatessa, koska väitän todella osaavani käyttää sitä. Sen sijaan mahdollisuudet vaikuttaa DSG:n kytkimen (tai kaksoismassan) kestoon ovat rajallisemmat. Toki pitää muistaa painaa valoissa kunnolla jarrua että kytkin irrottaa eikä jää luistamaan, mutta siinä se sitten melkein onkin. Itselläni on pakko ryömittää joskus ja myös peruuttaa kärryn kanssa ylämäkeen yms.

Mitä nuo uudet DSG:t on? Käsitin, että 2014 kieppeillä kuivaseiska DQ200 parani selkeästi, mutta onko senkin jälkeen tullut jotain oleellisia parannuksia?
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

mddlfngz

0CW DQ200 tuli MQB:n yhteydessä eli vuonna 2013 MK7 Golfiin. Tämän jälkeen vaihteistoa on kehitetty jatkuvasti paremmaksi. Muutoksia on tullut esimerkiksi kytkimiin, mekatroniikkaan, siirtäjien laakerointiin, kytkinkoteloon, kytkimen paininmäntiin ja synkronointiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy