Etujousi poikki, vaihtoon

Aloittaja Mauco, 30.10.17 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

Mauco

Meni Pasaatista jousi poikki. Ootteko ostanu Viron pojilta osia? Vaihtaako itse vai viekö suosiolla pajalle?  Golfiin oli tuolla vaihto-ohje , mutta onko erilainen tsydeemi näissä?

Jultsu

Ollaan ostettu, mutta jousiparin ollessa kyseessä taitaa tulla yhtä kalliiksi hakea ne motonetistä kuin tilata virosta ja maksaa kiinteitä posteja se 30 euroa.

Tässä kelissä en ulkona lähtisi yrittämään vaihtoa, mutta jos lämmin talli löytyy ja kattava valikoima työkaluja niin mikäs siinä itse tehdessä. Voi ehkä joutua soveltamaan ohjeita, koska se ylätukivarsien ja olkavarren välinen kiinnityspultti on varmaan muuttunut kiinteäksi osaksi niitä molempia. Se iskarijousipaketti pitää sitten varmaan purkaa niin sieltä pois että irroitat ne ylätukivarret sieltä jousilautasen päästä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Mauco

Niin mä arvelen että tiukassa on...hommatva rautaa kotimaasta.

jrinnes

Tuohon jousien vaihtoon liittyen sellainen vinkki, että ei kannata yrittääkään tehdä ohjeiden mukaan ja irrottaa vain iskari-jousipakettia autosta. Paljon helpommalla selviää, kun irrottaa sieltä konehuoneen puolelta ne kolme pulttia, joilla iskarin ja ylätukivarsien sisäpäät yhdistävä kolmion muotoinen osa on kiinni auton korissa. Noiden kolmen pultin lisäksi vain se ylätukivarsien ulkopään pultti irti, vaikka sitten sentin pätkinä, ja iskarin alapää irti alatukivarresta.
Ja kannattaa hakea jo varmuuden vuoksi uudet pultit sekä sen kolmion muotoisen osan kiinnittämiseen, sekä niiden ylätukivarsien ulkopäiden kiinnittämiseen.
Skoda Superb 2.0 TDI

Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy