Kirjoittaja Aihe: Facelift 2,0TDI 140KW ULtra lämpeneminen pakkasella  (Luettu 7949 kertaa)

Poissa oshar

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Tuontiauto AUDI A6 2,0TDI 140KW ULTRA S TRONIC 6/2015 kiikarissa, mutta kiinnostaa tietää, riittääkö pakkasilla lämmöt ilman lisälämmitintä. Kokemuksia -ketjua lukiessani ymmärsin, että tilanne olisi mahdollisesti parantunut faceliftin myötä, pitääkö paikkansa?
Audi A6 2015 2.0 TDI ultra S Tronic
Golf V 2007 1.6 FSI, Sportline

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: Facelift 2,0TDI 140KW ULtra lämpeneminen pakkasella
« Vastaus #1 : 01.08.17 - klo:12:36 »
Tuontiauto AUDI A6 2,0TDI 140KW ULTRA S TRONIC 6/2015 kiikarissa, mutta kiinnostaa tietää, riittääkö pakkasilla lämmöt ilman lisälämmitintä. Kokemuksia -ketjua lukiessani ymmärsin, että tilanne olisi mahdollisesti parantunut faceliftin myötä, pitääkö paikkansa?

Kokemuksesta voin sanoa, että taajama-ajossa palelee. Maantieajossa missä motti saa kierroksia tarkenee ilman turkkia. :)
Kovilla pakkasilla taajamassa lämmöt ei nouse millään hyvälle tasolle.

Poissa oshar

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Facelift 2,0TDI 140KW ULtra lämpeneminen pakkasella
« Vastaus #2 : 01.08.17 - klo:14:39 »
Kokemuksesta voin sanoa, että taajama-ajossa palelee. Maantieajossa missä motti saa kierroksia tarkenee ilman turkkia. :)
Kovilla pakkasilla taajamassa lämmöt ei nouse millään hyvälle tasolle.

Onko tämä kokemus otsikon A6-mallista (kone-ikä)? Itselläkin kylmiä kokemuksia vanhemmista vag-dieseleistä, mutta viimasuojilla pärjätty  ::)
Audi A6 2015 2.0 TDI ultra S Tronic
Golf V 2007 1.6 FSI, Sportline

Poissa sepinki

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Facelift 2,0TDI 140KW ULtra lämpeneminen pakkasella
« Vastaus #3 : 11.08.17 - klo:21:03 »
Omassa taloudessa 2 kpl kutosia (c7 fl malleja). Nelikossa tehdasasententeinen webasto ja vajaavedossa vain sähkövastukset lämppärissä (teho noissa lienee 1kw:n tienoilla). Noita vastuksia ei siis ole jos tehdasasenteinen lisälämmitin. Nelikko 140 kw disu sedan ja vajaaveto 110 kw disu avant. Vuosimallit 2017 ja 2015 em. järjestyksessä. Jos lähtee ilman esilämmitystä parinkympin pakkasella, niin tuo ilman lämmitintä oleva lähtee tuuppaamaan lämmintä kabiiniin hieman aiemmin sähkövastuksillaan, mutta parin minsan kuluttua weba-auto menee jo ohi (lisälämppäri lähtee lähtökohtaisesti automatic päälle pakkasilla, saa toki pois päältä jos haluaa). Koneen lämmöt nousee weballisessa autossa paljon nopeammin normaaliksi.
Eli siis yhteenvetona ilman webaakin pärjäilee, mutta jos valinnan paikka olisi ilman tunnontuskia päästöistä, kulutuksesta yms. niin suositus webaston suuntaan.
2 × A6 c7 quattro

 







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi