Skoda Yeti 1.2 TSI DSG Adventure 2011

Aloittaja tibis, 05.01.11 - klo:12:50

« edellinen - seuraava »

tibis

Lainaus käyttäjältä: ATM - 25.02.11 - klo:13:25
Keskitä tarra tuohon rekisterikilven poteron alapuolelle. Siinä on ihan hyvä ja näkyvä paikka.

tilasin vaan noita vähää isompia vaan, että ei taida mahtu rekisterikilven poteron alapuolelle

tibis

Eilen länsiväylällä (illalla noin klo 19:30) oli valkoinen Octavia joka ohitti mut, joka sit
katsoi että kuka siellä ajaa. Olen aivan varmasti VAGarenalainen  :) Tunnusta kuka se oli?  ;)

Felix

Lainaus käyttäjältä: tibis - 25.02.11 - klo:13:50
...joka sit katsoi että kuka siellä ajaa. Olen aivan varmasti VAGarenalainen  :) Tunnusta kuka se oli?  ;)

En ollut minä, mutta tunnustan että katson jokaisen Yetin kuljettajaa ja teen mielessäni lokerointia millaiseen ryhmään tulen piakkoin kuulumaan  ;)
ID.4 Pro Performance Business

tibis

Elämä vaikeita kysymyksiä  ;D
Auto on tosi likainen  :'(, ja pari päivän päästä on reissu (noin 600km)... pitäiskö tänään viedä auto pesun? Niin Yeti ja mulla olisi hyvä mieli.. Tai odotaa ens viikkon
kuin Yeti sa vahaus?

tarzi

Ei ole kyllä mitään järkeä autoa pestä nyt. Meidänkin ocujen värejä ei tahdo enää tunnistaa muttakun päivässä tulee itelle 150 kilsaa ja emännälle yli 200 niin ei ne puhtaana pysy...  ;)
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

tibis

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 10.03.11 - klo:21:34
Ei ole kyllä mitään järkeä autoa pestä nyt. Meidänkin ocujen värejä ei tahdo enää tunnistaa muttakun päivässä tulee itelle 150 kilsaa ja emännälle yli 200 niin ei ne puhtaana pysy...  ;)

Näin on, viimeksi nyt kuin ajoin kotiin töistä päivälla niin lika tuli jatkuvasti tuulilasin.
Tiet voisi olla kuivat mutta ei niin ei. No huomenna tule vettä/lunta niin ehkä auto tule vähäsen "puhtampi"

tibis

Nyt auto sai Webasto Thermo Top Evo 5kw , aikasemmin oli 4kw  :)

tibis

Huomenna on vahaus ja sisätila pesu  :) Sit on Yeti hyvä tuulella, ainaki pari päivä kuin on taas
ihan likainen  :-\

tibis

On se hieno  :D kohta vahaus ja sisäpesu

tibis

Kuin en ollut ajanut Yeti pe,la ja su (doku reissu turku 22h ristely  ;) la ja pe ihan doku bileet kotona). Niin tänään aamulla kuin pääsi ajamaan autolla niin fiilis oli kuin ensimäinen päivä silloin kuin ostin Yetiä. Perhana vaan kuin tuntuu paskalta kuin näi kivet kolahta lasille varman joka päivä.Onneksi ei ollut tullut mikä kivi-isku vielä lasin  :-\

karu898

Minulle on vuoden aikana vaihdettu Yetiin jo tuulilasi. Sanoivat lasifirmassa, että Wag-autoissa ja joissain muissa menee tuulilasi tavallista herkemmin. Syynä ohuus ja osin kai materiaali. Suosittelen ehdottomasti erillistä lasivakuutusta. Jos kivi hajoittaa lasin, selviää omavastuulla, eli n 150E. Eikä mene bonuksia.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: karu898 - 28.03.11 - klo:16:31
Minulle on vuoden aikana vaihdettu Yetiin jo tuulilasi. Sanoivat lasifirmassa, että Wag-autoissa ja joissain muissa menee tuulilasi tavallista herkemmin. Syynä ohuus ja osin kai materiaali. Suosittelen ehdottomasti erillistä lasivakuutusta. Jos kivi hajoittaa lasin, selviää omavastuulla, eli n 150E. Eikä mene bonuksia.

Jos näin on, että Yetin tuulilasi hajoaa keskimääräistä helpommin niin  onko tietoa kenen valmistama tuuulilasi olisi tunnettu kestävyydestään. Tilaan sitten katastrofin tapahduttua sellaisen tilalle.  Itsellä on pari hyvää osumaa lasissa mutta yllättäen ei ole mitään hajonnut. Yksi ihan pieni piste  alakulmassa on kertomassa yhden rekan renkaista lentäneestä varpusenkokoisesta kivestä  ;)

tibis

#42
Lainaus käyttäjältä: karu898 - 28.03.11 - klo:16:31
Minulle on vuoden aikana vaihdettu Yetiin jo tuulilasi. Sanoivat lasifirmassa, että Wag-autoissa ja joissain muissa menee tuulilasi tavallista herkemmin. Syynä ohuus ja osin kai materiaali. Suosittelen ehdottomasti erillistä lasivakuutusta. Jos kivi hajoittaa lasin, selviää omavastuulla, eli n 150E. Eikä mene bonuksia.

Jo ilman muuta lasivakuutus  :) mulla on kaikki vakuutus mitä vaan voi olla.
Kuin on toi lämmin tuulilasi, se maksaa ihan hirvesti jos ostaa uusi lasi tilalle

Edit: lasi maksaa noin 900Euro

karu898

Tuohon Asterionin kysymykseen en osaa vastata. Mutta luulisin tuulilasiliikkeestä löytyvän kunnon ohjeet. Minulle pantiin automaattisesti Skodan alkuperäisvaruste särkyneen tilalle. Mutta jos jollain on vinkkiä tuulilasien kestävyyseroista, niin tietoa vaan tänne jaettavaksi.

tibis

Loppuisi nyt tämä duuni päivä että pääsee ajaa Yetin kanssa.
Ihan yksin siellä se seiso sillä parkkipaikkassa  :-\

tibis

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 09.02.11 - klo:20:46
Tibikselle onnittelut! Mulla Yeti täytti viime perjantaina 1 v. ja sen kunniaksi oli se sai kunnon pesun ja vahauksen :)

sorry Mäkkäri en ole muistanut sano kiitos. Ja onnea 1v johdosta  :)

tibis

Oli pakko ottaa kuva, kyllä Yeti on tosi hieno auto. Sama fiilis kuin sen sain 4.1  :)
Nyt on kesä renkaat ala, toi on myös ihan ok vanne, mutta haluasin ostaa toinen.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: tibis - 19.04.11 - klo:10:59
Oli pakko ottaa kuva, kyllä Yeti on tosi hieno auto. Sama fiilis kuin sen sain 4.1  :)
Nyt on kesä renkaat ala, toi on myös ihan ok vanne, mutta haluasin ostaa toinen.

Onko tuo sitten vähän liian pappamainen vanne tuollaiseen autoon ja sinun kaltaiselle ihmiselle?

tibis

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 19.04.11 - klo:11:03
Onko tuo sitten vähän liian pappamainen vanne tuollaiseen autoon ja sinun kaltaiselle ihmiselle?

on se ehkä vähän. Jotenkin tylsä vanne. No täytyy katso jaksaako laitaa raha toisen vanne sarjan. Kyllä houkuttaa mutta täytyy miettii

tibis

Eilen taas sain kuula että yeti on tosi magee auto, 6 kaveri seisoi pihalla ja kaikki kysyi kaikki liityvä asioita autosta. Onko 4x4? TSI? Ja paljon muuta asioita.
3 näistä kaverit ei pyystynyt sadaa silmät pois autosta ja pyysi saako mennä istumaan.
Auto oli just ollut pesussa ja kiilto oli paljon  :)

Sit myös kuin ajaan tuolla tien päällä niin huomaa että aika monta käntää päätä.
Olen erittäin onnelinen Yeti omistaja  :D  :D  :D

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 29.04.11 - klo:10:29
Eilen taas sain kuula että yeti on tosi magee auto, 6 kaveri seisoi pihalla ja kaikki kysyi kaikki liityvä asioita autosta. Onko 4x4? TSI? Ja paljon muuta asioita.
3 näistä kaverit ei pyystynyt sadaa silmät pois autosta ja pyysi saako mennä istumaan.
Auto oli just ollut pesussa ja kiilto oli paljon  :)
...

Noista kehuista huomaat, että Dolomite- vanteet sopii hyvin Yetiin. Ne ei vaihtamalla parane.
Itellä on nuo samat vanteet ja minusta ne on oikein hyvät. Yetin korkea kylkilinja vaatii jykevyttä vanteeseen, jotta tasapaino säilyy. Kyllä tuota oem- vannepalettia on oikeasti auton suunnitteluvaiheessa mietitty. Spitzberg ja Annapurna on hyviä myös, koska ohuempia puolia on riittävästi. Vastaavasti esim. 5 ohutta puolaa ei sovi Yetin tyyppiseen autoon mielestäni enää lainkaan.


tibis

Semmoinen update..
Auto ollut nyt 5 kk ja auto on ajettu 7000km. Vuodessa tule noin 15-16`km.

tibis

Kyllä on outoa, kattotellineessä on jotain häiskää.. Hapettuneita ovat. Helkama ei korjaa mitä kuulemma  :-[ Pesussa ei menne pois. Mitä teen?

tsiih

Menet valittamaan uudestaan nyrkin kanssa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tibis

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.05.11 - klo:06:27
Menet valittamaan uudestaan nyrkin kanssa.

:) jo metroauto pistää oma piikkin, katsotaan mitä tekevät

tibis

Täytyy kyllä sano että kuin oli 1/2011-3/2011 niin oli huikea kulutus. Webasto+ työmatka  :o 7,5-9,06L/100km, webasto oli päällä 2-3 kerta päivässä ja ajomatka 25km per suunta. Sillon taas oli kova pakkainen.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.05.11 - klo:06:27
Menet valittamaan uudestaan nyrkin kanssa.

Totta, jos ei sovinnolla niin sitten pitää ryhtyä vaativaksi, todistakoot että tuo on sinun syytä tuo hapettuminen, lisäksi kun mainitset kuluttajaviranomaiset ja Karpot, siitä se solmu yleensä lähtee aukeamaan  ;)

tibis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 19.05.11 - klo:15:13
Totta, jos ei sovinnolla niin sitten pitää ryhtyä vaativaksi, todistakoot että tuo on sinun syytä tuo hapettuminen, lisäksi kun mainitset kuluttajaviranomaiset ja Karpot, siitä se solmu yleensä lähtee aukeamaan  ;)

Olen taas ehkä vähää liian kiltti mennä sanomaan. "todistakoot että tuo on sinun syytä tuo hapettuminen"
On aika hyvä pistää pöydälle

tibis

Hmm pitäiskö tilaa VAG-tarra tonne reg.kilpi? Olisiko liika?

Uppe


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy