Polo GTI 2018

Aloittaja s-mod, 18.12.17 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 21.08.18 - klo:10:55
Itsellä renkaina conti sportcontact ja kokona siis vakio 17! Ajattelin viedä ennen talven tuloa renkaanvaihdon yhteydessä öljynvaihtoon. Maaliskuusta kuitenkin ajettu samoilla ensiöljyillä.
Saa nähdä muuttuuko tuo hinta verojen uusien päästölaskentojen mukana...
Mitä päästölaskennat öljyn vaihdon hintaan?
Mutta erikoista on, että tuota volkkarin 0w-20 öljyä ei ihan joka marketista löydykkään. No oneksi on ylärajassa 11000km jälkeen. Itse en ylimmääräsiä öljyn vaihtoja tee, koska tuskin pidän autoakaan 4v enempää (takuu).
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Polouni

Kaksi asiaa pötköön laitettuna. Eihän näin pitäisi kirjoittaa, ei vaan öljyn hinta ja päästöt ei siis toisiinsa liity. Mietin vain tuota auton hintaa uudella mittausmenetelmällä...

Itse ajattelin max 3 vuotta ajella. Tuo ylimääräinen satanen vuodessa saattaa vaikka vaikuttaa jos myy autoa itse. Tai sitten ei, mutta samalla menee kun renkulatkin vaihtuu. 8)

vwille

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 22.08.18 - klo:20:05
Kaksi asiaa pötköön laitettuna. Eihän näin pitäisi kirjoittaa, ei vaan öljyn hinta ja päästöt ei siis toisiinsa liity. Mietin vain tuota auton hintaa uudella mittausmenetelmällä...
Itse arvelen, että Polo GTI:ssä siirryttiin kaksilitraiseen moottoriin osin juuri päästöjen takia, koska uudessa päästömittauksessa on ripeämpiä kiihdytyksiä, joissa pikkuturbo ei ole CO2-päästöjen kannalta parhaimmillaan.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: vwille - 23.08.18 - klo:07:15
Itse arvelen, että Polo GTI:ssä siirryttiin kaksilitraiseen moottoriin osin juuri päästöjen takia, koska uudessa päästömittauksessa on ripeämpiä kiihdytyksiä, joissa pikkuturbo ei ole CO2-päästöjen kannalta parhaimmillaan.
Pikkuturbo on parempi CO2-päästöihin liittyen, joka on verrannollinen suoraan auton kulutukseen. Muut päästöt on sitten eri asia. 1.5 tsi olisi parempi kulutuksen kannalta. Parilitrainen on muuten parempi moottori, mutta painavampi ja kuluttavampi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

hauki12

Lainaus käyttäjältä: vwille - 23.08.18 - klo:07:15

Pienhiukkasia ne nyt haluavat poistaa , joita pienet turbokoneet tekee enemmän... 
hiukkasloukku aka "gasoline particulate filter" (GPF) ,,,  Moinen pönttö on wltp-hyväksytyissä polo gti-autoissa.

https://www.jokamies.fi/volkswagen-esitteli-uuden-suodattimen-bensiiniautoihin-joka-vahentaa-paastoja/

S#S

Hieno pelihän se oli, aika hurjat oli vaan koeajon kulutuslukemat  ::).

Se oli itselle pieni negatiivinen yllätys, ettei tuossa ole sähköistä kässäriä ja autoholdia, mutta eipä kai sillä loppujen lopuksi niin väliä.

Miten muuten onko tuossa ledipaketissa dynaaminen kaukovaloavustin, kun unohtui selvittää?

Onko jollain jo tietoa miten wltp-päästömittaus tulee muuttamaan auton hintaa? Myyjän arvio oli 500 - 1000 ,....

Polouni

Ainakaan minulla ei ole kaukovaloavustinta ledipaketissa. Lukemat saa korkeiksi, mutta kuten täällä jo mainittu halutessaan myös mataliksi. Itsellä oli golffissa tuo autohold ja sähköinen kässäri, mutta äkkiä niistä tottui pois. Autohold vielä oikutteli silloin tällöin.
Jos verojen nousun rajana uudessa mittauksessa on jostain lukemani n. 120, niin vero nousee. Nykyinen taitaa olla GTI:ssä 132 ja se on vissiin vanhan syklin mukainen (en tiedä enkä jaksanut tarkistaa). Eli jos uusi sykli WLTP vielä nostaa arvoa, niin näin järkeiltynä nousee.

mti

Perinteinen käsijarru on kyllä aivan ehdoton, hyvä että on Polo GTI:ssäkin. Muodikas se ei ole, mutta toimiva ratkaisu päivittäiseen käyttöön. Ja lukkaalla jos auto puskee niin sillä sen saa vielä käännettyä.

Octaviassa ainakin on hold-toiminto vaikka on perinteinen käsijarru.
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Polkkari

Lainaus käyttäjältä: S#S - 23.08.18 - klo:16:19
Se oli itselle pieni negatiivinen yllätys, ettei tuossa ole sähköistä kässäriä ja autoholdia, mutta eipä kai sillä loppujen lopuksi niin väliä.

Miten muuten onko tuossa ledipaketissa dynaaminen kaukovaloavustin, kun unohtui selvittää?

Onko jollain jo tietoa miten wltp-päästömittaus tulee muuttamaan auton hintaa? Myyjän arvio oli 500 - 1000 ,....
Tosiaan Auto Holdia ei Polosta löydy, mutta Hill Assist kyllä löytyy. Eli ilman jarrua ei pysy pitkiä aikoja itsekseen paikoillaan, mutta jos mäestä lähtiessä on riittävän reipas, niin auto ei päästä valumaan alamäkeen. Poloon ei saa myöskään dynaamista kaukovaloavustinta. Molemmat ilmeisesti menevät jo Golfin reviirille. :)

S#S

Ok, no ilman noita kaikkia pärjää hyvin. Mites toi muutos wltp-mittaustapaan nyt tapahtuukaan? Eli jos auton tilaa vielä elokuun puolella niin meneekö verot vanhan systeemin mukaan vai vaatiiko ensirekisteröinnin jo elokuussa.

Polouni

https://www.trafi.fi/tieliikenne/wltp-paastomittaus

Tuolta ainakin tietoa uudesta mittauksesta. Oleellista on, että kuvaa paremmin ja realistisemmin ajamista ja kulutusta. Autoliikkeet kovasti mainostavat asialla, jonka mainitsit eli heidän mukaansa kannattaa tilata ennen 1.9. Tietysti oleellista on nouseeko vero vai pysyykö ennallaan/laskee. Itse olen tulkinnut että GTI:n hinta hieman nousee, mutta älä pelkästään minua usko 8)
Kannattaa myös kysyä liikkeestä.

Tuo mäkipidätin toimii ainakin itsellä hyvin ja sen kanssa ei ole hirveä kiire painaa kaasua. GTI:llä kustannuksia lisäävät polttoaineen kulutus (itsellä n. 1,5 litraa aiempaa enemmän/100) sekä vakuutukset, rengaskulut ja huollot. En nyt kuukausitasolla puhu mistään suurista summista, mutta tämähän on jokaiselle suhtellinen asia.

Itse edelleen tosi tyytyväinen, koska autossa yhdistyy vaivaton arkikäyttö ja sopiva sporttisuus ja tunnokkuus. Jos haluaa manuaalia ja lisää tunnelmaa, niin itse miettisin Fiestaa. Aion kyllä käydä sen vielä ajamassa ihan mielenkiinnon vuoksi, vaikka itsellä automaatti on nykyisin must. Kolmas dsg menossa eikä mitään ongelmia kop kop.....
Polossa voi lisäksi säätää mm. ohjausta ja itsellä se on jäykimmässä asennossa.

S#S

Joo kiitos kattavasta vastauksesta. Liikkeestä, jossa kävin koeajolla, sain jälkikäteen sähköpostilla speksaamastani autosta tarjouksen. Lupaavat hintatakuun veronnousua vastaan, jos auton tilaa tämän kuukauden puolella eli mielestäni antavat ymmärtää, että olisi jokin heidän spesiaali etu...

Tarjous ei muutenkaan ollut mikään kovin hyvä, eli pitää varmaan alkaa pyytää autosta tarjouksia heti alkuviikosta, jos tähän päädyn... Tosi hyvältä auto koeajon perusteella kyllä tuntui, sopivan sporttinen, mutta ei yhtään liian epämukava.

Webatosta sanoivat muuten liikkeessä ettei jälkiasennuswebaatoa ainakaan tällä hetkellä saa autoon ja tiettävästi sille ei ole tilaa autossa.

Polkkari

Lainaus käyttäjältä: S#S - 24.08.18 - klo:08:20
Webatosta sanoivat muuten liikkeessä ettei jälkiasennuswebaatoa ainakaan tällä hetkellä saa autoon ja tiettävästi sille ei ole tilaa autossa.

Tämä ei pidä paikkaansa.

vmp

Lainaus käyttäjältä: vmp - 14.08.18 - klo:15:18
Onko muut havainneet lotinaa alustasta? Vaimon tämänvuotinen GTI kuulostaa parkkihallissa ja hitailla nopeuksilla kuin tankki loiskuisi jokaisesta heilahduksesta, mutta syyllinen lienee jotkut puslat tai suojakumit? Varsinaisesti ajaessa loiske hukkuu rengasmeluun eikä tunnu hirveästi vaivaavan, minulla vaan pistää korvaan...  ::)

Itse itseäni sivistäen: huollossa käydessäni myönsivät että uusia Poloja on käynyt korjauksessa alustan lotinan/natinan takia ja maahantuojalla on aktiviteetteja aiheesta menossa. Eli vähän vastaava tilanne kuin Golfeissa että jos omassa yksilössä on moitittavaa niin kannattaa vaatia takuuseen.
2022 Golf R

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: S#S - 24.08.18 - klo:08:20
Joo kiitos kattavasta vastauksesta. Liikkeestä, jossa kävin koeajolla, sain jälkikäteen sähköpostilla speksaamastani autosta tarjouksen. Lupaavat hintatakuun veronnousua vastaan, jos auton tilaa tämän kuukauden puolella eli mielestäni antavat ymmärtää, että olisi jokin heidän spesiaali etu...

Tarjous ei muutenkaan ollut mikään kovin hyvä, eli pitää varmaan alkaa pyytää autosta tarjouksia heti alkuviikosta, jos tähän päädyn... Tosi hyvältä auto koeajon perusteella kyllä tuntui, sopivan sporttinen, mutta ei yhtään liian epämukava.

Vaihda liikettä....automyyjät on mitä on....

Ei mahdu....buahahaha...:) kunnon paskanjauhantaa....mahtuu ne tiiviimpäänkin konehuoneeseen....tai lokariin
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 24.08.18 - klo:16:38
Vaihda liikettä....automyyjät on mitä on....

Ei mahdu....buahahaha...:) kunnon paskanjauhantaa....mahtuu ne tiiviimpäänkin konehuoneeseen....tai lokariin

Sama täällä, tuosta liikkeestä en kyllä ostaisi. paskanjauhanta... Mutta on eri asia sitten haluavatko antaa takuuta webaston asennukselle Auton tai välirahan hinta on se mikä kauppasopimuksessa sovitaan. Tulis vaikka mitä verokorotuksia syyskuussa Ja autoverokin kiristyy reilusti vasta 160g jälkeen. Päästövero on sitten eri mutta nyk 134g polon kohdalla muutama g ei vuosittaista veroa nosta ehkä 10-20e.
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Polouni

Onko sulla webastolle pakollinen tarve? Letkulämppäri ja sisäpuhallin toimineet itsellä tosi hyvin. Edellyttää tietysti piuhaa...
Kyllä kannattaa koittaa eri liikkeitä tarjousten kanssa!

Punainen Paroni

Onko kukaan kerinnyt vielä virittelemään Poloansa? Ohjelmointia, downpipejä, suuttimia jne?

tkrautajoki

Ohjelmoinnista olin yhteydessä pariin paikkaan pks seudulla, mutta sanoivat että ei löydy vielä. Laitoin K&N ilmansuodattimen omaani, ainakin tuntuu ottavan happea selkeesti paremmin ja tuntui että äänetkin hieman voimistui. Tuntuu ajossa mukavan pirteältä tolla suodattimella. Race.fi:stä tilasin, suodatin oli 100,.

Lainaus käyttäjältä: Punainen Paroni - 01.09.18 - klo:13:57
Onko kukaan kerinnyt vielä virittelemään Poloansa? Ohjelmointia, downpipejä, suuttimia jne?

Punainen Paroni

Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 02.09.18 - klo:09:37
Ohjelmoinnista olin yhteydessä pariin paikkaan pks seudulla, mutta sanoivat että ei löydy vielä. Laitoin K&N ilmansuodattimen omaani, ainakin tuntuu ottavan happea selkeesti paremmin ja tuntui että äänetkin hieman voimistui. Tuntuu ajossa mukavan pirteältä tolla suodattimella. Race.fi:stä tilasin, suodatin oli 100,.

Jees no se menee itselläkin sitten vaihtoon kun joskus saan omani. Toivottavasti saavat jotain ohjelmointiakin joskus tehtyä:)

porssi

Onko kukaan hommannut 18” talvirenkaita/kitkoja? Meinaan et mahtuukohan 225/40 r18 pyörimään?

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: porssi - 05.09.18 - klo:21:44
Onko kukaan hommannut 18” talvirenkaita/kitkoja? Meinaan et mahtuukohan 225/40 r18 pyörimään?
Just eilen sovitin alle 225 40 18 kesäpyörää 8 leveellä 18" vanteella. Hyvin istu paikoilleen, et tosin toi hieman ulos vannetta. ET on 38 tossa vanteessa. Ei ottanut kiinni mistään kääntelemällä tai pienellä ajollakaan.

porssi

Löytyykö kuvaa tästä :)

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: porssi - 06.09.18 - klo:19:06
En edes hoksannu ottaa kuvaa, kun olin niin täpinöissäni :) Tavoite olis saada vanteet ja uudet kumit alle vielä tän kauden aikana kokeiluun niin otan kuvat kyllä ja laitan tänne. Ihan tilanteesta riippuen menee pari viikkoa, että saan ne alle. Olisko kellään muuten heittää ideaa, millä värillä vanteet maalaisi? Auto on valkoinen tummilla laseilla. Oon miettiny mattamustaa/mustaa vanteisiin.

Esa N

DTE pedalbox asennettu...nyt vasta ajelu on hauskaa ja auto tuntuu GTIltä.  ;D
https://www.chiptuning.com/en/pedalbox.html

Polkkari

Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 06.09.18 - klo:17:19
Just eilen sovitin alle 225 40 18 kesäpyörää 8 leveellä 18" vanteella. Hyvin istu paikoilleen, et tosin toi hieman ulos vannetta. ET on 38 tossa vanteessa. Ei ottanut kiinni mistään kääntelemällä tai pienellä ajollakaan.

En todellakaan ole stance-miehiä, mutta on tämä GTI Polo silti vähän maasturi jopa 18" vanteilla. Tilaa siis kyllä on pelata tuolla pyörän koolla.  :)

Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 07.09.18 - klo:10:12
Olisko kellään muuten heittää ideaa, millä värillä vanteet maalaisi? Auto on valkoinen tummilla laseilla. Oon miettiny mattamustaa/mustaa vanteisiin.

Täähän on niitä koiran makuasioita, kuten sanonta kuuluu. Mielipiteeni kokomustista vanteista on kuitenkin, että tuppaavat pääsääntöisesti vähän hukkumaan sinne auton alle. Pyöränkotelo, vanteen tausta ja rengaskin kun ovat mustia. Antrasiitti puolikiiltävänä tai kiiltävänä voisi olla aika näyttävä kompromissi valkoiseen autoon...

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: Polkkari - 07.09.18 - klo:21:41
En todellakaan ole stance-miehiä, mutta on tämä GTI Polo silti vähän maasturi jopa 18" vanteilla. Tilaa siis kyllä on pelata tuolla pyörän koolla.  :)
Joo näin on, rengaskoon valinta tässä mietinnässä vielä.

Täähän on niitä koiran makuasioita, kuten sanonta kuuluu. Mielipiteeni kokomustista vanteista on kuitenkin, että tuppaavat pääsääntöisesti vähän hukkumaan sinne auton alle. Pyöränkotelo, vanteen tausta ja rengaskin kun ovat mustia. Antrasiitti puolikiiltävänä tai kiiltävänä voisi olla aika näyttävä kompromissi valkoiseen autoon...
Ihan hyvä idea toi antrasiitti, musta tosiaan hukkuu hieman noihin kaikkiin muihin tummiin osiin. Tätäkin täytyy mietiskellä ajan kanssa.

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: porssi - 06.09.18 - klo:19:06

Tässä nyt alla 225/40 18 setti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy