Leon 5f takaluukun verhoilun irroitus

Aloittaja Pumpeli, 01.08.17 - klo:20:35

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Pitäis vaihtaa toi seat logossa oleva avausjutska mustaan versioon ja tuo takaluukun sisäpuolella oleva muovinen verhoilu pitäisi irrottaa edestä pois.onko se kiinni muuta ku klipseillä,eli pelkästään vetämällä irti? Vai pitääkö varoa jotain tms...?!

Laars

Pelkkiä klipsejä siellä on. Otin tuon pari kertaa pois, kun irrotin pyyhkijän ja laitoin takaisin.
Otat reunoilta ne pienet luukut ensin irti, lähtevät sivuille työntämällä. Niistä saa hyvän otteen ja sitten vaan kiskomaan irti, se muovi on siinä lukkosalvan ympäriltä ns. kiskoilla eli kannattaa ottaa irti lasin puolelta ensin, viimeiseksi takaa sitten ujuttaa irti.

MikHei

Mistä tilasit mustan logon? Onko linkkiä? Kiitos.  :)

Kannattaa varautua siihen, että jos tuon kontin paneelin irroittaa useampia kertoja, niin lopulta ne metalliset klipsit eivät enää pure muoviin kiinni. Mulla kävi niin, että niiden klipsien hampaat repi lopulta urat siihen muoviin johon niiden pitäisi tarrata ja eivät enää pitäneet itseään paikoillaan vaan liukuivat itsekseen irti, joten paneeli ei pysynyt enään tiukasti paikoillaan. No muokkailin muovia siten, että klipsit siirty alkuperäisiltä paikoiltaan muutaman millin sivuun uutta ja ehjää muovia vasten, joten hampaat pääsivät taas pureutumaan. Hyvin on sen jälkeen pysynyt.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.


MikHei

Kiitos.
Huh huh, laatu maksaa.  ;)

Minä etenin yrityksen ja erehdyksen kautta. Logot iri, hionta, metallin tartunta ja lopuksi kunnon 2k automaali pintaan. Ehkä vuosi sitten tein ja nyt jo pilkottaa parista kohtaa kromi, kun lähempää tutkailee. Ei pysy maali kromin päällä pitemmällä tähtäimellä..  >:(
Ajattelin tilata uuden logon http://www.ebay.com/itm/SEAT-S-Logo-Emblem-fur-Kuhlergrill-Leon-5F-Grill-Chrom-Zeichen-Original-badge/331734383124?_trksid=p2047675.c100010.m2109&_trkparms=aid%3D333008%26algo%3DRIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D45041%26meid%3D715d2f60ec3041978d649ce14f3e130e%26pid%3D100010%26rk%3D1%26rkt%3D6%26mehot%3Dag%26sd%3D172389100681 ja vetästä tarran päälle https://www.amazon.de/Folie-Emblem-Schwarz-Finest-Folia-Cupra/dp/B01NAQ4RI2/ref=pd_sim_263_1?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=0EM9NZQ21CE4PN9KHH9A Saa tulevaisuudessa sitten helposti palautettua alkuperäiseen loistoon, jos musta alkaa ahdistaan. Tai no ei varmasti minua ala, mutta jos ajattelee jo seuraavaa omistajaa.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Pumpeli

#5
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 04.08.17 - klo:19:19
Kiitos.
Huh huh, laatu maksaa.  ;)

Minä etenin yrityksen ja erehdyksen kautta. Logot iri, hionta, metallin tartunta ja lopuksi kunnon 2k automaali pintaan. Ehkä vuosi sitten tein ja nyt jo pilkottaa parista kohtaa kromi, kun lähempää tutkailee. Ei pysy maali kromin päällä pitemmällä tähtäimellä..  >:(
Ajattelin tilata uuden logon http://www.ebay.com/itm/SEAT-S-Logo-Emblem-fur-Kuhlergrill-Leon-5F-Grill-Chrom-Zeichen-Original-badge/331734383124?_trksid=p2047675.c100010.m2109&_trkparms=aid%3D333008%26algo%3DRIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D45041%26meid%3D715d2f60ec3041978d649ce14f3e130e%26pid%3D100010%26rk%3D1%26rkt%3D6%26mehot%3Dag%26sd%3D172389100681 ja vetästä tarran päälle https://www.amazon.de/Folie-Emblem-Schwarz-Finest-Folia-Cupra/dp/B01NAQ4RI2/ref=pd_sim_263_1?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=0EM9NZQ21CE4PN9KHH9A Saa tulevaisuudessa sitten helposti palautettua alkuperäiseen loistoon, jos musta alkaa ahdistaan. Tai no ei varmasti minua ala, mutta jos ajattelee jo seuraavaa omistajaa.

Mulle on tulossa myös 2-sarjaa noita tarroja saksasta,kiiltävän mustia..ehdin tilata ennen ku löysin noi maalatut,jos kelpaa,niin voin myydä noi yhden parin hinnalla.oulussa asustelen myös..

MikHei

MYYTY! Laitappa YV:llä yhteystiedot, niin tuun hakeen pois kun saapuvat.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Vekkula

Mä vedin Rubbercompilla maskin, Seat-merkin takaa ja kattokaiteet, kestää pesut jne jne ja lähtee helposti tarvittaessa pois jos siltä tuntuu. Ei tarvii purkaa yhtään mitään ja helppo laitella.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 04.08.17 - klo:19:34
MYYTY! Laitappa YV:llä yhteystiedot, niin tuun hakeen pois kun saapuvat.


Jep,laitan YV:tä kun saan ne,ens vkolla pitäis alkuvkolla tulla..

Pumpeli


MikHei

On apua, itse avitin iroitusta tuolla satsilla. Kätevä kaikissa sisätilan paneeleiden irrotuksessa.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 04.08.17 - klo:18:29
https://rbstyling.com/de/search?page=search&page_action=query&desc=on&sdesc=on&keywords=Leon
Hetkinen hei! Kiinnostuin näistä myös, mutta sitten lukaisin myynti-ilmoitukset uudestaan ja tämä firmahan itse maalaa alkuperäiset kromilogot jollain "erityislaatuisella" pohjamaalilla ja siihen maali päälle.
Onko jäsen Pumpelilla jo merkki keulassa ja kokemuksia miten se kestää kiveniskut?
Takanahan ne menee varmasti, mutta keulan kiveniskut kiinnostaa?
Melkeinpä lähden itsekin Mikhein tyylillä ensin kokeilemaan miten se itse maalattuna kestäisi kunhan sinne alle vaan heittää jonkun oman "erikoisen tartuntamaalin" ;D
Teippaus on itsellä pysynyt keulamaskin kromireunoissa ihan hyvin ja säästynyt pahimmilta kiveniskuilta, mutta tuo seatmerkin teippi alkaa hieman irvistelemään kulmista.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

MikHei

Pohjat tein kyllä hyvin ja laatu aineilla, mutta ei tullut ikuinen pysyvyys mitä tavoittelin. Toki hiekkapuhallus oli mielessä pysyvyyden takaamiseksi, mutta laiskuus vei voiton. Kun ois sitten pitänyt kuitenkin hiontaväri vielä sen jälkeen vetää, ja hioa pahimmat rosot pois.. Toki vielä ei logot oo pahassa kunnossa, mahdollisesti yksi kivenisku edessä, kun millin alalta paistaa kromi. Mutta takaa on lähtenyt 1mmX3mm palanen, eikä sinne kyllä mikään kivi pääse iskemään. Toki nämä ovat vielä niin huomaamattomia, että vain minä niistä tiedän.

Taidan pitää noi maalatut vielä paikoillaan ja laitan uudet kromit ja Pumpelilta ostetut kiiltävän mustat tarrat vasta sitten, kun nuo nykyset on tarpeeksi heikossa hapessa. Hienolta näyttää nuo mun jo aikaisemmin linkkaamat logot mattamustilla tarroilla. Kiiltävät näyttää näissä kuvissa huonommilta, mutta kuvan laatukin on heikko, ei yhtään edustavia nuo heijastukset. https://www.amazon.de/Folie-Emblem-Schwarz-Glanz-Finest-Folia/dp/B01N7P5CA3/ref=sr_1_3?s=automotive&ie=UTF8&qid=1503066686&sr=1-3&keywords=Folie+Emblem+Seat+Logo+Set+vo%2Bhi+Schwarz

Kiitti Pumpelille vielä edukkaista tarroista.  :) Yllätykseksi huomasin, että tuossa on tarrat myös ratin logoa varten. Pitää kokeilla, että miltä näyttää musta siinä.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 18.08.17 - klo:16:51
Hetkinen hei! Kiinnostuin näistä myös, mutta sitten lukaisin myynti-ilmoitukset uudestaan ja tämä firmahan itse maalaa alkuperäiset kromilogot jollain "erityislaatuisella" pohjamaalilla ja siihen maali päälle.
Onko jäsen Pumpelilla jo merkki keulassa ja kokemuksia miten se kestää kiveniskut?
Takanahan ne menee varmasti, mutta keulan kiveniskut kiinnostaa?
Melkeinpä lähden itsekin Mikhein tyylillä ensin kokeilemaan miten se itse maalattuna kestäisi kunhan sinne alle vaan heittää jonkun oman "erikoisen tartuntamaalin" ;D
Teippaus on itsellä pysynyt keulamaskin kromireunoissa ihan hyvin ja säästynyt pahimmilta kiveniskuilta, mutta tuo seatmerkin teippi alkaa hieman irvistelemään kulmista.


3 pvää olleet nyt vasta paikoillaan,talven jäljiltä varmaan sit tietää,että miltä näyttävät..
joo ite maalaavat noi tuolla ensin irroittavat kromipinnan pois ja maalia päälle!
saksan foorumilta facesta huomasin,että porukat tuolta noita tilailleet!

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 01.08.17 - klo:20:35
Pitäis vaihtaa toi seat logossa oleva avausjutska mustaan versioon ja tuo takaluukun sisäpuolella oleva muovinen verhoilu pitäisi irrottaa edestä pois.onko se kiinni muuta ku klipseillä,eli pelkästään vetämällä irti? Vai pitääkö varoa jotain tms...?!

ei saanut enää niin jämäkästi takaisin paikoilleen tuota verhoilua ku mitä oli tehtaalta...nyt resonoi jostain koko ajan ajaessa ärsyttävästi :o

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 22.10.17 - klo:14:22
ei saanut enää niin jämäkästi takaisin paikoilleen tuota verhoilua ku mitä oli tehtaalta...nyt resonoi jostain koko ajan ajaessa ärsyttävästi :o

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 04.08.17 - klo:18:07
Kannattaa varautua siihen, että jos tuon kontin paneelin irroittaa useampia kertoja, niin lopulta ne metalliset klipsit eivät enää pure muoviin kiinni. Mulla kävi niin, että niiden klipsien hampaat repi lopulta urat siihen muoviin johon niiden pitäisi tarrata ja eivät enää pitäneet itseään paikoillaan vaan liukuivat itsekseen irti, joten paneeli ei pysynyt enään tiukasti paikoillaan. No muokkailin muovia siten, että klipsit siirty alkuperäisiltä paikoiltaan muutaman millin sivuun uutta ja ehjää muovia vasten, joten hampaat pääsivät taas pureutumaan. Hyvin on sen jälkeen pysynyt.
Sen lisäksi että parantelin yllä mainittuja kiinnikkeitä, niin vaimensin peräluukun pellit samalla. Ei oo resonoinu sen jälkeen.  :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

MikHei

Tuolla muualla oli keskustelua, niin laitanpa tänne vielä vinkkejä noihin logojen irroituksiin.

https://m.youtube.com/watch?v=ZLWT0vkpi6U Logot saa irti ilman takaluukun ja etupuskurin purkua. Toki suosittelen muovisia verhoilun purku työkaluja, meisseli näyttää videolla aika väkivaltaiselta. https://m.youtube.com/watch?v=UpX98QgG35E

Olen maalannut toiseen kertaan takaluukun S-logon. Ekalla kerralla huomasin, että S ei saa kunnolla takaisin paikoilleen ja jouduin sitten kuitenkin ottamaan kahvan irti peräluukun sisäpuolelta purkamalla. Toisella kerralla mekanismi oli jo tuttu, joten sain irroitettua taittuvan käsikahvan ulkopuolelta, eikä siis tarvinnut purkaa verhoiluja sisältä. Eli sen taittuvan S-osan akselitapin saa houkuteltua toisesta päästään irti meisseleillä ja Motonetin jo aikaisemmin tässä ketjussa mainituilla verhoilun purku työkaluilla. Sen kun saa kaivettua ulos, niin käsikahvan saa sitten houkuteltua suhteellisen nätisti irti. Tein niin hellävaroen, että ei tullut naarmuja/jälkiä. Suosittelen teippaamaan lähiympäristön naarmujen välttämiseksi. Takaisin asennuksessa pitää houkutella palautinjousi omalle paikalleen, mutta muistaakseni sekään ei ollut mikään ylivoimainen tehtävä. Suosittelen lämpimästi autotallia ja viikonloppua, että saa rauhassa ährätä. Voi nimittäin olla vittumainen arkena kiireessä ja pimeässä vesisateessa.  ;)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Joshua

Mjaa että ne oikein lähtee irti tuolla tavalla, kiitos videosta.
Täytyypi yrittää irroitella ja maalata joskus uudestaan vaikka ihan pysyvällä maalilla koska nyt on kumimaalit päällä, ihme kyllä vielä ihan hyvältä näyttävät ja ei pahasti repsota.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Vekkula

Mulla on kumimaalilla myös vedetty takaluukun logo ja ihan osia irroittamatta tuon tein, ei repsota yhtään mistään.
Omasta mielestä parempi kumimaalilla tehdä kun sen saa kuitenkin liuottimella helposti pois jos haluaa ja alla on sitten virheetön originaali.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy