e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

peteksml

#420
Lainaus käyttäjältä: pt - 19.01.21 - klo:19:33
Meillä on uutena ostettu eGolf viime kesältä. Siis niitä viimeisiä valmistettuja. Loistava kakkosauto meidän tarpeisiin. Mutta yksi asia ihmettyttää: Miksi We Connect -appsissa olevasta "lasinlämmitys" -näppäimestä lähtee vain takalasin sähkövastus päälle mutta ei tuulilasin sähkövastus? Onkohan tähän joku insinörttimäinen syy? Jäinen takalasi on hetkessä sula ko nappulasta puhelimesta painettaessa. Myöskään auton lämmitys ajastettuna ei käynnistä tuulilasin sähkövastusta.

Tuulilasin sähkövastuksen toimiminen vaatii auton käynnistämisen (ja toki tuolloin on Climatronicista oltava tuulilasinlämmitys valittuna päälle) jolloin se toki nopsaan on sula. Ja manuaalissa sanotaan sivulla 95, että:"Tuulilasin lämmitys toimii vain, kun auto on ajovalmiudessa" eli toisin sanoen virrat täysin päällä.   Eniten tässä hämmästyttää se, että kuvittelin tuon tuulilasin aiemmin lämmenneen sähköllä  appsista kytkettäessä - ehkä olen sitten nähnyt unta. Onkos muilla sama logiigga tuulilasin sähkövastusten kanssa eli että lämmittää tosiaan vain kun autossa on sähköt päällä?
Kyllä tuulilasin pitäisi lämmetä kun appista laittaa sen päälle. Riippuu ainoastaan asetuksesta että pelaako vain kun on piuhan päässä, vai sekä että. Minulla on lämmitys asetukset niin että lämpiää ilman piuhaa, kokonaisvirrankulutuksen kannalta mitätön asia.

peteksml

Kyllä tuulilasin pitäisi lämmetä kun appista laittaa sen päälle. Riippuu ainoastaan asetuksesta että pelaako vain kun on piuhan päässä, vai sekä että. Minulla on lämmitys asetukset niin että lämpiää ilman piuhaa, kokonaisvirrankulutuksen kannalta mitätön asia.

Nevadawhite

Itse hankin viime kuussa e-golfin. 2019, 1700km ajettu kaikilla lisävarusteilla paitsi pakkikameralla...
Itse ainakin pitänyt autosta erittäin paljon. Ehtinyt kuukaudessa tulla se 3200km hupiajoa. Ohjaus on mielestäni aika tarkka mutta itsellä ainakin talvirenkaina 16" contin 7 kitkat (2.7paineet) ja kesäksi näyttäisi olevan 17" dunlop sport maxx. Mutta kuitenkin selvä golf ajettavuudeltaan, jossa kyllä huomaa että painoa on lisää.
Kerran tosiaan melkein ajoin kaiteeseen moottoritierampilla kun on liukasta ja kaarto vasemmalle ja B moodi päällä. Opin nopeasti ettei kannata sillä B moodilla ajella jos on tosi liukasta. Sen sijaan on aina D1 tai D2 päällä. Kaverilla 2020 seat mii electric niin on ollut ihan hauskaa vertailla miten eri tavalla toimivat ja lataavat. Selvästi eri akkukemia molemmissa autoissa.
Ainut mitö ihmettelen on ilmalämpöpumpun ääni alle 40kmh. Mietin että voisiko olla tahallaan niin kova ääninen jotta jalankulkija sen kuulisi?
Cupra 280 ST

Entinen:
Cupra 290 black pack
Cupra 290

Erkka

Ilmeisesti tuota hurinaa ei pidä ilmalämpöpumppu, vaan jalankulkijoita varten oleva varoituslaite (ääni). Joka kytkeytyy päälle alle 30 km/h vauhdissa sähköllä ajettaessa. Kyseessä EU-direktiivi. 
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

a_jaba

e-Golffissa on sen verran vanha EU-tyyppihyväksyntä ettei kyseinen direktiivi koske sitä. Toki on mahdollista, että VW on sen omatoimisesti autoon lisännyt noihin loppupään yksilöihin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.02.21 - klo:07:03
Ilmeisesti tuota hurinaa ei pidä ilmalämpöpumppu, vaan jalankulkijoita varten oleva varoituslaite (ääni). Joka kytkeytyy päälle alle 30 km/h vauhdissa sähköllä ajettaessa. Kyseessä EU-direktiivi.

Asia on helppo testata, laita lämmityslaite off:lle, niin katoaako ääni? Omassa katoaa, eli on ILP joka meluaa. Auto on vm2020 e-Golf.

Enhancer

Vaimon e-Golfissa taitaa olla jotain solmussa. Esilämmitys on ollut vielä tavanomaistakin puhdittomampi 8A virransyötön perässä kovien pakkasten jäljiltä, ja nyt havahduin että lämpöpumppu ei lähde esilämmityksessä päälle. Ajon aikana toimii kyllä.

Onko muilla vastaavaa? 8A riitti mukavasti aiemmin lämpöpumpun pyörittämiseen, vaan jos tuo vastuksilla yrittää tuolla teholla nyt jostain syystä niin piippuun jää.

Pitää OBDelevenillä vähän tutkia onko jotain aiheeseen liittyvää vikakoodia tarjolla.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 31.12.20 - klo:08:46
Toteutuneita kulutuslukemia WeConnectista:
Kesä-heinäkuu: 4,2tkm ja 12,2kWh/100km
elo-syyskuu: 4,8tkm ja 12,8kWh/100km
lokakuu: 4,4tkm ja 14kWh/100km
marras-joulukuu: 4,4tkm ja 17,1kWh/100km

Päivitystä:
Tammi-helmikuun pakkasjaksolla 4,8tkm ja 20,2kWh/100km kulutus. Keskikulutus putosi heti nolla/plussakelien saavuttua noin 15kWh/100km tasolle. Kun aurinko paistaa, niin lämmitystarve laskee reilusti, ei edes ILP pidä reilua ääntä enää, vaan on hiljainen.

Auto on ollut nyt vuoden verran. Hyvin on odotukset täyttyneet. Tietäen ID.3:n parannukset (akun koko ja lämmönhallinta), niin kyllä nämä sähkikset autoina ovat menneet polttiksista ohi. Tämä e-Golf on selkeästi kivoin auto mitä meillä on ollut ja ero tulee nimenomaan sähköauto-ominaisuuksista.

Sähköautoilun heikkous on julkinen lataus, silti huhuna taas kuuluu, että autojen hintaan ehkä tulisi uusi suurempi tuki. Vaikka oikeasti pitäisi laittaa latausverkko kuntoon sekä kepin (vaatimukset maksutavoille, hinnan näkymiselle, aidolle kilpailulle), että porkkanan (investointituet) avulla. Nykyhinnallakin ID.3 pesee bensa/diesel golfin autona mennen tullen, mutta ID.3:n ongelma on pidemmät ajomatkat. Ja suomi on pitkien etäisyyksien maa.

TOURAN HIGHLINE

Hyvin on kilsoja kertynyt pienehkön rangen autolle :)
Ja samat havainnot tuosta lämpötilasta. Eilen illansuussa asioilla lähikaupungissa. Koko reissun kulutus oli muistaakseni myös jotain 15 alkavaa.

penamutteri

Eka talvi sähköautoilua alkaa olemaan takana. Mitään ongelmia ei ole e-Golfin kanssa ollut. Kuljettamon lämmön riittävyydestä oli pientä ennakkopelkoa, mutta osoittautui turhaksi. Itse asiassa e-Golf on ollut nopeiten lämpiävä ja parhaiten lasinsa aukaiseva ja sulana pitävä auto mitä minulla on ollut. Takaluukun ja myös peruutuskameran jäätymisen kanssa painittiin sitten muutamaan otteeseen, samaten keulan ledvalot eivät pidä umpioita sulana ja sulattelin niitä pari kertaa. Nämä eivät tietty ole ainoastaan sähköauton ongelmia.

Kulutus sen sijaan nousi tammi-helmikuun aikana ennakko-odotuksiakin suuremmaksi, 2800 km ajosuoritteella keskikulutukseksi muodustui 29,2 kWh / 100 km. Prosenttuaalisesti nousua noin 70% kesän 17,2 kWh / 100 km lukemista. Ajot ajettu normimoodissa ja esilämmitystä käytetty käytännössä ennen jokaista liikkeelle lähtöä. Auto säilytyksessä ulkona katoksessa tai työpaikalla taivasalla. Autoa ladattua pelkästään kotilaturilla (ID.Charger). Kilometrikustannuksiin kovatkaan pakkaset eivät juuri vaikuta. Tammi-helmikuussakin energiakulu vain noin 3,5, / 100 km, mutta rangeen tuolla on tietysti dramaattinen vaikutus. Meillä päivittäinen ajosuorite tavanomaisesti 50-100km välissä, johon range kyllä riittää, mutta yli 120km ajosuoritteeseen valitsin kovimmilla pakkasilla suosiolla talouden bensiini vaihtoehdon.

Koko omistuksen 8kk aikana auton mittariin on kertynyt heinäkuun alusta helmikuun loppuun ~14 tkm ja akkuun tankattu tuona aikana kaikkiaan 2927 kWh. Tuosta saadaan keskikulutukseksi 20,9 kWh / 100 km. We Connectin datan mukaan keskikulutus tuolla ajolla on 16,55 kWh / 100 km eli noin 20% syntyisi lataushäviötä 25m maakaapelissa (2,5m2) + latauslaitteen 7,5m type2 kaapelissa  ...tai sitten We Connect antaa turhan optimistisia lukemia. Sähköinssi varmaan osaisi laskea lataushäviön tuolle kaapeloinnille.

Kokonaisuudessaan e-Golf on jättänyt hyvin positiivisen kokemuksen sekä autona, että kuvana sähköautoilusta noin yleensä. Parastahan näissä on ehdottomasti voimalinja sekä hiljaisuus ja kyllä Golf on akkuversionakin edelleen erinomainen ajettava. Oikeastaan rangen rajallisuuden lisäksi autosta on vaikea muuta moitetta keksiä.

Vekkula

^tuo We Connect datan 16,55kWh ei varmaan sisällä esilämmitykseen käytettyä sähköä?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

VG

80% on ihan mormaali hyötysuhde litiumkemian akkuja ladatessa. Tuohon 25m 2,5 neliöiseen kaapeliin hukkuu ehkä prossan verran, tai vähän allekin, koska ei auto ota täyttä virtaa kuin osan latausajasta.

penamutteri

Lainaus käyttäjältä: VG - 04.03.21 - klo:12:34
80% on ihan mormaali hyötysuhde litiumkemian akkuja ladatessa. Tuohon 25m 2,5 neliöiseen kaapeliin hukkuu ehkä prossan verran, tai vähän allekin, koska ei auto ota täyttä virtaa kuin osan latausajasta.
,,äh. :-[ No tämähän sen tietysti selittää. Jotenkin ajattelin vain kaapelissa syntyvää häviötä. Tuo Vekkulan huomio esilämmityksen mahdollisesta puuttumissesta We Connectin datasta voi myös pitää kutinsa. Talvella eroa nimittäin tuntuisi olevan enemmän mitatussa kWh lukemassa ja We Connectin ilmoittamassa, mutta toisaalta pakkasella tuo kennojen latauksen hyötysuhdekin laskee.

TOURAN HIGHLINE

Pikalatauksesta:
Tulevana viikonloppuna olisi tiedossa ajoa reilun parin sadan km päähän kotoa. Määränpäässä on lähietäisyydellä toiistaan useita pikalatureita ja matkan varrella myös useita vaihtoehtoja esim. n.110km-140km etäisyydellä kotoa.
Koska kuormaa ei ole tarkoitus kuljettaa ja ihmisiäkin vain pari yksilöä, niin jotenkin kiinnostaisi lähteä tuon sähkärin kanssa dieselin sijaan.
Mutta:
Kun en ole Golfia kertaakaan talvella pikalaturiin kytkenyt, niin miten tuo mahtaa ottaa virtaa esim. sen 110km ajomatkan jälkeen. Luvassa on pakkasta muutamia asteita ja lähtö aamulla lämpimästä (n. 15 astetta) tallista. "Välitankkausta" tuo joka tapauksessa tarvitsee, mutta jos latausteho jää pikkupakkasessakin johonkin pariinkymppiin, niin... ??? ???

Daatta

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 08.03.21 - klo:09:59
"Välitankkausta" tuo joka tapauksessa tarvitsee, mutta jos latausteho jää pikkupakkasessakin johonkin pariinkymppiin, niin... ??? ???

Käy testaamassa pikalaturilla ennen matkaa. Tällä saat optimoitua reitin ja lataukset, ei tarvitse olla sähköautoinsinööri käyttääkseen: https://abetterrouteplanner.com

Ilmaisversioon pitää määritellä lämpötila reitin asetuksista, niin antaa todellisia lukeamia. Ja valita oikea kulkuneuvo ja akkukapasiteetti, tietysti.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.03.21 - klo:10:31
Käy testaamassa pikalaturilla ennen matkaa. Tällä saat optimoitua reitin ja lataukset, ei tarvitse olla sähköautoinsinööri käyttääkseen: https://abetterrouteplanner.com

Ilmaisversioon pitää määritellä lämpötila reitin asetuksista, niin antaa todellisia lukeamia. Ja valita oikea kulkuneuvo ja akkukapasiteetti, tietysti.

Tuota abrp:a katselinkin jo. Se tyrkytti itse asiassa ihan samaa välilatauspaikkaa kuin olin itsekin ajatellut :)

Pitänee tosiaan käydä  vaan kokeilemassa, miten EGolf ottaa CCS-virtaa näin pikkupakkasissa. Leudommilla säillä se latausnopeus on aika äkkiä siinä luvatussa 40 tuntumassa ja ainakin omassa yksilössä pitänyt sitä aika pitkään, yli 80% lataustasoille asti.

Ajattelin vaan, että jos jollain olisi enempi kokemuspohjaa jakaa tuosta ;)


tmr97

#436
Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 08.03.21 - klo:11:03
Ajattelin vaan, että jos jollain olisi enempi kokemuspohjaa jakaa tuosta ;)

Espoo -> Porvoo, noin -7C, pian ajomatkan jälkeen lyhyt lataus Porvoo/Tarmolan K-latauksessa: keskiteho oli noin 30kW (12min, 6kWh). Ajonopeus motarilla jonossa todellista 90-100km/h, jottei kulutus nousisi liikaa.

Edit: tarkistin k-latausen apista.

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 08.03.21 - klo:11:27
Espoo -> Porvoo, noin -7C, pian ajomatkan jälkeen lyhyt lataus Porvoo/Tarmolan K-latauksessa: keskiteho oli noin 30kW (12min, 6kWh). Ajonopeus motarilla jonossa todellista 90-100km/h, jottei kulutus nousisi liikaa.

Edit: tarkistin k-latausen apista.

Kiitti. Tästä voisi päätellä, että esilämpimällä Golfilla uskaltaisi pikkupakkasessa liikkeelle niin, että väli- ja päätelataukset toimisivat melko lailla optimaalisesti.

Electric_Power

Eilen illalla ajoin 36km lenkin kahdessa pätkässä, eli varmasti akusto jäähtyi myös välissä. Perille tullessa oli enää 19km rangea jäljellä, joten vein auton K-latauksen 50kW pömpeliin kiinni kun tänään oli taas ajoa reilusti eikä olisi kerennyt sukosta enää latautua. 47min auto seisoi letkun päässä ja 22.1kWh kerkesi hörpätä tuossa ajassa. Ja pakkasta oli kokoajan n.-8°C ja auto on aina pihalla kylmässä. Kätevä kun asuu 50m päässä tuosta lataus-asemasta, niin jätin kotimatkalla auton siihen, kävin kotona syömässä ja hain auton pois. Sukolla sitten yön aikana 83% -> 100%.




TOURAN HIGHLINE

Auto oli tämän päivän ekassa huollossa.
Poishakiessa iltapäivällä minäkin sitten kävin kokeilemassa pikalaturia, kun odotin tytärtä soittotunniltaan.
Pikaisella kauppareissulla -3 asteen lämpötilassa tuo ehti 18 minuutissa imaista 10kwh. Ei ihan optimilataus, kun akussa aloittaessa yli 60% ja ehti sitten jo vetäistä sen tuonne 90% tasoon asti. Hyvän matkaa yli 30kw keskilataus :). Tämähän on siis tarvittaessa ihan ladattavissa pikkupakkasilla tien päälläkin.

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 14.02.21 - klo:14:27
Sähkäreillä on pidettävä regeni maltilisella asetuksella talvella tai ajettavuus menee.
Esim. e-golf ilman regeniä rullaa liikaa talvella ja menee mutkissa päin penkkoja, jos on vähänkin irtolunta.
B asento on taas liiian tehokas vaikka on etuvetoinen. Takavetoinen Teslakin heittää persettä kaasua nostaessa, jos regen on isolla.
e-golfissa talvella kannattaa käyttää regenin 1 asetusta niin vastaa lähinnä polttomoottori Golffia.
Ehkä mulla on sitten vaan tavallista herkempi vauhtipoljinjalka, mutta en ole kokenut minkäänlaisia ongelmia edes toissapäivän kolarisumakeleissä, vaikka ajelen aina kaikki ajoni B-asennolla. En oikeastaan edes ymmärrä miksi muita moodeja pitäisi käyttää, kun koko sähköajon mukavuus on siinä yhden polkimen helppoudessa.

tmr97

#441
Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 11.03.21 - klo:15:46
Ehkä mulla on sitten vaan tavallista herkempi vauhtipoljinjalka, mutta en ole kokenut minkäänlaisia ongelmia edes toissapäivän kolarisumakeleissä, vaikka ajelen aina kaikki ajoni B-asennolla. En oikeastaan edes ymmärrä miksi muita moodeja pitäisi käyttää, kun koko sähköajon mukavuus on siinä yhden polkimen helppoudessa.

Yhden polkimen ajoa ei ole tuotu kuin osaan sähköautoja, ei yhteenkään hybridiin tai polttikseen. Mikäänhän ei sitä estä. Yhden polkimen ajo ei myöskään olisi sen epätaloudellisempi hybridissä tai polttiksessa kuin kahdenkaan polkimen ajo. Vaikka kuinka olen kokeillut päädyn aina samaan: rasittavaa ja epätasaista. Kivaa, kun ajaa reippaasti mutkatiellä. Eli hyvä optio sinänsä. Kun uuden sähköauton tilasin e-Golfin tilalle, oli tärkein asia se, että auto osaa rullata tai regen on erittäin maltillinen. Siksi mm Tesla ei missään nimessä tule kysymykseenkään. Tesla ei osaa tehdä regeniä jarruilla, eli regen on aina päällä -> ei jatkoon.
Olen tässä samoilla linjoilla kuin tubekanavan "Alex on autos" Alex. Oikea jalkani kykenee vielä siirtymään polkimelta toiselle....

duke7

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.03.21 - klo:16:04
Yhden polkimen ajoa ei ole tuotu kuin osaan sähköautoja, ei yhteenkään hybridiin tai polttikseen. Mikäänhän ei sitä estä. Yhden polkimen ajo ei myöskään olisi sen epätaloudellisempi hybridissä tai polttiksessa kuin kahdenkaan polkimen ajo. Vaikka kuinka olen kokeillut päädyn aina samaan: rasittavaa ja epätasaista. Kivaa, kun ajaa reippaasti mutkatiellä. Eli hyvä optio sinänsä. Kun uuden sähköauton tilasin e-Golfin tilalle, oli tärkein asia se, että auto osaa rullata tai regen on erittäin maltillinen. Siksi mm Tesla ei missään nimessä tule kysymykseenkään. Tesla ei osaa tehdä regeniä jarruilla, eli regen on aina päällä -> ei jatkoon.
Olen tässä samoilla linjoilla kuin tubekanavan "Alex on autos" Alex. Oikea jalkani kykenee vielä siirtymään polkimelta toiselle....
Onhan tuo B-asento ainakin konsernin plugareissa mutta se ei kai nyt yksiasentoisena täytä yhden jalan ajon määritelmää?
No, en itsekkään sillä tykkää ajaa mutta käytän joskus vähän kuin moottorijarruna hidastamaan. Rullaus näissä on yllättävän fiksu eli alamäessä alkaa regeneroimaan jos vauhti meinaa nousta. Kaikki ei varmaan tykkää mutta minun mielestä hyvä.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.03.21 - klo:17:21
Onhan tuo B-asento ainakin konsernin plugareissa mutta se ei kai nyt yksiasentoisena täytä yhden jalan ajon määritelmää?
No, en itsekkään sillä tykkää ajaa mutta käytän joskus vähän kuin moottorijarruna hidastamaan. Rullaus näissä on yllättävän fiksu eli alamäessä alkaa regeneroimaan jos vauhti meinaa nousta. Kaikki ei varmaan tykkää mutta minun mielestä hyvä.

Jos tarkkoja ollaan, niin ei e-Golfin B ole ihan yhden polkimen ajoa. Regenin pitäisi olla vielä vahvempaa ja kun nopeus pienenee hiljaiseksi ja regen ei oikein enää jarruta, niin kitkajarrujen pitäisi tulla mukaan. ID.x sarjan autoista suurin itku on monilta toimittajilta ollut, ettei B-mode ole yhden polkimen ajoa. Minusta taas se on ihan oikein, todella vahva regen pelkillä takapyörillä on oikeasti tyhmä idea. Se voisi olla jopa sateella vaarallinen, puhumattakaan talvisesta kelistä.

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.03.21 - klo:16:04
Kun uuden sähköauton tilasin e-Golfin tilalle, oli tärkein asia se, että auto osaa rullata tai regen on erittäin maltillinen.
Tästäpä muuten juolahti mieleenni yksi e-Golfin rullauksen kummallisuus, kun sitä olen kokeillut. Osaako se päätellä karttadatasta voimassa olevan nopeusrajoituksen? Minulla D-asennossa rullatessa auto alkaa aina pienen hetken kuluttua itsestään regeneroimaan, kun hyvin loivassa alamäessä nopeusrajoitus putoaa 50->40, eikä vauhti hidastu auton mielestä riittävän nopeasti. Regenerointi loppuu, kun nopeus laskee 40 km/h. Mitään esteitä, joista vakkarin etäisyystutkakaan voisi reagoida, ei ole. Ilmiö on 100 % toistettavissa joka ikinen päivä.

Eipä tuosta haittaa ole, kun tykkään kuitenkin ajella sillä B-moodilla, mutta kiinnostaisi tietää miksi se noin tekee.

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 14.03.21 - klo:10:25
Tästäpä muuten juolahti mieleenni yksi e-Golfin rullauksen kummallisuus, kun sitä olen kokeillut. Osaako se päätellä karttadatasta voimassa olevan nopeusrajoituksen? Minulla D-asennossa rullatessa auto alkaa aina pienen hetken kuluttua itsestään regeneroimaan, kun hyvin loivassa alamäessä nopeusrajoitus putoaa 50->40, eikä vauhti hidastu auton mielestä riittävän nopeasti. Regenerointi loppuu, kun nopeus laskee 40 km/h. Mitään esteitä, joista vakkarin etäisyystutkakaan voisi reagoida, ei ole. Ilmiö on 100 % toistettavissa joka ikinen päivä.

Eipä tuosta haittaa ole, kun tykkään kuitenkin ajella sillä B-moodilla, mutta kiinnostaisi tietää miksi se noin tekee.

Mulla tuo jarruttelee satunnaisesti, mielestäni vailla mitään logiikkaa, onneksi kuitenkin harvemmin. Tunnistan pari oikeaa paikkaa, missä tuo tapahtuu aina, jos käyttää kyseisissä paikoissa rullausta, mutten keksi näissä paikoissa mitään todellista selittäjää. Ovat saman tien varrella, eri suuntiin ajaessa. Ei mitään nopeusrajoituksen muutoksia, toisessa paikassa edessä on mutka ja toisessa tekee aina, kun tulee riittävän lähelle tiettyä suunnistustaululiikennemerkkiä ::).

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 08.03.21 - klo:09:59
Pikalatauksesta:
Tulevana viikonloppuna olisi tiedossa ajoa reilun parin sadan km päähän kotoa. Määränpäässä on lähietäisyydellä toiistaan useita pikalatureita ja matkan varrella myös useita vaihtoehtoja esim. n.110km-140km etäisyydellä kotoa.
Koska kuormaa ei ole tarkoitus kuljettaa ja ihmisiäkin vain pari yksilöä, niin jotenkin kiinnostaisi lähteä tuon sähkärin kanssa dieselin sijaan.
Mutta:
Kun en ole Golfia kertaakaan talvella pikalaturiin kytkenyt, niin miten tuo mahtaa ottaa virtaa esim. sen 110km ajomatkan jälkeen. Luvassa on pakkasta muutamia asteita ja lähtö aamulla lämpimästä (n. 15 astetta) tallista. "Välitankkausta" tuo joka tapauksessa tarvitsee, mutta jos latausteho jää pikkupakkasessakin johonkin pariinkymppiin, niin... ??? ???

Tulipa tämäkin reissu tehtyä. Ei sitten ollut pakkasta. Lämpötila vaihteli 0,5 ja 3 asteen välillä. Parit välilataukset sujui mallikkaasti, auto otti virtaa sinne melkein 80% tasolle asti 39,...jotain lukemin. Sen 80% lataustason täytyttyä alkoi teho pikkuhiljaa kiihtyen laskea, ja 90% tasossa, johon ekalla latauksella varaustason vedin, oli enää 24kw teho. Toisen latauksen lopetin siihen 80%:iin, kun ei ollut tarvettakaan enemmälle. Aikaa näille kahdelle pit-stopille yhteensä noin kolme varttia. Lisäksi tuttavan autotallin seinästä vedettiin virtaa pari tuntia voimavirtapistokkeesta omalla latauslaitteellani. Virrankulutus aamun paikoin vähän loskaisessa raskaammassa kelissä nollan tuntumassa menomatkalla 16,2 ja paluumatka parin kolmen asteen lämpötilassa osin kuivannein tien pinnoin 15,1. Keskinopeus mennen tullen noin 75kmh.

TOURAN HIGHLINE

Täällä oli varmaan muitakin eGolfin käyttäjiä, jotka on ladanneet tuon we connect ID:n. Kenellä se vielä toimii? Itsellä putosi auto pois viikonloppuna ja sinne ilmestyi jokin infoteksti, jossa suurin piirtein kerrottiin sovelluksen kehitetyn ID-perhettä varten ja koska autosi ei em. ryhmään kuulu, otapa käyttöön pelkkä we connect, jossa on paljon muita ominaisuuksia autoasi ajatellen....
Positiiviseen sävyyn annettu bannit >:(
No, ei siitä eGOlfistille suuria iloja ollut, paitsi että tuo ID appi näyttää varaustilan prosentteina, ja on huomattavasti nopeampana kätevä myös esilämmityksen käyttämisessä.
Mihinköhän virsuttais. Suoraan maahantuoja jälkimarkkinointiin, josta saa vastaukseksi jonkin saksalaisen selkänojan ???

tmr97

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 22.03.21 - klo:06:52
Täällä oli varmaan muitakin eGolfin käyttäjiä, jotka on ladanneet tuon we connect ID:n. Kenellä se vielä toimii? Itsellä putosi auto pois viikonloppuna ja sinne ilmestyi jokin infoteksti, jossa suurin piirtein kerrottiin sovelluksen kehitetyn ID-perhettä varten ja koska autosi ei em. ryhmään kuulu, otapa käyttöön pelkkä we connect, jossa on paljon muita ominaisuuksia autoasi ajatellen....

Samoin kävi, tosin selkeää infotekstiä ei näkynyt. Pidin itse tästä ID-versiosta enemmän, koska käytännössä tulee lähinnä katsottua akun varauksen tilaa. Huono veto VW:ltä.


TOURAN HIGHLINE

Jep. Varmaan virsutetaan molemmat asiasta..., eik vaa :)

Sportsfan

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 22.03.21 - klo:06:52
Täällä oli varmaan muitakin eGolfin käyttäjiä, jotka on ladanneet tuon we connect ID:n. Kenellä se vielä toimii? Itsellä putosi auto pois viikonloppuna ja sinne ilmestyi jokin infoteksti, jossa suurin piirtein kerrottiin sovelluksen kehitetyn ID-perhettä varten ja koska autosi ei em. ryhmään kuulu, otapa käyttöön pelkkä we connect, jossa on paljon muita ominaisuuksia autoasi ajatellen....
Positiiviseen sävyyn annettu bannit >:(

Minullakin lakkasi tuo toimimasta pari päivää sitten, mutta mitään infotekstiä en kyllä huomannut.
Tänään kirjauduin apissa ulos ja sitten takaisin sisään. Sen jälkeen se on ainakin toistaiseksi taas toiminut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy