Kirjoittaja Aihe: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15  (Luettu 16592 kertaa)

Poissa FoamCleaner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #30 : 28.03.19 - klo:08:41 »

Mikä Ozzin malli? Eihän vain HTL Leggera, itsellä odottaa kyseiset liikkeessä hakua, että pääse pinnoittaa :)

Eikai kuitenkaan pinnoitetta vahan päälle, pinnoite laitetaan aina mahdollisimman puhtaalle pinnalle.

Kyllähän nämä Leggera HLT ovat. 8) 


Onhan nämä jo 2 vuotta alla pyörineet eikä vastaan ole toisia tulleet. En usko, että monella on siltikään, jos nyt muutama pari Suomessa pyörii. Näitä perusvanteita JR:t, Dots + miljoonat Replicat yms. muita tulee kokoajan vastaan.

Suihke ei varsinainen "pinnoite" ole, joka vanteiden päälle tuli viimeiseksi. Aine laitetaan tosiaan kaiken päälle ja kesto on 10vko luokkaa. Sitten voi suihkia lisää.
« Viimeksi muokattu: 28.03.19 - klo:09:01 kirjoittanut FoamCleaner »

Poissa VR6

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 316
  • Leon ST FR 4Drive
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #31 : 28.03.19 - klo:09:19 »
On kyllä hienot vanteet ja samalla värillä kun itselle tulee :) Satuitko käyttämään puntarilla? Itse halusin kevyet, kestävät ja laadukkaat vanteet, niin kyllä OZ oli aika selkeä valinta

Edit, tuolla aiemmin olitkin jo nämä maininnut
« Viimeksi muokattu: 28.03.19 - klo:09:43 kirjoittanut VR6 »

Poissa FoamCleaner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #32 : 28.03.19 - klo:10:26 »

On kyllä hienot vanteet ja samalla värillä kun itselle tulee :) Satuitko käyttämään puntarilla? Itse halusin kevyet, kestävät ja laadukkaat vanteet, niin kyllä OZ oli aika selkeä valinta

Edit, tuolla aiemmin olitkin jo nämä maininnut

En puntarilla käyttänyt. Painot etsin webistä, kun ei niin tarkkaan kiinnostanut.
Helppo olisi tietysti putarille heittää ja verrata noihin alkuperäisiin, kun molemmat kierrokset ovat tallissa. Alkuperäiset on ilman puntariakin ihan pirusti painavemmat.

Taitaa olla kolmas kierros OZ:toja mitä itsellä on ollut ja samoja arvoja arvostan. Laadukkaita ovat aina olleet, tyylikkäitä omaan silmään ja kevyitä myös hintaansa nähden. Onhan kevyempiä olemassa mutta sitten pitää laittaa reilusti lisää euroja tiskiin. :)

Poissa VR6

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 316
  • Leon ST FR 4Drive
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #33 : 28.03.19 - klo:12:42 »
Ultraleggera 18x8 ET35 5x112 ~8.4 kg <- Tuon löysin toiselta foorumilta. Itselle tulee tuo koko eri ET:llä. Okei aina pitää huomioida virhe et mittauksessa. Minulle nyt nii grammallee ole mutta eiköhä tuo 8.5kg tuntumassa oo.

Joo sitten jos aletaa hakee viel astetta kevyempää ja laadukasta niin hinta nousee huimasti. Oz laatu/paino pitäisi kohdata vs hinta, vaikka arvokas vanteeksi on.



Poissa FoamCleaner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #34 : 29.03.19 - klo:13:50 »
Kävin punnitsemassa fillarit huvikseni, ihan paljon pieleen mennyt alustavista tiedoista ja arvailuista.
8x18" ja 225/40 renkaalla = ~22.7 Kg
8.5x19" ja 225/35 renkaalla = ~19.7Kg
Tuleehan tuosta pyörivän massan vähennystä reilusti vaikka on leveämpi ja korkeampi vanne.

 
« Viimeksi muokattu: 29.03.19 - klo:13:56 kirjoittanut FoamCleaner »

Poissa FoamCleaner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #35 : 16.04.19 - klo:19:55 »
Tuli puhdistettua ja öljyttyä ilmansuodatin... noh, hommahan meni reisille kuitenkin. Sinäänsä hyvä, että kävi kuin kävi.

Alunperin oli ajatus ostaa toinen filtteri heti varalle, huollon yhteydessä. Putsauksen & öljyämisen aikana vain heittää "tuoreen" paikoilleen ja hoidella käytetty uuteen uskoon myöhemmin. Olisin möhlinyt asian kuitenkin ja seuraavalla vaihtokerralla olisin asian vasta huomannut.

Putsaus onnistui ihan hyvin mutta öljyämisessä kävi fiba.. liikaa tuli. Koitin valmistajan ohjeen mukaan tehdä mutta siitä tuli just semmonen ku tuli..  Kulkupuoli kärsi ja polttoaineen kulutus nousi.. eikä aikaa ollut putsausta ja öljyämistä tehdä uudelleen.
Joten heti kauppaan, uusi filtteri (onneksi oli ettei tilapäistä viritelmää tarvinnut tehdä) ja vaihto paikoilleen. Menohalut palasivat ja kulutus laski normaaliin.

Tuollainen pötikkä kyseessä siis.



Kelpaa taas kurvailla ja on kesärenkaat alla. 8)

Poissa Pumpeli

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.067
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #36 : 16.04.19 - klo:21:22 »
Ootko mittaillu, että paljonko on etäisyydet lokarin kaaresta vanteen keskiön keskelle, tuon madalluksen jälkeen

Poissa FoamCleaner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #37 : 17.04.19 - klo:18:20 »

Ootko mittaillu, että paljonko on etäisyydet lokarin kaaresta vanteen keskiön keskelle, tuon madalluksen jälkeen
Kävin äsken mittaamassa. Etu: ~325 ja taka ~330.
Auto saattaa aavistuksen olla mittauspuolelta kallellaan koska viemäri mutta varmaan +-5mm sisään. Otteessa on pykälän isommat luvut..mutta yhtään ei ole ruuvattu alemmas ja eri pyörillä mittaus tehty.

Poissa VR6

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 316
  • Leon ST FR 4Drive
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #38 : 17.04.19 - klo:21:40 »
8.9kg painoi mulla Leggera HTL, kahdella eri vaalla punnitsin. Tänää 2x pinnotetta pintaan ja huomena alle  8)

Poissa FoamCleaner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Octavia III RS Challenge, TSI DSG -15
« Vastaus #39 : 18.04.19 - klo:17:40 »
8.9kg painoi mulla Leggera HTL, kahdella eri vaalla punnitsin. Tänää 2x pinnotetta pintaan ja huomena alle  8)
Kelpaa kurvailla kohta.  8)
Renkaasta kai se ~10Kg tulee painoa lisää mutta vähemmän kuitenkin kuin nämä pykälää isommat.

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy