Pimp-My-Backström (Passat 3C5)

Aloittaja o.b., 28.11.17 - klo:22:25

« edellinen - seuraava »

o.b.

Eli projektin tarkoitus olisi lisätä Passsat High Line 2009 farkkuun sähköinen takaluukun aukaisu/sulku. Siis napista auki ja napista kiinni ilman kuraisia käsiä. Halvempi ja varmasti järkevämpi tapa pitää räpylät puhtaina olisi ostaa tusina näppylähanskoja  ;)

Kallein hankinta tuossa on moottorit (3 kpl ja saranat vipuineen). Ne sattaa kuitenkin löytyä yllättävän edullisesti esim eBaystä kunhan näkee hieman vaivaa. Uusimmissa autoissa ei välttämättä tarvitse edes saranoita vaihtaa JOS olemassa olevissa on kierteet moottoreilta tuleville vivulle?



Kuvassa tilaamani osat. Jotain liittimiä vielä tulossa maailmalta. Niin ja johtoja pitää vielä hankkia. Kierrettyä parikaapelia CAN-väylälle ja eri paksuisia ja värisiä johtoja syötöille ja hituvirroille.

Osat:

Moottori vasen: 3C9 827 383 E
Moottori oikea: 3C9 827 384 E
Sarana vasen: 3C9 827 301 E
Sarana oikea: 3C9 827 302 E
Vipu vasen: 3C9 827 829 C
Vipu Oikea: 3C9 827 830 C
2xläpivienti: 3C9 827 157 A
Lukon vastakappale: 3C9 827 887 B
Painonappi takaluukkuun: 3D0 959 821 D 20H

Liittimet:
Moottori vasen: 1K0 972 924
Moottori oikea: 3C0 972 725
Lukon vastakappale: 3B0 972 705
Painonappi: 8K0 973 754

Pinnit liittimiin:
18 x 000 979 009 E (väylä, kytkin, yms)
4 x 000 979 242 E (moottoreiden syötöt)
5 x 000 979 131 E ("sulkijalihaksen" pinnit)
2 x 000 979 227 E (2 x 30A sulakepaikat 24? ja 25?)
2 x 000 979 230 E (maadoitus)
Jos ostat valmiita 2-päisiä korjausjohtoja, tarvitset puolet vähemmän.

En sitten ota vastuuta, jos joku osanumero on pielessä  ::) Moottoreista on useampia eri malleja eri loppukirjaimella, jotka sattavat toimia...

Kohtuu iso rutistus tuossa asennuksessa tulee olemaan kattoverhoilun irroitus. Samalla olisi tarkoitus asentaa peruutuskamera ja vetää sen johdot katon kautta naviradiolle.

Mitään nopeaa jatkopäivitystä ei kannata tämän projektin osalta odotella, sillä peruutuskamera vielä hankkimatta ja puolison autoon pitää vaihtaa vetonivel ja tyttären autoon syyläri ja jakopään kilkkeet. Niin ja omaan autoonkin jakopään remppa ja moottorin kannattimet... Voi olla, että menee kevääseen  :P

Ajattelin kuitenkin aloitella tämän projektin keskustelun täällä jos joku muukin kiinnostuu aiheesta. Tuosta osaluettelosta on hyvä lähteä liikkeelle. Erillistä ohjausyksikköä noille ei ole, vaan se on integroitu noihin moottoreihin. VCDS tai vastaava tarvitaan lopuksi ainakin CAN GW koodaukseen.

Laitan kytkentäkaavion jossain vaiheessa kunhan ehdin sellaisen raapustelemaan

o.b.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy