Polo GTI 2018

Aloittaja s-mod, 18.12.17 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

hauki12

Sain poloseen vihdoin vaihdettua kesärenkaat brescia vanteineen. Näytti olevan rengastuksena Continental sport contact 5:set.
Kylläpäs ajometeli nousi merkittävästi , 17" continental cvc7-kitkarenkaiden jälkeen.  :o

Oletteko huomanneet opf-filtterin polttotapahtumia ajossa? Itselläni moottori nypytti ja kävi todella karkeasti yhtenä työmatkana.
Tätä ennen ajo ollut kuukaudenpäivät vain taajama pätkäajoa, 5km suunta.

b1mpo

Tuo opf ei mielestäni vaadi erikseen polttotapahtumaa, vaan se poltto tapahtuu jatkuvana lennossa. Näin olen ymmärtänyt itse.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Keitsi

Lainaus käyttäjältä: hauki12 - 25.04.19 - klo:17:08
Sain poloseen vihdoin vaihdettua kesärenkaat brescia vanteineen. Näytti olevan rengastuksena Continental sport contact 5:set.
Kylläpäs ajometeli nousi merkittävästi , 17" continental cvc7-kitkarenkaiden jälkeen.  :o

Oletteko huomanneet opf-filtterin polttotapahtumia ajossa? Itselläni moottori nypytti ja kävi todella karkeasti yhtenä työmatkana.
Tätä ennen ajo ollut kuukaudenpäivät vain taajama pätkäajoa, 5km suunta.

Olen melko varma, että omassa GTI Polossa tapahtui joku isompi opf-poltto n. 2000km kohdalla. Ajelin Tampereen motarilla ja pakoäänet olivat normaalia kovemmat ja hetkellinen kulutus oli ihan pintakaasulla n. 11-12 litraa. Jonkun kilometrin ajeltua äänet ja kulutus normalisoituivat hetkellisen kulutuksen ollessa n. 6-7 litraa samaisella pintakaasulla. Jo ennen tuota reissua auto jäi sammuttamisen jälkeen  pihaan "hurraamaan" ja tuli sellainen lievä palaneen haju. Tämä tapahtui pari kertaa peräkkäin. Taisi siis poltto jäädä kesken ja vasta motarilla poltto saatiin vietyä loppuun. Nyt ajettu reilu 3000km ja toista tuollaista polttoa ei ole vielä tapahtunut.

Oma ajo on pitkälti kaupunkiajoa, joka voi myös vaikuttaa tuohon.

Nämä ovat siis omat kokemukset. Mitään sen kummempaa faktaa mulla ei ole.

b1mpo

"Consequently, for gasoline engines, regeneration can only be effective for non-power conditions and so is performed under deceleration, when the engine is being motored, which results in oxygen being pumped though the engine. Another major difference in gasoline engines is that the regeneration is passive, i.e. there is no need to purposely increase the exhaust temperature.

To initiate regeneration, the catalyst converter is fed with air for short periods. This oxygen, combined with high exhaust temperatures (400 - 700°C), leads to soot ignition. Where engines operate for long periods without deceleration, for example driving on a traffic-free motorway without any downhill slopes, engine control is required to initiate regeneration. In this case, the exhaust temperature is increased by delaying the spark timing and oxygen is made available by creating a lean fuel/air mixture."
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

hauki12

Lainaus käyttäjältä: Keitsi - 25.04.19 - klo:19:01
Olen melko varma, että omassa GTI Polossa tapahtui joku isompi opf-poltto n. 2000km kohdalla. Ajelin Tampereen motarilla ja pakoäänet olivat normaalia kovemmat ja hetkellinen kulutus oli ihan pintakaasulla n. 11-12 litraa. Jonkun kilometrin ajeltua äänet ja kulutus normalisoituivat hetkellisen kulutuksen ollessa n. 6-7 litraa samaisella pintakaasulla. Jo ennen tuota reissua auto jäi sammuttamisen jälkeen  pihaan "hurraamaan" ja tuli sellainen lievä palaneen haju. Tämä tapahtui pari kertaa peräkkäin. Taisi siis poltto jäädä kesken ja vasta motarilla poltto saatiin vietyä loppuun. Nyt ajettu reilu 3000km ja toista tuollaista polttoa ei ole vielä tapahtunut.

Oma ajo on pitkälti kaupunkiajoa, joka voi myös vaikuttaa tuohon.

Nämä ovat siis omat kokemukset. Mitään sen kummempaa faktaa mulla ei ole.

Vastaava tapahtuma kuin mulla. Murinat olivat normaalia kovemmat ja ahtopaineet pomppi viihdejärjestelmässä, kulutusta en tarkkaillut.
Auto oli juuri saavuttanut täysilämmöt veden ja öljyn osalta, ja 60->20km/h moottorijarrutus tehty , kun tuo alkoi.
Kahden kilometrin ajon jälkeen , jäähdytyspuhalin jäi humisemaan kotipihassa...

Nyt 4000km mitarissa ja k&n filtteri paikalla. Ilmaboxissa on vakiona paksumpi vw:n kesämallin suodatin kuin tuo k&n. Sen suodatinpontössä olevan väliritilän meinasin heittää mäkeen...

Tuossa golfin vastaavan ilmansuodattimen vaihto ja hieman modausvinkkiä... En ole tutkinut pystyykö vastaavaa modia tekemään poloon? Nuo lisäreijät saa ilmastointiteipillä talveksi kiinni ,jos pelkää lumen joutumista ilmansuodattimeen.
https://www.youtube.com/watch?v=KhH2qWwg46o

Sopiva k&n suodatin on mallimerkinnältään 33-3005

Daatta

Vielä enemmän tehoa saa kun heittää koko ilmaboksin mäkeen ja laittaa kunnon kartiosuodattimen konehuoneeseen. ::)

Mielestäni useean otteeseen on todettu, että vakio VAG ilmansuodin & kotelo riittää pitkälle (tuplatehot & vääntö?). Onhan sitä kiva harrastaa, mutta tuolla modilla tulee pikkulinnut suodattimelle asti...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 05.02.19 - klo:18:06
Markkinoilla on jo VW 508/509 öljyjä...

Lainaus erään valmistajan mainospuheista

Nyt on näköjään näitä GTI Poloja eri öljyluokituksella.Oma GTI tuli käyttöön 12.4  ja kun asian varmistin on ainakin tässä yksilössä vielä 50400-50700 öljyt.

minnis

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 02.05.19 - klo:19:44
Nyt on näköjään näitä GTI Poloja eri öljyluokituksella.Oma GTI tuli käyttöön 12.4  ja kun asian varmistin on ainakin tässä yksilössä vielä 50400-50700 öljyt.

Mistä sen muuten tarkasti saa tietää että mitä öljyä nyt pitää olla? Itselläni ei ole GTI vaan 1.5 TSI EVO (kolme viikkoa sitten luovutettu) ja myyjä antoi litran Longlife IV öjyä joka on siis 508.00/509.00. Rupesin jälkeenpäin miettimään että antoikohan nyt varmasti oikean putelin mukaan.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: minnis - 02.05.19 - klo:20:32
Mistä sen muuten tarkasti saa tietää että mitä öljyä nyt pitää olla? Itselläni ei ole GTI vaan 1.5 TSI EVO (kolme viikkoa sitten luovutettu) ja myyjä antoi litran Longlife IV öjyä joka on siis 508.00/509.00. Rupesin jälkeenpäin miettimään että antoikohan nyt varmasti oikean putelin mukaan.
Tarviiko sitä itse tietää? Vie merkkihuoltoon niin pysyy takuut voimassa.

minnis

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 03.05.19 - klo:18:09

Lähinnä jos tarvii huoltojen välissä lisäillä vaikka pari desiä, ja vaikka väärä öljy ei nyt konetta rikokkaan noissa määrissä, niin mielummin laittaisin sitä tismalleen samaa kuin mitä koneessa jo valmiiksi on.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: minnis - 03.05.19 - klo:18:27
Lähinnä jos tarvii huoltojen välissä lisäillä vaikka pari desiä, ja vaikka väärä öljy ei nyt konetta rikokkaan noissa määrissä, niin mielummin laittaisin sitä tismalleen samaa kuin mitä koneessa jo valmiiksi on.
Takuukorjaukseen auto kuuluu, jos määräaikaishuoltojen välillä pitää öljyä lisätä. Mutta tuolloinkin veisin auton lähimpään merkkihuoltoon öljynlisäykseen, niin ei jäisi vastuu itselleni.

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: minnis - 02.05.19 - klo:20:32

Itse kysyin asiaa "Huoltovalvojalta"joka rekisterinumerolla katsoi koneelta mitä öljyä koneessa tehtaalta tullessa on.Ja yllätykseksi oli 50400-50700 luokituksen öljyt.

Punainen Paroni

Öljystä nyt puheenollen, missä lämpötiloissa teillä öljyt pyörii? Itsellä välillä 106 astettakin ollut. Vaikutti aika korkealta...

PetriM

Lainaus käyttäjältä: Punainen Paroni - 04.05.19 - klo:10:50
Öljystä nyt puheenollen, missä lämpötiloissa teillä öljyt pyörii? Itsellä välillä 106 astettakin ollut. Vaikutti aika korkealta...
Ei ole korkea jos oikeasti ajetaan ja lämpimässä kelissä ;)
-21 Seat Ibiza 1.5 TSI EVO FR
ex-15 Audi TT 2.0 TFSI Quattro
ex-18 VW Polo GTi 2.0 TSI DSG
ex-14 Seat Leon Cupra 280 TSI DSG
ex-12 Toyota GT86
ex-00 Subaru Impreza WR240
ex-95 MB C36 AMG...ja monta muuta mursua
ex-89 Porsche 944 turbo; 924 CGTS replica
ex-87 Chevrolet Corvette C4 targa

Punainen Paroni

No siis ihan moottoritielläkin nousee noihin lukemiin.

Karvesak

Huomasin tuossa pesun jälkeen jotta vaikka autolla ajettu vasta 1000km on kivenjälkiä alkanut ilmestyä takavanteiden puolien reunoihin.Ilmeisesti juurikin eturoiskeläppien puuttuminen aiheuttaa kivien lentelemistä ja osuvat vanteisiin.Vanteet Milton Keys vakiot alut.Voi olla ruman näköiset muutaman vuoden käytön jälkeen talvikäytöstä puhumattakaan. :-[

Pietro

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 03.05.19 - klo:18:09
Tämä on mennyt minusta aika kummaksi. Yrittävät kaikin keinoin saada asiakkaan sidottua merkkihuoltamoon. Minusta tietojen panttaus on aika kyseenalainen keino. Ennen oli melko helppoa katsoa asiat suoraan ohjekirjasta.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Pietro - 06.05.19 - klo:13:00
Tämä on mennyt minusta aika kummaksi. Yrittävät kaikin keinoin saada asiakkaan sidottua merkkihuoltamoon. Minusta tietojen panttaus on aika kyseenalainen keino. Ennen oli melko helppoa katsoa asiat suoraan ohjekirjasta.

Oman oikeusturvan kannalta on syytä olla tarkkana, ettei tule tehneeksi mitään sellaista minkä perusteella tehdas/maahantuoja voisi vetäytyä vastuusta. Varsinkin kun kyseessä on uusi moottori. Jos haluaa itse ropata tai oikaista huolloissa, se kannattaa tehdä vanhemmalla kalustolla.

Tietojen panttaukseen VW ei kuitenkaan syyllisty, kaikki tiedot mitä merkkihuolto näkee on saatavissa Erwinistä:

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

Maksaa 7â,¬ tunti, mutta siinä ajassa lataa tarvittavat PDF-dokumentit myöhempää käyttöä varten.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pietro

No joo. Kyse oli öljyn lisäämisestä jos tikussa näkyy vajausta. Minusta olisi kohtuullista se että sen voisi tehdä itse ilman että yrittää etsiä jostain ervineistä maksamalla mitä öljyä siihen kuuluu laittaa. Ei kuuluisi olla mikään merkkihuollon käynnin vaatima homma.

Tuntuu vähän että merkkihuollot käyttävät hyväkseen näitä nykyajan uusavuttomia. Takuun vaatimuksenahan on että huollot on suoritettu asianmukaisesti. Ei se että ne tehdään jossakin tietyssä liikkeessä. Jos itse tekee niin pitää olla näyttöä että homma on tehty ja siitä voi tulla ongelma. Joka tapauksessa takuun voimassaolo ei vaadi merkkihuoltoa vaan mikä tahansa huoltoliike käy.

polonisti

Mä kävin tiskiltä kysymässä rekkarin mukaan, että mitä öljyä olette koneeseen tunkenut. En ottanut litran purkkia, koska hinta oli kaksinkertainen muihin myymälöihin nähden.
Mutta joo, ei kai kukaan oikesti tilaa aikaa merkkihuoltoon öljyn lisäystä varten, varsinkaan kun sitä öljyä pitää lisätä yleensä heti, eikä kuudestoista päivä klo 10.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: polonisti - 07.05.19 - klo:09:29
Mä kävin tiskiltä kysymässä rekkarin mukaan, että mitä öljyä olette koneeseen tunkenut. En ottanut litran purkkia, koska hinta oli kaksinkertainen muihin myymälöihin nähden.
Mutta joo, ei kai kukaan oikesti tilaa aikaa merkkihuoltoon öljyn lisäystä varten, varsinkaan kun sitä öljyä pitää lisätä yleensä heti, eikä kuudestoista päivä klo 10.
Kahdesta VAG:sta ja monesta muusta merkistä on kokemusta uutena, eikä yhteenkään ole tarvinnut huoltojen välillä lisäillä öljyä. Jos näin pitäisi tehdä, niin se olisi mielestäni vika, jonka tulisi korjata.

teemut

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 07.05.19 - klo:19:21
Kahdesta VAG:sta ja monesta muusta merkistä on kokemusta uutena, eikä yhteenkään ole tarvinnut huoltojen välillä lisäillä öljyä. Jos näin pitäisi tehdä, niin se olisi mielestäni vika, jonka tulisi korjata.

Joo. Yhden uuden volkkarin omassa käytössäni omistaneena allekirjoitan tuon. 48 200 tuli tuolla ajettua ja koskaan en lisännyt öljyä. Öljynvaihto oli tietokoneen mukaan joka toinen vuosi.

polonisti

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 07.05.19 - klo:19:21
Nyt ei ollutkaan kyse siitä onko moottorissa vikaa, vaan siitä mistä selvittää mitä öljyä moottorissa on.

matkamara

Tuasta GTI:iin kulutuksesta! 25.4.19 Sain omani käyttöö,tyytyväinen olen autooni ollut. Reilu 2000 km mittarissa, kulutus kun nätisti ajelee pysyy 5,2-6,1 l/100km. Tuas vkl:na ajelin T:re-H:ki-T:re välillä moottoritie nopeutta(120km/h), kulutus oli 6 l/100km pintaan. Sekalaisessakin ajossa siinä 6 l/100km molemmin puolin. Omasta mielestä vähän, manuaali laatikolla on poloni.
Tua mittaus perustuu kun olen tankannut ja laskenu kulutuksen, ei näytön ilmoittamaa keskikulutusta.
Golf Alltrack 2,0D -21
Polo GTI-19
Polo-17 1,2 tsi
Golf -17 EVO 1,5 tsi
Golf -15 1.4 tsi
Golf -13 1,4 tsi
Golf -11 1.4 tsi

RipaGTILoveCock

Aika pienii kulutuksii itel 4000 km keski kulutus huitelee päälle 8L.Tosin aika pätkä ajoo,DSG lootal.

Keitsi

Lainaus käyttäjältä: RipaGTI - 14.05.19 - klo:21:52
Aika pienii kulutuksii itel 4000 km keski kulutus huitelee päälle 8L.Tosin aika pätkä ajoo,DSG lootal.

Täällä myös DSG. Pätkäajossa keskikulutus 8-9 litraa (8km työmatkasiivuja), mutta Helsinki-Seinäjoki-Helsinki reissu reippaalla kaasujalalla meni talvella 6.4 litralla.

Pietro

Minulla menee matka-ajossa alle kuuden litran. Viimeksi oli 5,7 keskinopeus 100 km/h 110 km matka. Auton koko (5000 km) keskikulutus oli jotain vähän päälle 7. Kaupungissa menee 7-8 litraa riippuen miten kaasuttelee. Manuaalilaatikko. Minusta kone on tosi onnistunut. "Iso" kone jossa tarvittaessa riittää hyvin potkua, mutta tasaisessa matka-ajossa menee silti hämmästyttävän vähän ainetta. Ja minulla ei sitten ole mikään kevyt kaasujalka ;-).

joku372

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 02.05.19 - klo:19:44

Mikäköhän ero eri luokituksen omaavissa moottoreissa on? Hiukkassuodatin? Sen enempää kyselemättä laitoin itse 508/509 öljyt jokunen tonni sitten.

Kulutus on itsellä tasan 7 mittarin mukaan. Suurimmaksi osaksi työmatka-ajoa pk-seudulla. Ihan mukava lukema.

Punainen Paroni

Onko 2019 vm. omistajat tyytyväisiä pakoputkiston ääniin? Itse petyin kun ajelin ikkunat auki, eikä kiihdytyksen jälkeen kun päästi kaasulta hörpöttänyt yhtään, eikä myöskään dsg-pieruja kuulu ollenkaan. Auto on kaikenkaikkiaan vaimeampi kuin koeajoauto joka oli ilman tuota opf:ää.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Punainen Paroni - 24.05.19 - klo:09:58
Onko 2019 vm. omistajat tyytyväisiä pakoputkiston ääniin? Itse petyin kun ajelin ikkunat auki, eikä kiihdytyksen jälkeen kun päästi kaasulta hörpöttänyt yhtään, eikä myöskään dsg-pieruja kuulu ollenkaan. Auto on kaikenkaikkiaan vaimeampi kuin koeajoauto joka oli ilman tuota opf:ää.

Tuota se halvatun OPF teettää tasapuolisesti kaikille >:( Pitkähkön tauon jälkeen taas myyntiin tullut Audi RS3 on myös menettänyt kaikki pierut, röpötykset ja hörpöttelyt OPF:n myötä. Ompelukoneen ovat vaihtaneet tilalle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy