Skoda Yeti 1.2 TSI DSG Adventure 2011

Aloittaja tibis, 05.01.11 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

Erkka

Vähällä kulkee tibiksen Yeti. On se kumma miten keskikulutuksessa voi olla matka-ajossa paljonkin eroa samanlaisella moottorilla Yetien kesken.

Tuo 16000-18000 tuhatta vuodessa on aikalailla keskivertoajelua. Eiköhän tuo tuosta jonkin verran tule vähenemään, kun alkuinnostus laantuu, tai sitten ei.  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Taky

Lainaus käyttäjältä: tibis - 28.06.11 - klo:09:29
iiik eli vuodessa noin 16000-18000, onko paljon vuodessa? 

Hmmm....paljon - juuri tilasin 90 000 km huollon elokuulle 3/2010 Octavialle.... :-*
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tibis

Lainaus käyttäjältä: Taky - 28.06.11 - klo:10:16
Hmmm....paljon - juuri tilasin 90 000 km huollon elokuulle 3/2010 Octavialle.... :-*

huhu aika paljon  :o

tibis

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 28.06.11 - klo:09:50
Vähällä kulkee tibiksen Yeti. On se kumma miten keskikulutuksessa voi olla matka-ajossa paljonkin eroa samanlaisella moottorilla Yetien kesken.

Tuo 16000-18000 tuhatta vuodessa on aikalailla keskivertoajelua. Eiköhän tuo tuosta jonkin verran tule vähenemään, kun alkuinnostus laantuu, tai sitten ei.  ;)

Pari päivän päästä laitaan tankkaus.comiin tiedot, sit saa ainaki oikeat luvut. Mutta sit taas Kuortti-kehä 3 alkun ei ole mukana siinä tankkauksessa. Eli kyllä kai sit olisi ollut jotain 6.7- 7,1L. Koska 7.4L oli kuin pistin nollille ja täysi tankki ja koko matka 125km/h.

Hmm ymmärräsitkö mitä kirjotin?  :)

Erkka

^ tibis, toki ymmärsin.

Tarkoitin yllä olevalla kommentilla sitä, kun esimerkiksi Karviksen Yeti oli melkoinen bensasyöppö normaalissakin ajossa ja toiset pääsee jopa 2-litraa vähemmällä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 28.06.11 - klo:11:41

Tarkoitin yllä olevalla kommentilla sitä, kun esimerkiksi Karviksen Yeti oli melkoinen bensasyöppö normaalissakin ajossa ja toiset pääsee jopa 2-litraa vähemmällä.

Karviksen case oli joku poikkeustapaus. Juhannusreissun meidänkin perhe heitti vaihteeksi Yetillä, ja näiden Tibiksen lukemien kanssa hyvin samanmoisilla lukemilla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tibis

7.4L/100km oli tietysti kuin tulimme kehälle ei sillon tietysti kuin tankkasin...
Mutta jo ei nyt niin juoppo ole, mutta taas TDI olisi varman paljon vähemmin. Sama se sinänssä olisko 7L vai 8L, Yeti on vaan niin hyvä auto.

tibis

#97
Outo, Yeti huoltossa eli noi kattokaidet vaihton..kuva tule myöhemmin.  :)
Toinen auto tilalle Octavia 1.2 DSG, lapsi istuin mitä käytän myös Yetissä en millän saanut kiinni Octaviaan... outo.   ??? jopa minä ja Metroauto dude yritti mutta ei tulos.
No oli pakko pistää sitten kiinni etuistuimeen, siihen kyllä sain. Miten voi ollaa mahd. että sama konserni auto ei saa sama istuin kiinni auton. Tosi outo.

Karvis

Miksei sitä saanut kiinni Ocuun?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.07.11 - klo:22:01
Miksei sitä saanut kiinni Ocuun?

turvavyö oli vaan liian lyhyt. Vaika minä ja huolto mies yritimme yhdessä vaika mitä eri keinoja

tibis

oli vaan pakko ottaa kuva, niin hieno  :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 07.07.11 - klo:12:45
turvavyö oli vaan liian lyhyt. Vaika minä ja huolto mies yritimme yhdessä vaika mitä eri keinoja

Jopas jotakin, meillä ei ollut ainakaan edellisessä Ocussa ongelmia vöiden pituuden kanssa...tietysti istuimissakin on paljon eroja. Toivottavasti vöitä ei ole tähän uuteen malliin lyhennetty :-\

Mikä istuin teillä on käytössä?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.07.11 - klo:16:05
Jopas jotakin, meillä ei ollut ainakaan edellisessä Ocussa ongelmia vöiden pituuden kanssa...tietysti istuimissakin on paljon eroja. Toivottavasti vöitä ei ole tähän uuteen malliin lyhennetty :-\

Mikä istuin teillä on käytössä?

Britax taisi ollaa

tibis

No huhu  :D nyt ehkä taitaa tulla uusi ennätys. Melkein puoli tankki ja keskikulutus on ¤6.1L.
Se mitä mua harmittaa on että miksi aina nollasin toi keskikulutus ja tankkin jälkeen  :(

Yeti kulkee vieläkin (kopkop) erittäin hyvin.  :D

tibis

Saako mutten LED-päiväajovalot Yetin?

jni

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tibis

Lainaus käyttäjältä: jni - 14.07.11 - klo:15:02
Kyllä saa.

http://milotec.de/media/content/pdf/Yeti/89815.pdf?XTCsid=fee154d4381f80b4c8d8124615f70160


Niin jo sille jo, entäs siihen missä täällä hetkellä on ne päivävalot missä samassa on sumuvalot?

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 14.07.11 - klo:16:44
Niin jo sille jo, entäs siihen missä täällä hetkellä on ne päivävalot missä samassa on sumuvalot?
Tuohon Yeti päivävaloihin viime syksyllä tilasin led- polttimot ebaystä. Mutta antoivat vikailmoituksen asennuksen jälkeen, joten en jättänyt niitä paikoilleen. Niiden piti olla canbus yhteensopivat, mutta kattia kanssa.

jni

Lainaus käyttäjältä: tibis - 14.07.11 - klo:16:44
Niin jo sille jo, entäs siihen missä täällä hetkellä on ne päivävalot missä samassa on sumuvalot?

Eipä taida (vielä) olla. Samaa systeemiä odottelen Superbiinikin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tibis

Onko muuten kennellä hyvä vinkki, miten saa tahra pois penkkistä? Tai onko ihan skodalla oma tahra poistoaine?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: tibis - 26.07.11 - klo:19:39
Onko muuten kennellä hyvä vinkki, miten saa tahra pois penkkistä? Tai onko ihan skodalla oma tahra poistoaine?

Riippuu paljolti siitä minkälaisesta tahrasta on kyse? Eri tahroille löytyy erilaisia puhdistusaineita.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tsiih

Tottakai täytyy olla skoda-merkkistä tahranpoistoainetta! Kaikki muut liuottavat kankaan puhki  ;D
Jätä tämä naisesi huoleksi, oletan hänen pärjäävän muidenkin tahrojen kanssa  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.07.11 - klo:20:14
Riippuu paljolti siitä minkälaisesta tahrasta on kyse? Eri tahroille löytyy erilaisia puhdistusaineita.

no poikan oksennus(aika vähää), ja pehmis. Oti mun kädestä kiinni ja siit lähti pehmis lenton  svidu sanon minä .  >:(  >:(



Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 26.07.11 - klo:21:23
no poikan oksennus(aika vähää), ja pehmis. Oti mun kädestä kiinni ja siit lähti pehmis lenton  svidu sanon minä .  >:(  >:(

Jos et omin konstein uskalla kokeilla/saa puhtaaksi niin käytä fiksarilla pestävänä, ei ehdi noin vähäinen pestävä maksaa juuri mitään. Mulla maksoi Yetin apukuskin penkin pesu 20â,¬.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Sean80

Mulla (tai oikeastaan puolisolla) kaatui punaista marjamehua keskelle apukuskin penkkiä. Sisustus beige... En uskonut ikinä lähtevän millään pois, mutta niin vain Autoglymin Interior Shampoolla lähti - ja kohtalaisen helpostikin. Suosittelen! Tosin muista merkeistä ei ole edes kokemusta.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Sean80 - 26.07.11 - klo:21:30
Mulla (tai oikeastaan puolisolla) kaatui punaista marjamehua keskelle apukuskin penkkiä. Sisustus beige... En uskonut ikinä lähtevän millään pois, mutta niin vain Autoglymin Interior Shampoolla lähti - ja kohtalaisen helpostikin. Suosittelen! Tosin muista merkeistä ei ole edes kokemusta.

eikä siinä ole tullut mitä "merkki" käytön jälkeen?

tibis

 :) näin kuin mittari oli 11111km  :) Meiasin ottaa kuva, mutta sillon kuin känny kamera oli ready niin tietysti oli sillon 11112

tibis

Poika halua noin 3-4kerta viikkossa mennä aina etupenkkille kuin tule kotiin.
Taitaa poika tykkää Yetistä  :)

Erkka

^Ei ole omena kauas puusta pudonnut. Poika tullut isäänsä. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tibis

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 02.08.11 - klo:19:33
^Ei ole omena kauas puusta pudonnut. Poika tullut isäänsä. ;)

totta, mutta outo on se että minä pienenä en välitänyt yhtään autosta. Se varman alkoi vasta
noin 4 vuotta sitten.  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy