Skoda Yeti 1.2 TSI DSG Adventure 2011

Aloittaja tibis, 05.01.11 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

tibis

#60
jos juot-et ajaa. Amanda(yeti) jää kotiin. Tämä mies lähtee baarin  :D

tibis

Uudet polkimet noin 1kk sitten, nyt muistin ottaa kuva  :)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: tibis - 30.05.11 - klo:10:27
Uudet polkimet noin 1kk sitten, nyt muistin ottaa kuva  :)

Muuttaa sisätilan ilmettä aika mukavasti. Itse tein saman modin V Variantiin.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 30.05.11 - klo:10:27
Uudet polkimet noin 1kk sitten, nyt muistin ottaa kuva  :)
Oliko tuo kaasupolkimen vaihto helppo rasti? Onnistuiko ilman mitään ohjeita? (Teräspoljinsetti odottaa asennusta.. kun saisi aikaiseksi)

tibis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 30.05.11 - klo:11:49
Oliko tuo kaasupolkimen vaihto helppo rasti? Onnistuiko ilman mitään ohjeita? (Teräspoljinsetti odottaa asennusta.. kun saisi aikaiseksi)

on se helppo, joku ruuvi irti. Mutta olin niin laiska että das auto huolto laitoivat kiinni.

tibis

Yeti ollut nyt melkein 6kk, ja yhtää juhla on ollut. Auto on mahtava ja en vaihtaisi pois, never.
Auto on ajettu nyt hukeat 8100km, eli noin 16000km/vuosi.
Vaimo jo sanoi että pitäiskö hankki toinen.  :)
pisteitä annan Yetille 9 1/2. Olen erittäin happy  :D

tibis

Tänään tuli tieto että kattokaiteet menne vaihton  :) ja takuu maksaa koko homma.  :)

Erkka

Hieno juttu, tibis. Näinhän sen piti mennäkin jo alunperin "firman piikkiin". :)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tibis

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.06.11 - klo:20:07
Hieno juttu, tibis. Näinhän sen piti mennäkin jo alunperin "firman piikkiin". :)

näin on! Olipa vaikea prossesi. Saa kato mitä ne seuravaksi keksi jos tule jotain muita juttuja esin.

Erkka

Milloin Yeti menee pajalle kattokaiteiden vaihtoon?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tibis

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.06.11 - klo:21:00
Milloin Yeti menee pajalle kattokaiteiden vaihtoon?

Ilmoitavat kuin kaiteet tulevat, eli kai pari viikko? Toivotavasti ennen juhannus niin Yeti näytää hienolta  :)

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: tibis - 07.06.11 - klo:19:44
Tänään tuli tieto että kattokaiteet menne vaihton  :) ja takuu maksaa koko homma.  :)

Asiaa, näinhän homman olisi pitänyt mennäkkin ilman suurempia ponnisteluita. Hyvä näin, että saat kattokaiteet kuntoon. Mulla tuulilasinvaihtoprojekti taitaa hieman venähtää. Maanantaina vein aamulla Yetin Veholle lasinvaihtoon ja luvattiin tiistaille. Maanantai-iltapäivällä päällikkö ilmoitti, että heille tullut lasi olikin jo valmiiksi rikki ja uusi pitää tilata, josko olisi keskiviikkona asennettavissa?? No tänään tuli uusi puhelu jossa samainen päällikkö ilmoitti, että nyt ei asia mene oikein putkeen. Tilattu lasi seilaa jossainpäin suomea Matkahuollon kyydissä, mutta kukaan ei tiedä varmaksi, että missä ja koska lasi on Veholla. Lasia kuulemma etsitään. No ei se mitään, ajelen vuokra-autolla vakuutusyhtiön piikkiin, kunnes lasi on saatu autoon kiinni. Ja jos vakuutusyhtiö ei korvaa kaikkea vuokra-autosta aiheutuneita kuluja, menevät ne sitten Vehon maksettavaksi, näin ne asiat pitää mielestäni hoitaa, ettei asiakas joudu kärsimään rahallisesti. No se siitä.

Vuokra-autosta hieman. Se on Skoda Octacia Combi ja varustettu 1,2 TSI moottorilla. Nyt kun olen ajellut parin päivän aikana kohta 300 km niin en yhtään ihmettele, että moottoria kehutaan joka paikassa. Sehän on suorastaan käsittämätön pakkaus ollakseen 1,2 litrainen. Toki 2 litraiseen diisseliin on vähän huono verrata mutta ainakin Octavian mallisessa matalassa kopassa se vie autoa todella iloisesti ja vieläpä hienon ja urheilullisen murinan saattelemana. Keskikulutuskaan ajotyyllilläni ei ole vielä noussut yli 7 litran. Hienon moottorin ovat tehneet, pakko myöntää. ;)
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

tibis

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 07.06.11 - klo:23:29
Mulla tuulilasinvaihtoprojekti taitaa hieman venähtää.

Mikäs siinä tuulilasissa on vika?

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: tibis - 08.06.11 - klo:08:34
Mikäs siinä tuulilasissa on vika?
Siis talvella tieltä lentänyt kivi tai sepelinpala teki pienen jäljen lasiin ja muutaman kuukauden kuluttua se vain halkesi itsekseen yön aikana tallissa. Ei mitään valmistusvikaa tms. vaan ihan normi tapaus. Lasivakuutus korvaa lasinvaihdon 150 e omavastuulla josta vähennetään kolarittomien vuosien tuomat edut pois, maksettavaa 120e, lisäksi vakuutuksen liikkumisturva korvaa sijaisauton 100%.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

tibis

 :) :) tänään illalla the_raz pistää pihua auton kiinni ja Yeti saa:
1. Cruiser DOTiin
2.Visarointi vispaus kuin käynnystä viran
3. Sumuvalojen käntyminen mutkassa
:) :)

och sama pÃ¥ svenska  :)


Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 08.06.11 - klo:13:04
:) :) tänään illalla the_raz pistää pihua auton kiinni ja Yeti saa:
1. Cruiser DOTiin
2.Visarointi vispaus kuin käynnystä viran
3. Sumuvalojen käntyminen mutkassa
:) :)

och sama pÃ¥ svenska  :)



Toivotaan että ne toimii sinun autossa, tuota vakionopeussäätimen näyttöä ei välttämättä saa toimimaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

clima

Lainaus käyttäjältä: tibis - 08.06.11 - klo:13:04
2.Visarointi vispaus kuin käynnystä viran

Saa sitten käynnistäessä aafemma-fiiliksen.  ;)

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.06.11 - klo:13:36
Toivotaan että ne toimii sinun autossa, tuota vakionopeussäätimen näyttöä ei välttämättä saa toimimaan.

Mikäs siinä on että ei saa toimimaan? Kiitos muuten, tarra sain tänään  :)

jni

Lainaus käyttäjältä: clima - 08.06.11 - klo:14:38
Saa sitten käynnistäessä aafemma-fiiliksen.  ;)


Tai sitten superb-fiiliksen  ;D
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.


tibis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 08.06.11 - klo:13:04
:) :) tänään illalla the_raz pistää pihua auton kiinni ja Yeti saa:
1. Cruiser DOTiin
2.Visarointi vispaus kuin käynnystä viran
3. Sumuvalojen käntyminen mutkassa
:) :)

och sama pÃ¥ svenska  :)



Iso kiitos the_raz:lle.Mukava dude, kaikki toimi hyvin paitsi cruiser.
On kyllä aika cool mitä kaikki juttuja voi sinne auton ohjelmoida  :)

tibis

Täytyy kyllä sano että ei Yeti ole mikä juoppo, tankki tyhjä ja 6,2L/100km jäi keskikulutus.
Olen aivan varmaa että kuin on näin lämmin voin sadaa että keskikulutus alkaa 5:llä, eli koko tankki  :)
Talvella kuin käytää webasto ja -15-25c niin sillon on 7-8l/100. Yeti on selvästi kesä auto. Ei lumimies  ;)

tibis

Huomenna odotan innolla juhannus matka hki-lappeenranta-pieksämäki-hki.
Ja paljon yeti meinaa syödä, ja kuin pitkälle pääsee yhellä tankkisellä kun matkalla
on moottoritie noin puolet. En taidaa usko että yhellä tankkisellä pääsee

tibis

olisko Yeti nätti jos laitaisi musta katto?  :)

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.06.11 - klo:10:23
olisko Yeti nätti jos laitaisi musta katto?  :)
Minusta musta katto sopii Yetiin hyvin.. niinkuin toisen ketjun kuvasta näkyy. Ehkä tuossa pitäisi vielä b-pilari saada myös mustaksi, joko teippaamalla tai superskodan muovikuorilla.


Arcca

^Joo, vaatii minustakin tuon B-pilarin mustaamisen.
Lopputuloksena mielestäni paketti/maasturiautomaisuus vähenee. Onko se hyvä vai huono asia on sitten makuasia. Itse tykkään, että Yeti näyttää rehelliseltä maastoautolta ja en lähtisi teippailemaan. (Edit. Paitsi jos auton ulkonäkö alkaa joskus tökkimään voisin tehdäkin tuon muutoksen.)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jni

Minäkään en lähtisi teippaamaan valkoista Yetiä. Siinä on vakiona sopivassa suhteessa valkoista ja mustaa.

Musta katto ja vielä B-pilarin teippaaminen saattavat aiheuttaa raskaan oloisen kokonaisuuden.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 23.06.11 - klo:10:52
^Joo, vaatii minustakin tuon B-pilarin mustaamisen.
Lopputuloksena mielestäni paketti/maasturiautomaisuus vähenee. Onko se hyvä vai huono asia on sitten makuasia. Itse tykkään, että Yeti näyttää rehelliseltä maastoautolta ja en lähtisi teippailemaan.

mulla on taas 50/50.. Mutta taas musta katto ja valkoinen auto sopiisi varmaan tosi hyvin. Harmi, vaan että ei ole kuvia.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.06.11 - klo:10:57
mulla on taas 50/50.. Mutta taas musta katto ja valkoinen auto sopiisi varmaan tosi hyvin. Harmi, vaan että ei ole kuvia.
Kokeile niitä superskodan mustia b-pilarin paneeleita alkuun ja jätä katto valkoiseksi. Siinä ei korkealta putoa vaikka ei lopputulos lopulta miellyttäisikään. Näyttäisi olevan paneelisetti 67â,¬ rahteineen Suomeen.
kts. http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Skoda-Yeti-black-B-PILLAR-covers-KI-R
Valkoisessa autossa tuokin muutos on paljoin isompi kuin omassa mato-ruskeassa. Tai hahmottele B-pilarin mustaus ensin vaikka jollain mustalla jätesäkin palalla.. saa silläkin jotain suuntia muutoksesta.

tibis

Juhannus matka on ajettu ja kyllä on tosi mukava ajaa, on erittäin hyvä tunne ajaa. Musikki soi ja auto kulkee hyvin, ja teho riitä hyvin. Keskikulutus jäin hyvin pieneksi omasta mielestä muistakaseni 6,7L, eli matka oli hki-lappeenranta-pieksämäki-hki. Pieni osaa 80km/h, suuri osa 100 ja 120km/h.

Vaimo sanoi myös että on kyllä mukava ollaa kyydissä. Vaimo ei jaksaa enää kuulla sanakaan Yetistä, kuulema puhun aivan liika autosta kaikki nyt mitä voi puhu  :)

Yeti tuli samalla matkalla mittari täyteen 10000km, iiik eli vuodessa noin 16000-18000, onko paljon vuodessa? 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy