Milloin Passat B9?

Aloittaja al_, 19.07.17 - klo:09:16

« edellinen - seuraava »

KMan

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 04.05.18 - klo:12:32
Vuoteen 2011 asti Jenkki-Passatissa ei ollut eroa. Vuodesta 2011 eteenpäin Jenkki-Passat on eri malli (joka alunperin perustui Passat B6:een).
Niinpä näkyy olevan. Tähänkin siis pätee, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää tai kuulostaa.. ja että ennen kaikki oli niin paljon yksinkertaisempaa :)

jonatz79

Täällä veikataan faceliftia vasta mid 2019, eli noin vuoden päähän. Lamput edestä ja takaa sekä puskurit menossa Arteonin suuntaan. Itse B9 vasta 2023. Suhteellisen pitkä elinkaari toteutuessaan.

Uutena ACC mukautuisi nopeusrajoituksiin, eli navigaattorin kanssa pelaisi yhteen. Olen oikestaan ihmetellyt miksi tätä ei ole aikaisemmin ollut tarjolla. Kaikki tarvittava olemassa valmiina. Lane assistanttiin tulossa myös päivitys. Moottorina 1.5TSI 150hv, tosin ihme jos 130hv Bluemotion versio ei tule Suomen verotuksen takia tuontiohjelmaan. Dieselistä tulosta eri versioita.

Lähde, Saksalainen media:
https://www.autozeitung.de/vw-passat-2019-technische-daten-preise-125355.html
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

vwmies

Noin se menisi seuraavat 4 vuotta, ja vielä kaasuversiokin tulisi. Ja luultavasti 12V kevythybridikin.
Yritetään pärjätä.

Herr K

Ekoja kuvia faceliftistä:

https://www.motor1.com/news/246161/2019-vw-passat-facelift-spied/

Näyttäisi aika pieniä olevan muutokset ulkopuolella  eli lähinnä pieniä muutoksia valoihin ja puskureihin. Jutun mukaan tulee tämän vuoden aikana
VW Passat Variant GTE

vwmies

On vahvistettu, että voi tilata syksystä alkaen ainakin 1.5TSi padalla (=my 19 ?).
Yritetään pärjätä.

isosubbari

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 15.06.18 - klo:11:47
On vahvistettu, että voi tilata syksystä alkaen ainakin 1.5TSi padalla (=my 19 ?).r

Itse tilasin juuri viime viikolla uuden.passatin, jonka toimitus tammikuussa 2019, valitsin 1.4tsi 150hp padan joka tilausvahvarissakin mutta muuttuu kuulemma juuri tähän 1.5tsi evo pataan. Miten jos facelift tulee vuoden vaihteessa niin voisiko tilaamani autokin olla sitten jo facelift?

Herr K

Lisää "salakuvia" Passat Variantin faceliftistä:

https://www.motor1.com/news/281903/2019-vw-passat-variant-spied/

Saapa nähdä milloin tulee. Viime keväänä taisi joku Volkkarin pomo lupailla, että tulee ihan kohta, mutta eipä ole näkynyt. Tosin eipä taida muutoksetkaan kovin suuria olla, ainakaan ulkopuolella
VW Passat Variant GTE

vwmies

Eilinen 28.12. IS tietää, että Q4 2019 - lienee jo loppuvuotta.....  ???
Yritetään pärjätä.

Herr K

Passatin facelift on nyt julkaistu. Uudistus tapahtuu ilmeisesti mallivuoden vaihtuessa toukokuussa ja ekoja toimituksia voisi odotella loppukesästä:

https://www.motor1.com/photo/3773490/vw-passat-facelift-2019/

https://www.autobild.de/artikel/vw-passat-facelift-b8-2019-motoren-preis-infotainment-marktstart-13742329.html

Muutamia poimintoja:

- Ulkoisesti pienet muutokset. Valot ovat muuttuneet hieman ja edessä "ilmanottoaukot" ovat hieman isommat. Takana Passat -teksti on nyt keskellä vasemman reunan sijaan. Aika vaikea kyllä erottaa facelift-mallia vanhasta (mikä näin vanhan omistajana ei ole lainkaan huono asia)
- Led-ajovalot ovat vakiona, huippumallina Matrix-ledit
- Sisällä on uusi ratti ja analoginen kello on saanut tehdä tilaa Passat-lätkälle
- Radiot ja navit ovat uutta 3. sukupolvea
- Varustetasojen nimet ovat muuttuneet (ainakin Saksassa): Trendline -> Passat, Comfortline -> Business ja Highline -> Elegance
- Bensamoottoreiden yhteydessä on aina hiukkassuodatin. 2.0 TDI:n 150 hv versio on uudistettu EVO-malli
- GTE:n akuston kapasiteetti on kasvanut ja 13 kWh:hon (aiemmin 9,9 kWh)
- Ainakin noissa motor1.comin kuvissa on muutama uusi värivaihtoehto, esim. metallinvihreä Alltrack-mallissa. Suomeen saataneen taas kerran harmaan eri sävyjä ja musta sekä valkoinen  ::)


VW Passat Variant GTE

passo_s

Uusi Passat sen diesel automaatti yhdistelmällä pitäisi päästä päästörajan 140 g/km alle, jotta sen saisi työsuhdeautoksi. BMW:n uusi kolmonen diesel automaatti menee. Toki Passatilta ainakin hybridinä ko arvo alitetaan, hybridiä maahantuoja koittaa saada ennen kesää, myyjä kertoi kun työsuhdeautoa kyselin.

Herr K

Nykyisen hinnaston mukaan 150 hv diesel Passatin (sedan) päästöt DSG:llä ovat juuri 139 g/km -140 g/km (WLTP). Tuon uuden EVO-mallin pitäisi lohkaista tuosta 10 g/km pois

https://www.volkswagen.fi/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/fi/hinnastot2019/tammikuu/Passat-nro-47-WLTP.pdf/_jcr_content/renditions/original./Passat-nro-47-WLTP.pdf
VW Passat Variant GTE

JMTL

Viestiketju oli B9 mallista, mutta laitetaan nyt tähän kuitenkin.

Alla aika kattava esittely uudesta faceliftistä.
https://www.youtube.com/watch?v=fPKvw6eeKK4
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

jppetteri

Ja valmistus siirtyy mallivaihdoksen yhteydessä Saksan Emdenistä Tsekin Kvasiny:n, eli Skodan haltuun. Taitaa olla aika vaihtaa merkkiä seuraavaksi.




vwmies

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 08.02.19 - klo:20:26
Ja valmistus siirtyy mallivaihdoksen yhteydessä Saksan Emdenistä Tsekin Kvasiny:n, eli Skodan haltuun. Taitaa olla aika vaihtaa merkkiä seuraavaksi.

Kyllä, sillä a) Passatin menekki on laskenut ja b) Emdeniin tehdään tilaa MEB alustalle valmistettavien sähköajoneuvojen tuotannolle.  Lisäksi olen kuullut, että tsekkien laatu olisi parempi kuin joissain muissa konsernin valmistumaissa. Toki, komponentit ovat usein samoja.
Seuraava plugarini saattaa hyvinkin olla Skodan mallistoa. Aika näyttää, tsekit ovat jo näyttäneet osaamisensa.
Yritetään pärjätä.

spr

Voi yäk, LED-valovideosta päätelleen Passattiinkin tulee samanlaiset tuning-vilkut kuin Audeissa jo on  :-[
Sinänsä noi entistä älykkäämmät LED-matriisivalot houkuttelisivat kyllä.

Toinen mikä pisti silmään on radion uusi käyttöliittymä. Ainakin nykyisessä Discover Mediassa on eri toiminnallisuuksille (Radio/Media/Phone/...) dedikoidut napit ruudun vasemmalla puolen, ja ne toimivat myös hanskat kädessä. Nyt näyttää että siellä on vain yleiset "Menu" ja "Home" ja mitään et ruudulla säätele ennen kuin otat tumput pois (ellei tuossa ole jotenkin ihan uusi touch joka toimisi hanskat kädessäkin?). Nykyversiossa pystyt sentään menemään esim radiomoodiin ja sitten vaihtelemaan kanavia ratin nappuloilla.

No, onneksi ei ole autonvaihto vielä ajankohtaista muutenkaan.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: spr - 13.02.19 - klo:10:06
Voi yäk, LED-valovideosta päätelleen Passattiinkin tulee samanlaiset tuning-vilkut kuin Audeissa jo on  :-[
Sinänsä noi entistä älykkäämmät LED-matriisivalot houkuttelisivat kyllä.

Toinen mikä pisti silmään on radion uusi käyttöliittymä. Ainakin nykyisessä Discover Mediassa on eri toiminnallisuuksille (Radio/Media/Phone/...) dedikoidut napit ruudun vasemmalla puolen, ja ne toimivat myös hanskat kädessä. Nyt näyttää että siellä on vain yleiset "Menu" ja "Home" ja mitään et ruudulla säätele ennen kuin otat tumput pois (ellei tuossa ole jotenkin ihan uusi touch joka toimisi hanskat kädessäkin?). Nykyversiossa pystyt sentään menemään esim radiomoodiin ja sitten vaihtelemaan kanavia ratin nappuloilla.

No, onneksi ei ole autonvaihto vielä ajankohtaista muutenkaan.
Progressiiviset vilkut ovat todella havainnolliset, ja todella hyvää kehitystä jos valuvat perusautoihinkin jo mukaan.

Konsernin 8" infotainmentissa ei ole enää tällä hetkelläkään fyysisiä painikkeita, vaan kosketus hoitaa. Suosittelen lämmittämään sen auton ja varustelemaan lämmitettävällä ratilla niin ei tarvitse tumppujen takia sotia kehitystä vastaan :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Seva

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.02.19 - klo:10:33
Konsernin 8" infotainmentissa ei ole enää tällä hetkelläkään fyysisiä painikkeita, vaan kosketus hoitaa. Suosittelen lämmittämään sen auton ja varustelemaan lämmitettävällä ratilla niin ei tarvitse tumppujen takia sotia kehitystä vastaan :).

Kyllä 8" Discover Mediassa on vielä pari fyysistäkin painiketta, joilla voi suorittaa tiettyjä perustoimintoja. Itse pidän sitä hyvänä. Sen sijaan 9,2" Discover Pro:ssa ei liene enää niitäkään.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Seva - 14.02.19 - klo:14:58
Kyllä 8" Discover Mediassa on vielä pari fyysistäkin painiketta, joilla voi suorittaa tiettyjä perustoimintoja. Itse pidän sitä hyvänä. Sen sijaan 9,2" Discover Pro:ssa ei liene enää niitäkään.
Niin no toki rullat painikkeineen on vielä olemassa, mutta enpä noilla kyllä mitään tekisi. Ratissa on volume-rulla / napit jos siihen fyysistä palautetta kaipaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

spr

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.02.19 - klo:10:33
Progressiiviset vilkut ovat todella havainnolliset, ja todella hyvää kehitystä jos valuvat perusautoihinkin jo mukaan.

No enpä tiedä onko ne sen havainnollisemmat (vai oliko sulla tutkimustietoa aiheesta?). Mutta ennen kaikkea ne on minusta pöntön näköiset. Joka paikkaan ei kannata "hienoja" lediefektejä tunkea vaikka osaisikin. En laittaisi helmaLEDejäkään Passattiin vaikka varmaan niistäkin joku tykkää. Mutta totta kai toi on makuasia.

Ja jos ulkona on pakkasta niin ainahan on parempi jos ei tumppuja tarvitse autoon mennessä alkaa pois selvittelemään. Tää nykyinen 8.0" Discover Media.jossa voi hyppiä moodien välillä (vaikka radio/navigaattori) hanskat käsissäkin on hyvä kompromissi. Niin juu - fyysisiä näppäimiä noi sivunapit ei nykyäänkään ole, mutta ovat selvästi eri kosketuselementtiä kuin näyttö, kun ottavat painallukset vastaan hanskankin läpi.

https://youtu.be/tCJJwYp0K7E

a_jaba

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JMTL

Onko kukaan löytänyt vielä tietoja facelift passsatin CO2 arvoista. Meillä firma tiukensi päästörajaa 140g, joten kiinnostaa meneekö mikään muu kuin GTE tuon rajan alle.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

vwmies

Moottorit ovat tässä, CO2 - unknown:  Motorisierungen VW Passat 2020  / AMS 6.2.2019

https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/neuer-vw-passat-2020-facelift/

Plug-in Hybrid GTE

1.4 TSI  150 PS

Elektromotor 85 kW (115 PS)   Systemleistung  218 PS    Emissionsnorm  Euro 6d

Benziner TSI

1.5 TSI  150 PS   Emissionsnorm Euro 6d-Temp

2.0 TSI 190 PS  Emissionsnorm  Euro 6d-Temp

2.0 TSI 272 PS Emissionsnorm  Euro 6d-Temp

Diesel TDI

1.6 TDI  120 PS Emissionsnorm  Euro 6d-Temp

2.0 TDI Evo 150 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp

2.0 TDI  190 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp

2.0 TDI 240 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp
Yritetään pärjätä.

Natina

Mitmit... onko Passat pudonnut nyt luksusautojen rivistä pois, kun analoginen kello on korvattu dementikoille suunnatulla PASSAT-lätkällä? Ettei vaan unohtuisi, millä sitä ajellaan.

https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

passo_s

#53
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 22.03.19 - klo:09:19
Onko kukaan löytänyt vielä tietoja facelift passsatin CO2 arvoista. Meillä firma tiukensi päästörajaa 140g, joten kiinnostaa meneekö mikään muu kuin GTE tuon rajan alle.
Kyllä sieltä 1.6 TDi + DSG alle tai tasan 140g päästöarvolla tulee, vahva usko on asiaan. Focus 1.5 diesel automaatti mahtuu 140g rajaan.Olisi kivaa ajaa vaihteeksi 2 litrasella, BMW 3 diesel automaatti menee työnantajan vaatimaan 140g rajaan. BMW 3 ohjausta kehuskellaan, siksi kävin sitä ajamassa ja en pitänyt siitä.Passatti sport asennossa on minusta neutraalimpi kuin BMW kolmosen ohjaus. Bemun ohjauksesta puuttui vastavuoroisuus, ohjaus oli minusta teennäinen, kyllä sillä suoraan pääsi mutta fiilis oli jotenkin omituinen, ei se minusta aitoa tienpinnan tuntumaa välitä.En sitte hoksannut bemun rattiasetuksia plärätä että mikä moodi siellä oli päällä.Bmw on jotenkin väkinäisesti muotoiltu agressiiviseksi, liikaa kikkailtu peltien pokkailujen kanssa.kerrankin olisi mahista oma haave toteuttaa ja ajella BMW kolmosella niin tekivät sitten tuollaisen kolmosen. Passattia odotellessa. Audikin on sitten aito pirkkamersu kun siirtyy volsun kanssa Keskoon perustettavaan K Caara liikkeisiin.

passo_s

#54
Lainaus käyttäjältä: Natina - 02.05.19 - klo:16:02
Mitmit... onko Passat pudonnut nyt luksusautojen rivistä pois, kun analoginen kello on korvattu dementikoille suunnatulla PASSAT-lätkällä? Ettei vaan unohtuisi, millä sitä ajellaan.

https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2
B8 passatissani on analogi mittaristo jonka välissä on diginäyttö jossa on kello, aina on kello näkyvillä vaikka mitä valkkaisi ko pikku diginäyttöön. Keskellä on isompi infonäyttö jossa on aina kello esillä, sama mikä menu on muuten ko näytössä. Sitten se tyylikäs analogikello muoviviisareineen on infonäytön yläpuolella. Eikä jumankauta saa kelloa vaihdettua pikkunäytölle taikka isommalle näytölle näyttämään päivämäärää. Päivämäärä tulee esiin, kellon kanssa, kun sammuttaa keskellä olevan infonäytön. kolme kelloa raksuttaa auton puolesta ohjaamossa, yksi omassa ranteessa ja varmuudeksi yksi vielä matkapuhelimessa. Mutta kait sen passat tekstin saa speksattua pois, vaikkapa joku luottokorttiloksu tilalle?

vwmies

Myyjä kertoi kysyessäni, että plug-in-hydridi tulee marraskuussa eli autoja sitten kai saa ensi vuoden alusta... hohhoijaa....  ???
Yritetään pärjätä.

passo_s

Ehkäpä tuo Passat lätkä kääntyy hienostuneesti startissa ympäri paljastaen kellon ? (epäilen asiaa vahvasti...)

passo_s

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 04.05.19 - klo:08:18
Myyjä kertoi kysyessäni, että plug-in-hydridi tulee marraskuussa eli autoja sitten kai saa ensi vuoden alusta... hohhoijaa....  ???
Gte Passatin piti tulla ensin ja Suomen piti kuulua volsun kampanjaan, eli auto olisi ollut tilattavissa kesäkuussa. Mulla on uuden gte:n hinnat, jossakin. Tähän on näemmä tullut takapakkia. Oma työsuhdeauto voisi olla hybridi, kun niiden hankintaa firma tukee.

symb

Lainaus käyttäjältä: Natina - 02.05.19 - klo:16:02
Mitmit... onko Passat pudonnut nyt luksusautojen rivistä pois, kun analoginen kello on korvattu dementikoille suunnatulla PASSAT-lätkällä? Ettei vaan unohtuisi, millä sitä ajellaan.

https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2

Aikamoinen turn off kyllä edeltävään tyylikkääseen analogikelloon verrattuna.  8)

passo_s

Oliko niitä B9:n wltp lukuja jo jossain? Kesäkuussa pitäisi olla B9:stä hinnastot.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy