Passat farkku 2.0tdi sportline dsg -06

Aloittaja Killer, 09.01.11 - klo:14:42

« edellinen - seuraava »

Killer

Nyt kun on kesärenkaat alla niin laitetaas pari kuvaa kesäasusta.

Edessä tosiaan vanteet 8x18 ET37 225/40/18 renkailla.

Takana muuten sama, mutta ET33

Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Killer

Passattiin pitää tehdä vähän huoltoja tässä ihan lähipäivinä / aikoina.
Eilen vaihdettiin kuskin ulomman vetonivelen suojakumi ja samalla huomattu että iskari sökö (nesteet ulkona), joten kaverilta varastosta lunastin KW var1. Pitää nakata alle joku päivä.
Maanantaina menee DPF vaihtoon, kk päästä jakopää vaihtoon ja takajarrut (levyt/palat) pitää myös uusia lähiaikoina.

Killer

Tuli vaihdettua KW var1 poislukien takaiskarit ku alapultit ei auennu edes pulttipyssyllä. Pitää vaihtaa vaikka talvilomalla tai sitten kesällä. Varjo vähän hämää takapäätä, ei ole rengas kaaren sisällä. Juuri näkyy ilmaa renkaan ja kaaren välissä edessä ja takana. Edestä lasketaan vielä pari kierrosta sopivamman asennon saamiseksi.
Xenonit vaan näyttää nyt n.10m päähän keulasta. Pitää varmaan säätää taka-akselin tunnistinta ylemmäs niin palautus säätö.

Killer

Tuli käytyä eilen pesemässä auto kunnolla niin viitsii ottaa pari räpsyä. Takavaloista näyttää puolet olevan pimeinä ku otin kuvat auto käynnissä.

Vanteiden puolien sivut sekä takaosat maalattu mustaksi sekä kw1-alusta laitettu. Kaarimitat 335mm ympäriinsä.

Kuvat

PS: jos joku kertoo miten kuvan koko saatiin määrättyä kun liitetään kuva tänne niin olisin kiitollinen.... Sais kuvat näkymään suoraan.

Killer

Passattiin on vaihdettu kolinan takia osia keulaan reilusti ja vikakin löytyi kun jaksoi itse etsiä. Hammastangon hela oli rikki joka sitten kolisi jonka johdosta meni vaihtoon ja samalla tyhjennetty dpf. Jonka johdosta piti käydä Kuopiossa Findieselin Artun juttusilla softauksen muodossa.
Artun mukaan ei saatu kyllä kovin hyvin autosta tehoa ulos, mutta omasta mielestä oli oikein onnistunut viritys.
Tuolla lappu.

Pari päivää sitten tuli uudet vanteet joita piti myös testata alle. 19x8,3 Et35, 225/35/19 renkailla.
Sivusta
Takaa
Edestä

Ei taida sopia pyörimään 235/35/19 renkailla ainakaan takana ilman sisälokasuojan poistoa.

Ton-1

Ihan asiallisen käppyrän ovat sulle loihtineet, vääntöäkin otettu sopivasti ja sopivilla kierroksilla ulos.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Guest-388955

Löytyhän se "lopullinen" ratkaisu DPF vaivoihin. Eihän toi tehokäppyrä ny mikää kilpa-automainen ole, kun tehoa tuli lisää "vain" parikytkaakkia, mutta jospa DSG nuilla jerkuilla vielä pysyy elossa. Toivossa on ainakin hyvä elää. :)

Minkäs merkkiset vanteet sulle tuli nyt? Näyttävät varsin asiallisilta ison auton alla.

Killer

Vanteet on Monaco Mirebeau.
Ei tuosta saanu enempää irti kun joko suuttimet tai turbo rupes ahdistaa tai sitten molemmat.
Vääntöä sai 70nm lisää juuri oikealle alueelle!
Artulla on itellä DSG:llä oleva golffi ja enemmän se on omasta ottanu vääntöä ulos eli luulis kestävän.

Killer

Tuli vaihdettua soitin vähän monipuolisempaan.
Peruutuskamera ja takanäyttö jäi vielä johdottamatta paikoilleen. Odototellaan pakkastan laskua.

Vastaava kuin tämä Kuva

http://www.ebay.com/itm/7-Inch-In-Dash-Car-DVD-GPS-Can-Bus-4-VW-Magotan-Sagitar-Golf5-Golf6-Passat-/181050023072?pt=US_Video_In_Dash_Units_w_GPS&hash=item2a276c1ca0

Killer

On näköjään unohtunut vähän päivitellä tänne.

Tuli myytyä edelliset RS4 replicat ja ostettua tilalle huulivanteet joiden merkistä ja mallista ei tietoa  :D
Tulevat kesävanteet 19x8,5 ET35. Eteen 225/35 ja taakse 235/35 renkailla.

Koiranluiden poisto edestä ja takaikkunan tutkimista. Molemmat etuluut aivan paskana reilu 30tkm ajettuna. Kaikki 4 niveltä aivan väljänä sekä suojakumit rikki. Takaikkuna lopetti liikkumisen vaikka moottori kuuluu surisevan. Meniköhän vaijerin kiinnikkeet rikki.......
Eteen uusien lyhyiden koiranluiden etsimistä, mahdollisesti W203 sport-alustaisesta saattaa saada laitettua. Vakiot 335mm ja nykyiset lyhyemmät on 305mm ja mesen 278mm. Täytyy laittaa rautalangalla tuohon mesen mittaan ja tutkia ottaako missään asennossa kiinni. Säädettäviä en taida ostaa ku epäilen katsurin läpipäästöä niille....

Mesen luut alla ja oikealle käännyttäessä samalla auton kallistuessa oikealla raapii vetariin muuten ok. Pitää kesällä vähän hioa koiranluun kiinnitylaipasta tavaraa pois niin ei raavi enää.

Eilen tuli myös katsastettua ja läpi meni yhdellä huomautuksella. Toinen takaiskari (ta tecnics) oli sylkässy nesteet ulos vajaan 2 vuoden ja n. 50tkm ajon jälkeen. Uudet tilaukseen.
Savuarvo 0,24 vaikka loukku poistettu ja softattu.

vwp

Onkos sulla noi etukuraläpät lyhennetty vaiko vakiot? Kaarimitat ilmeisesti 335 mm tuossa autokatoksessa otetussa kuvassa?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Killer

Lainaus käyttäjältä: vwp - 31.03.15 - klo:08:15
Onkos sulla noi etukuraläpät lyhennetty vaiko vakiot? Kaarimitat ilmeisesti 335 mm tuossa autokatoksessa otetussa kuvassa?

Lyhennetty on muistaakseni n.25mm. Taitaa olla joo, mutta nykyään matalempi kun jouset väsyneet. Taitaa olla n. 320-325mm.
Taakse on pitänyt vaihtaa jo jousetkin kun oli lyhentyneet 50mm alkuperäisestä. Ei oikein enää ollut joustoa niissä.

Killer

Passat sai kesätassut alle
Keskimerkit meni paikalleen vasta kuvan jälkeen kun olivat jääneet kotiin.

Killer

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy