Polo GTI 2018

Aloittaja s-mod, 18.12.17 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

grillilautanen

Lainaus käyttäjältä: hauki12 - 02.07.18 - klo:16:42
3-4viikkoa valmistumisesta? Koska tilasit auton?
Maaliskuun loppupuolella

epuzki

Speksailin itelle polon, 33k, varusteilla ja lähetin tarjouspyynnön, jostain syystä tämä vaan himoittaa niin hitosti  8)

Noi sporttipenkit jätin speksaamatta, eikö muka vakiona tule edes perseenlämmitintä  :o
Seat exeo 2.0 tdi 143hp

Polouni

Vakiona tulee nuo klassiset ruutukuosipenkit perslämmittimillä. Uusi Tuhon Maailma (TM) testaa sporttiautoja radalla. Polosta loppuu penkkien sivuttaistuki. Jos radalle usein meinaat, niin tuon mukaan sporttipenkit kannattaa. Itselle riittää vakiot. Autoon meneminen ja poistuminen on myös helpompaa kun itsellä persjalkaisena penkki edessä. TM kehui helppoa ajettavuutta ja ohjausta sekä jousitusta. Vähän aikaa sitten Teknavi taas mollasi ohjausta. No sehän on myös vasteeltaan säädettävissä ja muutenkin tunnokas sekä toimiva. Samaisessa testissä ST Fiesta oli yli sekunnin nopeampi kierroksella.

Saa nähdä milloin testaavat pikkusportit Suomen teillä. Väitän, että Polo on ylivoimainen mukavuudessa ja Fiesta taas sporttisuudessa. Polo toki automaatti dsg6, mutta varmaan alusta ja ohjaus leppoisammat. Mukaan mahtuisi vielä ainakin Clio ja Pösö. Corsa taitaa antaa liikaa tasoitusta tehoillaan....

SJP60

Onko GTI:n kone muuten ketjulla vai hihnalla?

Polouni

Eiköhän tuo ketjulla ole tämä EA888 SUKUPOLVI.

OctyRO

Ahahhahhah selvästi autotietäjiä:))) hihnoilla on koneet ollu tässä sukupolvessa

Polouni

Hihnalla hihnalla, juurikin näin...

Polouni

Sen verran jatkoa illan unenpöppöröön. Hihnalla piti olla tuo aiemmin kirjoittamani! Suuri tietäjä en todellakaan ole, mutta itseäni konsernin ketjut epäilyttää vm. -11 1.2 Ocun rääkäisyn jälkeen.   

Ensimmäinen häiriö männä viikolla oli etupään parkkitutkan hetkellinen sekoaminen lähdössä. Poistui käynnistämällä uudelleen.

tkrautajoki

Mulla herjaa todella usein vika start/stop. Oon kiinnittäny huomiota, että useimmiten tulee toi vikailmoitus käynnistyksen yhteydessä, kun sammuttaa moottorin start/stop deaktivoituna.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 08.07.18 - klo:22:09
Hihnalla hihnalla, juurikin näin...

Siis ihan oikeassa olet. Tarkoitus oli heittä yöllä läppä, että kyllä ne hihnal(ta) kaikki koneet tulee =)
Taitaa kuitenkin olla ihan sama kone kyseessä kuin omassa ja itsellähän on 2.0t, ketjukone.

Polouni

Olin itse oikeasti siinä uskossa, että hihnakone tämä uusi ja edelliset ketjulla! Fiksuna miehenä katsoin siis tämänkin väärin...Onko siis olemassa joku 2.0 hihnalla? Taidan jatkossa kommentoida vain tuulilasinpyyhkimiä.... :)

hauki12

Lainaus käyttäjältä: hauki12 - 26.03.18 - klo:19:01
Polonen pistetty tänään tilaukseen. Arvio oli että olisi luovutettavissa heinäkuussa.
  :D
Tilattu siis 26.3.2018

Kävin juttelemassa myyjän kanssa kotilostani, ja auto on viivästynyt kun meni WLTP-malliksi.
raaka arvio oli viikko40  >:(   

Polouni

Onko mitään pientä hyvitystä tiedossa?

hauki12

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 29.07.18 - klo:09:07
Onko mitään pientä hyvitystä tiedossa?

Auton hinta ei nouse minulle. Käyttömaksut yms. nousee kylläkin. kun päästöt 144g vs. 134g (vw .cz:n arvio )
Hyvityksestä keskustelen , kun noudan autoa...

Polouni

Taitaa vuositasolla olla n. 15 euroa tuo ajoneuvoveron korotus. Jospa antaisivat siimaa vaikkapa huolloista.

tkrautajoki

Ensimmäinen pitkä reissu takana gti:llä ja keula pesty parin sentin hyttyskerroksesta, noin 1700 km reissu Helsinki-Rovaniemi-Helsinki. Aika pienellä bensalla pääsi kulkemaan. Vakionopeudensäädin toimi tosi kivasti edelliseen 6r gti:hin verrattuna. 

Polouni

Samoja kokemuksia itsellä kulutuksen suhteen. Väli Turku -Lahti meni 5,5 litraa/100. Siis ei motarin kautta. Keskinopeus kuitenkin yli 85 ja jonkin verran ohituksia eli ei pihistellen. Suht kevyt auto kuitenkin ja vääntö kuljettaa. Onko iso ero melussa vanhaan GTI mallin? Tämän ainakin itse huomaan verrattaessa edelliseen (BlueGT).

PoloGTI2018Helsinki

Laitoin GTI:hin loiskeräpät vaikka maahantuojan mukaan GTI:hin sellaisia ei ole. Pari maksaa 44, ja tarvii vähän mattoveistä, että sopii paikalleen.

Hommasin talveksi Bonneville vanteet, vaikka nekään ei kuulemma sovi GTI:hin. Ainoa ero minkä ymmärrän, on niiden leveys 7,0” eikä 7,5”. Onko jollain jotain muita tietoa?

Talvi lähestyy. Onko jollain tietoa läpiviennistä lämppärin pistokkeelle. En aio porata uusia reikiä.

Tein koirille GTI-pedin. Jäi kangasta yli, jos kiinnostaa ketään.

Ilkka83

Kyllä nyt koiran kelpaa olla 8) ei puutu ku recaron tikkaus ;D

OT:

Samoin mk5 r32 ei löydy roiskeläppiä, mutta gti:n läpät menee eteen suoraan ja taakse kuulemma pienellä puukotuksella....itellä vain edessä...

Kuulostaa oikeen ammattitaitoisilta myyjiltä....onko ne ammattimyyjiä vai ammatikseen autoja myyviä?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Väänänen

Kyllä on päheä jakkara karvakuonolle.
Mielenkiinnosta, mistä ihmeestä sait hankittua tuota GTI-kangasta?

PoloGTI2018Helsinki

Ebaysta. Voin tsekkaa tarkemmin, mutta olis vielä 1,5m2 jäljellä, jos joku haluaa ostaa.

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 31.07.18 - klo:19:43
Samoja kokemuksia itsellä kulutuksen suhteen. Väli Turku -Lahti meni 5,5 litraa/100. Siis ei motarin kautta. Keskinopeus kuitenkin yli 85 ja jonkin verran ohituksia eli ei pihistellen. Suht kevyt auto kuitenkin ja vääntö kuljettaa. Onko iso ero melussa vanhaan GTI mallin? Tämän ainakin itse huomaan verrattaessa edelliseen (BlueGT).
Kyllä tää mk6 mun mielestä hiljaisemmalla vaikuttaa kuin 6r. Mulla on 17 tuumaiset kiekot tässä alla. Oikein miellyttävä ajella pitkällä matkalla kyllä.

Väänänen

Lainaus käyttäjältä: PoloGTI2018Helsinki - 04.08.18 - klo:02:31
Ebaysta. Voin tsekkaa tarkemmin, mutta olis vielä 1,5m2 jäljellä, jos joku haluaa ostaa.

Kappas vain, sieltähän tuota löytyy.
Itselläni ei ole tarvetta, mutta kyllä 1.5 neliöllä jo paljon saa aikaiseksi, sellainen joka tuota tarvitsee.

JakeS

Tuossa yksi vertailutesti. Näitä nyt ei kannata tutkia kuin raamattua mutta yariksen taskurakettiversio vaikuttaa aika pätevältä. Siihen rahaan taitaa vaan saada luokkaa isommankin taskuraketin.
https://youtu.be/7ynOVRMKjPw
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Punainen Paroni

Terve, olen tällä viikolla tilaamassa GTI Polon, tuli vaan tässä mieleen, että mahtaako täällä joku tietää onko Suomen mallissa Launch controllia?

Esa N

Moi. kyllä on Launch control. tosin tuntuu että sutii turhaan tuon kanssa... 14,84 varttimaili kahden hengen kuormalla launch controllilla, ilman ei ole vielä kokeiltu.

Punainen Paroni

Okei loistavaa kiitos! Eikös se toimi vaan niin että sportti päälle, jarrua ja kaasua ja menoks? :D

Punainen Paroni

Lainaus käyttäjältä: Esa N - 06.08.18 - klo:18:55
Moi. kyllä on Launch control. tosin tuntuu että sutii turhaan tuon kanssa... 14,84 varttimaili kahden hengen kuormalla launch controllilla, ilman ei ole vielä kokeiltu.

Niin jossain testissä meni Launch controllilla 0-100 6s kun taas ilman meni sen 6,7s

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: Punainen Paroni - 06.08.18 - klo:19:14
Okei loistavaa kiitos! Eikös se toimi vaan niin että sportti päälle, jarrua ja kaasua ja menoks? :D
Luistonesto pois päältä vielä lisäksi 😁

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 31.07.18 - klo:19:43
Ei mikään kevyt auto 1350kg omapaino. Eli painavampi kuin 14 combi octavia
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy