Exeo käyttökokemuksia

Aloittaja tmr97, 30.11.10 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

Flash77

Mulla on samaa ongelmaa 2011 vuosimallin 2.0 TSi:n kanssa. Nykii varsinkin kylmänä pintakaasulla ja tuntuis etenkin tuossa molemmin puolin 2000 kierrosta olevan nykimisherkkää aluetta. Paikallinen merkkihuolto ei löytänyt autosta mitään vikaa (= ei näkynyt vikakoodeja) joten maksoin turhaan vikakoodien luvusta. Sanoivat että on ominaista tuolle moottorille VAG konsernin kaikissa autoissa.  >:(
Oisko kellään ideoita miten tuota vois tutkia? Tehopenkitys, jotta näkis käppyrät koko kierrosalueelta?

jihaa

Lainaus käyttäjältä: Flash77 - 14.10.12 - klo:20:43
Mulla on samaa ongelmaa 2011 vuosimallin 2.0 TSi:n kanssa. Nykii varsinkin kylmänä pintakaasulla ja tuntuis etenkin tuossa molemmin puolin 2000 kierrosta olevan nykimisherkkää aluetta. Paikallinen merkkihuolto ei löytänyt autosta mitään vikaa (= ei näkynyt vikakoodeja) joten maksoin turhaan vikakoodien luvusta. Sanoivat että on ominaista tuolle moottorille VAG konsernin kaikissa autoissa.  >:(
Oisko kellään ideoita miten tuota vois tutkia? Tehopenkitys, jotta näkis käppyrät koko kierrosalueelta?

Mulla tosiaan tekee tuota 1.8TSi:n kanssa ja vain kun korotettu tyhjäkäynti on päällä. Hetken jos antaa paikallaan käydä ennen kuin lähtee ajamaan ongelmaa ei ole. On siis hyvin hetkellinen ongelma ja laakkosella sanottiin olevan normaalia eikä voi mitään tehdä jos vikakoodeja tai valoja ei ole päällä. Jotain höpisivät, että voisi tyhjäkäynti arvoja tms. nostaa mutta sitten saattaa pakkasilla olla ongelmaa enemmän. Sanoivat vain, että seuraa tilannetta ja palaa asiaan jos pakkasilla häiritsee enemmän.
Seat Leon PHEV Xcellence -22
Ex:Leon 1.4tsi HB, VW Touran, Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST...

zim3

Tervehdys, nyt n.kuukauden ollut alla -11 exeo st 1.8tsi ja ei voi muutakun kehua. Verrattuna edelliseen biiliin (skoda octavia rs 2.0tfsi -06, joka myöskin oli mielestäni todella hyvä auto), on tämä huomattavasti hiljaisempi ja pehmeämpi ajaa. Exeossa on minun makuuni liian tehostettu ohjaus ja tästä onkin päästy eroon laittamalla -40mm eibachin alusta ja rengastus kesällä 20", talvella 19"  :) jo edellisen omistajan toimesta. Kone on sivistyneenpi kuin edellisen auton ja kulutuskin tippua hurjasti, mutta eihän niitä keskenään voi verratakkaan. Suurin kaipuu räsään on alaväännön puute, todella nuhapumppu alakierroksilla, tarkoitan siis ihan tyhjäkäynnistä ylöspäin. Takuun jälkeen joutuu varmaankin lastua laittamaan, ni saadaan kulku kohdalleen  :D.

Flash77

Tervetuloa Exeo-omistajien joukkoon, hyvä valinta!  8)

Miggo

Pari päivää saan ajella uudella Exeo ST 2.0/170HV TDI vekottimella.
Ei montaa satasta tule kokemusta, mutta varmaan jotain..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016- ex
Skoda Superb 1.4TSI plugin Sportsline 2019
Skoda Enyaq 85 Style Olibo Green, tilattu arvioitu toimitus 11.2025

Miggo

No ei kyllä sytyttäny laisinkaan. Onhan se hiljainen sisällä, Xenonit ja kaikkea sekä hyvin vääntävä kone.
Hajuton, mauton ehkäpä jopa pappamainen.. joo kuulostaa pahalta.

Jos pitäisi valita Exeon ja Leonin väliltä, ei tartte miettiä. Mielummin ajelen omalla Ibbellä, joka lähtenee kohtuullisen äkkiä vaihtoon.

RSOCUstin

Laitappa MIGGO kommentteja kun kokemusta tullut Exeosta.

Miggo

200km takana, ja mielikuva kulkineesta on aika valmis. Eli kyseessä tosiaan EXEO ST 2.0 TDI 170HV Style

Selkeästi paljon matkaa ajavalle loistava valinta, kulkee todella vakaasti ja penkit on jämäkät ja antavat hyvän tuen.
Ã,,äntä ei ohjaamoon liikaa tule edes talvirajoitteisella moottoritiellä. Ainoastaan dieselin tehot jyrisee sisälle, tosin erittäin hienostuneesti ja asiaankuuluvasti.

Kaupunkipyöritykseen on kyllä aivan liian iso omaan makuun, tosin en ikinä olekaan tykännyt isoista autoista vaikka '08 Octavia olikin yksi parhaimmista autoista mitä minulla on ollut.
Valitettavasti isot mitat ulkona eivät tuo sisälle väljyyttä, eli hieman ahdas takapenkki ja tavaratila on kyllä erittäin pieni.

Sisusta on huoliteltu, mutta omaan makuun vähän turhan konservatiivinen ja keskikonsolin nappimeri on jotain käsittämätöntä. Miksi ilmastoinnille on 296 eri nappia ja potikkaa? Ei kykene ymmärtämään millään.

Vakiomankka soi hyvin, ainoa harmi on se että monitoimiohjauspyörästä voi käyttää ainoastaan volumesäätöä. Vain 3,5mm liitäntä ulkoiselle medialle on iso miinus. Saahan näihin lisävarustelistalta varmasti päteviä ratkaisuja näihinkin pulmiin.

32tâ,¬ listahinta on turhan kova omaan mieleen, mutta jos ajaisin matka-ajoa työkseni niin harkitsisin vakavasti! Koska en sitä tee, ja pääasiallinen ajo on PK seudun pyöritys, vaihtoehtona ei ole realistinen.

Toitsu

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 10.01.13 - klo:20:43

Vakiomankka soi hyvin, ainoa harmi on se että monitoimiohjauspyörästä voi käyttää ainoastaan volumesäätöä.

Mulla 2012 2.0tdi 140hv style. Ratista voi vaihtaa asemaa, äänenvoimakkuutta sekä myös mute löytyy.

Itse ihmettelen sitä että eikö tässä versiossa sumuvalot toimi kääntyvien ajovalojen lisäksi kun kääntää tarpeeksi rattia? Vai onko mulla toiminto "off" asennossa...?
VW T5 2.5tdi -09
VW Golf mk4 1.6 -98
Vw Passat 1.8 -98
Seat Exeo ST 2.0
Volga Gaz-21 -65

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Toitsu - 19.01.13 - klo:08:42
Mulla 2012 2.0tdi 140hv style. Ratista voi vaihtaa asemaa, äänenvoimakkuutta sekä myös mute löytyy.

Itse ihmettelen sitä että eikö tässä versiossa sumuvalot toimi kääntyvien ajovalojen lisäksi kun kääntää tarpeeksi rattia? Vai onko mulla toiminto "off" asennossa...?

Ei pitäs olla Exeossa tuota kulmavaloa.... En ainakaan ole löytänyt vcds:llä....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 10.01.13 - klo:20:43
200km takana, ja mielikuva kulkineesta on aika valmis. Eli kyseessä tosiaan EXEO ST 2.0 TDI 170HV Style

Selkeästi paljon matkaa ajavalle loistava valinta, kulkee todella vakaasti ja penkit on jämäkät ja antavat hyvän tuen.
Ã,,äntä ei ohjaamoon liikaa tule edes talvirajoitteisella moottoritiellä. Ainoastaan dieselin tehot jyrisee sisälle, tosin erittäin hienostuneesti ja asiaankuuluvasti.

Itsellä samanlainen vm. 2010 tosin 140hv Sport-varustelulla ja varustettuna laminoiduilla sivulaseilla (2-kerroslasit). Yhdyn mielipiteeseesi täysin. Mukavan hiljainen ja jämäkkä auto ajaa. Talvisin alla kitkat. Kilsoja tulee sellaiset 50tkm vuodessa eli paljon. Nyt takana joku 95tkm huoletonta menoa.

LainaaValitettavasti isot mitat ulkona eivät tuo sisälle väljyyttä, eli hieman ahdas takapenkki ja tavaratila on kyllä erittäin pieni.

Itse kutsun omaani 2 hengen elämäntapafarkuksi. Lastenrattaat sisään niin kontti on tapissa.. onneksi penkit saa kaadettua.

Lainaa32tâ,¬ listahinta on turhan kova omaan mieleen, mutta jos ajaisin matka-ajoa työkseni niin harkitsisin vakavasti! Koska en sitä tee, ja pääasiallinen ajo on PK seudun pyöritys, vaihtoehtona ei ole realistinen.

Aina se olisi kiva halvemmalla saada, mutta mielestäni kilpailuun verrattun exeo tarjoaa paljon autoa kohtuulliseen hintaan. Kaupunkipyöritys ei tosiaan vahvin puoli, joskaan nyt ei ihan kamalaakaan ole. Omat ajot 90% maantiellä/motarilla.

//Juha

Sent from my iPad using Tapatalk HD

tmr97

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 19.01.13 - klo:09:35
Itse kutsun omaani 2 hengen elämäntapafarkuksi. Lastenrattaat sisään niin kontti on tapissa.. onneksi penkit saa kaadettua.

Olen tämän täällä jo toistanut ainakin pariin kertaan. Itse valitsin rattaat, jotka menevät pieneen tilaan ja maksoin parisataa enemmän niistä kuin vaihdoin autoa. Perus-emmaljunga vs gesslein, tilaa jälkimmäinen vie puolet toisesta ja molemmat ovat koottuna samankokoiset. Eli rattaat meni ilman rattaiden osien irroitusta tai penkkien kaatamista vm2003 Poloon. Exeo on Octavia ja Golf farkkujena jälkeen riittänyt neljälle hengelle ihan ok. Talvilomalle suksien kanssa edellämainituissakin piti laittaa boksi katolle ja sama tietysti exeossa.

jlindstrom

Eipä se itsekkään rattaiden takia ole tullut autoa vaihdettua. Meillä vaimon autona altea xl, jolla hoituu nuo yhteiset reissut ihan hyvin ja tavaratilaakin on kosolti.

Omallani ajan 90% yksin. Farkku oli hyvä optio, jos joskus tarvitsee kuljetella tavaraa penkit nurin tms.. lisäksi pidin ulkonäöstä enemmän kuin sedanista.

Mutta ei tuossa kontin perus asennossa voi sanoa, että tilalla juhlittaisiin. Lisäksi kun olen itse 195cm pitkä niin  minun takanani on jalkatilaa lähinnä sanomalehden verran.

Tuohon se melkein sitten ne valitukset jäävätkin. Pidän autoani edelleen hyvänä ostoksena ja erinomaisena autona. Se on tukeva ja hiljainen, etenkin noilla tupla laseilla. Talvisin alla kitkat. Tämän jälkeen ymmärsin selvästi paremmin miksi Audista yleisesti ottaen tykätään.. kun tämä pirkka-audikin on näin hyvä.

//Juha

Flash77

Itselläkin tuli vaihdettua 2010 Golf Variant (122hv) vuosimallin 2011 ExeoST 2.0 TSI Sporttiin ja en ole katunut. Siitäkin huolimatta että monien mielestä se on jo designiltaan & joiltain varustuksiltaan vanhanaikainen/kierrätystä. Minulle ei keulalla oleva merkki sellaisenaan merkitse mitään kunhan samassa konsernissa pysytään  :)

Golf oli kyllä hyvä auto ajo-ominaisuuksiltaan ja voimanlähdepakettikin oli toimiva mutta sisämelu ja meksikolainen viimeistely ärsytti. Eihän se espanjalainenkaan viimeistely mitään priimaa ole mutta aika vähän ovat saaneet tuhoa aikaan vanhaan Audi-perustaan.

Exu

Omaksi työsuhdeautoksi valikoitu viime vuonna vm 2012 Exeo 2.0 tdi sport multitronic. Lisävarusteiksi valikoitu musta metalliväri, kaksikerroslasit, servitronic ja musta-ruskeat nahat. Tällä paketilla vapaan autoedun arvo on 745 â,¬. Sain itse valita auton noin 700-800 verotusarvolla ja mielestäni exu tarjosi parhaan vastineen rahalle.

Autolla on nyt ajettu ensimmäiset 23 tkm ja auto on mielestäni erittäin miellyttävä ajossa. Erityisesti laatikkoon olen ollut tyytyväinen. Kokemukset ovat olleet siis hyviä auton toimiessa, MUTTA ongelmat alkoivat vajaat tkm sitten. Vajaa kuukausi sitten oli ensimmäinen vika: ajonesto sekosi. Oire, auto käynnistyy, mutta sammuu saman tien.
Meni liikkumisturvaan ja takuuseen korjaus, jossa muutaman päivän etsinnän jälkeen koodattiin vain avaimet uusiksi. Vika poistui.

Toinen vika ilmeni tänään noin kk ja 500 km edellisen jälkeen: auto starttasi, mutta ei nostanut kierroksia yli tyhjäkäynnin. Kun yritti nostaa kierroksia päästiin noin 1500 rpm, mutta ravisti voimakkaasti ja alkoi vilkuttaa hehkun valoa. Eipä muuta kuin hinuri paikalle ja pajalle. Eivät tänään antaneet vielä diagnoosia parin tunnin tutkimuksella. Huomenna selvinnee vika.

Luotettavuus on nyt kokenut aika kovan kolauksen! Onneksi on takuu ja liikkumisturva. Toimisikohan takuu samalla lailla kuin puhelimissa, kolmannen takuuhuollon jälkeen vaihdetaan tuote uuteen? :D

Exu

Vikana oli ahtoputkien jäätyminen. Putsasivat putket ja välojäähdyttimen ensiapuna. Tänään tehtiin tehtaan ohjeistama muutos, jonka pitäisi estää kosteuden pääsy ahtoputkiin. Tarkempaa tietoa muutoksesta ei huoltoneuvoja osannut tai halunnut kertoa. Vagin jäätymisongelmathan ovat tunnetusti yksittäistapauksia, joten ilman jäätymistä tai raskasta valitusta eivät tee asialle mitään. Suosittelen vaatimaan huollon yhteydessä muutoksen!

Dirti

Jaaha pitääkin seuraavan huollon yhteydessä sanoa tuosta operaatiosta..... Kun kerran takuukin menee umpeen ens kesänä niin hyvä saada teetettyä tuo pois alta....

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

jlindstrom

Jos ajelette exeo st:llä niin nyppäskää takaluukun kannesta sisäverhous irti. Kiinni klipseillä ja kahdella torxilla varoituskolmion kotelon pohjasta.

Saatte näkyviin takalasin pyyhkijän moottorin.. koko konseptin on suunnitellut joku neropatti. Oli tyyppivika jo A4 B7:ssa.. eli pyyhkijän akselia pitkin valuu läpiviennistä vettä hiljalleen sisään. Tuo sitten valuu suoraan moottorin runkoa pitkin väyläohjauksen boksiin sisään ja sitten homma onkin siinä. Pyyhkijä elää täysin omaa elämäänsä jonkin aikaa ja sitten hajoaa kokonaan. Korjaus uusi pyyhkijän moottori.

Eli avatkaa kun vielä kunnossa ja tiivistäkää se väyläohjauksen boksi siitä moottorin kyljestä vaikka teipillä. Vesi valuu siitä sitten luukun kanteen sisälle, mutta siellä on läpiviennit eli ei aiheuta tuskaa.

Uusi pyyhkijön motti on sitten siinä satasen nurkilla hyvin tingittynä + työt päälle, mikäli et tee itse. Henk.koht. en ole kovinkaan kummoinen mekaanikko, mutta tuo oli helppo. 4 mutteria, 2 torxia ja verhouksen klipsit sekä johtosarjan liittimen irroitus.

//Juha

Flash77

Kiitoksia vinkistä! Täytyypä heti laittaa kuntoon.

jlindstrom

No problemo.

Täydennyksenä vielä sen verran, että jos tiivistelee teipillä (itse käytin alumiiniteippiä koska se on helppo muotoilla) niin pelkkä verhouksen purku riittänee.

Silloin avataan ne 2kpl torxeja ja lähtee luukun toisesta päästä alkaen rauhallisesti vetämään sen verhouksen irti. Vaatii kohtuullisesti voiman käyttöä, mutta rauhallinen veto - ei väkivaltaisia liikkeitä, niin pysyy klipsit ehjänä.

Jos irrottaa motin, niin 1kpl mutteri ulkona pyyhkijän akselin varressa ja 3kpl sisällä motin kyljessä.

Mahdollisen alkaneen vuodon näkee heti sisäpuolelle kertyneenä scheissena. Akselin ympärillä läpiviennissä on kertymää sitten ihan huolella.

//Juha

Guest-347601

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 28.04.13 - klo:21:55
Saatte näkyviin takalasin pyyhkijän moottorin.. koko konseptin on suunnitellut joku neropatti. Oli tyyppivika jo A4 B7:ssa.. eli pyyhkijän akselia pitkin valuu läpiviennistä vettä hiljalleen sisään. Tuo sitten valuu suoraan moottorin runkoa pitkin väyläohjauksen boksiin sisään ja sitten homma onkin siinä. Pyyhkijä elää täysin omaa elämäänsä jonkin aikaa ja sitten hajoaa kokonaan. Korjaus uusi pyyhkijän moottori.

Eli avatkaa kun vielä kunnossa ja tiivistäkää se väyläohjauksen boksi siitä moottorin kyljestä vaikka teipillä. Vesi valuu siitä sitten luukun kanteen sisälle, mutta siellä on läpiviennit eli ei aiheuta tuskaa.
Tämä vuotovaiva on muissakin konsernimerkeissä olemassa. Toisissa se rikkoo näköjään sähköjä, toisissa peltiosia. Yhtenevä tekijä on tuo vuotava akselin läpivienti. Suosittelisin melkein tiivistämään tuon akselin läpiviennin jollain massalla vuotojen ehkäisemiseksi.

Tässä kuvaa entisestä VW Touranistani: http://palkki.oulu.fi/~cond/touran2.jpg

Vuoto oli mennyt pyyhinmoottorin ohi (huh), mutta siitä sitten takaluukun lasersaumaan ja ruostuttanut sen. Exeossa ei ilmeisesti saumaa keskellä luukkua ole, mutten kyllä normaali kondensoitumista korkeamman kosteusrasituksen terveellisyydestä autolle menisi olemaan ihan varma. :)

exari

Nonii,omalla vm 11. 1,8tsi llä tuli eka huoltoaika kilsoilla 26400 täyteen (1v 7kk). 470e. hinnakas huolto kyllä oli (paikka vw-airport siksi kun on lähellä)
Ainut vika joka on ilmennyt oli  kaukosäätimen hajoaminen. öljyä ei kuluta juuri ollenkaan. alusta ei klotise edes talvella,renkaat kuluvat tasaisesti...

jlindstrom

Eipä näitä kokemuksia sitten paljoa jatkossa kerry. Seat lopettaa Exeon tuotannon kesällä, seuraajaa ei tule.

Surku. Ollut tosi hyvä auto.

//Juha

Dirti

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 21.05.13 - klo:21:23
Eipä näitä kokemuksia sitten paljoa jatkossa kerry. Seat lopettaa Exeon tuotannon kesällä, seuraajaa ei tule.

Surku. Ollut tosi hyvä auto.

//Juha

Lyhyt oli Exeon historia mallistossa. :(

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Markku J

Olihan tuo malli-iän lyhyys selvää, jos ajattelee Seat brändiä. Se on dynaaminen, uutta esittelevä. Ei siihen sovi vanhan mallin uudelleen lämmittely mitenkään. Ihmettelin alun perin tuota Exeo -konseptia. Hyvä auto, toki. Mutta vanhan mallin tuonti Seatin mallistoon sotii vahvasti vastaan merkille luotua Auto Emocion -imagoa.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.05.13 - klo:21:38
Olihan tuo malli-iän lyhyys selvää, jos ajattelee Seat brändiä. Se on dynaaminen, uutta esittelevä. Ei siihen sovi vanhan mallin uudelleen lämmittely mitenkään. Ihmettelin alun perin tuota Exeo -konseptia. Hyvä auto, toki. Mutta vanhan mallin tuonti Seatin mallistoon sotii vahvasti vastaan merkille luotua Auto Emocion -imagoa.

Totta puhut. Josko sieltä tulisi jokin uusi vastaava siitin pohjautuen Exeon kokemuksiin....

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 21.05.13 - klo:21:41
Totta puhut. Josko sieltä tulisi jokin uusi vastaava siitin pohjautuen Exeon kokemuksiin....

Ilmeisesti ei, vaan jengi ohjataan Toledo/Leon. Harmi juttu sinällään, olisin itse tykännyt ajatuksesta että Audi B9 tulessa olisi Exeo päivittynyt B8 pohjalle jne.. eli järkevä kierrätys olisi jatkunut.

//Juha

Epes

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 23.05.13 - klo:06:23
Ilmeisesti ei, vaan jengi ohjataan Toledo/Leon. Harmi juttu sinällään, olisin itse tykännyt ajatuksesta että Audi B9 tulessa olisi Exeo päivittynyt B8 pohjalle jne.. eli järkevä kierrätys olisi jatkunut.

//Juha

Veikkaan, että Exeon tasoista autoa etsivälle Toledo ei ole vaihtoehto.

Itse olin kuukausi sitten "puntarissa" Exeo sport farkun ja Leon Stylen kanssa, molemmista 2.0TDI automaatti. Exeo oli hyvällä sport-perusvarustuksella ja Leoniin oli rastitettu lähes kaikki varusteet. Exeosta oli sellainen tarjous päällä, että välirähä nykyiseen oli sama. Tiesin että Exeon tuotanto loppuu. Leoniin päädyin lähinnä sen nykyaikaisemman fiiliksen pohjalta. Kaikki tietotekniikka/audio visuaalista ilmettä myöten oli Leonissa valovuoden edellä Exeon pikselinäyttöjä. Moottorista oli uudempi 10hv tehokkaampi versio. Ainoastaan multironicin olisin ottanut mieluummin kuin DSG:n, oli hieno laatikko. 

tmr97

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 23.05.13 - klo:06:23
Ilmeisesti ei, vaan jengi ohjataan Toledo/Leon.

Leon ST voisi olla vaihtoehto. Toledo on aika eriluokan sedan kuin Exeo. Omalla kohdalla vaihtoehtoja olen hakenut enimmäkseen VAG ryhmän ulkopuolelta.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 23.05.13 - klo:08:38
Leon ST voisi olla vaihtoehto. Toledo on aika eriluokan sedan kuin Exeo. Omalla kohdalla vaihtoehtoja olen hakenut enimmäkseen VAG ryhmän ulkopuolelta.

Näinhän se valitettavasti on. Itse olen 3 vuoden ajan ollut Exeoon todella tyytyväinen, paras auto mitä minulla on ollut. nyt kun vaihdon aika tuli eteen, kävi suunta juuri noiden vaihtoehtojen takia Audin suuntaan.

Toledosta ei voi puhua samana päivänä ja vaikka Leon onkin hypännyt paljon eteenpäin ei se kuitenkaan ole premium-luokassa. Exeossa on kuitenkin paljon premium-fiilistä vielä mukana sieltä B7 Audista periytyneenä. Uutta Exeota en olisi enää ottanut, vaikka tuotanto olisikin jatkunut.. en sen huonouden vuoksi, vaan koska se alkoi näyttämään sisältä jo todella vanhalta.

Jos tiedossa olisi ollut esim 1-1,5 vuoden päähän B8 pohjainen uusi Exeo, olisin hyvinkin saattanut venyttää sinne asti. Nyt autosta oli syytä päästä eroon, koska tuotannon lopettaminen pienentää liikaa vaihtoarvoa hetken päästä.

Mutta 3 vuotta ja 110tkm oli kyllä mukavaa aikaa Exeon puikoissa. Hiljainen ja sivistynyt peli. Tarvittaessa 2.0tdi vielä meni todella pienellä.. enkat 4.3ltr /100km talvella Naantali-Vaasa välillä, jossa valtaosa 80km/h rajoitusta.

//Juha

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy